{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.016 visninger | Oprettet:

Luckys PL tråd :) {{forumTopicSubject}}

Nu opretter jeg denne tråd, hvor jeg fremadrettet vil komme med alle opdateringerne omkring Lucky, så de er samlet på et sted, og i slipper for at blive spammet med tråde omkring hele forløbet. smiley

Den næste uge vil der nok ikke komme de store opdateringer, da han jo først skal opereres d. 7.8 og der derfor ikke rigtig sker mere før.
Jeg har dog en lille opdatering fra i dag.

Jeg var inde i dag og snakke om genoptræning, og hun var heldigvis rigtig positiv i forhold til at det nok skal gå godt, og hun var så sød og god til at forklare. Udover at samtalen på ca. 30 minutter var helt gratis, så sagde hun også at jeg altid var velkommen til at kontakte hende, om det var på telefon, mail eller at jeg kom forbi klinikken (hun høre til ved min dyrlæge) hvis jeg havde spørgsmål om noget.
Hun forklarede en del omkring hvordan det hele kommer til at foregå og prisen, hun kunne jo af gode grunde ikke fortælle mig den fulde pris, da hun ikke ved hvor lang tid han har brug for at gå der, men en ca. pris pr gang, som også varierer afhængig af hvor lang tid vi bruger den pågældende gang, hun har normalt en fast pris, men i genoptræningsforløb, hvor hun ikke altid bruger lige lang tid, eller f.eks. deler det ud på flere mindre gange, bliver det billigere, da hun ikke mener at man skal betale for mere end den tid hun faktisk bruger, det synes jeg er meget positivt. Jeg ville selvfølgelig betale hvad det koster uanset, men det er i forvejen rigtig mange penge for mig, så det er dejligt med en der ikke bare skal have en masse penge i kassen.

Selve genoptræningen består af forskellige øvelser (meget af det noget jeg selv skal arbejde med derhjemme) massage og laser behandling. Hun gik ikke i detaljer med hele genoptræningen, da hun mente det var nemmere når vi går i gang, at vi så tager det fra gang til gang, og lige nu ville jeg ikke kunne huske det hele alligevel fordi der er så meget, så det er fint med mig.

Hun mente når han var så lille/let at det ikke ville være et problem ikke at bruge waterwalk, men at vi ser hvordan det går, og så tager vi den derfra. Hvis det skulle blive nødvendigt, må jeg jo finde en løsning, men som start prøver vi uden. Hun har erfaring med at genoptræne PL hos små hunde uden waterwalker fra tidligere, hvor det var stor succes, så jeg er helt tryg ved det.

Så fik Lucky i går nyt smertestillende, og hold da fast en anden hund jeg lige pludselig har fået. De sidste par uger har han været noget mere "nedtrykt" end han plejer, har ikke rigtig gidet at lege vilde og tosse lege med Rosa og mest lagt for sig selv når vi satte os til at se film i sofaen. Han var dog stadig glad når vi skulle på tur eller når vi kom hjem, der var godbidder og lign. Men alligevel ikke den samme virkelig overglade lille Lucky med fart over feltet som elsker at lege tosse og vildt med Rosa, specielt hvor de løber i fuld fart efter hinanden har han ikke gidet. Det skal jeg så lige love for at han ville i dag på vej hjem fra samtalen, den fik fuld gas på græsset på trods af at han var i kort snor (normalt må de ikke når de er i kort snor, men i dag blev jeg så glad for at han ville at de fik lov til at løbe et par omgange rundt om mig før jeg stoppede dem igen, og Rosa var LYKKELIG!) Han søger os også mere, for at putte og blive nusset når vi er i sofaen, så det er så fantastisk!

Lige nu glæder jeg mig så meget til at det hele er overstået, både fordi det er hårdt at se ham sådan, men bestemt også fordi jeg ved at det bliver et hårdt forløb og jeg er bange for at gøre noget forkert i genoptræning, hende der skal hjælpe mig, siger dog at hun er med hele vejen og nok skal vise mig det og sørge for at der er styr på det inden jeg går hjem hver gang, og at hun hjælper mig alt hvad hun kan. smiley Min kæreste siger også at han nok skal tage med og se hvad det er jeg skal, hvis det hjælper mig, så det er dejligt.
Alle er simpelthen så søde, både dem jeg kender irl, men bestemt også jer hgere, i er en kæmpe hjælp, både med kørsel, gode råd, erfaringer og ja bare at være der og tænke på mig, tusind tak!

Jeg må dog også indrømme at jeg skal have styr på så meget, så jeg er helt ør i hovedet af at læse, skrive frem og tilbage, læse lidt mere, tage til samtale ved dyrlægen osv. MEN jeg ved det bliver godt og jeg ved det er det rigtige valg jeg har taget, og det er skønt at være så forberedt som muligt, så jeg har en ide om hvad det er vi skal igennem sammen.

Det blev lige en lang opdatering, men der er så mange tanker og der sker så meget i forhold til forberedelser lige nu, og så er jeg som sagt bare så glad for al den hjælp og støtte jeg får, det havde jeg slet ikke regnet med, men det varmer mere end i aner!
Det er en følelsesmæssig rutsjebane tur, så det at have jer, familie og venner i ryggen betyder alverden.
Og så selvfølgelig bare det at se Lucky så glad igen er det hele værd, der er ikke 1 sekunds tvivl herhjemme om at Lucky har fortjent at få mange gode år endnu sammen med sin lille Rosa smiley

Og så lige til sidst et sjovt billede jeg tog den anden dag, af en Rosa der bestemt ikke mente at jeg skulle tage billeder af hende og Lucky, Lucky virkede pænt ligeglad smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Luckys PL tråd :)
  • #1   27. jul 2017 Det lyder som om at du allerede har godt styr på genoptræningsdelen smiley Venter spændt på næste opdatering smiley

• #2   27. jul 2017 Håber det bedste og krydser for det altsammen går godt søde smiley

• #4   27. jul 2017 Tusind tak, hvor er i bare søde smiley

Jeg håber i hvert fald at jeg har styr på det. Jeg får dog en del mere fortalt og med hjem på skrift når vi henter Lucky fra operationen om hvad han må og ikke må. Og så skal han lige have et par dage til at komme sig, og så skal vi ned til genoptræning, hvor hun viser mig de første små basale øvelser, for at komme stille igang.
    Det gode ved hende her, er at hun er med i alle de små bitte skridt og øvelser, så jeg kommer på intet tidspunkt til at skulle gøre noget uden hun har vist mig hvordan, og hjulpet mig igang med det, selv de mindste ting viser hun mig. Og så vurderer vi fra gang til gang hvor lang tid der går før vi skal komme igen. Hvis det bare køre kan vi vente en uge, men hvis der er noget kan vi jo komme oftere. Det er dejligt når det er så tæt på, så vi hurtigt kan komme til og fra smiley

Planen er at jeg køber en hundecykelkurv, så jeg kan cykle til genoptræning med ham, han må jo ikke gå selv, så det er nemmere og hurtigere sådan, så jeg ikke skal bære ham hele vejen, selvom han jo er lille. Men så kan vi jo bruge den bagefter til at tage på ture lidt længere væk smiley

• #6   27. jul 2017 Her er min der skal opereres på mandag for PL. Genoptræning har dyrlægen ikke snakket om, men mon ikke jeg får nærmere besked på mandag.

Han får det hårdt når hun i 6 uger ikke må løbe rundt smiley smiley

profilbillede
  • #7   27. jul 2017 Han er godt nok også fin smiley held og lykke med det hele det skal nok gå godt.

Jeg er også mest nervøs for det med ro, for jeg har jo en lille Rosa der stadig vil lege vild og tosset og Lucky plejer bestemt ikke at holde igen. Men jeg køber en løbegård som han så må være i, og så må jeg bruge hans hjerne så godt jeg kan så han bliver træt. Her har jeg desværre ikke ferie, men det er heldigvis kun 2 timer 3 gange i ugen han skal være alene, så jeg satser på at han sover i løbegården imens jeg er væk.

Nå men Rosa var til massør i dag, og det var heldigvis rigtig positivt, hun blev løsnet i ryggen og bækkenet, men umiddelbart var det ikke noget særligt og hun mente ikke at Rosa har været generet eller haft ondt pga det, men at hun bare er født sådan. Vi skal dog holde øje med hende om hun begynder at lave karpe ryg igen, tror jeg hun kaldte det, og så skal hun med Lucky til genoptræning, så hun kan få gode oplevelser med at komme der, så hun slapper mere af næste gang. smiley
    Lucky havde også savnet sin Rosa rigtig meget da vi kom hjem, så mon ikke de begge nyder at skulle afsted sammen, selvom Lucky i starten jo nok mener at han skal dø bare man kigger på ham, han er lidt af en pivskid. smiley

Nu mangler jeg egentligt bare at købe løbegård og cykelkurv, Lucky sikre alting og så er vi klar.

• #8   27. jul 2017 Pssst petworld har medlemsdag på søndag, 20 %. Pengene er jo lidt små her før sådan en operation

• #9   27. jul 2017 Tak Salla, må lige ind og tjekke på deres hjemmeside hvad de har, men jeg kan se den cykelkurv jeg vil have er meget dyrere hos petworld end hos zooplus på trods af de 20% smiley
    Men du har helt ret i at pengene er lidt små lige nu, så det er meget værdsat med info om tilbud.

Jeg har fået anbefalet at lave min egen indhegning af komposthegn, men jeg vil helst have noget med "tag" på, så Lucky ikke forsøger at komme over, så lige nu overvejer jeg at bruge de penge det nu engang koster at købe denne:
    http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/loebegaarde/nylon/247852

Ellers overvejer jeg lidt sådan en weekendseng til børn, der har de der høje sider, der kan man nogle gange være heldig at finde noget brugt, jeg ved dog ikke om det ville fungere.

• #11   27. jul 2017 Nu siger jeg lige noget fyfy, men- jeg er enig! smiley

Til gengæld prismatcher vi alle danske hjemmesider smiley

Obs ved prismatch får man ikke også 20% på søndag.

• #12   27. jul 2017 Jeg bruger tit petworld når jeg skal have spåner til marsvinene. Kunne nok godt få det lidt billigere, men jeg kan godt lide de mindre pakker, så jeg benytter mig af det der tilbud med tag et bestemt antal og få det billigere smiley
    Men ja ellers er petworld ofte dyrere, hvis man ikke bare skal have en lille ting og dermed kan spare porto.

Desværre har jeg ikke en petworld i nærheden efter jeg er flyttet, så skal alligevel have det sendt med posten, så kan jeg ligeså godt bestille fra zooplus og købe foder samtidig smiley
    Ellers havde jeg helt sikkert bare fået lavet prismatch, så jeg slap for at vente på posten.

• #14   28. jul 2017 Det er helt fint med OT smiley Denne tråd er jo bare til opdateringer, så i mellemtiden er det da meget hyggeligt med en sludder om alt muligt andet smiley

Jeg var så heldig i dag at finde den løbegård jeg gerne vil have brugt til kun 100 kr, og så levere de den endda, så det var dejligt at spare penge og stadig få lige den løbegård jeg havde kigget på.
    Den kommer på mandag, så har vi en uge til at vænne Lucky til den, jeg tænker at de får fri adgang til den og kan bruge den som hule, og så kan jeg så småt begynde at lukke for den når han er derinde med noget lækkert. han er generelt god til at være rolig indenfor, og sover tit for sig selv. Så når den bare er i stuen og han kan bevæge sig i den og har mad og vand, så skal det nok gå smiley Stiller den så jeg kan kigge ned til ham (de første par dage, derefter får han så småt lov til at komme ud i lejligheden når vi kan holde øje med ham, er bare bange for at Rosa geare ham for meget op, men det tager vi som det kommer. Han skal bare kunne være i den når vi sover tænker jeg og så de 2 timer 3 gange i ugen hvor jeg er i skole. smiley

• #15   7. aug 2017 Operationen er gået godt. Vi er på vej hjem nu. En længere og mere detaljeret opdatering kommer senere eller i morgen smiley

• #16   7. aug 2017 Nu er Lucky installeret i en hundekurv med et tæppe ved mig i sofaen så han kan sove, efter at have fået lidt mad og vand, så nu kan jeg vidst godt forsøge at komme med en lidt længere opdatering om i dag.

Vi har simpelthen fået den bedste behandling hos østergaards, det var så dejligt med informationer og forklaringer og at de snakkede og viste så man kunne forstå hvad de sagde.

Der var ingen tvivl om at højre knæ skulle opereres, det kunne han se allerede da Lucky gik en kort tur udenfor for at vise hans gang.
    Vi gik derefter ind og tjekkede pl, som andre dyrlæger gør, og han fik konstateret en grad 2-3 på højre ben, hvilket min tidligere dyrlæge kaldte en 1 i alle de år vi var der!
    Det venstre knæ var dog langt bedre og fik en grad 1 som det er lige nu, han kunne dog ikke love at det ikke bliver værre nu hvor Lucky nok belaster det mere pga operationen, men hvis det forbliver som det er nu, skal han ikke opereres i det venstre ben smiley

Derefter blev der taget røgent af luckys knæ, hofter og ryg, som heldigvis viste at Lucky er så fin så fin, der var intet at sætte en finger på, ikke engang en smule slidgigt. Det vil sige at han havde meget meget minimal næsten ikke eksisterende ved det højre knæ, men han sagde at det altså ikke betød noget. Ellers var alt i tip top stand.

Lucky blev gjort klar til operation imens vi så billederne. Og så tog jeg sammen med Nicole og enya (som jeg var så heldig var med, og Nicole var så sød at køre mig og underholde, det var virkelig guld værd, så tusind tak Nicole!)
    På mc d imens vi ventede på at Lucky var færdig.

Da vi kom tilbage gik der ikke længe inden jeg fik Lucky i armene, som var ved ligeså stille at vågne. Så vi fik et rum med en sofa til at sidde til opvågning og så kom der både den læge der havde opereret og en vet. Sygeplejerske der fortalte om operationen og hvad der skulle ske de næste par dage.

Lucky har fået den mindste af operationerne, hvor de gør rillen dybere og strammer bindevævet, så knæskallen bliver på plads. smiley

De drillede ham meget med at han havde kyllingeben fordi de er så små og tynde. Og så måtte de skamfere hans pels for at finde en blodåre der var stor nok, så efter flere forsøg i benene, måtte de op i halsen. Det er ikke nemt at være lille hund. Så nu har Lucky flere skaldede pletter og en fin lyserød med hjerter forbinding på forbenet smiley

Så alt er gået godt, lige nu putter han bare. Rosa forstår ikke at han ikke vil snakke med hende, men hun tager det pænt.

profilbillede
  • #18   7. aug 2017 mange tak smiley han er enormt træt, men det er jo forståeligt.
    Det lille pus forstår ikke rigtig hvad der sker med hans ben og skriger op når han prøver at vende sig eller komme op, så nu putter han lidt hos mig, så jeg kan reagere med det samme hvis han får gode ideer.

• #20   7. aug 2017 Tak Nicole, og igen tusind tak for alting!
    Du glemte at glemme enya smiley

Vi putter på sofaen, så han kan ligge i mine arme, der sover han bedst pt.
    Jeg overvejer at tage en sygedag i morgen så jeg kan være hos ham, men nu ser jeg lige hvordan natten går smiley

• #21   7. aug 2017 God bedring med Lucky.

Det bliver spændende at følge Lucky og se hvordan det går hos jer i forhold til hvordan det gik med min hund den første uge efter operationen.

Min hund er meget glad for sin løbegård, og opholder sig der det meste af dagen.

• #23   7. aug 2017 De er nemlig bare SÅ søde og dygtige på Østergaards, det er jo der vi har skiftet til i stedet for den anden, og har valgt at beholde dem selvom vi er flyttet længere væk. Nu har de jo lavet 3 operationer på vores hunde, og alle 3 gange har vi fået super service, og som du netop siger forklaret grundigt og på menneskesprog alle kan forstå smiley

Rigtig god bedring med det lille pus smiley

Hvem opererede ham, var det Kari-Anne, Anette eller Ulrik?

• #24   7. aug 2017 Tusind tak Helle, går det godt med din nu ?
    Lige pt går det fint når han bare sover, vi får dog skrig og skrål fra det lille pus når han vil bevæge sig for at ligge bedre, det er slet ikke sjovt, men jeg ved jo at det bliver bedre. Vi har endnu ikke prøvet andet end at ligge og så sætter han sig sådan halvt op selv. Men så længe han bare sover skal han havde lov til det.
    Han kunne desværre ikke få morfin fordi han var for lille, så han har fået noget andet hvis det skulle blive alt for slemt i nat. smiley

Nicole jeg hælder også til at blive hjemme, også fordi jeg jo nok kommer pænt meget i søvn underskud. Så kan jeg måske få kigget lidt på min første mat aflevering i stedet og få bestilt tid til genoptræning og hvad der ellers er jeg skal.

Rikke hvis jeg boede i Århus stadig, var jeg bestemt også skiftet, vi fik så god en behandling og der var god tid til det hele. smiley
    Det var Ulrik der opererede, det er vidst så vidt jeg har forstået ham der primært står for pl deroppe. Så flink og god til at vise på billederne hvad det var man kiggede på og hvordan det skulle være. Og så viste han mig på sådan en model af et knæ hvad det var han skulle lave, så jeg vidste lidt om hvad der er blevet lavet i luckys knæ.

Har kun ros til dem alle sammen deroppe. smiley

• #25   7. aug 2017 De er også super søde allesammen, de gange vores er blevet opereret har det været Kari-Anne og Anette, og da Mailo fik hjertestop var det Ulrik der fik ham stabiliseret og holdt øje med hjertet og vejrtrækning resten af operationen, så Kari-Anne kunne "skynde" sig at blive færdig" .

Det er generelt bare et dejligt sted at komme, og så er jeg netop også vild med at man hurtigt får sin hund i armene, og altid bliver tilbudt at komme ind i rummet med sofaen.

• #26   7. aug 2017 Det er et fantastisk sted. Heldigvis er jeg også indtil videre super glad for dem i Vejen hvor vi jo normalt høre til nu smiley

Lucky er altså mærkelig. Han vil have benet stærkt helt ud hele tiden, det bestemmer han da også helt selv, men havde fået at vide at det er normalt at de små trækker benet op under sig og så bare bruger tre ben, det gør Lucky IKKE!
    Jeg tog ham ud for lidt siden for at se om han skulle tisse, det gjorde han ikke, han stod til gengæld med alle fire ben på jorden. Han lagde ikke vægt på, men poten rørte jorden.
    Jeg håber at det betyder at det bliver nemmere at få ham til at støtte på det når vi går i gang om et par dage, men jeg håber da samtidig at han lige kan lære at støtte så meget på de andre at han kan få ordnet det han skal. Jeg er dog klar over at han ikke nødvendigvis skal noget det første døgn

• #28   7. aug 2017 Han må gøre lige hvad der passer ham bedst smiley jeg havde puttet ham i sin kurv igen, men der gik ikke længe før han selv var ved at ville rejse sig for at putte ved mig. Så nu har jeg fundet tabletten frem og så står den bare på sofa hygge ligeså længe han vil eller til jeg ikke kan holde øjnene oppe mere. smiley smiley
    Rosa synes bare det er hyggeligt haha.

• #29   7. aug 2017 Har fulgt din tråd et par dage,har bare ikke haft det store overskud til at skrive smiley
    Men dejligt at det hele gik godt smiley
    Fortsat god bedring med ham smiley

• #30   7. aug 2017 Åh Anette det er helt i orden, det er tanken der tæller smiley og tusind tak.

Kunne også læse Agnes var syg, men jeg har heller ikke haft det store overskud til at få skrevet, håber hun snart er på toppen igen smiley

• #31   7. aug 2017 Tak Solvej smiley håber jeg også smiley

• #33   8. aug 2017 Åh, hvor er det godt at høre, at Lucky operation gik godt smiley Krydser fingre for at han lynhurtigt er på toppen igen !! Fortsat godt bedring med ham smiley

• #34   8. aug 2017 Stine, det første døgn er slemt i forhold til smerter sagde dyrlægen, det er helt normalt at han reagere voldsomt. Ligesom jeg skal forvente at han reagere når vi begynder på at lave små øvelser.
    Det er desværre rigtig svært at smertedække dem ordentligt her det første døgn, de første 10-12 timer har han diverse smertestillende i kroppen, bla. Noget direkte i knæet, det hjælper bare ikke 100%. Derudover er Lucky desværre så lille at han ikke kan få morfin som de ellers normalt får, da de simpelthen ikke kan dosere det ordentligt i så små doser og han derfor ville blive alt for påvirket af det. Han får så noget andet udover den smertestillende han plejer at få, men det kan desværre ikke dække smerterne helt.

Tak Ann-Marie vi satser bestemt også på at alt bare går godt og dyrlægen var selv meget meget positiv omkring det, så han forventer at se en hund om 4 uger med et rigtig fint knæ smiley

Han har taget natten rigtig pænt, så jeg har da fået sovet lidt. Desværre er vi altså ikke gode venner med hans lampeskærm, den er simpelthen så stor og klodset til ham og når han i forvejen har svært ved at få sig lagt ordentligt når han ikke sover på mig, valgte jeg at prøve uden da han kom i løbegården, jeg tror desværre han har fået slikket lidt i det, men ikke bidt i det eller noget, så nu er den kommet på, så håber jeg ikke den genere ham alt for meget.
    Er der nogen der ved om der er et alternativ så han kunne slippe for den dumme tingest ?

• #36   8. aug 2017 Lucky er bare stadig i den fase hvor han ikke vil ligge sit hoved ned. Jo når han er oppe ved mig, men jeg skal jo også have lidt søvn, men det bliver bestemt ikke bedre af skærmen.
    Men jeg må jo bare blive ved med at give ham den på, så jeg måske kan få lidt søvn. Har da fået et par timer.

Og så lige et hurra, Lucky har været ude at tisse og han gik lidt rundt, dog kun få skridt men han gjorde det, på tre ben, men lige nu er det også stort og bare det at han fik tisset var rigtig godt, det er første gang siden kl 9.30 i går. Det gav ham også lidt ro, men han er også på sofaen lige nu.
    Jeg har så også været så led at blande godt med vand i hans vådfoder når han fik mad, for at være sikker på at han fik væske nok, dumme dumme moar, men det er da røget ned alligevel smiley

Nu skal jeg bare lige bøvle med at få lov til at logge ind så jeg kan melde fravær og så skal jeg vidst se om han vil sove i løbegården igen så jeg kan få en time eller to på øjet

• #37   8. aug 2017 Der er de der oppustelige kraver, men om de findes i en så lille str at de kan passe Lucky, det vd jeg ikke. Nu han er så lille, måske jan de der bløde kraver der bruges til katte, passe på ham?

• #38   8. aug 2017 Jeg har ikke brugt krave til Chutney, han må godt slikke, bare han ikke bider trådene.

Jeg har dog forsøgt med bitterspray, men det hjalp ikke -tværtimod. Vi glæder os lige nu til om 2 dage hvor hans tråde skal fjernes.

Chutney er blevet alt for frisk, nu vil han løbe rundt og lege smiley , så han er sendt i løbegården.

Hvor lidt vejer Lucky?

• #39   8. aug 2017 Tak salla, men oppustelig har jeg ikke gode erfaringer med. Nå vi prøver bare den her lampeskærm og så må vi se om han ikke overlever smiley

Helle, jeg fik strenge ordre på at Lucky ikke måtte slikke i såret, så når jeg ikke kan holde øje er det på med lampeskærmen som vi kalder den smiley
    Lucky vejer 2 kg, så jeg synes jo ikke selv at han er specielt lille, men dyrlægen havde simpelthen ikke morfin der kunne deles så det passede. Men indtil videre går det da også med det andet, jeg fik sådan nogle dråber som er noget syntetisk morfin halløj, tror jeg nok.. og så skal han have loxicom smiley

Jeg kan godt mærke på ham at det smertestillende er ved at aftage, men han skal altså først have næste omgang kl 11 smiley men det hjælper at putte på sofaen med moar, så det gør vi..

Er der i øvrigt nogen der ved noget om kølebehandling, det står nævnt på den seddel jeg fik, men ikke uddybet. Jeg har læst noget om isterninger i en tråd herinde, men ved ikke hvordan og hvornår man bruger det ?

• #41   8. aug 2017 Okay er det for at hjælpe med at det ikke gør ondt ? Indtil nu har jeg pakket ham ind i tæpper, det er jo lidt det modsatte smiley

Det er altså mere bøvlet at have en Lucky der er vågen men ikke kan noget, end en Lucky i narkose som derfor bare er lidt pylret men sover.
    Han bliver ved med at sætte sig op og så sidder han bare og hænger, det kan da ikke være særlig behageligt. Han er mærkelig smiley

• #42   8. aug 2017 Jeg brugte også en frossen pose (majs) de første dage, det hjalp også lidt.

• #43   8. aug 2017 Lige nu sover han bare, men han skal til at have sin medicin, men har det næste dårligt over at skulle vække ham når han nu lige sover så godt. smiley

Jeg håber ikke der sidder nøgen i tråden der er meget sarte, men der er ingen blod, så tænker jeg lige deler alligevel, så undskyld hvis det alligevel er for meget for nogle smiley

Det er sådan det ser ud i dag, som i kan se er Lucky også noget mere vågen når han er vågen. Mit lille kyllingelår smiley

profilbillede
  • #45   8. aug 2017 Hvor tit og hvor længe skal jeg gøre det ?
    Og er det nødvendigt når han bare sover ? smiley

• #46   8. aug 2017 Nu har jeg lavet en lille pose med isterninger og en blød klud om, så får han lov til at ligge med den et par minutter. Han virker til at synes det er rart, så det er da dejligt hvis det kan hjælpe ham lidt. smiley

• #48   8. aug 2017 Super det gør vi smiley
    Ingen hævelse endnu, så vi må lige give is pose engang imellem, men han var også helt ok med den.

Nicole var det ikke kun i nat jeg skulle give de der dråber ? På pakken står der at han skal have dem to gange om dagen i 5 dage ?
    Jeg gav ham her til middag sammen med det andet han skal have, eller jeg håber han fik det, for han rykkede hovedet så jeg kunne ikke se om han fik det han skulle, men det tror jeg. Men jeg mener altså Ulrik kun sagde i nat.

• #50   8. aug 2017 Okay super, så får han dem, så er jeg da sikker på at han er dækket ind. Hellere give det en gang for meget end en for lidt smiley

• #51   8. aug 2017 Så fik Lucky tisset igen og fik sin middagsmad smiley

Rosa synes det her er alletiders. Hendes mor er i sofaen stort set 24/7 så man kan putte og sove med hende om natten.
    Når Lucky får en lækker godbid for at være dygtig skal Rosa også have en.
    Når Lucky får vådfoder mange gange om dagen fordi han får små portioner, skal Rosa også have hver gang for ellers er det jo snyd!
    Mor går med helt ud i haven når det er tisse tid.

Indtil videre er hun rigtig dygtig til at være stille omkring Lucky. Så længe hun kan lade ham være, får hun lov til at komme med når han skal ud at tisse smiley

• #52   8. aug 2017 Godt at han har fået tisset, og ser ud til at have det ok, ovenpå operationen. Lyder som om at han "bare" er nødt til at vænne sig til den dumme lampeskærm, for det ville være mega kritisk, hvis han fik pillet for meget i sit nyopererede knæ.
    Den gode nyhed er at de kan vænne sig til skærmen smiley Min bullmastiff, som fik opereret begge øjne, vænnede sig lynhurtigt til sin store lampeskærm, som han gik med i døgndrift efter operationen.
    Fortsat god bedring med den lille skønne Lucky smiley

• #53   8. aug 2017 Tak, Lucky har den kun på når jeg ikke kan holde øje med ham, så det er stort set kun om natten pt. Han foretrækker nemlig at have sin kurv i sofaen så han kan putte ved siden af mig smiley godt jeg har en bærbar til skole, så kan jeg da lave lidt fornuftigt selvom jeg skal sidde her smiley

Jeg fik nogle øvelser vi så småt skulle begynde på i dag, hvor jeg skal bevæge hans ben meget stille og roligt for ham. Jeg fik lov til at gøre det 3 gange uden den mindste lyd fra ham, og så kunne jeg godt mærke på ham at han ikke ville mere. Så i dag gør vi det meget lidt et par gange, og så går vi lidt mere igang i morgen. Han skal have lov til lige at komme sig inden jeg begynder at presse på med øvelserne. smiley de sagde også at det ikke var sikkert jeg kunne så meget med ham i dag af det vi skulle gå i gang med, så mon ikke det går.

• #54   8. aug 2017 Selvfølgelig går det smiley Han er snart på toppen igen. Godt at du har mulighed for at blive hjemme hos ham. Fortsat god bedring med den lille fyr smiley

• #55   8. aug 2017 Jeg er også glad for at jeg blev hjemme, jeg får jo fravær fra skolen men sådan er det.. Lucky er det vigtigste.

Han er simpelthen så sej og dygtig den lille mand. Han trækker benet lidt op når han går, så han kan tisse, men når han står, står han også på benet, ikke med vægt, men han har hele poten i græsset, og støtter også en smule på det engang imellem kan jeg se. Han er kun lige ude at tisse og så ind, så det er ikke meget han får lov til at stå eller gå lige nu, men det er da en stor ting at han står på det, det gør mit job meget nemmere smiley
    Lige før lå han også på den side hvor benet er opereret, det sidste døgn har det været med benet op ad og i går skreg han op bare han ville ligge sig bedre. Han sætter og ligger sig også selv.

Jeg er stolt og rigtig positiv over hvor god han er, hvis han fortsætter sådan er han jo tip top på ingen tid.
    Vi tager det dog stadig meget stille og roligt og lader hende det skal genoptræne om hvor meget vi skal og hvornår vi skal øge, så vi ikke går for hurtigt frem smiley

Han var også ved at ville rejse sig og ned ad sofaen for at komme ud til min kæreste da han kom hjem, så jeg måtte have fat i ham og se be min kæreste komme direkte ind til Lucky smiley

Udover det er både ham og Rosa indtil videre så nemme og pragteksemplare.
    Så selvom det da er hårdt er det indtil nu slet ikke så slemt som jeg havde frygtet. Jeg er dog sikker på at det nok skal blive hårdt, men hvis Lucky tager alting så flot, så skal det nok gå smiley

Nu venter jeg bare på at vores nye cykelkurv kommer, så vi kan komme på cykeltur

• #56   9. aug 2017 Dejligt at det går så godt med Lucky smiley Han skal nok blive hurtigt frisk smiley

• #57   9. aug 2017 Det håber jeg i hvert fald. Dagens opdatering.

Han fik endelig skidt, jeg tror dog det er halvt min skyld at det først var i dag, da jeg nok har været for hurtig til at tage ham ind igen. Men systemet er kørende så det er jo godt.

Natten gik ikke helt så godt, ikke at han var umulig, men han blev noget ulykkelig da jeg endelig tog mig sammen og fik ham puttet i løbegården med krave på, jeg blev oppe til kl 3, så han kunne få lov at være hos mig. Så vi måtte lige bruge en halv time på at diskutere om vi skulle sove. Og så igen med et par timers mellemrum, men vi fik da begge sovet.

Jeg begyndte på øvelsen med at "skubbe" ham på modsatte hofte i mens han står, for at få ham til at sætte poten ned på jorden, og det gik super godt, jeg tvinger ham endnu ikke til at lægge vægt på benet, han skal bare stille og roligt finde ud af at hans ben ikke går i stykker af at blive brugt. Hans bøje øvelser kan jeg godt mærke at han ikke er glad for når vi når op til de sidste par gange, men ellers tager han det fint.

Vi prøvede at gå en lille smule i snor i dag, han må gå ca. 5 minutter af gangen, men det blev på tre ben og en lille hund der slet ikke havde det godt med det, så det meste af tiden blev brugt på at han sad og kiggede på folk og biler der kom forbi, men det er også okay, vi skal nok nå det hele.
    Han går faktisk generelt ikke meget, så det skal jeg øve med ham de næste dage at han godt kan. Han har dog været på vej op i sofaen selv i dag, han kunne ikke hoppe op, han gik bare hen til den, men vi mandsopdækker ham ligeså snart han ikke er i løbegården, så vi er sikre på at han ikke laver ulykker.
    Jeg synes det er svært at få ham til at få langsomt nok når han endelig går, men han løber gennem heller ikke bare afsted.

Desværre klør det rigtig meget omkring såret i dag, da det nok er begyndt at hele mere, så han må have keglen på hele tiden, for ellers vil han klø i det.

Men i det store hele går det godt og Lucky er så sej. Han spiser og drikker heller ikke selv endnu, så det er vådfoder blandet med vand nogle gange om dagen, men hvis han bare spiser er jeg glad! Man må gerne blive lidt forkælet når man er blevet opereret. Er sikker på at han nok skal begynde på det almindelige når han begynder for alvor at gå rundt igen.

Rosa er ved at være træt af det hele, hun vil bare gerne lege med sin elskede Lucky.

• #58   9. aug 2017 Det lyder da som om at han stille og roligt får det bedre og bedre smiley Og det er altid godt, når systemerne virker, så han både kan tisse og skide smiley Han skal nok blive fin igen, den lille bandit smiley

• #59   9. aug 2017 Ja der går ikke længe inden jeg skal til at have øjne på alle ti fingre tror jeg, men jeg glæder mig selvom det bliver hårdt, for det bliver da skønt når han får det så godt at han vil mere smiley
    Hundenes cykelkurv kommer i morgen eller fredag, så jeg håber vejret er godt i weekenden så vi kan komme ud at cykle ture, så han kan få nogle oplevelser, når han nu ikke selv må gå mere end de der 5 minutter af gangen.

• #60   9. aug 2017 God idé at cykle med ham, så han kan opleve lidt, uden at belaste sit ben smiley

• #61   10. aug 2017 Hvis du har en hundetaske at putte ham i, så kan du tage ham med ud på længere ture når du lufter Rosa.

Chutney fik taget stingene i dag, dyrlægen var ikke helt tilfreds, for Chutney støttede for meget på benet (han er meget glad for at komme hos dyrlægen, så han glemte lige at han har været opereret smiley ), samtidig var dyrlægen da glad for at se hvor godt det gik.

Chutney er blevet alt for frisk, nu mener han at han kan alt igen, hvilket han så ikke må. Det er altså lidt svært at forklare den lille hund, at han altså først må lege om flere uger smiley

• #62   10. aug 2017 Helle jeg kan også bare bære ham. Men Rosa vil ligeså gerne bare lege og bruge hovedet, så hun har lige et par dage uden længere ture. Lucky er for tung at slæbe rundt med i længere tid og deres taske er træls. Men nu får vi snart deres cykelkurv så tager vi på tur.

Det er da dejligt at det går så godt. Her har vi en øv dag, Lucky vil ingenting, han vil slet ikke gå, heller ikke på tre ben. Min genoptræner har taget fri, så selvom hun sagde vi skulle starte i denne uge til genoptræning, må det vente helt til onsdag smiley det er jeg bestemt ikke glad for.
    Han vil stadig ikke støtte på sit ben.
    Alt ser fint ud, men ja..
    Jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille op med ham. Det er fint at han ikke stormer rundt, men han skulle jo gerne i gang med at bruge sit ben igen.

• #63   10. aug 2017 Tænker det er ok han har en offdag smiley gider han godbidspil? Måske i bare skal hygge lidt med det i dag, måske gider han gå lidt når i skal ud og tisse smiley

• #64   10. aug 2017 Sally han vil slet ingenting, heller ikke godbidder.
    Men ja Nicole, som er hende jeg skriver til ved det mindste, så jeg slipper for at ringe til dyrlægen konstant (det må jeg gerne, men hun får lige en besked først når det bare er små ting)
    Siger også at det er helt okay at han har en off dag, så er det bare i gang igen i morgen. Han har sovet det meste af dagen. Tager ham dog ud med jævne mellemrum, da det jo er godt vejr, så kan han sidde i solen og nyde det gode vejr smiley

• #65   10. aug 2017 smiley så er han nok mere frisk i morgen smiley

• #66   10. aug 2017 Chutney havde også flere off-dage. Lige som jeg troede at NU gik det kun frem, så gik det lige tilbage igen. Blev hele tiden nød til at minde mig selv om at han havde været igennem en omfattende operation, samt fik smertestillende, så det var helt i orden at han var ret stille, både med at han sov det meste af tiden og at han slet ikke gøede (og en hund der gør meget, så var det underligt at der slet ikke kom en lyd fra ham)

Tror det først var om fredagen han så småt begyndte at bruge benet en lille smule, han vil stadig helst gå på 3 ben, men jeg kan "tvinge" ham til at bruge alle 4 ved at få ham til at gå ganske langsomt, og så er der ellers lige de gange hvor han glemmer alt og går/løber rundt ganske normalt smiley .

• #67   10. aug 2017 Godt at høre at det er normalt med off dage, hvor de ikke laver de bare flyver derudaf med genoptræning osv. Og ja jeg ville da heller ikke rende rundt og te mig tosset hvis det var mit knæ, så selvfølgelig er det forståeligt. smiley
    Gid det var Lucky der var stille, ikke fordi det ikke er dejligt at han på et punkt en del af tiden er sig selv, så kan det jo ikke være helt slem, men han laaaarmer.. Og hvis han ikke gør af ting, så piver han over at jeg har efterladt ham i sin løbegård som står lige ved siden af sengen, og Rosas kurv står lige på den anden side så de kan se hinanden, men nej nej, det er ikke nok.. Tossede lille hund smiley Han sover aldrig i sengen alligevel, så kan da virkelig ikke se problemet.

Jeg kan indtil nu få Lucky til at stå på sit ben, ikke med vægt på, men hvor poten er sat på jorden. men han løfter det når han skal gå, uanset hvor langsomt han humper. Han kan i øvrigt ikke finde ud af det der gå langsomt i snor, hvis jeg går så langsomt at jeg næsten står stille (ellers går jeg for hurtigt) så sætter han sig ned, for så gider han da ikke gå smiley Men mon ikke det kommer. Indtil videre har vi kunnet klare det uden snor, han sætter sig alligevel bare. Vi begynder dog mere med snor i løbet af i morgen og weekenden, så vi får ham igang med at gå mere. Men det var jo i mandags, så vil heller ikke tvinge ham til for meget. Så længe han finder sig i øvelserne og jeg kan lokke ham til at gå lidt rundt, selvom det er på 3 ben er det ok for mig.
    Så må vi se ham virkelig rykke sig når vi begynder til genoptræning på onsdag, hvor jeg har en der kan hjælpe mig med hvor langt jeg kan presse ham.

• #68   10. aug 2017 Lucky er slet ikke nem at blive klog på. Netop som man tror at han bare har en øv dag, kæmpede han først for det der kødpølse. Efter han havde fået ro noget tid, spurgte jeg ham for sjov da han begyndte at pive igen, om han skulle ud at gå, det ville han åbenbart gerne, for jeg måtte skynde mig efter ham ud i køkkenet fordi han var på vej hen til indgangen hvor der er et par små trin ned. Så måtte kæresten jo holde ham oppe i sofaen til jeg havde fået sko på og fået snor på ham, og så gik han ellers tur. Om det var lige præcis 5 minutter ved jeg ikke, men han blev båret hjem, og vi gik vel 20-25 meter maks, og kun så langt som han selv ville. Jeg måtte også holde ham i helt stram snor for at han ikke bare løb afsted, jeg ved virkelig ikke hvad der gik af ham.
    Vi øver stadig i at gå langsomt nok, men det blev da lidt bedre undervejs, så vi gik næsten ikke forstærkt. Han glemte også hele 2 gange at han ikke kan gå på sit ben, men i det sekund han gjorde det røg det op med det samme igen, men det er da fremskridt.
    Nu er det vidst nok arbejde for i dag, han har været dygtig til sine øvelser og gået de to gange, udover den smule jeg har lokket ham til indenfor. Så nu er det køligt omslag på benet og så afslapning smiley

• #69   10. aug 2017 Tænkte nok at det nok skulle gå smiley dejlig opdatering smiley

• #70   10. aug 2017 Jeg synes bestemt også det var dejligt at se ham sådan, det meste af tiden sidder eller ligger han jo bare og sover eller ser bedrøvet ud, så at se ham blive glad for at skulle ud på tur varmede sådan. Jeg er ikke og har ikke været det mindste i tvivl om at vi tog den rigtig beslutning.
    Jeg var tude færdig af glæde da vi var inde at se hans røngent billeder oppe ved dyrlægen, for noget af det jeg frygtede allermest var at han havde fået slidgigt af at gå så længe, eller at der skulle være noget med ryggen, så at få at vide at han var tip top alle andre steder end selve knæet, som jo nu er fikset, var sådan en lettelse smiley

Og så har jeg da egentligt også en lille opdatering om mig selv. Jeg skulle begynde i skole i tirsdags, havde valgt at have to fag over nettet og så et hvor jeg skulle møde 3*3 timer i ugen. Denne uge tog jeg helt fri, for at kunne være ved Lucky, og jeg kan mærke at det tager meget energi og jeg egentligt ikke har det godt med at skulle afsted fra ham, så jeg har valgt at tage det sidste fag på nettet også, så det næste års tid, er jeg hjemme hos dem, hvilket også betyder at jeg er hjemme i al den tid vi har genoptræning. Det giver mig så meget ro at vide at han ikke skal være alene og at jeg nu kan planlægge min dag efter Lucky smiley

• #71   10. aug 2017 Endnu en dejlig opdatering smiley

• #72   10. aug 2017 Hvor er du heldig at du har mulighed for at være hjemme hos hundene, jeg kommer til at bruge alt min ferie på PL, først min sommerferie, og hvis alt går godt, så vil jeg forsøge at planlægge næste operation til juleferien og så holde en dejlig lang ferie der.

Chutney bliver stadig hurtigt træt og sover meget, men hvis det hjælper ham så er han også velkommen til det. I starten da vi var på tur, så var han hurtig til at sætte sig ned og ikke ville gå mere, nu gør han det kun hvis han har gået for meget på alle 4 ben, og vi går også kun meget korte ture, han er aldrig blevet båret så meget rundt som nu smiley smiley

Hvad der overraskede mig var, at han uden problemer har accepteret at være i løbegården, det hjælper nok også at en af mine dyner ligger der. Han søger også selv løbegården så den er blevet et fristed for ham. Chutney har under hele forløbet helst ville være sig selv.

Det er "sjovt" at læse dine opdateringer, for vores hunde har egentlig fulgt hinanden rimeligt godt efter deres operation,

• #73   10. aug 2017 Helle jeg nyder også at du er så aktiv med at fortælle hvordan Lucky er i forhold til din lille Chutney, for det er så dejligt med lidt erfaring, selvom det jo også er din første gang, men så man ved at det er helt normalt.
    Jeg er jo så heldig at have Nicole på sidelinjen, som også har været igennem det, hun er guld værd når jeg har spørgsmål eller er i tvivl om noget, hun var også så sød (til trods for at jeg ikke kendte hende) at hente mig på banegården i Århus, køre mig ud til dyrlægen og være med under det hele deroppe og derefter køre mig og Lucky helt hjem smiley

Og ja det er lige omkring en uge før Chutney blev opereret ikke? kan ikke huske præcise dag du skrev at det nu var overstået.
    Jeg kan godt forstå du vælger at holde ferie der, for puuh det tager meget energi selvom de jo sover det meste af tiden. Er det helt sikkert at din skal igennem to operationer? Jeg er så heldig at Luckys umiddelbart ikke er så slemt at vi behøver at operere det andet knæ, men vi skal se når vi kommer til kontrol, for det kan jo være det bliver værre når det bliver belastet under genoptræningen. Vi satser dog på at slippe afsted med kun at ordne det ene smiley
    Jeg er også virkelig glad for at jeg har muligheden for at læse hjemmefra så jeg kan være hjemme igennem det hele, det er jo de færreste der lige kan det.

Lucky vil helst være ved mig, han er ellers normalt super god til at sove for sig selv og vælger tit at sove i køkkenet eller stuen om natten, men nu er han bare mors lille Lucky, i dag har han dog fundet fint ro i sin kurv på gulvet i stuen, så det går fremad smiley
    Tror egentligt heller ikke Luckys problem er løbegården i sig selv, men at han prøver at fortælle mig noget han vil eller ikke kan, f.eks. at det klør, at han er sulten, at han skal tisse osv. Han er heldigvis rigtig god til at sige til når der er noget han gerne vil have mig til, og at få mig til at bære ham ud og ind.

Lucky sætter sig også prompte, eller stiller sig, det er tydeligt når han gerne vil op så han kan komme ind i kurven igen. Det synes jeg er dejligt, for så kan jeg også gå lidt ud fra hvornår han selv siger stop. Lucky plejer heller ikke at blive båret normalt, det er virkelig sjældent at han kommer op, Rosa kan tilgengæld godt finde på det hvis vi går langt, men det er også okay hun skal jo gå langt på så små ben smiley

Bruger i waterwalk i jeres træning? Vi kommer jo til at genoptræne uden, men med laserbehandling udover alle de øvelser vi får og massage. smiley

• #74   10. aug 2017 Nej vores genoptræning består kun af at bøje benet 3x10 gange om dagen.

Ja det er desværre sikkert at det andet også skal opereres. Begge ben er grad 2 og han er påvirket af det. Længe leve sygeforsikringen smiley

Der er præcis en uge mellem vores hunde operation.

• #75   10. aug 2017 Og det er den eneste øvelse i skal lave igennem hele forløbet eller ? smiley den laver vi også og så en "skubbe" til modsatte hofte så han bliver tvunget til at stå på benet, dog uden vægt, kun så poten kommer ned at røre.

Øv men ja det er da dejligt hvis jeres sygeforsilring dækker, det gør vores desværre ikke, så det er på egen regning. Men det er alle pengene værd så det går nok smiley

Jamen så er i jo lige det lille skridt foran hele tiden, det er da fedt lige at have en at følges lidt med så jeg kan se at Lucky er fint med i forhold til hvor langt han er. Lige nu glæder jeg mig faktisk mest til at få stingene ud så han kan få kraven af igen.

• #76   10. aug 2017 Ja, det er den eneste øvelse vi skal lave smiley . Det kom helt automatisk da han begyndte at støtte på benet, Først var det bare lige ned og så hurtigt oppe igen, og så langsomt brugte han det mere og mere. Jeg tror det var om fredagen at han støttede helt på det for at kunne tisse. Det tog også tid før han kunne gå langsomt nok til at han blev tvungen til at støtte lidt på det når han gik.

Vores gåture har indtil videre kun måtte være en gang rundt om huset, om 2 dage må vi gå rundt 2 gange om huset, og så tapper jeg det langsomt op. Eneste problem er, gad vide hvilken hus jeg skal måle efter smiley smiley smiley smiley

Heldigvis dækkede forsikringen det, selskabet er nok ved at blive træt af mig, for jeg er en underskudskunde. Den anden hund har også været dyr for dem smiley

Chutney var meget generet at stingene når han var på tur, han stoppede konstant for at ville slikke på det, det er forhåbentlig overstået nu.

• #78   10. aug 2017 Helle vi fik at vide 5-10 minutter i starten, den første uge kun 5 minutter (eller var det to Nicole?) og så må vi stille og roligt øge det, selvfølgelig med hensyn til hvad Lucky kan klare.
    Jeg har det med i baghovedet når jeg går ud med ham, men jeg tror generelt vi kommer til her i starten at gå mere efter hvordan Lucky reagere, da han netop er så god til at sige stop, dog bliver det aldrig længere end hen til græsarealet som er de der 20-25 meter væk vil jeg tro, det er i normal gang maks 1 minut væk, men han kan jo så også gå rundt derovre og tilbage hvis han kan klare det. Når vi så kan tage mere på, kan vi jo bare gå ned for enden og så gå igennem der og rundt smiley Vi bor heldigvis super godt lige i forhold til det med at kunne øge uden at skulle gå frem og tilbage samme sted eller bære ham langt smiley Det kommer vi også til, men det andet synes han da er sjover.

Når min cykelkurv kommer, står den også på en masse ture hvor han ikke skal lave noget, eller evt bare lige rundt og gå et par minutter hvor vi ender med at cykle hen og så skal han ellers bare sidde og kigge på verden smiley
    Jeg tænker vi kommer til at cykle rigtig meget ned til idrætscentret, for der er min kæreste i aktivering pt, så kan vi jo hente ham når han får fri smiley

Jeg er ren overskud for mit selskab, men hellere safe than sorry. Det er også kun fordi Lucky fik det konstateret allerede som knap 1 årig at de ikke dækker, det er jo så ikke deres skyld. smiley

• #79   10. aug 2017 Han bliver jo genoptrænet, men min dyrlæge har åbenbart gode erfaringer med den øvelse jeg skal lave. Jeg regner dog med at jeg, når vi når længere hen, tager Chutney til fysetereput.

• #82   10. aug 2017 Lol jeg glemte at skriver uger i min sætning xD
    Jeg kan ikke huske om det var 1 eller 2 UGER vi skulle nøjes med 5 minutter. Det står sikkert på mit papir, men jeg kan ikke huske hvor jeg lagde det smiley

Han går ikke i mindre end 5 minutter, tror jeg ikke. Men han går som sagt til han ikke selv vil mere, nogle gange er det 1 meter en enkelt gang her til aften helt hen til det grønne areal. Men som de sagde de 5 minutter er jo hvor han går og ikke den tid hvor han snuser og står stille, så hvor lang tid vi reelt går ved jeg ikke smiley
    Jeg regner med at vi i weekenden begynder at skrue op for de fleste ting, ikke i længden men i antal gange vi gør det, så vi stille og roligt øger det. Men f.eks. skubbe øvelsen laver vi jo bare når han lige står til det, så er det alt fra 2-10 gentagelser. Bøje laver vi når han putter, for der slapper han af og ligger så det er nemt, den laver vi dog kun 2-3 gange om dagen.
    Så vil jeg i gang med at lave noget søg ude i haven som han kan gå og hygge sig med smiley

• #84   10. aug 2017 Du er så sød Nicole og du er guld værd! smiley

Vi tager en dag af gangen og så finder vi ud af det, det meste er helt 100% Lucky der bare er så dygtig, for han viser mig tydeligt hvor langt vi kan presse ham, uden at komme dertil hvor han skriger. Han har virkelig overrasket mig. Han har altid været rigtig god til at kommunikere med mig, men at han er så god til at fortælle mig hvornår vi når grænsen, uden at skrige op eller noget, det er så fedt at opleve og det gør mit job så meget nemmere.
    Jeg har endnu ikke oplevet at han pev over øvelserne, men specielt bøje øvelsen kan jeg tydeligt mærke på ham hvornår vi er ved at nå grænsen for hvor meget han kan. smiley

• #85   10. aug 2017 Nicole, nu har dyrlægen jo set Chutney i dag og var ganske tilfreds med hvordan det gik, som dyrlægen sagde, det gik for godt, hvilket ikke var helt så godt.

Chutney har ingen problemer med at støtte på benet eller lægge hele vægten på benet, han må iflg min dyrlæge bare ikke støtte for meget endnu på benet.

• #87   11. aug 2017 Ved du hvad Nicole, jeg er faktisk ret ligeglad med om min dyrlæge er specialist eller ej. Min tiltro til ham bliver ikke mindre eller større af den grund smiley .

Jeg ved at han vil henvise til andre hvis der er noget han ikke har det største kendskab til, og jeg ved at han er en der bliver henvist til af andre dyrlæger vedr. knæoperationer.

Så uanset hvad i har skulle gøre i forbindelse med at jeres hunde er blevet opereret for PL, så følger jeg min dyrlæges råd pga hans erfaringer smiley

• #89   11. aug 2017 Jeg har simpelthen bare verdens bedste og sejeste Lucky smiley
    Først var natten et helved, jeg var grædefærdig og frustreret og så udmattet. Lucky kunne slet ikke finde ro, så i 5 stive timer pev han fordi det kløede sådan, jeg gjorde alt hvad jeg kunne for at få ham til ro men intet hjalp smiley heldigvis måtte jeg give medicin kl 4 i morges fordi han fik den sent i går, da han HADER den ene slags. Det hjalp da så meget at han kunne sove lidt, men nøj hvor var det hårdt og vi nåede da også at blive noget uvenner over det medicin fordi han ikke ville tage det smiley og det lugter meget kraftigt så det hjælper ikke at blande det med noget lækkert, så nægter han at spise det lækre også.

Nå men vi fik da sovet nogle timer og Lucky har sovet det meste af dagen. Men pga natten kaldte jeg off dag, så egentligt har han kun været i haven og så øvelser i løbet af dagen.
    Først kunne jeg bøje benet noget mere end jeg har kunnet de andre dage, det var fedt. Så da jeg lige hurtigt ville lave skubbe øvelsen inden aftensmad, stod han bare på benet med det samme og blev stående, så i stedet talte jeg meget langsomt til 10 i stedet, der var ikke rigtig vægt på benet, men poten var plantet på gulvet.

Efter aftensmad tænkte jeg at nu måtte jeg hellere tage mig sammen og gå en tur med ham i snor, om ikke andet så bare for at give ham lidt luft og lade ham snuse lidt rundt. Den lille skid tog sgu fusen på mig, for når vi bare gik ret stille, så gik han sgu på benet, ikke med vægt, men med bevægelse og det tørre jorden! Min kæbe var helt nede på jorden og jeg var ved at hoppe op og ned ad glæde over at han bare rykker sig så meget, specielt efter sådan en nat.

Hold op hvor jeg dog elsker den lille seje hund smiley

Han har desværre lidt tynd mave i dag, men ellers har han det godt smiley

• #90   12. aug 2017 Lucky sov heldigvis hele natten uden problemer, så jeg fik lidt energi igen smiley
    Vi har været på vores første cykeltur i dag, hundene virkede til at synes at det er hyggeligt, så den cykelkurv er bestemt en god investering. Vejret var desværre ikke til at lave picnic hygge dag, så det blev kun til cykeltur, men vi skal da helt bestemt ud på en hygge tur til et sted hvor vi bare kan sidde og se på verden når vejret er til det smiley
    Jeg mangler lidt min træner, for øvelserne køre bare. Skubbe øvelsen er lidt irrelevant efterhånden da han bare stiller sig, jeg stiller ham dog alligevel for at få ham til at stå på benet. Og nu kan jeg sagtens bøje benet som det passer mig.
    Så jeg tror vi indtil på onsdag, lægger energien i at gå mange små ture for at få ham til at gå på benet også. smiley
    Han ligger også på alle mulige forskellige måder igen, både på benet, med bøjet ben osv. Så jeg er sikker på at han hurtigt kommer sig.

Jeg glæder mig rigtig meget til at skulle til Århus med ham om 3 ugers tid, så jeg kan vise og fortælle Ulrik hvor dygtig han er smiley
    Og så glæder vi os selvfølgelig over at vi kun har en uge tilbage inden vi skal have stingene ud.

• #92   12. aug 2017 Jamen Nicole han står jo bare. Men kunne da godt være han skulle til at lægge mere vægt på. Men vil bare heller ikke gå for hurtigt frem. Det er derfor jeg mangler min træner så hun kunne hjælpe lidt med hvornår vi skal videre.
    Irrelevant var måske lidt forkert ordvalg, det var mere ment som selve skubbe øvelsen i at han skal sætte benet ned og ikke så meget at man ikke kan tage skridtet videre i forhold til vægt smiley

• #94   12. aug 2017 Jaja det har jeg forstået smiley som sagt var det mere ment som den del af det, som det var de første dage, at jeg skulle få ham til at stå på poten. Jeg ved godt han skal have vægt på. Jeg er dog som sagt bange for at gå for hurtigt frem, fordi han netop selv stiller sig og det er ikke bare lige røre, han står, dog kan jeg godt se al vægten ikke er på smiley
    Jeg tænker vi fokusere mere på gå turene de næste dage og så lidt skubbe uden at gøre det så meget og så må jeg se hvad træneren siger på onsdag.

• #96   13. aug 2017 Ja heldigvis Nicole smiley

Nå dagens opdatering bliver lidt kort i dag, der kan jo ikke ske lige meget hver dag.
    Vi havde desværre en træls nat og en ret træls dag, med to hunde der har dårlig mave smiley Alt havde lukket og vores dyrlæge havde ikke vagten, så de måtte nøjes med at faste og så lidt kogt kylling. I morgen tager jeg til dyrlægen og henter noget zoolac, så deres små maver kan blive tip top igen.

Det har selvfølgelig betydet at i dag, både for de firbenede og mig, har været en fuldstændig off dag. Vi fik dog besøg af min mor, som hundene ELSKER, så det var hyggeligt for os alle, og hun blev glad for at se at Lucky havde det så godt, hun troede han ville have det meget værre med benet. Min mor kørte mig hen at handle lidt ind, imens kæresten var hos hundene, så har vi hvad vi har brug for til de næste par dage, så jeg kan koncentrere mig om hunde, hjemmet og min skole smiley

Udover at Lucky har dårlig mave, så har han det rigtig godt. I dag har også været dagen hvor han var et lille fjollehoved, som bestemt mente at han sagtens kunne alt det han kunne inden operationen, så når han har været vågen, har det været med konstant opsyn, efter han fik sig sneget til at hoppe ned ad trinene ned til gangen (det er to små bitte trin, så der skete ikke noget, men vi havde ellers sat noget for så han ikke kunne, nu er det så blevet til en mur af ting, så vi andre også har problemer med at komme ned til badeværelset smiley
    Vi gik en lille tur da min mor kom, så hun kunne se hvor dygtig han var, og han gik længere end de andre dage, det er så også næsten det eneste vi har lavet i dag, men han lagde vægt i benet, og gik til han ikke selv ville mere, så pga det og hans lille mave, valgte jeg at lade ham være, han har også gået rundt indenfor, på alle 4 ben, så ingen grund til at overdrive. smiley
    Han er også begyndt at løfte det andet ben når han skal tisse, hvilket jo må betyde at der kommer vægt på det opererede ben, for det står han jo så på.

Jeg regner med at bestille tid til at han kan få stingene ud torsdag eller fredag. Det ville jo have været smart onsdag når han alligevel er til genoptræning, men jeg er bange for at det bliver for tidligt, så vi tager en ekstra cykeltur derhen sidst på ugen.

Det sværeste fra nu af, er jeg egentligt ikke så meget i tvivl om bliver at holde ham tilbage i at han selv mener at han kan det hele, det er altså kun en uge siden han blev opereret, så der går jo lang tid inden han må en masse.
    Når maven får det bedre, forhåbentligt er de begge friske igen i morgen, så skal vi på flere små ture og cykelture, så han også kan blive kørt lidt træt mentalt, og så igang med mere fodersøg smiley

• #97   14. aug 2017 Dejligt at det går så fint de Lucky smiley
    Men surt at de byggehastighed fået dårlig mave smiley Håber at de snart er friske igen. God bedring med både Lucky og Rosa smiley

• #98   14. aug 2017 God bedring med Lucky og Rosa.

Her hjemme går tiden med at holde Chutney i ro, det mener han ikke er nødvendigt mere.

• #99   14. aug 2017 Tusind tak begge to smiley

De har fået noget hos dyrlægen der skal hjælpe deres små maver med at blive ok igen, så det satser vi på virker. Indtil videre har de i hvert fald ikke rigtig været ude at skide siden de fik det tidligere i dag, så vi håber at det er ved at være ok nu.

Bortset fra det, mener Lucky bestemt heller ikke mere at han behøver at være i ro, og på trods for at jeg syntes jeg havde Lucky sikret det hele, præsterede han alligevel at sidde oppe på sofaen efter en tissetur i haven tidligere -.-' Han hoppede heldigvis ikke direkte, for jeg så ham gå ned fra en sækkestol over i sofaen (sækkestolene var stablet ovenpå hinanden, på en kasse. Så hvordan han er kommet derop må guderne vide. Men nu er de lukket inde i løbegården i soveværelset og Lucky er spærret inde i stuen.
    Han mener også han sagtens kan løbe og hoppe op af os når han vil nusses, så fra nu af, er det vidst ikke et spørgsmål om at få ham til at bruge benet, men at få ham til at slappe lidt af.
    Han er heldigvis stadig god til at sige til når han ikke kan/vil gå mere når vi går vores små ture, jeg kunne dog se her til aften at han fik sig selv presset måske en lille tand for meget, men ikke mere end at han bare får lidt ro i nat og så er han klar igen i morgen. Men så ved jeg at jeg skal stoppe ham en smule før. smiley

Nu er det heldigvis snart tid til genoptræning, nemlig onsdag kl 10, jeg er meget spændt på hvad hun siger til ham.

• #100   14. aug 2017 Dejligt at det går så godt med ham smiley

• #101   14. aug 2017 Ja det er skønt, selvom jeg nogle gange synes det går lidt for godt smiley Han kan lige pludselig alting også ting han ikke gjorde før, så man skal have øje på ham HELE TIDEN!
    Rosa er også begyndt at ville lege med ham, for han virker jo frisk, så hende skal man også holde øje med.. De er nogle små bøvlehoveder er de.. Men jeg vil da langt hellere holde ham lidt tilbage end at skulle kæmpe for at han ville de ting han skal. så det er da helt sikkert positivt smiley Det er bare nemmere at lave lektier og hvad jeg ellers skal, når jeg ved hvor han er og hvad han laver. I går ville han drikke af vandskålen for første gang med keglen på, der var vand over alt! I dag havde han da fattet hvordan han skulle bære sig ad smiley

• #102   14. aug 2017 Du må holde godt øje med ham smiley
    Èn af mine små, brækkede sit ben som hvalp. Jeg fik smertestillende med hjem til hende, som jeg stort set ikke brugte, for selv uden smertestillende, var hun umulig at holde i ro. Hun kunne fint løbe på 3 ben smiley

Man skal holde godt øje med den slags små banditter smiley

• #103   14. aug 2017 Problemet med Lucky er næsten at han ikke løber på 3 ben, eller det gør han også. Han laver bare også masser af ulykker på alle 4 smiley
    Han har fået strenge ordre på IKKE at hoppe op af eller op på noget, og det har han så åbenbart hørt som at det skal han gøre med alt smiley
    Selv da vi gik aftentur mente han da bestemt at han godt kunne gå ned af nogle trin der er ved det græsareal vi går hen på, hvor man så kommer ned på fortorvet igen. Jeg havde ham jo så i kort snor, så han fik ikke lov, men han havde gjort det, hvis jeg ikke havde haft fat i ham den lille lort.

Det er altså kun en uge siden han blev opereret, han har ikke engang fået stingene ud endnu, så jeg vil da slet ikke vide hvad det ender med.

Han letter også ben ved at stå på det der er blevet opereret, det er han da fuldstændig ligeglad med.. Og der er ingen tvivl om at han lægger vægt på det ben nu. Så han er så nem så nem at genoptræne pt. Jeg er bare bange for at han køre for hårdt på, men det finder jeg jo så ud af på onsdag.

Han er heldigvis rigtig god til at gå rigtigt på benet når han går på alle fire, hvilket jeg er super glad for, for det er 4 år siden han begyndte at halte på det ben, så i 4 år har han gået forkert, Nu bruger han det som om han altid har gået rigtigt på det. smiley
    Men jeg glæder mig godt nok til at det her genoptræningshalløj er ovre. Jeg syntes det var slemt da han ingenting kunne eller ville, men nu hvor han mener han kan det hele, skal jeg faktisk bruge endnu flere kræfter på ham. Det var da meget nemmere når han bare puttede 24/7

• #104   14. aug 2017 Han skal nok blive fin igen smiley Bare du holder godt øje med ham, og forsøger på at holde ham i ro. Det varer ikke længe før han kan suse afsted i fuld fart igen smiley

• #105   14. aug 2017 Det er lettere sagt end gjort smiley
    Jeg er sikker på at han selv tror at han er blevet til Super-dog.. Men jeg kan jo ikke andet end at være glad for at se min glade lille Lucky igen, som bare elsker livet smiley
    Så det er da bestemt min manglende søvn værd. Og ja der går ikke længe før han må tosse rundt med Rosa og løbe ligeså stærkt han kan.
    Det bliver så fantastisk at se ham være fri og bare kunne løbe og lege og og og.. Uden smerter eller ubehag.

• #106   14. aug 2017 Det bliver vildt fedt, når han kan bruge sit ben igen, og bare kan løbe afsted sammen med lille Rosa smiley

• #107   16. aug 2017 Ja det gør smiley

Så har vi været til vores første genoptræning. Vi fik så meget ros for vores arbejde og alt er som det skal være. Så vi skal bare fortsætte med det vi allerede gør, og så skal vi komme tilbage om en uge.
    Så fik han laserbehandling, som han skal til igen på fredag efter han har fået taget stingene ud.

Lucky er simpelthen så sej og dygtig smiley

• #108   16. aug 2017 Hvor lang tid skal du holde Lucky i ro?

• #109   16. aug 2017 Dejligt at det gik godt til genoptræning, og at I fik ros smiley Det må være fedt at få at vide at I gør det rigtigt godt smiley
    Det varer ikke længe før Lucky kan tonse afsted igen smiley

• #110   16. aug 2017 Helle jeg kan faktisk ikke huske det, 6-8 uger tror jeg kan ikke huske om det står på sedlen, men vi skal til tjek i Århus ved den dyrlæge han blev opereret ved når der er gået 4 uger, så der tænker jeg at vi snakker om hvordan det står til. Og ellers er det vel til at genoptræning er slut, hvilket svinger lidt fra hund til hund.

Ann-Marie det var så skønt med ros, det var jo lige præcis genoptræning jeg var bange for, så at få at vide at vi gør det godt og at alt er ligesom det skal være, på trods af et par dage med dårlig mave og dermed ikke så meget træning, det er fedt. smiley

• #111   16. aug 2017 Det er altid godt at få at vide, at man er på rette vej smiley

• #112   20. aug 2017 Ann-marie det er det nemlig smiley

Der er egentligt ikke så meget nyt at opdatere om, hvilket er grunden til at der ikke kommer så meget fra os disse dage.
    I går fredag fik Lucky taget sting ud og fik laserbehandling. Hans "sår" er helet så fint, han skal dog lige gå med keglen weekenden over, da den ene sting sad så dybt, at der stadig er hul ned. Dog bliver arret så fint nu hvor stingene er taget ud, det er gået fra at "bule" meget imellem stingene, der var jo alt for meget skind, men allerede i dag er halvdelen stort set usynligt, det er helt vildt. Han får dog lov til at gå uden keglen når han putter i sofaen.

Hans energi er tiltagende og både han og Rosa er ved at være godt trætte af at de ikke må lege, så nu er vi for alvor begyndt at bruge løbegården som time out når de ikke vil høre efter.

Jeg har nu 2 gange ladet dem være helt alene hjemme, med den ene i løbegård, så jeg sammen med min kæreste kunne tage hen og handle ind, det er derfor kort tid, men begge gange er gået fint, de sov begge to da vi kom hjem begge gange. smiley

Lucky bruger sit ben stort set hele tiden og som et normalt ben, når vi går tur, det er kun lige til allersidst, eller vi får lidt for meget fart at han kan begynde at trække det lidt. (jeg forsøger at stoppe hans tur inden han trækker benet op, men han har efterhånden så meget energi at han glemmer at fortælle at han er ved at have fået nok) Men når vi alligevel ud til det punkt, slapper vi jo så bare lidt mere af næste gang eller dagen efter, så vi ikke belaster det for meget.

I dag glemte jeg at give ham smertestillende, hvilket jeg jo selvfølgelig blev enormt ked af de der 8-9 timer efter han skulle have haft det, da jeg fandt ud af det, men han har ikke vist tegn på at han havde ondt og har været glad og "rendt rundt" som alle de andre dage, og brugte benet, så.. Jeg havde dog ikke haft ham ude at gå, hvilket nok var godt nok, da han havde en rimelig "hård" dag i går, og det regnede det meste af i dag, så vi havde off dag, han fik dog medicinen da jeg kom i tanke om det, og så gik vi da jeg mente det var begyndt at virke, han var virkelig i hopla, så han fik en af de længste ture han har fået indtil nu, uden problemer.

I morgen skal vi hjem til min mor til en hygge dag/aften, så der kommer han også til at opleve lidt andet end det sædvanlige, uden at skulle en helt masse fysisk. Heldigvis er der ingen ting, udover sofaen, som han kan hoppe op og ned af, selv når han skal ud i haven behøver jeg ikke bære (det skal jeg herhjemme da vi har et trin, selvom han engang imellem lige glemmer at jeg skal løfte ham) så det bliver dejligt for både de to og firbenede med en dag derhjemme smiley

Jeg er spændt på hvad hun siger til genoptræning på onsdag, for jeg synes det bare køre og Lucky er blevet så glad og frisk efter operationen, jeg kan godt mærke forskel på før og efter. Men samtidig er han altså lidt for frisk, og jeg er derfor bange for at han er lidt for meget i gang, og at der er lidt for mange smuttere i forhold til hvad han egentligt må. Jeg vil jo ikke overanstrenge ham, eller gøre noget han ikke må endnu, så det går udover det endelige resultat, men nøj hvor er det altså også svært altid at være på forkant så han ikke får lavet noget han ikke må. Heldigvis kan man så sige, at de ting han har fået præsteret, heldigvis ikke er store spring/hop, men blot et enkelt trin hist og her, eller at gå lidt for langt eller for hurtigt, men vi gør vores bedste.

Lige nu synes jeg egentligt at det sværeste er at de ikke må lege, jeg kan jo ikke forklare dem det, og man kan bare se hvor frustreret de begge bliver når man stopper dem når de begynder at ville lege smiley
    Noget var at skulle stoppe Rosa da Lucky bare var træt og ikke ville noget. Men at skulle stoppe en overglad Lucky i at lege med sin Rosa, når det er så lang tid siden at han for alvor har villet tumle med hende, udover lige 2 sekunder engang imellem når hun har drillet ham nok. Men jeg er konsekvent, for det går ikke han kommer til skade, men nøj hvor jeg glæder mig til at de to kan få lov til at tosse rundt med hinanden igen smiley

• #113   22. aug 2017 Det lyder da som om at det går helt fantastisk med Lucky, også selvom de 2 små er ved at være utålmodige mht. at kunne løbe og lege smiley
    Håber at det går godt til genoptræning i morgen.

• #114   23. aug 2017 Det går lige efter bogen smiley
    Både Lucky og jeg fik igen igen stor ros for vores genoptræning. Og det hele er så fint så fint. Han har stortset heller ingen spændinger i ryggen mere, og hun sagde i dag at hun kunne mærke at han er ved at få flere muskler, de er små men de er der! Hvilket jo er super godt for det betyder også at han bruger benet rigtigt.

Indtil videre har vi kunnet klare os med en gang i ugen og bruger 15-30 minutter pr gang, incl en omgang laserbehandling (i sidste uge fik han to gange laser, fordi vi alligevel var derhenne for at få sting ud)
    Men det betyder at det har kostet 200-300 kr pr uge for genoptræning indtil videre, så det er da til at overskue.
    Alt i alt betyder det at vi indtil nu har kunnet nøjes med at låne 10.000 kr, som jo er overskueligt at få betalt tilbage igen.

At operere Lucky må siges at være den bedste beslutning jeg nogensinde har taget, både for mig selv men bestemt også for Lucky.
    Nu kan jeg godt se at Lucky har haft ondt, selvom han ikke brokkede sig højlydt. Men han var blevet mere indadvendt, jeg troede bare det var fordi han for alvor var blevet voksen og fordi Rosa fylder så meget, at han så nød at putte for sig selv. Det gør han tildels stadig, men jeg har fået min lille glade puttehund tilbage som bruger det meste af tiden på at putte hos mig i sofaen. Han er blevet meget mere kontaktsøgende og bliver så utålmodig hvis han ikke kommer ud at gå hans aftentur inden kl 20. Han har hele tiden elsket gåture, så det er ikke den store forskel, men sådan helt generelt har jeg bare fået min lille elskede altid glade Lucky tilbage.
    Og ikke mindst vil han så gerne lege med Rosa, det må han jo så heller ikke, men det var ikke noget han sådan for alvor ville den sidste månedstid.
    Så alle herhjemme er glade og venter på at Lucky igen må alt som andre hunde må.

Han er også sluppet af med skammens kegle, hvilket han er glad for.
    Der er altså helt utroligt hvor hurtigt sådan noget heler og hvor flot der bliver. Størstedelen af arret kan man starter ikke se er der, resten er bare fordi der stadig er skorpe på som lige skal falde af, så bliver det ligeså fint som det andet. Men der går ikke længe før det er så fint at man skal vide at det er der for at se det.
    Nu går der selvfølgelig heller ikke længe før hans pels vokser så meget at det dækker smiley
    Men det er altså virkelig flot lavet.

• #115   23. aug 2017 Her er et billede af nyopereret vs i dag smiley

profilbillede
  • #117   24. aug 2017 Dejlig opdatering smiley

Hos os går det mindre godt, dvs det gik rigtigt godt, men i går da jeg kom hjem fra arbejde, så blev chutney for glad og fik gjort et eller andet så han ikke kunne støtte på benet.

Han er hos dyrlægen for at have taget røngten, der er mistanke at der er kommet en skade på skinnebenet smiley

• #118   24. aug 2017 Øv hvor lyder det bare træls Helle smiley jeg håber det ikke er noget alvorligt, så han er tip top igen på nul komma fem smiley

• #119   24. aug 2017 Jeg venter stadig på at dyrlægen ringer, og forhåbentlig med godt nyt. Nu er det 2 timer siden jeg afleverede chutney.

• #120   24. aug 2017 Puuh en ventetid. Vi krydser fingre smiley

Vi skal selv afsted til dyrlægen 11.30, heldigvis ikke noget slemt, men jeg opdagede at der sidder et stykke tråd i knæet stadig, selvom han fik stingene ud i fredags, så vi skal lige hen og have det ud. Det sidder desværre godt fast, så er bange for at de skal lave for meget hul for at få det ud smiley men som sagt ikke noget alvorligt, så krydser fingre for at jeres heller ikke er det

• #121   24. aug 2017 Det var desværre en af de indresting der var på vej ud, så dyrlægen vurderede og klippede det af der stak ud. Nu skal vi holde der rent, da det er åbent hvor den sad. Så skal Lucky igen have krave på 24/7 så han ikke slikker i det. Så fik han et skud Antibiotika for en sikkerhedsskyld, da dyrlægen syntes det var lidt rødt og så ud til at væske lidt.
    Så nu krydser vi fingre for at det hele er okay og bliver ved med at være det, så det snart gror sammen og han igen kan slippe for lampeskærmen.
    Lucky er så sej og puttede bare i mine armen imens dyrlægen rodede i det, ikke en lyd kom der fra ham smiley

• #122   24. aug 2017 Ej, hvor uheldigt, krydser fingre for at det heler som det skal og der ikke støder andet til.

Chutney fik jeg med hjem, der var heldigvis ikke sket noget, men han er kommet på smertestillende de næste 10 dage, og så er vi startet forfra med små gå ture. Så igen 6 uger med ro smiley

Det eneste var, at sømmet var lidt bøjet, så jeg skal holde øje med at der ikke sker yderligere med det.

• #123   24. aug 2017 Åh godt der ikke er sket mere.
    Lucky fik smertestillende til de første 30 dage, så det får han også stadig, en gang om dagen. Selvom jeg glemte det en dag, ups, så han gik i 10 timer uden, kunne ikke mærke den store forskel. Han kommer heller ikke selv for at få det når det er ved at være tid mere, det gjorde han i starten.

Chutney har fået den helt store tur så ? Lucky slap jo heldigvis for skruer, hvilket er godt, for dyrlægen var bange for at det var skruen han frastødte hvis der var en. Det er ikke den dyrlæge der har opereret, eller den jeg bruger normalt, så han vidste ikke hvordan og hvorledes, dog super sød og dygtig og på samme klinik som hende jeg har haft de andre gange.

Det er heldigvis allerede blevet meget pænere i løbet af eftermiddagen, så det er dejligt. Så skal vi bare holde det helt rent.

• #124   25. aug 2017 Hvor er det bare dejligt at det går så godt med Lucky. Hvor længe går det før han kan få lov til at tonse rundt med Rosa igen ?

• #125   30. aug 2017 Undskyld jeg slet ikke har fået svaret dig Ann-marie, det er jeg kommet helt fra smiley Jeg ved faktisk ikke hvor lang tid der går. Men hvis han fortsætter med den fart han har på nu i forhold til genoptræning, så kunne jeg da forestille mig at han må begynde på lidt om en måneds tid, så er der jo også gået knap 8 uger. Men jeg skal snakke med dem når jeg kommer til kontrol i Århus, jeg glemte det til genoptræning i dag. Men der er går i hvert fald lige noget tid endnu.

Vi var til genoptræning i dag, og fik som altid rigtig meget ros. Lucky går så fint, hans knæ er som det skal, og arret er også blevet godt nu, der er lige et enkelt sted eller to, hvor det stadig mangler at lukke sig helt, men det er lukket med skorpe osv. men det er også helt som det skal være, om et par dage-en lille uge så er det også lukket til.
    Hun sagde at det er svært at se på ham at han er blevet opereret for 3 uger siden når han går, for det gør han bare, som om han altid har brugt det ben rigtigt, så det er jo super positivt. han bruger stadig det andet ben til at tage lidt vægt, men det er meget minimalt og helt normalt, så vi har fået 2 nye øvelser som vi skal lave, udover de øvelser vi har.
    Han halter stadig hvis han øger farten til trav/løb, men han er jo slet heller ikke klar til det endnu, men han vil gerne smiley Hans mor er dog hård og siger at han skal gå stille og roligt hehe..

Vi skal nu til at lave sit øvelser, altså helt almindeligt sit, hvor han så skal rejse sig igen og sitte og rejse sig.. Vi starter ud med 3*3 gentagelser om dagen.
    Den anden øvelse er at jeg skal gå rundt om mig selv, så Lucky går i en lille cirkel rundt om mig, hvor han skal have det opereret ben inderst, hvilket skal tvinge ham til at lægge mere vægt på. Dette skal vi bare gøre lidt når vi går vores små ture, så ikke et bestemt antal gange og igen starte stille op og så øge antal runder og gange vi gør det.

Hans muskler bliver flot bygget op, men sådan noget tager jo tid, men han får muskler alle de rigtige steder, hvilket øvelserne også hjælper med.
    Vi skal først til genoptræning igen om 14 dage, fordi det hele bare køre, men skal jo så også i mellemtiden til kontrol i Århus.

Han er nået dertil hvor han kun har keglen på om natten eller hvis han er alene hjemme. Dette for at være 110% sikker på at han ikke får bidt/slikket de steder op som stadig lige mangler det sidste, da der jo stadig er hul under huden, hvor de indvendige sting sidder. Men han er ikke længere specielt interesseret i det. Og så slipper han jo selvfølgelig helt af med den, når jeg vurderer at der ikke er nogen fare for at han får bakterier ind under huden.

Så alt i alt er alting så perfekt som det kan være herhjemme. smiley

• #126   31. aug 2017 Dejlig opdatering smiley
    Det lyder som om at det går helt perfekt smiley Krydser fingre for at det fortsætter sådan !!

• #127   12. sep 2017 Lucky har i dag været til check i Århus. Han fik så meget ros. Han går som han skal, og hans muskler er som de ville forvente i 8 uge, Lucky er kun i uge 5 efter operationen. Hans knæ er også 100% som det skal være nu. Så de vil ikke se os til 8 ugers tjek som de ellers normalt gør. smiley

• #128   13. sep 2017 Vi har været til genoptræning i dag, som egentligt mest bestod af lige at snakke om turen til Århus i går, og så lige give ham laser behandling. smiley
    Vi fik også i dag at vide at vores træner sjældent har set en genoptræning gå så godt og efter bogen som ved Lucky, hvilket jeg jo selvfølgelig er både stolt og glad for, for det betyder jo bare at vi gør det rigtigt. Og så sagde hun at han kunne bøje sig knæ helt uden problemer, så det var næsten som at han havde fået et helt nyt knæ.
    Det er så dejligt at hører, for det betyder jo at jeg får en tip top Lucky smiley
    Han får heller ikke smertestillende mere.

Vi skal først komme igen om 2-3 uger, og så skal vi øge vægten på benet når vi laver sit øvelser, hvilket vil sige at Lucky skal have forbenene på noget der er højere end gulvet når han sætter sig, så han lægger mere vægt i bagpartiet.
    Ellers er det bare at fortsætte som vi har gjort hidtil med at gå små ture (vi er i følge Ulrik oppe på at måtte gå ca. 20 minutter 3 gange om dagen ) jeg måler det ikke så nøje, men kigger på Lucky, som heldigvis er ret nem at aflæse i forhold til hvad han kan og ikke kan, og så selvfølgelig lave vores øvelser, med at han skal gå i cirkel med det opererede ben inderst, skubbeøvelsen og at bevæge hans knæ passivt. smiley

Hvis alt fortsætter med at gå så godt som nu, må han begynde at lege med Rosa igen om 2-4 uger! smiley

• #129   13. sep 2017 Hvor er det bare fantastisk at det går så godt med Lucky og hans genoptræning smiley Godt gået !!!
    Er sikker på at Rosa og Lucky får en fest sammen, når de igen må drøne rundt og lege sammen smiley smiley

• #130   13. sep 2017 Du kan tro de venter! De er blevet bedre til at stoppe når jeg beder dem om det, så jeg slipper for at smide en af dem i løbegård, men de vil stadig SÅ gerne. Det sker at de får lov at ligge og "bide" hinanden i sofaen, hvis jeg sidder ved siden af dem, så jeg kan stoppe dem med det samme, men det er minimalt, for jeg er bange for at han får lavet noget dumt. Men så længe de ligger og bider hinanden i ørerene og laver mund kamp, bruger han jo ikke benet.

Og tak, det er nu Lucky der gør det meste, jeg synes faktisk ikke jeg gør så meget. Jo altså jeg laver da selvfølgelig øvelserne med ham, men han er så god til det. Det gik nok ikke så godt, hvis han gjorde det til en kamp, men han synes det er sjovt at træne de ting hvor han selv er en aktiv del af det. De passive øvelser er han begyndt at være lidt træt af, men så laver jeg færre gentagelser pr gang og laver dem så bare lidt oftere. Så i stedet for 10 gentagelser 3 gange om dagen, hvor jeg bøjer hans ben for ham, laver jeg 3-5 gentagelser 4-5 gange om dagen (afhængig af hvor meget vi går til den med andre øvelser)
    Og så er han jo så god til at fortælle mig hvad og hvor meget han kan og vil hver dag. Så nogle dage laver vi ikke så meget, andre dage går vi lidt til grænsen. nogle dage er det mest gå tur, andre dage stort set kun øvelser. Det betyder selvfølgelig også en del hvordan vejret er. I går da vi var til tjek i århus var det kun gå tur og så en smule passive øvelser. I dag har det været aktive øvelser, som sit, men ikke meget gå tur smiley
    Så lucky er den perfekt patient og træningsmakker.

Vi bruger egentligt mest vores træner til, selvfølgelig at give os nye øvelser, men ellers mest til lige at tjekke at alt er fint og at træningen går godt. Ellers bruger jeg meget Lucky som guide og vurdere så selv hvad han kan og hvor meget. Så hun kommer med øvelserne og så tilpasser jeg dem til os (hun siger hvor meget vi skal gøre dem, men jeg bruger det som guideline og ikke som fast at det gør vi så) men det kan jeg jo så også kun fordi jeg har det samarbejde med Lucky som jeg har.

Men nu glæder vi os bare til at han må det hele igen, så vi rigtig kan nyde livet og han kan få tabt sig det han vejer for meget, det er maks 200g men det er jo også lidt for en så lille hund. smiley
    Han tager heldigvis ikke på, og har ikke taget på under hans genoptræning, så det er simpelthen bare mere motion, så skal han nok blive helt fit igen.

Jeg håber sådan der kan blive plads i kalenderen og at kæresten har lyst selvfølgelig, til at vi kan gå til træning med hundene sammen til foråret, ellers må jeg jo selv i gang, men synes da det er langt hyggeligere og sjovere for hundene, hvis de begge er igang og vi kan gøre det til en fælles ting. Så må vi se hvilken hund der kan lokkes til at arbejde sammen med mig, for synes godt nok det er blevet til fars hunde på det sidste, små forrædere. smiley

• #132   14. sep 2017 Dejligt at Lucky er så samarbejdsvillig, så det går rimeligt nemt med hans øvelser smiley
    Lyder som en rigtig god idé at gå til træning med de små banditter. Det skal nok blive festligt smiley

• #133   12. okt 2017 Jeg har slet ikke fået svaret jer eller opdateret tråden, men der har faktisk ikke været så meget at fortælle om. Men tusind tak Radar! Det varmer at høre, og Lucky er uden tvivl den mest seje i det her smiley

For lige at komme med en opdatering, så var vi i dag til genoptræning, det er 4 uger siden sidst, men der er egentligt ikke det store behov, så vi skal komme igen om 4 uger, bare for lige at tjekke op. Lucky er begyndt engang imellem når han bliver for ivrig at hinke, ikke noget vildt, men det er noget jeg skal være lidt over, det er ren vane, fordi han så hurtigere kommer frem. Det skal bare stoppes, så han ikke får den dårlige vane igen hele tiden. Ellers er alt fint.
    Han kan og må det meste nu, det vil sige gå lange ture (Det skal han selvfølgelig lige trænes op til igen, vi kan ikke bare gå fra en masse små til en lang på flere km) men han er oppe på at kunne gå 2-3 km nu, uden problemer. Dog selvfølgelig stadig i et forholdsvist stille tempo, han får ikke lov til bare at tonse rundt endnu. men det er super dejligt at han kan få lov til at gå hele turen i parken, når han nu så gerne vil smiley
    Og så det allerbedste han må lege med sin Rosa, det har de fået lov til så småt at begynde på de sidste par uger, og nu er de ved at være der hvor de kan få lov til at lege tosset uden jeg skal stoppe dem hele tiden. DE ELSKER DET! og jeg nyder at se dem begge så glade. De to er simpelthen som peter plys og grisling, de allerbedste venner smiley

Så en glad opdatering, han går meget bedre end inden, det har faktisk påvirket hans kalvehaser, det har han stadig, men det er ikke så slemt mere når han går. Han bruger sit knæ som han skal, så han er ved at have opbygget nogle rigtig gode muskler i begge bagben, hvilket også betyder at han har bedre muskler i det der ikke er opereret, hvilket jo kun er positivt i forhold til at han jo har en grad 1 på det knæ. smiley
    Han har ikke længere ondt i ryggen, ingen spændinger eller noget.

Jeg har fået min glade lille putfis Lucky tilbage, han er blevet så meget mere aktiv og kontaktsøgende end han var inden operationen. Så selvom jeg dengang troede det handlede mere om at han var blevet ældre, kan jeg jo godt se nu, at det har været fordi han har fået mere og mere ondt, og derfor blevet mere passiv. Det gør ondt at tænke på, men samtidig bliver jeg så lykkelig af at se hvordan han blomstre igen. Han har forhåbentligt mange år i sig endnu, han bliver jo kun 5 til december, så de skal nydes fuldt ud, og han skal have et liv med lange gå ture, masser af leg med Rosa, oplevelser og ikke mindst putten under dynen med sin moar og far smiley

• #134   12. okt 2017 Hvor er det bare en dejlig opdatering smiley

Det lyder som om at den lille Lucky får mange fantastiske år endnu med Rosa og jer smiley Godt at du tog beslutningen om operation, det er jeg sikker på at du ikke kommer til at fortryde smiley

• #135   5. dec 2017 Ann-Marie han får så mange gode år, og kommer helt sikkert ikke til at fortryde, det er det bedste jeg nogensinde har gjort for ham smiley

Vi var til afslutning af genoptræning i dag, så vil lige komme med en sidste opdatering om forløbet. smiley
    Lucky er 110% ovenpå igen. Han har de muskler han skal, og hun syntes at han faktisk mærkede til at have flere muskler i det opererede ben end det andet. Lucky kan og må alt igen, og har set bare godt. Ingen spændinger i ryggen eller noget. Det er en helt ny hund jeg har fået. Og han er også blevet en helt anden hund mentalt, han opsøger os og Rosa langt mere og vil lege og vil det hele igen. Det er så fantastisk at se ham blomstre sådan. Jeg græder næsten af glæde nogle gange, men samtidig med en klump i halsen fordi vi ikke gjorde det før. Men bedre sent end aldrig.

Det andet knæ er stadig okay, ingen hinken eller noget på det, så indtil videre slipper vi for at skulle igennem det hele igen. Men vi vil selvfølgelig fortsat holde øje smiley

Jeg vil altid fremover anbefale folk til at tage til en specialist og få det vurderet hvis deres hund viser tegn på eller får konstateret pl, ikke fordi en almindelig dyrlæge ikke kan have ret, men for mit vedkommende var det to meget forskellige beskeder jeg fik, og hellere få det samme at vide, end risikere at det egentligt var nødvendigt med en operation. smiley

• #136   7. dec 2017 Dejligt at Lucky er helt på toppen igen, og fungerer helt perfekt smiley
    Kan godt forstå at du er glad for beslutningen om at få ham opereret smiley

• #137   7. dec 2017 Dejligt at det er gået så godt med Lucky smiley

Min hund skal så opereres igen, han skal have fjernet stiften som generer ham. Ellers er det fint.

Så om 2 uger skal han have taget røngten, og hvis alt er vokset sammen, så bliver stiften fjernet. Og ellers så venter vi til senere.

Og når nu han alligevel skal have en lille lur den dag, så får han renset tænder og fjernet en tand.

Kommentér på:
Luckys PL tråd :)

Annonce