Jeg har lige en hulens masse spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle
Vi har en dejlig Corgi (Cardigan) på 8 år, som vi har fået her i sommer.
Hun er en omplaceringshund, derfor den høje alder.
Nå men hun fælder vildt meget for tiden. Jeg ved godt at hunde fælder meget i perioder (hun fældede også i juli, men ikke i nær samme grad) og at tæver ofte fælder før løbetid, men jeg vil høre hvor lang tid hun fælder (sådan ca.)
Jeg gør tit det at jeg "river" det løse hår af hende med fingerspidserne. Jeg ved godt det lyder "barsk" men det er det ikke og Thea nyder det;-))
Kan jeg komme til at hive for meget pels af på den måde? eller er det helt okay at gøre det sådan??
Vi børster hende meget ofte - også for at tage de løse hår og så tager vinden jo lidt når vi er ude at gå.
Hvad med foder? Vi giver hende RC dyrlægeserie Mature 10-25 kg (mener jeg det hedder)
Er der andet vi kan give hende?
Mit næste spørgsmål går mere på psyke...
Thea virker meget underdanig. Hun er blevet meget bedre siden vi fik hende, men jeg synes det er så synd for hende, hvis hun er bange for alt muligt.
Da vi fik hende krøb hun sammen næsten hele tiden, hvilket hun dog ikke gør så meget mere.
MEN jeg vil høre om der er andre tiltag vi kan gøre - udover dem vi allerede gør nu (ros, ros, ros, kærlighed........)??
Jeg har en hel del flere spørgsmål, men kommer nok på dem lidt senere...
Annette
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Mht. fældning, så kender jeg ikke en corgis pels, men der kan nok sagtens gå en måned. Du kan ikke fjerne for mange løse hår
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 1.840
Tak for dit svar.
Umiddelbart mener jeg at jeg fremstår som en god og naturlig leder.
Jeg gør de ting du beskriver (mener jeg helt bestemt) og vi råber eller skriger ikke af vores dyr.
En enkelt gang imellem siger jeg NEJ på en bestemt måde, hvis enten hun eller vores katte gør noget de ikke må, men jeg råber aldrig.
Jeg og min mand tror også på at hun er blevet undertrykt (meget) som hvalp.
Den tidligere ejer har (ud fra min mands kendskab til hende) måske ikke været den bedste til at have hund, så vi tror på at der er en del der skal "rettes op" på (eller hvad man nu kan sige)
Mht. fældning må vi bare støvsuge det ekstra. Vi er jo vant til det med vores katte;-))
Annette
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Opgaveløsning, meget nemme i starten, hjælper også. Og igen gøres de sværre efterhånden som tiden går.
Leg lidt med hende, hvor hun vinder.
Lad hende opleve sejre og gode oplevelser, det plejer at være rigtigt godt til at støtte hunde der ikke lige har det gå-på-mod man gerne ser de har.
jun 2006
Hyrdehunde er meget (nogle gange irriterende) intiligente, og kræver mental stimulering. Det kan du udnytte i dit arbejde med at knytte bånd med hunden. Små lette samarbejdsøvelser og kontaktøvelser i starten.
Held og lykke
nov 2006
Vil det være en god ide?
Når vi går tur med hende, får hun altid lov til at gå det sidste stykke vej uden snor. Det giver hende et eller andet, for hun hopper rundt og logrer enormt meget med halen.
Er vi i skoven foregår det altid uden snor. Hun kommer første gang man kalder på hende, så jeg synes hun skal have lov til at udfolde sig. (Håber ikke jeg støder nogen ved at skrive det) Thea elsker det kan vi se, for hun smiler næsten - ser det ihvertfald ud til;-))
Annette
jun 2006
nov 2006
Jeg tror vi er på rette vej, men det er jo altid rart at få nye input;-))
Annette
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Pøj pøj med det!
mar 2005
Følger: 5 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 27
Med hensyn til fældning.... Så fældede min Corgi pokkers meget - og det var hele året rundt... Vi har prøvet flere slags foder - intet hjalp. Hun havde altid flot og fin pels.. men fældede ENORME mængder !!
Hilsen Mette
Jeg har lige en hulens masse spørgsmål