{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.238 visninger | Oprettet:

Johannes  J
Johannes J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Jeg er så træt af det! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Min mor vil gerne sælge min hund Nelly fordi hun gør rigtigt meget men jeg synes hun er en fantastisk hund ( min søster og far vil også..) altså hun gør af mennesker der går forbi hunde der kommer forbi og gæster og det er i cirka 10
Min hun gør og så gør hun ikke mere. Men jeg vil gerne have hende til hun dør

Facts
Race: Jack russell terrier
År 5

Jeg tror bare heller ikke den er til at opdrage når den er så
gammel

Bortset fra det når der ingen er ( udover os fra familien) er hun så sød ingen gøen kun når Hun er ude og ser nogle ellers vil min mor søster og far gerne have hende så alt i alt kan man godt opdrage en 5 årig JRT?

Hvad synes i jeg skal gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er så træt af det!
  • #1   30. jul 2017 Gammel hund kan sagtens lære nye ting. 5 år er ikke gammelt.

Kan du fortælle lidt mere om hundens hverdag? Hvor meget bliver den luftet og hvad med hjernegymnastik? Får den afløb for sin energi, og trættet nok mentalt?

Og det er ikke en jack russel. De er ikke helfarvede, men hvide med farvede områder. Er der stamtavle?

• #2   30. jul 2017 din mor må jo igang med at træne hunden

• Johannes  J
    Johannes J Tilmeldt:
    jul 2017

#3   30. jul 2017 @Salla Det er en Jack russell blandet med tysk jagt hund ( har hvide pletter under / på maven.)

Får mad 3 gange på et døgn

Leger hverdag 10 min

Går tur 3-4 gange om dagen

Skriv for mere info kæmper for hende

• #4   30. jul 2017 leg er ikke nok, hun skal have noget hjerneaktivitet og lærer "tak, det er nok" når hun gør

• #5   30. jul 2017 Kunne det være en ide, at du eller evt hele familien kunne gå til noget træning med hende? Så kunne der knyttes ekstra gode bånd til hunden + Det viser jo din familie, at du gerne vil hunden og gør noget for at arbejde med den

• Johannes  J
    Johannes J Tilmeldt:
    jul 2017

#6   30. jul 2017 @Ida K

Det var det jeg havde tænkt mig at spørge min mor om når hun kommer hjem i morgen!!??

• #7   30. jul 2017 Hej Johannes. Hvor er det ærgerligt at høre med din hund.
    Men du kan gøre rigtig meget selv, for at hjælpe hende smiley
    Din hund skal have en masse at lave! I kan lege nogle sjove lege sammen, som også gør hende træt. Det vil måske afhjælpe hendes gøen smiley

Du kan smide hendes hundefoder ude i haven, så hun skal bruge snuden for at finde det. smiley Når hun bruger snuden, bruger hun hjernen, og bliver træt.

Du kan også stille 3 kopper op, og lægge en godbid under den ene. Så blander du dem, og hun skal så finde den rigtige godbid.

Du kan også gemme godbider rundt i huset, og så skal hun finde dem. Det kan godt være hun skal have lidt hjælp i starten, men hun lære det sikkert hurtigt! smiley

Det er kun fantasien der sætter grænser. Hun vil rigtig gerne lege med dig, så find på nogle sjove lege, hvor hun kan bruge snuden og hovedet!

Kunne du og din familie, måske starte til noget træning med hende?

• Johannes  J
    Johannes J Tilmeldt:
    jul 2017

#8   30. jul 2017 @Krøllet kærlighed Du har fuldstændig ret jeg vil vise alle de her kommentarer til min Mor og PS koster det penge for hundetræning? Jeg er SÅ Taknemmelig for alle svarene!!!

• #9   30. jul 2017 Ja hundetræning koster penge, men du kan fortælle dine forældre, at det er alle pengene værd smiley

Jeg håber i finder en løsning, så du kan beholde din søde hund!

• Johannes  J
    Johannes J Tilmeldt:
    jul 2017

#10   30. jul 2017 Det er ligemeget hvad det koster og hvis min mor ikke gider betale for det hvilket jeg tror hun vil fordi hun nusser også med hende om aftenen når hun ligger og ser tv, så betaler jeg selv for det jeg har også fødselsdag lige om nogle dage.

Min mor er også døv og derfor kan ikke høre når hunden gør det er også en af grundene til hun ikke vil have hende ):

• #12   30. jul 2017 #3 så er det jo heller ikke en ren jack russel smiley

Håber der kommer en god løsning på problemet smiley

• Johannes  J
    Johannes J Tilmeldt:
    jul 2017

#13   30. jul 2017 Det vil vi også allesammen men det var bare problemet med gøen smiley

• #14   30. jul 2017 Jeg tror at der i din hund er blandet sådan en fætter her: http://koebhund.dk/kb/tysk-jagtterrier Læs lidt om temperamentet, så kan du se at den faktisk har meget lyd på, og er en hund der kræver meget aktivitet, ligesom Jack Russel terrier. Held og lykke med at overtale resten af familien smiley

• Johannes  J
    Johannes J Tilmeldt:
    jul 2017

#16   30. jul 2017 Det er derfor hun ikke vil have hende fordi hun gør men vi andre kan og naboerne kan.

• #18   30. jul 2017 Ej Ulla stop nu.
    Drengen er 12 år! Det kan sq være svært at formulere sig ordentligt på nettet!

• #20   30. jul 2017 Denne tråd virker nu legit nok!

• sanne E
    sanne E Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 5
    #21   30. jul 2017 Når du er ude at gå med din hund og der kommer nogen forbi som du ved hun vil gø af. Så stop op og træn kontakt øvelser med hende så hun lære at det er en god ting folk går forbi og det er lige med godbidder.

Kontakt øvelser kan du med fordel træne der hjemme inden så hun ved hvad det går ud på. Det du skal have hende til er at kigge dig i øjnene når hun gør det får hun en godbid. Du tager en godbid i hver hånd og holder armene udstrakt til hver sin side i første omgang vil hun kigge efter dine hænder da godbidderne er der. Men så snart hendes blik kort rammer dine øjne roser du og giver en godbid. Dette vil hun hurtigt lære og du kan nu overføre hendes kontakt til dig frem for dem der går forbi dig når i er ude at gå tur.

• #22   31. jul 2017 Hvorfor skulle set være en troll?
    Jeg læser det som at moren ikke kan høre hunden gø, og derfor ikke stopper den, hvis den er i haven . Moren ønsker ikke at genere naboerne med hundens gøen.

Træning kunne være en rigtig god ide.

• #24   31. jul 2017 En blanding af Tysk Jagt terrier er ikke en familiehund. Det er en brugshund. Så i må igang med at bruge den til noget aktivt.

• #28   31. jul 2017 Du kan evt. oprette en tråd, og spørge ind til træningssteder i dit område (skriv en by/flere byer du har mulighed for at komme til). Det er ikke alle træningssteder der er lige gode, men forhåbentlig er der nogen, som kan anbefale et sted, nær dig smiley

Personligt synes jeg hundetræning er rigtig sjovt, og mine hunde er også glade for det smiley

Du kan også prøve at lære hende at gå spor. Hvis det skal gøres 100% korrekt, skal du nok have fat i en træner, men, hvis du bare vil prøve selv, så kan jeg kort beskrive, hvordan man starter op:
    Der er forskellige slags spor (du kan evt. google dig lidt rundt) og mange måder at gøre det på. En af måderne, er at lære hunden at gå efter lugten af vores fodspor. Jeg kan ikke huske, hvad denne type spor hedder smiley

Du stiller dig et sted på en mark eller en græsplæne - helst et sted, hvor der ikke går aaalt for mange mennesker, fordi det skal være let (og man må heller ikke gå over sporet, før hun skal gå det med dig). Så tager du en pind og sætter til højre eller venstre for dine fødder, så du ved, hvor sporet starter (jeg kan ikke huske om den korrekte måde er højre eller venstre for)

Så lægger du en GOD godbid (f.eks. et lille stykke pølse, frikadelle, kylling eller lignende) i "fodspidsen". Du går fremad og lægger en godbid i fodspidsen af hvert fodspor du sætter. Du skal forestille dig, at hun skal snuse til dit fodspor, før hun kommer til godbidden.

Sporet skal så gerne ligge omkring 15-20 minutter og hvile, hvis det kan lade sig gøre - pas på fuglene ikke kommer og spiser af det!

Herefter tager du hende ud i en lang snor - f.eks. en tørresnor. Du sætter snoren i halsbåndet og lader den hænge under maven, mellem hendes ben. Så fører du hende hen til startpinden og lader hende finde godbidderne på jorden - evt. hjælp hende lidt. Forhåbentlig vil hun så lede efter resten af godbidderne, og finder dem jo så, ved at gå ligeud i dine forspor. Hvis hun går rigtig hurtigt fremad, så kan du blidt tage lidt i snoren, for at sænke farten - du skal nemlig gå bag ved hende.

I starten er det en god idé at tage små skridt, så godbidderne ligger tæt på hinanden. Det er også vigtigt at du kun laver ligeud spor i starten, så det er nemt smiley

Det her kan du godt gøre en del gange - når du synes, hun er ved at få fat på det, kan du f.eks. tage normale skridtlængder i stedet. Når det så kører, kan du udelade en godbid i f.eks. 1/4 af fodsporene, så 1/3, så 1/2 osv. smiley

Når hun når ned for enden af sporet, kan der f.eks. ligge en lille boks, med en MASSE dejlige godbidder smiley

Der står lidt om spor her, det er vidst en anden type spor, men alle tips vdr. at gå langsomt osv, de er gode nok! https://www.hundehold.dk/tips/spor-tips/

Kommentér på:
Jeg er så træt af det!

Annonce