{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

HJÆLP - Reservemor søges {{forumTopicSubject}}

Ja den kære Emma vil ikke tage sig nok af hendes nu kun 1 døgn gamle hvalp så derfor søger jeg en reservemor og jeg aner ikke hvor jeg skal finde en???

Den skal ikke være særlig stor, moren vejer selv kun 3 kg, så i kan nok regne ud at hvalpen ikke er det største. Hvalpen må godt spise hos moderen, men andet vil moderen ikke have med den at gøre og hun forlader den bare. dette har nu stået på i et døgn.

Er der nogle der kan hjælpe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP - Reservemor søges
  • #1   11. dec 2006 Hvad i prøvet at gøre... ???

Er det første gang hun har hvalpe - ( har ik lige fået kigget på profilen - )

• #2   11. dec 2006 Maria, hvorfor ikk ringe til hende som tilbød sin hjælp i din sidste tråd??

• #3   11. dec 2006 hede i sønderjylland bor meget langt væk og begge dem der tilbød hjælp er lidt store syntes jeg. i hvert fald den i ølgod.

Vi har prøvet at lade dem være alene og ja prøvet at sætte dem sammen, hun vil gere være sammen med den når hun selv skal ligge ned, max 20 min af gangen og så går hun og kommer ikke frivilligt tilbage og hendes opførsel er eget underlig i forhold til hvordan hun plejer at være

• #4   11. dec 2006 Jeg rettede lige dit indlæg... ;O)

• #5   11. dec 2006 Maria - OK, - måske er hun forvirret - og forstår ik hvad der foregå r-

Men er hvalpen ok rent ernæringsmæssigt ?

Giver du den tilskud ? ( husk ALTID pat før tilskud - )

LIgger den i fødekasse - ? hvad hvis du er der sammen med dem - ? vil hun så ik være der - ? kan du evt ligge i fødekassen sammen med mor og barn - ? eller sidde helt op af - og være en del af det - ?
    Ved godt det lyder af meget - Men det kan være nødvendigt fuldt ud at vise hende hvordan man gør -

Hvis der er en anden i familien hun er mere knyttet til - så brug den person

• #6   11. dec 2006 Jeg har selv lige stået med problemet med et kuld hvalpe, som min hanhund er far til.
    Tæven ville slet ikke have med sine 5 hvalpe at gøre. jeg fik gennem et par døgn talt med mange kloge mennesker i hele Danmark.

Og dem som ved noget om ammer mv. siger at man ikke skal være bange for at lægge sine hvalpe til en større race end ens egen. Du skal vide at det er lettere at finde større racer som ammer end små.

Jeg var heldig at Dorthe her fra HG ville tage to af mine border terrier hvalpe. Og hun elsker dem lige så højt som hendes egne tre.

Det er også bedre for en hvalp at vokse op i en lille hvalpeflok frem for at være ene-hvalp.....

Håber du finder en god løsning for dig og hvalpen

• #7   11. dec 2006 Maria jeg har lige ansøgt om venskab

• #8   11. dec 2006 Venskab accepteret:)

Ja har jeg prøvet og nogle gange vil hun kun når man er der og andre gange ikke. det virker som om hun er jaloux hvis man snakker med den lille og ikke med hende. Hun er selv en gang gået ned til den lille i kurven, men kun for at skubbe lidt til den og prøve at få den til at holde bøtte.

Det er ikke nemt når man bare vil det bedste for dem begge, men intet hjælper lige nu.

• #10   11. dec 2006 Maria - så prøv at lade hvalpen være - og giv hende den fulde opmærksomhed -
    Det er jo vigtigt at hun finder trygheden til at finde ud af det -
    Ved godt man har lyst til at pusle om de små - men hun har brug for dig lige nu -

Om du så skal sidde der i TIMER _ har jeg selv prøvet - og man bliver helt smadret af det - men det er jo en del af det at have hvalpe - ss -

Guide hende - og fortæl hende hvor fantastisk hun er - sørg for at SLAPPE af - hun kan mærke hvis du er anspændt og nervøs - ss -

• #11   11. dec 2006 Men håber at du finder en Amme - for som Berit skriver vil det at vokse op hos et kuld være godt for den lille -
    Men pas også på ikke bare at tage den lille fra - så hun bliver endnu mere forvirret - og ikke forstår hvor den er henne -

• #12   11. dec 2006 Kan se at der er en mulighed på retriever klubbens hjemmeside - ss -

• #13   11. dec 2006 Hun er ligeglad med den lille, jeg har givet hende den fulde opmærksomhed i dag, men har taget hvalpen op når den har pivet i over en halv time uden at hun reagere.

Tak prøver dem lige - håber i vil høre jer omkring, det er vigtigt for den lille malou - på forhånd tak

• #14   11. dec 2006 Maria - Håber virkelig at i finder en løsning - skal nok høre omkring -

• #15   11. dec 2006 sætter ikke min lille hvalp sammen med en der er over 25 kg

• #16   11. dec 2006 Hvis hun ik vil tage sig af den - og du ik finder en amme -så skal du nok skynde dig ud og købe dig en varmelampe - så hvalpen har varme - nu moderen ik sørger for den sag - ss -

• #17   11. dec 2006 Den franske??? skal lige finde ud af hvor hun bor.

• #18   11. dec 2006 Nu ved jeg ikke lige hvor du bor men hvis du ikke finder nogen der har hvalpe lige nu så vil jeg godt tage den ind, min tæve har før taget sig af helt små killinger, hun har så stort et moderindstikt at hun prøvede at overtage min kats killinger, de pattede på hende og hun fik mælk, så det er da en mulighed hvis det er hun er ikke en kæmpe hund, hun vejer 14 kg og er meget forsigtig. Jeg bor på sjælland.

• #19   11. dec 2006 Jeg går forresten hjemme.

• #20   11. dec 2006 Jeg synes meget seriøst at du skal kontakt Kirsten på www.ammestuen.dk

Hun er meget hjælpsom. jeg har lige tjekket hendes side, men der er ikke sat nye ammer på siden jeg stod og manglede for en uge siden.

Men alle dem som har lidt forstand på ammer osv. siger at der ikke er noget som helst problem i det med størrelsesforskellen mellem hvalperacen og tæveracen.

Ellers må du gøre som jeg gjorde i forrige weekend - og det gav pote....

Jeg skrev på div. mailingslister og kontaktede en masse racerepræsentanter og folk, som jeg vidste havde store berøringsflader i hundeverdenen.
    Du kan også kontakte dyrlægerne i området. De kender jo som regel til hvalpefødsler og til mulige ammer. Men forbered dig på at det godt kan være et kæmpearbejde at finde en.

• #21   12. dec 2006 JEG HAR TILBUDT HJÆLP. OG HER ER MIT TELEFONNUMMER FOR SIDSTE GANG. 22151116. JEG HAR HVALPE PÅ 5 UGER - OG EN SUPER HUNDEMOR, DER HAR MÆLK. MINDSTE HVALPE VEJER 900G OG STØRSTE 1400. MEN TILBYDER IKKE MIN HJÆLP MERE. VALGET ER DIT

• #22   12. dec 2006 EN HVALP HAR BRUG FOR SØSKENDE. STØRRE HUNDE ER IKKE DET SAMME. BARE TIL ORIENTERING. HELD OG LYKKE MED DEN LILLE HVALP. EN TÆVE/MOR FORLADER IKKE SINE HVALPE DE FØRSTE 2-5 DAGE - KUN FOR AT SPISE/TISE. mAN HOLDER HELLER IKKE 24 TIMERS OPSYN I 9 UGER, MEN DEN FØRSTE UGES TID. SELVOM EJEREN ER I RUMMET, BURDE TÆVEN FØLE SIG TRYG. DET BURDE IKKE VÆRE ÅRSAG TIL AT HUN IKKE VIL PASSE HVALPEN ORDENTLIGT. FOR MEGET LARM I HUSET KUN STRESSE HENDE OG GØRE HENDE UTRYG, OG VÆRE ÅRSAGEN. DE FØRSTE 3 DAGE I EN HVALPS LEVETID ER UFATTELIG VIGTIG.

Kommentér på:
HJÆLP - Reservemor søges

Annonce