{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

De udsultede udstillingshunde {{forumTopicSubject}}

Jeg er garanteret ikke den eneste, der har ventet på, at FCI fik fingeren ud og fik kigget på sagen med de meget udsulter minder på en russisk udstilling. Nu kan jeg se, at FCI's præsident har udtalt sig
https://m.facebook.com/FederationCynologiqueInternationale/photos/a.10150149154157627.345115.121168277626/10156462970647627/?type=3

En lang undskyldning, men INTET what so ever om, hvad man kan forvente af konsekvenser for dommere, udstiller, dyrlægerne der godkendte hundene, INTET udover "jeg var træt, så jeg så ikke lige, at de var mere døde end levende, beklager".

Nu tænker jeg så, er der mon nogen chance for, at der faktisk vil blive handlet på dette, eller må man gå ud fra at det bare skal accepteres, at sådan må vindende (!) mynder gerne se ud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De udsultede udstillingshunde
  • #2   6. jul 2017 Sikke dog en sang fra de varme lande....

• #3   6. jul 2017 Desværre så sker der nok ikke mere i den her sag.

Det ville have været fint, hvis FCI havde "fanget" den her og så have lavet nogle tiltag for at ændre noget angående udstillingsreglementet.
    Men nej, man finder på en undskyldning som jeg var træt..................den holder ikke i min verden.

Hvis jeg ikke laver mit arbejde ordentlig, så er jeg ret sikker på, at min chef ikke ville nøjes med at jeg undskyldte mig med at jeg var træt..

• #4   6. jul 2017 Louise - sørens, jeg kiggede ellers inden jeg oprettede tråden, men jeg må også være træt for jeg så den ikke smiley

Anni - tænker bare, at det jo ikke er for sent hvis de rent faktisk gjorde noget nu

• #6   6. jul 2017 DKK går også meget op i det med at hunden fremvises på ALLE fire ben. Alligevel så jeg i Ballerup sidste år at den ruhåret foxterrier kun gik på to ben i Store Ring. Han fik en lille påtale fra ring sekretæren, men blev alligevel placeret af dommeren. Så er det sgu lidt lige meget

• #7   6. jul 2017 Gik på to ben... hvordan smiley

• #8   6. jul 2017 Det var kun bagbenene der rørte jorden. Forbenene rørte slet ikke jorden og egentlig ret vildt at den kunne trække vejret som den tynde line ellers løftede hunden fra jorden

• #9   6. jul 2017 Ej ok... hvad fanden sker der for folk.

• #10   6. jul 2017 Hijacks - jeg har på FB set det (de tynde hunde) forsvaret med, at der jo kunne være tale om afpillede hunde efter hvalpe, efter at bo med tæver i løb, sygdom osv. Og det er da rigtigt, det KUNNE være noget af forklaringen (omend jeg aldrig har set SÅ afpillede hunde efter sådanne ting). Men ja, problemet er jo netop, at man så præmierer. Jeg er da fløjtende ligeglad med HVORFOR hunden er tynd, den er voldsomt tynd, og dermed kan det umuligt være den bedste hunde på dagen - hvis det er en skidegod hunde, der bare lige skal komme sig efter et eller andet, så stil den igen, når den er i bedre form, så kan den jo vinde der.
    Og ja, helt det samme med de stramme snore - jeg ved ikke hvor mange gange jeg har fået "skæld ud" når jeg har påpeget det, fordi det i hvert fald ikke var sådan i DKK, for de har jo for efterhånden længe siden lavet en regel, der forbyder de der stramme snore... Men det er jo skide ligemeget, hvad man laver af regler, når man belønnes selvom man bryder dem.

• #11   6. jul 2017 DKK burde bare være mere seriøse, og kræve sunde og raske hunde, som bliver behandlet ordentligt på udstilling! Basta.

En slank mynde skal der ikke meget til før den ser for tynd ud (og nej den på billedet er ikke ok, og mere end tynd), men DKK burde dælme også gøre noget ved ekstrem avl og overvægt... for sjovt nok ville der aldrig blive lavet sådan et FB om en mega fed hund på udstilling.... og i min verden lider den også.

• #12   6. jul 2017 I udlandet skal ALLE hunde igennem et dyrlæge tjek før de må komme ind. Svenskerne var ved at falde ned af stolene da jeg fortalte at vi bare vader lige igennem

• #14   6. jul 2017 Ikke alle steder i udlandet kræver dyrlæge tjek.

Hverken Tyskland eller Norge fx

• #15   7. jul 2017 Jeg tænker at dyrlæge tjek er jo meget fint, men fuldstændigt unødvendigt for at fange sådan nogen som disse hunde. Enhver lægmand kan se, at her er de helt gal, så når en uddannet udstillingsdommer ikke siger stop, så må han bevidst have valgt at ignorere foderstanden.
    Egentligt synes jeg ikke det værste er, at hundene fik lov at deltage. Jeg synes det er meget værre at de vandt - det betyder jo, at dommere har kigget på de halvdød hunde og tænkt, at netop sådan skal de se ud. DET er fandme skræmmende

• #16   7. jul 2017 Med dyrlægen i døren, så ville den hund aldrig være kommet for en dommer!!

• #18   7. jul 2017 Hijacks- det kom den (de) jo så. I opslaget står at alle hunde var godkendt af dyrlæge.

• #19   7. jul 2017 Vark- jeg undrer mig også over, at man som medlem og udstiller ikke lægger pres på fci/ens eget lands klub for at gøre noget. Boykot næste internationale udstilling e.l. det ville da sende et klart signal. Men SÅ frygteligt er det åbenbart alligevel ikke, at man præmierer hunde der er mere døde end levende.

Jeg udstiller ikke og deltager ikke i noget i DKK-REGI, så jeg kan jo ikke gøre så meget for at påvirke DKK/FCI. Men medlemmerne kunne, hvis de ville.

• #20   7. jul 2017 Arhh men den dyrlæge må jo have været blind!! Jeg har set en hund blive afvist i døren, men der foregår helt sikkert også en masse som ikke må se dagens lys

• #21   7. jul 2017 Hijacks- jeg tror alle var blinde på den udstilling. Det er helt grotesk at det overhovedet kan lade sig gøre at stikke med sådanne hunde og ikke bare ikke blive afvist, men rent faktisk vinde ikke bare en gang men hele vejen igennem og blive BIS.

• #22   10. jul 2017

profilbillede
  • #23   10. jul 2017

profilbillede
  • #24   10. jul 2017 Det manglede da også bare - så håber jeg, at DKK vil presse på for svar. Jeg undrer mig i DEN grad over, at der har været tavshed fra FCI udover præsidentens række af undskyldninger. De burde vel være bevidste om, at hundeverdenen netop sidder tilbage og spørger, hvad konsekvenserne bliver, og om man vil sørge for tiltag der forhindrer fremtidige tilfælde. Hvorfor i alverden ikke komme det i forekøbet og selv melde ud at de vil gøre x eller Y?
    - en undskyldning er jo meget fin, men den kan ikke bruges til en hat i forhold til at sørge for det ikke gentager sig.

Er der mon nogen der følger andre kennelkubber end DKK, og som ved, om andre også har gjort noget - skriverier ala DKK's eller på anden vis forsøgt at råbe FCI op?

• #25   10. jul 2017 Det ser ud som om nkk skriver nøjagtigt det samme - måske de har snakket sammen?

profilbillede
  • #26   10. jul 2017 Ja det kunne da godt se lidt sådan ud - så mangler vi så bare de ret mange andre FCI-klubber. Håber da flere kommer på banen (eller allerede er det). Kan dog desværre godt tvivle på, at der kommer til at ske noget som helst.
    I fald jeg har ret, kunne udstillere måske selv lægge pres på - fælles boykot af en stor international udstilling. Naturligvis med FB-kampagne der fortæller hvorfor man har valgt at gøre det... bare et lille bud herfra.

Kommentér på:
De udsultede udstillingshunde

Annonce