{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.626 visninger | Oprettet:

Halsbånd på hvalpe? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Hvornår giver i jeres hvalpe halsbånd på?
Altså tænker for at kunne kende forskel på dem? smiley

Det er nu ikke fordi de er vildt ens vores, men det er nemmere og tage billeder osv af dem når de er markeret på en eller anden måde.

Vores er lige nu 8 dage og syntes måske det er lidt tidligt for dem, da jeg er bange for de bliver viklet ind i hinandens.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halsbånd på hvalpe?
  • #1   10. jul 2017 Jeg giver kun mine halsbånd på, for at køberne kan kende forskel når de er på besøg. Det er de fra tredje uge.
    Indtil da, kan du mærke med voksfarve. Det er det mest harmløse. Halsbånd kan kvæle, falde af og vikle sig.

• #2   10. jul 2017 Malene - og huskierne:
    Det var en virkelig god ide smiley J
    eg kan som sagt egentlig også godt se forskel på dem, for har noteret deres små særlige aftegn efter hver hvalp blev født smiley

• #3   10. jul 2017 Det kan jeg også på min race. Det er rart smiley

• #4   10. jul 2017 Hvor er I bare heldige, jeg har stået med 7 hvalpe fra to maltesertæver, der skal man kigge godt og grundigt efter, for at kunne se, hvem der er hvem smiley
    Men de fik så neglelak på forskellige negle, alt efter hvem de var. Desuden brugte jeg de der "hvalpehalsbånd" til billeder, så deres nye slaver kunne genkende dem.

• #5   10. jul 2017 de 3 ser så forskellige ud at jeg ikke ville gøre det..

måske lige lave en farvet plet på billedet eller lign..

• #6   10. jul 2017 Hvis du ikke kan se forskel så giv hvalpene en lille mærke med farvet kridt.
    Du kan sætte halsbånd på til billeder og så tage dem af igen

• #8   10. jul 2017 Vi tager nye billeder hver uge og sætter dem op sådan her, så samme hvalp altid er samme sted, og udviklingen dermed kan følges smiley
    Ved almindelige billeder skriver jeg til køberne hvem der er på dem, i hvert fald når de er fordelt til køberne, så de kan se deres hvalp. Indtil de er fordelt, får alle billeder af alle hvalpe, da alle kort er åbne. Jeg fordeler dem ved sjette uge når alle temperamenterne og egenskaberne har vist sig, så matchet bliver optimalt smiley
    Når køberne er på besøg, får de så halsbånd på, så forvirringen aftager smiley

profilbillede
  • #9   10. jul 2017 jeg gav kun mine "halsbånd" på når der skulle tages billeder, deres halsbånd var butterflies i forskellige farver smiley
    men dsg hvalpe er nok også lidt lettere at kende forskel på? smiley

• #10   10. jul 2017 Mine er også så forskellige, at halsbånd ikke er nødvendigt. Jeg opdaterer min hjemmeside dagligt og tager ugebilleder af hvalpene fra begge sider + portræt forfra, så hvalpekøberne plejer lynhurtigt, at have styr på, hvem, der er hvem.

Jeg sætter som Malene altid billederne i samme rækkefølge.

Jeg ville ikke turde at sætte halsbånd på mine, de er tidligt ret hårde ved hinanden når de leger og jeg ville være bange for, at en underkæbe eller et ben kom til at sidde fast i et af de andre hvalpes halsbånd, på billeder generer halsbånd mit blik, de er smukkest uden.

profilbillede
  • #11   11. jul 2017 Heldige asner at jeres hvalpe er så forskellige. Her kan hvalpekøbere ikke se forskel på hovedende og rumpet...

• #12   11. jul 2017 Jeg bruger ikke halsbånd, og har egentlig været lidt overrasket over hvor mange, der bruger det. Og det har så været både på billeder herinde og på facebook, men jeg kan så forstå, at de bare får halsbåndene i forb. med fotografering og hvalpekøber besøg. Det giver mere mening.

Jeg ville ikke bryde mig om, at give mine hvalpe halsbånd på, når de er sammen. Rent bortset fra uheld i leg, så er der jo også rige muligheder for at hænge fast med alle deres ulvekløer smiley Pyreneerhunde skal have dobbelte ulvekløer, og de er ret veludviklede selv på hvalpe.

De fleste af mine hvalpe har forskelige aftegn, men når jeg har haft flere helt hvide af samme køn, bruger jeg neglelak.

Jeg bruger heller ikke farvebetegnelser på mine. De får tidligt deres navne, og dem bruger jeg både i tiltale og omtale. smiley

Kommentér på:
Halsbånd på hvalpe?

Annonce