Indendørs hunde-afskærmning Indendørs hunde-afskærmning
Hej alle.
Vi henter i næste uge en fin lille Jack Russell terrier hvalp og skal have hund for 1. gang.
Vi vil gerne afskærme et mindre område i huset, så hun kan føle sig tryg, når hun er alene hjemme (og ikke have uheld i hele huset).
Jeg har forgæves ledt efter børne-sikkerhedsgitre på ca. 190 cm i bredden, som kan sættes i spænd mellem to vægge (uden at bore huller). Er der nogle, der ved, om disse gitre findes så brede? Alternativt kan man så anvende et løst-stående sikkerhedsgitter (dvs. som ikke sidder i spænd)? Vil hunden ikke på et tidspunkt være stor (og snu :-)) nok til at flytte gitteret eller snige sig rundt om?
Pft. for input og erfaringer.
Mvh. Ida
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 4.469
Vi vente bare "buen" ind mod det område, hvor han skulle holde sig bag og krydsede fingre for, at han ikke fandt ud af at skubbe til gitteret...det virkede upåklageligt i flere år.
Vi brugte det også efter, vi flyttede, så han havde samme rutine. At jeg så med jævne mellemrum glemte at lukke lågen, bør vist ikke siges højt
Nu har han næsten hele huset til sin rådighed
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.839
Min erfaring siger at man skal vælge et rum, som hvalpen er tryg og vant til at sove i.
Her anbefaler jeg alle at lave hundelem, så den kan gå ud når den skal noget. Det gør dem lynhurtigt renlige og giver dem mulighed for lidt mere interessant at lave under de lange alenetider som mange byder deres hunde.
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.876
Det er fantastisk når de bliver hvor man forventer, uden at noget forhindrer dem i det
Indendørs hunde-afskærmning