foder med insekter som protein kilde {{forumTopicSubject}}
Vi var idag til jagt og natur messe på gram slot.
her går jeg altid runden et par gange og ser tilbud osv og falder i snak med en sælger fra josera, som er forhandler af greenpetfood. de har vegetar tørfoder også har de tørfoder med udelukkende protein af insekter og melorme.
link: http://www.bitiba.dk/shop/hundefoder/toerfoder/green_petfood/590257
hmm først tænkte eeej det er ikke ok! men så kan jeg ikke lade være med at tænke om det egentlig kunne fungere ganske fint?
nu er jeg ikke ude i at skifte foder overhovedet! mine hunde skal ikke være forsøgskanin og er ikke umiddelbart fan af ingrediens listen eller de analytiske bestanddele.
Hvad siger I? tænker i det er lige så godt som en protein kilde, fra rigtige dyr?
det er jo helt vildt bæredygtigt at fodre med dette, men det skal jo absolut heller ikke gå udover hunden!
et lille ekstra spørgsmål, de havde nemlig også en olie der hed rød Tobisolie, den var fra kromix. nogen der kender til denne slags olie? tænker vs lakseolie fx.? på ham lød det jo som om at her var nærmest ingen forskel, men ved sgu ikke helt om han har overbevist mig ??
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Jeg kunne sagtens fodre med et insektbaseret foder. Det kunne jo evt. Være som supplement til andre kødkilder. Så man kunne vælge højere kvalitet på disse.
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
jeg tænker også det kan hjælpe på nogen hunde med protein allergi? ser en nogen hunde der ikke kan tåle protein fra en eller flere dyr, jamen så er dette måske en mulighed.
men jeg tænkte da godt nok til at starte med "aaaaargh det kommer ikke indenfor dørene her" det gør det nu nok heller ikke lige forløbigt, men måske en dag.
det er jo absolut ikke en skidt ide, at fodre med noget mere bæredygtigt.
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 646
Tobis olien har jeg desværre ikke den gode erfaring med, den gav intet som helst fornuftigt til hunden , tværtimod var det en kamp at få hunden til at spise lige så snart det kom på, og hunden fik rødlige misfarvninger i pelsen /bla tårestriberne blev meget mere røde.
nu får hun skaga fiskeolie som er dansk produceret og fra frisk fanget fisk fra de danske have op til de nordligste fiskepladser i atlanten, samtidig er den mere drøj i brug end de andre her skal hun kun have 2 ml mod 4 af Henne pets.
Men tror det er smag og behag og hvad der lige virker på ens egen hund
jul 2012
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 646
jul 2012
kennel nu er min ene hund rød men den anden brindle med hvid bryst, kan jeg forvente hendes hvide bryst bryst bliver rødligt? for så tror jeg bare jeg nøjes med trille skal have det.
jul 2012
jul 2012
må se om jeg tør give hende, når hun er færdig med den olie vi er i gang med.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 2.021
nov 2008
Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 440
Så ja det synes jeg er i orden.
Insekter dækker alle slags aminosyrer, så det er der intet galt i.
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.018
Jeg er stor fan af smagen, men bestemt ikke af konsistens og endnu mindre af prisen og prøver ikke umiddelbart igen.
Den kilopris de koster og så gange op for at fodre en labrador? Jeg har intet imod tanken om at det er insekter, men jeg giver heller ikke 1600 kr for en sæk foder fordi det skal være bæredygtigt. Så vil jeg hellere betale for at tage hende med til slagteren og vælge hvad hun vil spise idag
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
Det kunne måske endda være interessant, hvis man blandede kød-protein og insekt-protein.
jan 2018
Følger: 2 Svar: 6
bæredygtig hundemad med insekter..
har arbejdet med det her i to år.. så vil også gerne besvare spørgsmål omkring insekter og foderet
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
jan 2018
Inusect blander ligger mellem 15% for inu 5 (sensitiv) og 32 % på inu 9( aktiv )
Det er fordi det handler om det bruger protein eller bare er en hyggehund ..
fordel ved insekter er at de har et højt protein med fiber samt calcium og fosfat.. der knogler og krop for hunden
jan 2018
mens kylling og laks proteiner en helt andet felt, da hunde kan have allergier overfor kylling proteiner og andre animalsk. typisk er det på grund af mangle på amino syre eller for højt indhold af aminosyre..
det er ene af grund til vi ikke bruger kyllingmel eller laks-kød i vores blandinger .
www.inusect.dk
foder med insekter som protein kilde