{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.002 visninger | Oprettet:

foder med insekter som protein kilde {{forumTopicSubject}}

Vi var idag til jagt og natur messe på gram slot.
her går jeg altid runden et par gange og ser tilbud osv og falder i snak med en sælger fra josera, som er forhandler af greenpetfood. de har vegetar tørfoder også har de tørfoder med udelukkende protein af insekter og melorme.
link: http://www.bitiba.dk/shop/hundefoder/toerfoder/green_petfood/590257
hmm først tænkte eeej det er ikke ok! men så kan jeg ikke lade være med at tænke om det egentlig kunne fungere ganske fint?
nu er jeg ikke ude i at skifte foder overhovedet! mine hunde skal ikke være forsøgskanin og er ikke umiddelbart fan af ingrediens listen eller de analytiske bestanddele.
Hvad siger I? tænker i det er lige så godt som en protein kilde, fra rigtige dyr?
det er jo helt vildt bæredygtigt at fodre med dette, men det skal jo absolut heller ikke gå udover hunden!

et lille ekstra spørgsmål, de havde nemlig også en olie der hed rød Tobisolie, den var fra kromix. nogen der kender til denne slags olie? tænker vs lakseolie fx.? på ham lød det jo som om at her var nærmest ingen forskel, men ved sgu ikke helt om han har overbevist mig ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  foder med insekter som protein kilde
  • #1   20. aug 2017 Tobis olie er rigtig godt. Jeg vil faktisk foretrække tobis fremfor laks - især hvis lakseolien er fra opdræts fisk.

Jeg kunne sagtens fodre med et insektbaseret foder. Det kunne jo evt. Være som supplement til andre kødkilder. Så man kunne vælge højere kvalitet på disse.

• #2   20. aug 2017 mange tak ginne. Jeg endte med at købe en Tobis olie, da det var ret billigt, så tænkte jeg skide være med det. og det tiltalte mig en del at det var fra vildt fanget fisk og ikke opdrætslaks.

jeg tænker også det kan hjælpe på nogen hunde med protein allergi? ser en nogen hunde der ikke kan tåle protein fra en eller flere dyr, jamen så er dette måske en mulighed.
    men jeg tænkte da godt nok til at starte med "aaaaargh det kommer ikke indenfor dørene her" det gør det nu nok heller ikke lige forløbigt, men måske en dag.
    det er jo absolut ikke en skidt ide, at fodre med noget mere bæredygtigt.

• #3   20. aug 2017 insekter og melorme , tja hvorfor ikke hvis resten af ingridienslisten så fornuftigt ud så kunne jeg sagtens finde på at prøve det /fodre med det.

Tobis olien har jeg desværre ikke den gode erfaring med, den gav intet som helst fornuftigt til hunden , tværtimod var det en kamp at få hunden til at spise lige så snart det kom på, og hunden fik rødlige misfarvninger i pelsen /bla tårestriberne blev meget mere røde.

nu får hun skaga fiskeolie som er dansk produceret og fra frisk fanget fisk fra de danske have op til de nordligste fiskepladser i atlanten, samtidig er den mere drøj i brug end de andre her skal hun kun have 2 ml mod 4 af Henne pets.

Men tror det er smag og behag og hvad der lige virker på ens egen hund

• #4   20. aug 2017 Sabrina, hvor køber du den fiskeolie?

• #5   20. aug 2017 jeg har købt den i petworld smiley

• #8   20. aug 2017 Tak sabrina. den må jeg lige kigge videre på.

kennel nu er min ene hund rød men den anden brindle med hvid bryst, kan jeg forvente hendes hvide bryst bryst bliver rødligt? for så tror jeg bare jeg nøjes med trille skal have det.

• #9   20. aug 2017 Ja kennel som jeg også skrev er jeg heller ikke helt fan af ingrediens listen, så mine hunde skal ikke skiftes endnu smiley

• #11   20. aug 2017 hmmm hun har ikke meget hvidt, men har en stor hvid plet på brystet, som jo gerne skulle forblive hvid.
    må se om jeg tør give hende, når hun er færdig med den olie vi er i gang med.

• #12   20. aug 2017 Jeg kunne sagtens forestille mig at fodre Atlas med insektprotein, hvis resten af sammensætningen også var fornuftig. Men jeg kunne så også sagtens selv forestille mig at anvende insekter som proteinkilder i min egen mad, hvis det bliver lettilgængeligt. Det kunne være så meget bedre for vores jord, og samtidig også kunne hjælpe en i de lande, som har hungersnød.

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 440
    #13   21. aug 2017 Jeg spiser selv insekter.
    Så ja det synes jeg er i orden.
    Insekter dækker alle slags aminosyrer, så det er der intet galt i.

• #14   21. aug 2017 Jeg kunne godt finde på det, og jeg har også smagt de ristede insekter der er på Føtex' hylde med snacks. Mest fordi facebook gik i *adddd protest!!!* over insekter, så tænkte at jeg som minimum ville prøve.

Jeg er stor fan af smagen, men bestemt ikke af konsistens og endnu mindre af prisen og prøver ikke umiddelbart igen.

Den kilopris de koster og så gange op for at fodre en labrador? Jeg har intet imod tanken om at det er insekter, men jeg giver heller ikke 1600 kr for en sæk foder fordi det skal være bæredygtigt. Så vil jeg hellere betale for at tage hende med til slagteren og vælge hvad hun vil spise idag

• #16   21. aug 2017 Ikke lige med det der foder, men insekter som proteinkilde kan jeg ikke se problemet i.

Det kunne måske endda være interessant, hvis man blandede kød-protein og insekt-protein.

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 2 Svar: 6
    #17   11. jan 2018 Inusect.dk - danske leverandør og iværksætter . der har lavet foderet fra bunden med høje ernæring

bæredygtig hundemad med insekter..
    har arbejdet med det her i to år.. så vil også gerne besvare spørgsmål omkring insekter og foderet

• #18   11. jan 2018 Peter er det korrekt forstået der kun er 10% insekter i foderet eller er det melormene der udgør 10% ud af et større antal insekter?

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    jan 2018

#19   15. jan 2018 de kommer helt an på hvilken en af blandinger , men hvis i tager green-petfood det bruger kun 10 % fordi de er vant til at lave vegatarisk blandinger til hunden..

Inusect blander ligger mellem 15% for inu 5 (sensitiv) og 32 % på inu 9( aktiv )

Det er fordi det handler om det bruger protein eller bare er en hyggehund ..

fordel ved insekter er at de har et højt protein med fiber samt calcium og fosfat.. der knogler og krop for hunden

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    jan 2018

#23   16. jan 2018 Fjerkræfedt og laks olie , olie der vigtigt for hundens ernæring. Proteiner er fjernet fra fedt, når det bliver brugt i hundemad eller allergifoder

mens kylling og laks proteiner en helt andet felt, da hunde kan have allergier overfor kylling proteiner og andre animalsk. typisk er det på grund af mangle på amino syre eller for højt indhold af aminosyre..

det er ene af grund til vi ikke bruger kyllingmel eller laks-kød i vores blandinger .

www.inusect.dk

profilbillede
Kommentér på:
foder med insekter som protein kilde

Annonce