{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

Øv - Felix har bidt igen {{forumTopicSubject}}

Ja, det er delme rigtig, Felix har her til aften bidt min svigermors nabo i håndledet, ikke hul, men han bed og hun blev død forskrækket, det er bare så træls, Bo (min mand) synes jo han er lumsk og utilregnelig og stod det til ham, ja så skulle han aflives. Det er desværre ikke første gang han bider, han har bidt mig 2 gange og en anden nabo 1gang. Jeg ved ikke, måske skal jeg ringe og snakke med min dyrlæge om ham og hans væremåde, måske kan hun råde mig lidt, det er svært, Felix er helt klart min hund og jeg er rigtig glad for ham og det er pigerne også (når han ikke lige ødelægger nogen af deres ting), og de kan gøre alt ved ham (indtil nu), øv hvor er jeg fortvivlet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øv - Felix har bidt igen
  • #1   11. dec 2006 ville nok tale med en hundepsykolog - det er ikke alle dyrlæger der er lige gode til at råde i disse situationer.
    Men rigtig øv er det - hvorfor bider han??

• #3   11. dec 2006 vil give DFFD ret - hvis det var helt umotiveret, så er der kun en vej.....hvis man ikke kan stole på sin hund, så går det ikke.

• #4   11. dec 2006 Det er svært, altså her til aften, passede han pludselig lidt for godt på svigermekanikkens hus, for hun kom kun lige ind af døren. Ved den anden nabo, stod Bo med ham i snor og de stod og snakkede og Kedde stod og aede ham på hovedet og pludselig snappede han ham i hånden, mig tja... en gang fordi han var sur og ville over til anden hund, så snappede han min hånd og anden gang kom jeg til at træde på han pote og han for op og bed mig i maveskindet (flæsket *ss*), men han er meget vagtsom når han er ude i haven, der kommer ingen ind, det tør de ikke før vi er ude ved ham, men han er bare så go ved pigerne og han er from som et lam til træning og konkurrencer, det er underligt.

• #5   11. dec 2006 Har i undersøgt om han har ondt nogen steder? Det kan være årsagen.

• #6   11. dec 2006 I bliver jo nød til at finde ud af hvorfor han gør det?
    adfærdsterapeut er vejen frem.
    Ville aldrig aflive en hund uden at få en professionel til at kigge på ham først.

• #7   11. dec 2006 Ja ja er hunden ikke som man vil ha´ den skal være så giv den straks sprøjten. Plidder pladder!! Har man hund må det være fordi man holder af den og man afliver da ikke den man holder af bare lige fordi den ikke arter sig som den skal. Man prøver da på at løse problemet på andre måder FØRST og er der så ikke noget der hjælper ja så kan man gøre op med sig selv og sine nærmeste om det er noget man kan leve med, hvis man tager de nødvendige forholdsregler eller om der virkelig ikke er noget at gøre. Mener bestemt man skal vælge turen til dyrlæge som det aller aller sidste. Men .. der er der og vil der altid være delte meninger om. Det her var så min. :o)

• #8   11. dec 2006 Ja, måske jeg skulle snakke med en terapeut, vi har en nede i klubben, hvor jeg går, hun bor ikke så langt herfra, men det er bare svært, for det kommer jo pludseligt og så kan der gå måneder inden der sker noget igen, så det er jo ikke sikkert at han ter sig lige når hun er her.....

• #9   11. dec 2006 Jeg råber sammen med koret om, at jeg synes du skulle kontakte en adfærdsbehandler :o) Som andre også siger, så er det ikke altid at dyrlæger er særlig gode til at rådgive...det er vigtigt, at der kommer en ud og kan se hvordan han er derhjemme og hvordan i er :o)

• #10   11. dec 2006 Linda- Helt enig:-)

Tanja- Nej det gør han måske ik, men hun skal ha alle små detaljer at vide om din hund, og kan sikkert konkludere noget udfra det.
    Kan det måske være fordi han beskytter jer?

• #11   11. dec 2006 Linda:
    Jeg er mit ansvar bevidst, derfor er jeg også i tvivl. Jeg er jo meget glad for min dreng, men jeg er selvfølgelig VILDT bange for at han en dag skal snappe en af pigerne, og jeg har altså kun små børn 2 og 6 år, også er han altså stor og i hovedhøjde, og dem må jeg først passe på. Jeg er for så vidt ligeglad med om han passer på i haven og men han skal ikke være til fare, og jeg det der gør mig bange er netop, at han bider umotiveret.

• #12   11. dec 2006 Tanja - nej men selvom han ikke bider når hun er på besøg, så kan det være, at hun kan se på hans adfærd, om der er noget i skal gøre anderledes derhjemme mht træning osv. :o) Jeg ville bestemt gøre det..

• #13   11. dec 2006 Lucky- men man bliver jo nød til at se på hvorfor hunden bider.........der er jo stor forskel på at bide fordi hunden er aggressiv eller fordi den er angst

• #14   11. dec 2006 Tanja: villle helt sikker også få ham tjekket grundig igennem hos dylle - nogle hunde der bider umotiveret har ondt et sted

• #15   11. dec 2006 Er der nogen der husker Tjalfe der røg op til CE ????

(link fjernet)

En hund bider ikke umotiveret !!!!!!!

• #16   11. dec 2006 Camilla & Happy:

Ja, han er vagtsom og passer på sit teritorium, og ja jeg tror han passer på os, og det synes jeg er naturligt, men han skal jo ikke snappe lige pludseligt.

• #17   11. dec 2006 Tanja- nej selvfølgelig ik, i skal jo heller ik gå og være bange for jeres hund.....men hvis det er derfor er jeg altså næsten sikker på at der er hjælp at hente

• #18   11. dec 2006 Synes engang jeg så et program hvor de sagde at en aggressiv hund der bider vil bide igennem huden...........og en hund der bider for at markere sig ik bider igennem huden

• #19   11. dec 2006 Tag kontakt til http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=8790 Janni M. Hendes far, hjalp Nette og Tjalfe (også her fra), også en Collie der fik lyst til at bide. Han er god til sådanne ting, jeg kan ikke lige finde hans profil herinde. Så søg hjælp hos ham.

Heidi

• #20   11. dec 2006 prøv at ringe til etologisk institut, og spørg efter karen.
    www.etologi.dk/GratisRaadgivningBody.htm

det er gratis at ringe og få råd

• #21   11. dec 2006 Frøken D:
    Fin artikel - har lige læst den igennem - dejligt at de kunne finde en ordning for Tjalfe.

Jeg kan da ærligt godt nikke genkendende til flere ting. Felix er min 2 hund, og han har hele vejen været nervøs og stresset, høje lyde, råb, andet underlag at gå på, Felix har også altid skulle have det hele ind med fløjlshandsker på, og herhjemme er Pigerne opdraget til at alt går på hundens præmisser, de leger faktisk aldrig med ham, men give ham en kramme/nussetur på gulvet det vil de gerne, umiddelbart kan jeg ikke se, at vi har gjort noget forkert i Felix's opvækst, men jeg må hellere kontakte Birgitte og høre om hun kan hjælpe os.

• #22   11. dec 2006 Vil også lige sige, at jeg vurderer ikke Felix som en aggresiv hund, han vil gerne lege med andre hunde og er social på det plan, og han har aldrig knurret af nogen af os herhjemme, heller ikke når vi nusser ham på hovedet, vi kan røre ham alle steder uden han reagere, jeg føler han har fuld tillid til os og det er os 4.

• #23   11. dec 2006 Der er en grund til at den bider. Måske har den ondt. Få et ordentligt tjek hos dyrlægen.

• #24   11. dec 2006 Hvem er Birgitte ???

• #25   11. dec 2006 Pingo kunne også finde på at bide sine ene tidligere ejer; det var simpelthen hans måde at markere sig på og vise, at det var ham, der bestemte. Min mor har ingen problemer med ham; han har prøvet et par gange at snappe ud efter hende eller at knurre af hende, men han blev sat på plads, og kunne aldrig drømme om det i dag.

Måske kan Felix have været usikker, utryg eller har han bare ikke fået at vide godt nok, hvem der bestemmer?

Ja, jeg er ingen ekspert, men det er jo ofte derfor hunde bider. Jeg synes bestemt ikke, at i skal opgive ham; der er da håb endnu! Søg råd hos de kloge mennesker, som folk henviser til ovenfor, og se, hvad de har at sige.

Held og lykke med vuffen! :o)

• #26   11. dec 2006 Tanja - jeg håber bare, at du får en ud at kigge på ham, og evt også får ham tjekket godt igennem hos en dyrlæge for at udelukke at han har ondt.

Men mener helt sikkert, at en adfærdsbehandler er mit bedste råd.

• #27   11. dec 2006 Tak for jeres råd, jeg tror jeg vil få ham tjekket ved dyrlægen og ved Birgitte som er hunde adfærdskonsulent, og så må vi se hvad de siger.

Endnu engang tak for jeres råd!

• #28   11. dec 2006 Tanja- Held og lykke med ham......Du må da gerne skrive herinde hvad der sker:-)

• #29   11. dec 2006 ja, I hører nærmere Camilla

• #30   11. dec 2006 Held og lykke med det.... Håber det hele lykkedes for jer...

• #31   12. dec 2006 Dan - Der er forskel på at hyrde og på at vogte....

Tanja - Jeg står selv i en lignende situation, men har dog ikke børn. Jeg forstår godt din bekymring.
    Jeg har haft besøg af en adfærdsbehandler, som gav mig nogle gode redskaber til at hjælpe min hund af med stressen.
    Nogle hunde, og især hyrdehunde stresser / tænder nemt, og så er de hurtigere til at bide, når de kører helt der oppe.
    At hunden bider i forskrækkelse, som feks når den bliver trådt på, kan man vel ikke klandre hunden.

Det er nu omkring 2 år siden hun sidst har haft fat i en hånd, og det var manden selv uden om.. Han kunne lade være med at true mig og slå efter min hund.

• #32   12. dec 2006 Min collie er også en stresser, og han går efter numsen når han stresser, hvilket kan være ret så irriterende. Men han har do aldrig markeret, kun snappet mig i numsen i stress.

Kommentér på:
Øv - Felix har bidt igen

Annonce