{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
549 visninger | Oprettet:

Primitiv camping med hund - erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Mine unger og jeg plejer at tage ud og overnatte på primitive campingsteder et par gange om året.
Nu er det ved at være tid igen, men vi skal jo have vovse med denne gang.

Har du nogle nice-to-know tips til hvad der skal pakkes med, som ikke lige er så indlysende?

F.eks. Hvad skal der i førstehjælpstasken, ud over nødmundkurven, som ikke allerede er i den for børn/voksne?

Og hvordan ift. Om natten?
Snor er udelukket. Så mine overvejelser er enten vores telt, som dog er ret lummert og nok ikke holder til, hvis han pludselig finder på at ville grave sig ud af myggenettet. Ikke at jeg regner med, at han vil gøre det, men man ved jo aldrig.
Eller han kunne ligge med mig i min hængekøje, som er en to-personers med meget høj kant, nærmest puppe-lignende. Uden myggenet. Jeg ville i hvert fald mærke det, hvis han tumlede rundt, men han har bare ikke et andet sted at lægge sig, hvis det bliver for varmt.

Eller vi kunne sove i tarp og lade ham ligge, hvor han har lyst, med den risiko, at han måske tosser væk fra teltpladsen, forstyrrer dyrelivet og ikke kan finde tilbage.

Jeg kunne også vente et år, til han er faldet mere til ro. Men tænker samtidig, at det er nu, hvor han er ung, at han skal vende sig til det.

Teltpladsen ligger ikke langt fra parkeringspladsen, så vi kommer ikke til at gå længere end han må, langt fra. (Bare lige for at få det med, vi skal ikke ud på lange vandreture)

Nogle tanker?

Tilføjelse: vi har ikke bil, men får et lift og har det på stand-by, hvis vi oplever, at vi er nødt til at tage hjem. At sove i bil er derfor ikke en mulighed.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Primitiv camping med hund - erfaringer?
  • #1   8. jul 2017 Snor er lovpligtig i både skov og på campingpladser, så den kommer du ikke udenom.

• #2   8. jul 2017 Da ikke, hvis han er i teltet smiley
    Men ja, kan godt se din pointe.

Han har snor på i dagtimerne. Jeg synes bare, det er for risikabelt, når vi sover.

• #3   8. jul 2017 Jeg har sovet i Campingvogn og telt med mine hunde og mine hunde sover altid når jeg jeg sover. Så der kan jeg ikke se noget problem, dog har jeg hegn med da jeg har to hunde og at have dem i snor gør jeg laver ikke andet end at vikle dem ud, gør jeg også med hund.

• #4   8. jul 2017 Telt begynder også at lyde mere og mere som den rigtige løsning...

Så er det næste jo så, hvad slags snor-arrangement er bedst. Ud over jordspyd, har jeg set en løsning med en ring rundt om et træ, så han har mindre risiko for at vikle sig rundt om træet. Eller en line spændt mellem to træer, med hans snor koblet på. Den kan jeg egentlig godt se fungere...

Hegn er ikke rigtig en mulighed, da der kommer mange folk forbi, som gerne vil ned til vandet, hvor pladsen er. Men jeg kan sagtens se det, med to hunde, ift. snor-helvedet.

profilbillede
  • #5   8. jul 2017 Du kan også lave den linie imellem to pløkker så skal han ikke have så lang snor der kan vikle sig ind med.

• #7   8. jul 2017 Jeg går igennem den samme forberedelse, som jeg gjorde, da jeg skulle have mine børn med første gang. Og det var immervæk givet godt ud.

Det er jo kun besværligt, indtil jeg finder den rigtige løsning. Jeg er ikke vild med at han er bundet til noget, når jeg sover, første gang han sover ude i en skov, med rigtig mange lyde og rigt dyreliv. Når jeg ser, hvor meget han kan vikle sig ind i snoren, bare af at stå bundet til pæl, så tør jeg ikke lade ham gøre det uden vågent opsyn.

Om det er "besværligt" at forholde mig til alternativerne, jo... det er det da. Men det kan jeg godt leve med.

• #9   8. jul 2017 Jeg ville da bare give en lang line på og så er problemet løst.

• #10   8. jul 2017 Hvordan kan jeg sikre, at han ikke vikler sig ind i den om natten og bliver kvalt?
    Indtil videre kan jeg ikke se, hvordan det problem er løst. Altså ud over, at jeg sover i telt, så han slipper for snoren der.

• #12   8. jul 2017 Det er fyldt i tasken allerede (for unger og mig) smiley

Undtagen klor... det mangler

• #14   8. jul 2017 Ja... og det har jeg også skrevet om længere oppe. Om dagen er det ikke et problem, jeg sover ikke om dagen smiley
    Her skal jeg bare finde ud af, hvilken måde han skal "snørres" på, line mellem træer, jordspyd eller ring om træ.

Om natten er det ikke et problem, for der bliver det telt, så han slipper for snoren.

Kommentér på:
Primitiv camping med hund - erfaringer?

Annonce