{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.279 visninger | Oprettet:

A L
A L
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 3

Hunde clavoyanter {{forumTopicSubject}}

Hvordan har i det med clavoyance på dyr?? Altså at en med den slags evner "taler" med hunden om evt problemer ?
Nogen der har erfaring med det?
Jeg VED godt det lyder komplet vanvittigt - men jeg har haft en stor oplevelse med en kvinde der tog en samtale med min hund, som vi overvejede at aflive pga agressivitet.
Hun kunne deltaljeret fortælle om hundens fortid, problemer, trivsel, følelser m.m

Jeg skulle INTET fortælle.

Blot stille 3 spørgsmål ( her skrev jeg simpel ting som "er du lykkelig?" " Er der ting vi kan gøre bedre?" " ved du at jeg elsker dig"? )

Så skulle jeg sende navn på hunden og et billede.

Det var VILDT!! Hvad hun sagde - selv min mand der er meget meget skeptisk anlagt og grinede af det, udbrød - ja ok, det her ER vildt ????

Uanset hvad så har hunden merkant ændret sig..
Min svigerfar kommenterede det ud af det blå i weekenden..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde clavoyanter
  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 440
    #1   6. jul 2017 Jeg er meget skeptisk overfor det.

• #8   6. jul 2017 Skulle du give 800 kr for svaret??

Personligt tror jeg at nogen tror at de kan noget.
    Dem jeg har mødt der mener de kan noget har ofte været nogen der i forvejen tumler med psyken på en eller anden måde.
    Jeg giver Ikke 2 potter pis for det. Eller 800 kr for den sags skyld.

• #15   6. jul 2017 På den ene side er jeg også skeptisk overfor den slags ting, på den anden side har jeg oplevet ting som overraskede på det punkt.

Jeg solgte for længe siden en 4 mdr. pyrhvalp, der som knap 2 gammel begyndte at få krampeanfald. For mig lignede det helt alm. epilepsi, men han reagerede ikke særlig godt på medicin, så deres dyrlæge mente ikke det var epilepsi.
    De var villige til at prøve alt, og prøvede bl.a. en, der kunne snakke med hunde. Og hun nævnte 2 kort afgrænsede perioder i hundens liv, hvor der var sket noget dramatisk, og begge passede. Det der virkelig fik mig til at studse, var at den ene episode, var sket inden hvalpen var blevet solgt, og ejeren kendte ikke noget den episode. Han var blevet angrebet af en gravhund, der bed sig fast i hans bagben og ikke ville slippe. En voldsom oplevelse for en 10-12 ugers hvalp, og han var ret rystet.
    Jeg havde glemt alt om episoden, da jeg solgte hvalpen, så jeg ved, at jeg ikke havde fortalt dem om det. Først da de spurgte ind til perioden, kom jeg i tanke om det igen.

Så hvordan kunne vedkommende vide, at der var sket noget på det tidspunkt ?

PS hunden havde en længere anfaldfri periode efter samtale med personen, men det holdt ikke i det lange løb.

• #16   6. jul 2017 Du gav hende dit navn, måske dit telefonnummer og adresse....

Folk lægger SÅ meget på nettet. Og så tror jeg ikke på clairvoyance men er enig med Lens's forklaring smiley

• #17   6. jul 2017 som jeg skriver på Facebook tror jeg 100% på det, men når det er sagt skal man også træde varsomt med hvem man vælger, da der er fupmagere derude;)

• #18   6. jul 2017 og det er jo rigtig ærgerligt for dem der virkelig har de evner

• #20   6. jul 2017 Jeg har det med clairvoyance som jeg har det med religion...

Det kan være et godt redskab, en trøst og en støtte til dem der har brug for noget "større" udenfor dem.

Og det kan være skidt og man kan udnytte folk gevaldigt på den konto...

Hvis man føler det giver en noget, så er det jo bare godt smiley

Så skal jeg nok holde mine tanker og holdninger for mig selv....for alle skal fokusere på det der giver mening for dem selv i sådan nogle spørgsmål.... smiley

• #22   6. jul 2017 Folk kan jo fint snakke med deres børn. Betyder de at de altid kan få ungerne til at gøre, hvad de beder dem om ??

• #23   6. jul 2017 Tja jeg kan så føle og "tale" med dyr smiley
    Jeg ved ting jeg ikke kan vide smiley

Men der er så ufatteligt mange fupmagere der ude, som ødelægger meget. Jo mere de får lov til at pladre løs med gæt og grimasser, jo mindre tillid får man jo til de af os der rent faktisk kan noget.

Mit råd er altid, kig dig godt om når du vil have clairvoyance til dig eller dine dyr. Jo mindre info vedkommende arbejder med, jo bedre er det. Virker deres hjemmesider osv seriøse, er prisen fornuftig, er der nogle klient udtalelser..

Men oplever at der er blevet mere almindeligt at bruge en telepat. Både i forbindelse med "hygge snak", sygdom/problemer og træning.
    Mange er åbne for at dyr indeholder mere end instinkter. Det er fantastisk smiley
    Der render mange små kloge hunde rundt i de danske hjem smiley

• #25   6. jul 2017 Jeg vil ikke sige, at jeg "tror på" clairvoyance som begreb. Jeg tror på, at der findes mennesker med en veludviklet empatisk sans, som er fin-tunet til andre mennesker eller dyrs følelser.

Det, der sker, når man tuner ind på en andens følelser på den måde, er at hjernen automatisk sætter billeder på, udfra egne erfaringer eller forståelsesramme.
    Jeg kan kun tale for mennesker, ikke ift. læsning af dyr, men et minde af at komme på operationsbordet og blive lagt i narkose, kan godt give et fejlagtigt billede i læserens hovede af, at personen står på toppen af et bjerg.

Fordi de signaler, der kommer ind, er kold sved på ryggen, tynd luft, kolde omgivelser, en snurren i hovedet (er luften tynd, eller er narkosen ved at tage til), en grad af frygt, som er blandet med eufori/let ligegyldighed.

Hvis læseren ikke ved, hvilken oplevelse, der bliver tænkt på, så får hjernen sine helt egne billeder, som kun kan føres tilbage til de følelser, der bliver samlet op. De kan sagtens være rigtige. De kan også være helt forkerte. Men følelserne er nok rigtige nok, selvom billedet er forkert. Og det kan være rigtig svært for læseren at holde dem adskildt og undgå at tolke.

I tilfældet med ponyen giver det god mening, at hun har fanget et behov hos ponyen for at knytte sig til en lille pige. Fordi små piger har en særlig energi, som matcher den pony.

Og måske er det rigtigt, at ponyen engang har haft det. Det giver mening, ift. at den kan føle, hvad der mangler. Sagt på en anden måde, jeg tror ikke på, at hun har set dens livshistorie. Jeg tror på, hun har set dens følelser og på baggrund af det fået et billede af, hvordan disse følelser kunne udspille sig.

Jeg tror ikke på, at det er noget overnaturligt. Der er en masse omkring spejlneuroner, som vi endnu ikke forstår.

Men et let eksempel, som alle kan teste... når du ser et andet menneske slå sig, så vil du instinktivt føle deres smerte. Men det varer kun et splitsekund, før din hjerne har luret, at det ikke er dig, der er kommet til skade. Det er spejlneuronerne, som sender signalet om, at det er dig, der har slået dig. Og resten af din hjerne, som sorterer i signalerne.

Nogle mennesker, som kan fange andre dyr/menneskers følelser, kan sagtens have et "problem" med denne signalsortering, som gør, at de kan fastholde signalet og være opmærksom på det længe nok til at analysere det.

• #26   6. jul 2017 Jeg har det meget stramt med det. Især hvis der bliver handlet ud fra det - f.eks. hvis der bliver sagt at hunden har ondt dér og man skal gøre et eller andet bestemt...

Jeg har meget meget svært ved at tro på det, men jeg synes det er helt fint, hvis bare det står som supplerende behandling eller sidste udvej og ikke erstatter dyrlæge, fys eller lignende.
    Så er det også især fra enkelte clairvoyanter at jeg har hørt dem snakke om meget komplekse følelser og handlemønstre fordi "jo den kan godt være fræk jeg har selv snakket med ham" - som jeg ofte ikke selv er enig i.

Summa summarum så synes jeg nok bare det er pissefarligt hvis man baserer sin behandling af ens dyr på den snak som én person gør sig ud fra at have talt med hunden. Der skal godt nok være meget tillid.

• #27   6. jul 2017 Helt, helt enig!

Det gælder også for mennesker. Folk som vælger clairvoyance/healing i stedet for lægefaglig hjælp. Det kan være super som supplement. Hvilket videnskaben også bakker op om, men forklaringen her er, at patienten har det psykisk bedre, muligvis ved følelsen af at blive rigtigt set og hørt, egentlig omsorg som sygepersonalet ikke har tiden til, desværre. Og fordi patienten har det bedre, virker behandlingen også bedre. (i store træk, med forbehold selvfølgelig)

• #28   6. jul 2017 Og så er det jo også, udover de ting man evt. kan finde på nettet, rigtig rigtig let at vinkle brede spørgsmål - er du lykkelig, kan vi gøre noget for dig.... - så tilpas bestemt, at det føles som om det passer præcis til ens egen hund.

• #29   6. jul 2017 Jeps.
    Og folk tolker også svarene. Folk ønsker at tro på, at man har ret.

Jeg havde en periode på et par år, hvor jeg læste folk over nettet. Jeg var "top reader" i en periode på USA's største forum for empathic readings. Lang forklaring kort, jeg blev i tvivl om, hvorvidt jeg lavede "cold readings", altså tolkede udfra den info, folk allerede gav.

Så jeg lavede en åben test, hvor folk kunne tilbyde sig som prøvekaniner og så ville jeg lave en læsning på hver af dem. På et tidspunkt var der en, jeg havde læst, som læste mit næste svar (til en anden), som om det var til hende. Og hun roste mig til skyerne, og sagde, at jeg helt klart havde "overnaturlige evner" (ift eksperimentet). Men det var bare ikke hende, læsningen var lavet på.

Siden har jeg ikke gjort det. Folk ønsker at blive "set", uanset om det er det rigtige, der bliver set. Troen på, at de er blevet set er vigtigere end det, der faktisk bliver sagt. Og det, som ikke passer, eller det som burde blive set, men som blev overset, er ligegyldigt. Hvis bare en ting ringer genklang, så er det bekræftelse nok.

Og det åbner netop op for kynikerne, som holder sig til brede definitioner. Som stjernetegn... Ting, alle vil kunne sige ja til. Egenskaber, alle vil ønske at blive anderkendt for.

• #30   6. jul 2017 Jeg tror ikke på det. Men jeg tror heller ikke på guder, engle, julemanden, tandfeen eller anden overtro smiley

Er ligeglad med om andre vælger at tro på/opsøge diverse alternative personligheder/guder, så længe at det ikke skader. Jeg holder mig bare langt væk fra den slags smiley

• #32   6. jul 2017 Jeg vil ikke sige at jeg tror på det, men heller ikke sige at jeg ikke tror på det.
    Min søster købte for 14 år siden en Kerry hvalp i Finland. Julie er meget åben for alt og havde set en "annonce" for denne dame et sted. Sendte hende et billede med Tia på. Mener hun var 2 år samt få detaljer som fx fødselsdato. Jeg tror damen ringede til Julie på et aftalt tidspunkt. Hun fortalte bla at Tia havde siddet lidt fast under fødslen og bar blevet klemt om højre hofte, så der var noget.
    Julie havde ikke fortalt at Tia var blevet HD-fotograferet da hun var købt med et ønske om hvalpe i fremtiden. Det var ikke relevant info. Tias resultat var A-D. Altså D på den højre. Det var meget underligt da hun har en "ren" stamtavle og opdrætteren var bund ulykkelig og undrede sig. Billederne blev sågar sendt til den finske kennel klub og den blev anket.
    Kunne det være årsagen til at hun var D på højre hofte? Jeg ved det ikke men det var meget mærkeligt.

Jeg selv er så langt ude i torvene efter min ene tæve er gået tom 2 gange, selvom "alt" skulle være i skønneste orden. Jeg er så febrilsk at jeg godt kunne finde på at betale for et "svar" og tanken har strejfet mig men jeg kender ingen.

• #34   6. jul 2017 Jeg tror ikke på det, men tror, ligesom Malene, at nogle mennesker er mere fintunet end andre til at læse dyr og mennesker. Men derfra og så til at kunne spørge dyrets om dets fortid, det har jeg svært ved at tro på.

Jeg ville da ønske, at jeg kunne kommunikere med Atlas på den måde. Spørge ham, hvordan han har det og oplever sin hverdag, men jeg ville ikke stole nok på en clairvoyant til at tro på det, som blev sagt.

• #35   6. jul 2017 Jeg er slet ikke i tvivl om at nogen mennesker kan "noget". Jeg har selv oplevet det (ganske gratis i øvrigt smiley )

• #38   6. jul 2017 Lens,
    Når jeg skulle lave en læsning, startede det altid med rystende hænder/arme, svedige håndflader og et lille adrenalin kick.

Jeg har altid tænkt, at det var fordi det at åbne sig empatisk, på det niveau, gør en sårbar, blottet... fordi alt kan få lov at trænge igennem, hvor man normalt har et filter oppe. Og det reagerer kroppen på.

Måske det er det samme?

• #39   6. jul 2017 Åårh jeg vil SÅ gerne prøve det!
    Har en veninde der har prøvet det, og det var virkelig overvældende!

• #40   6. jul 2017 Jeg er skeptisk, men tror på nogen kan, men at der er rigtig mange der bare snakker folk efter munden og fyrer noget standart af..

Jeg har oplevet en der stillede ind på min aller første kat (der er død) og hun spurgte så "hvorfor peger min guide hele tiden på min rottweiler?"

Vi kendte ikke hinanden og hun havde ikke fået kattens navn.. Jeg svarede så "Det er fordi han hed Rottweiler"

jeg havde på intet tidspunkt hentydet til navnet eller hvordan han var (han var en ret mærkelig kat, mere hund end kat og kunne sige muf)

Det kunne hun sige uden jeg spurgte indtil det smiley

• #42   6. jul 2017 Hende jeg snakkede med tog i øvrigt ikke penge for det..

Jeg må ærligt indrømme at dem der tager penge for det har jeg MEGET sværere ved at tro på, end dem der gør det gratis..

• #44   6. jul 2017 Jeg har kontaktet kirsten helming. Pt er hun i polen, men jeg regner med at bestille en fjernhealing/snak med min hest. Medmindre at koster en formue.

Vender gerne tilbage med hvad hun, min hest har at sige.
    Ud over, giv mig mad, klø mig og jeg får for lidt godbidder smiley

• #45   6. jul 2017 Folk skal jo leve... så jeg har i princippet ikke et problem med at folk tager penge for det.

Omvendt kan man godt forestille sig, at det åbner for vås. Hvis man reelt ikke har noget fornuftigt at sige, men føler man skal pga pengene.

• #46   6. jul 2017 Jeg ville godt nok ikke bruge timer og arbejdskraft på at tilbyde noget, jeg ikke fik løn for. Jeg kan bestemt godt forstå, at folk tager penge for det. Hvis man tilbyder det for at øve sig eller lignende er det lidt noget andet.

• #47   6. jul 2017 Ja men de behøver jo ikke leve af sine evner..

Jeg er også god til at strikke, men derfor gider jeg ikke leve af det.

• #48   6. jul 2017 Jeg synes heller ikke helt man kan sammenligne at kunne strikke med at kunne tale med dyr....

Hvis jeg kunne kommunikere med dyr....reelt kunnne...så havde jeg mit eget verdenskendte tv.show....

Og ikke bare på TLC.... for man ville da potentielt kunne hjælpe millioner af dyr...

• #49   6. jul 2017 Hvis man tager penge for det og er konsekvent dygtig, så kan man hjælpe flere, end hvis man skal passe job ved siden af.

• #50   6. jul 2017 Man kan jo "uddanne"sig til clairvoyant hos ham Søren der var med i "Åndernes magt", og der skal man bla. have givet X antal gratis seancer (hedder det det?) før man er færdiguddannet. Eller sådan var det i hvert fald for år tilbage.

• #52   6. jul 2017 Ja det skal jeg nok. Tænker jeg får en skideballe af hesten. Kom til at fortælle hende i går at jeg havde købt gulerødder til hende, glemt at tage dem med til hende OG ædt dem selv smiley de der snackgulerødder.

• #53   6. jul 2017 Men hvis jeg strikkede trøjer og huer og halstørklæder til fremmede folk, så ville jeg da også tage penge for det smiley Bare for sammenligningens skyld. Tvivler på, udover normalt frivilligt arbejde, at særlig mange vil bruge tid og arbejdskraft på at tilbyde en ydelse til fremmede helt gratis

• #54   6. jul 2017 Gudskelov var jeg hoppet ned af hende, ellers havde hun bukket mig over hegnet hahaha

• #57   6. jul 2017 Jeg tror på clairvoyance healing og rigtig mange andre ting inden for den alternative verden smiley
    Jeg har set og oplevet så meget efter hånden, at min tro kun er blevet stærkere smiley

Men jeg har, som med alt andet her i verden også oplevet ting og mennesker inden for den alternative verden, som jeg ikke troede på.
    Og jeg tror det bedste man kan gøre her i livet er, at tage det til sig, som man kan bruge og smide resten væk smiley

Hvad andre tror på, eller ikke tror på er ikke vigtigt for mig, for vi ville ikke lære så meget af hinanden, hvis vi alle var ens smiley
    Og jeg tænker også, at det ville blive en smule kedeligt smiley

Trådstarter, hvor var det bare dejligt, at i havde sådan en spændende oplevelse og, at det har hjulpet smiley

• #58   7. jul 2017 En god blanding af følsomhed overfor andres kommunikation både verbal og non-verbel, empati og intuition tror jeg kan skabe noget der ligner evnen til at tale med dyr.
    Jeg tror at den sproglige del, "hunden siger" , er noget der skabes i hovedet på mennesket, en oversættelse.
    Og her er der en gigant fejlmargen, derfor mig at se gør det umuligt at bruge som andet end en rettesnor.

Til gengæld tror jeg ikke det er så specielt endda - alment menneskelige egenskaber, man blot kan være mere eller mindre følsom overfor.

• #59   7. jul 2017 .... mine hænder finder helt automatisk de steder på kroppen, der er ømme eller smerteplagede - eller rettere de steder på kroppen, der er årsag til ømhed eller smerter..
    Ikke noget jeg tænker over, det sker bare.

Clairvoyance eller intuition og følsomhed?
    Hvem fortæller hvad? Dyret/mennesket eller min evne til at aflæse det?

• #60   7. jul 2017 Det stiller jeg meget kritisk overfor. Det meste er jo baseret på folks enkelt oplevelser, eller noget de har hørt.

Mennesket er ikke rationelt som udgangspunkt og nogen vil gerne tro på alt.

Desværre er det et område hvor det ikke bliver forsket særligt meget, da naturvidenskaben som udgangspunkt ikke ser den slags som særligt interessant eller sandsynligt.

Mig bekendt er der vist kun et universitet i Skotland hvor der forskes professionelt i den slags i Europa, interesserede mig engang for de områder af ren nysgerrighed.

Det var en afdeling dedikeret til test af den slags områder telepati, telekinese osv. Alt det der som man ikke forstår. Men der er ikke blevet påvist noget (af hvad jeg ved, min interesse bændte hurtigt ud, og det er 5-6 år siden).

Man kan finde mange mærkelige undersøgelser derude, men de fleste er sådan en gang pseudovidenskab. Det kan heller ikke bruges til noget.

Men der er mange ting der er bevist. Et baby foreksempel dør hvis det som ikke får fysisk berøring (gad vide hvordan man undersøgte det?), hvis to børn leger og det ene barn slår sig, lægger det andet barn pr automatik hånden på det ramte område (healing?), og der er en del tvillinge undersøgelser lavet professionelt som viser spændende tendenser.

Når mennesket er sådan indrettet, hvad skulle så skille et andet pattedyr fra det?

Men som udgangspunkt, tror jeg at 99,9 % af alle oplevelser, er et ønske om at ting virker, eller et ønske om at have særlige evner som individer.

Men man skal aldrig undervurdere Placebo effekten. Dette er jo også bevist.

• #61   7. jul 2017 Martin. Den med babyer det har jeg set i tv. De fik mad og blev skiftet, men ingen nærhed eller ømhed fra personen der tog sig af dem. Rummet var også helt hvidt. Det var vist i tema lørdag på dr2

• #62   7. jul 2017 Ej heller skal man undervurdere nocebo-effekten smiley

At noget ikke er bevist med de videnskabelige metoder, vi har til rådighed pt. og har vedtaget er de rigtige, betyder ikke, at det ikke findes.

Men jeg skal være den første til at opfordre til, at man tager de kritiske øjne på, når man kigger rundt på det marked.
    Der er så meget fusk - og desværre er der mange, der ønsker det så meget, at de glemmer fornuften.

Og så en lille ting i forhold til placebo - den holder kun kort. Placebo har ingen langtidseffekt.

• #63   7. jul 2017 @CH.
    Det er sjældent at videnskaben så helt kategorisk beslutter at noget ikke findes, efter min erfaring.

Forskellen på de videnskabsfolk jeg har talt med og så almindeligt dødelige som dig og mig er, at de yderst sjældent taler i absolutter.

Det er altid sådan noget alla. "Der er ikke påvist, eller sandsynligheden er lille og den slags "jeg forbeholder mig retten til at skifte holdning, hvis der kommer ny viden ind" argumentering. smiley

@Salla.
    Arh, det lyder som et program jeg ikke behøver at se. Det lyder da forfærdeligt!

• #64   7. jul 2017 Det har du ganske ret i - og så er der alligevel områder, hvor det ikke ligger fjernt at være absolut kategorisk. Det her er et af dem... Og skal jeg være ærlig kan jeg egentlig godt forstå det.

Jeg er selv akupunktør og der må jeg sige, at jeg har oplevet min del af kategoriske læger - og som en skravlet dansker med sygdomme, man knokler med at finde biomarkører for, må jeg sige, at der oplever jeg i allerhøjeste grad kategorisk afvisning.
    Også i et omfang, der gør det virkelig svært for nogle at være til.

Dermed sagt - intet er sort/hvidt. Ej heller videnskabsfolks forhold til videnskab smiley

• #65   7. jul 2017 @CH.
    En læge er vil heller ikke forsker som udgangspunkt. De læger jeg kender er også ret kategoriske efter min erfaring.

Når de foretager sig noget i forhold til sygdomme så er det fordi at x behandling er bevist at det virker, og y behandling er ikke bevist. Slut!

Jeg ville ikke foreslå min søster (hun er læge) alternative behandlinger af nogen art! Jeg ville blive dræbt at rationelle argumenter... smiley

Ikke at der er noget ondt i det, de gør det jo i bedste mening!

• #66   7. jul 2017 Lægerne har deres kategoriske afvisninger et sted fra smiley

En ting er, hvad forskerne siger offentligt og kan hænges op på, en anden ting er, hvad der siges bag lukkede døre smiley

• #67   7. jul 2017 Og ja - de fleste gør det i den bedste mening.
    Nogle gange kan man så stille spørgsmålstegn ved hvad denne bedste mening er motiveret af smiley

• #68   7. jul 2017 Når nu vi har sådan en spændende tråd som denne. Kan vi så ikke få nogle anbefalinger af dem som folk har haft gode erfaringer med smiley

Til de som måske nu sidder og overvejer at prøve det af med deres dyr smiley

• #71   7. jul 2017 Ginne - hende jeg snakkede med er ikke aktiv mere, hun lukkede ned da hun var gravid

• #73   7. jul 2017 Der er naturligvis ditte young, en af de store navne. Hun er pebret i prisen, og har lang ventetid. Men hun er dygtig.
    Der er mange der har udd. fra hende, men der er kvaliteten varierende. .

Klinik Jylov er dygtig, og kan desuden en masse behandlings former. Hun er ok i prisen.

Richardys heste og hunde velvære er dygtig. Hun ligger i den mere overkommelige ende i prisen.

Hugins healing og dyrekommunikation ( mig ) hører jeg er dygtig smiley , overkommelig pris.

• #74   7. jul 2017 Elin, har du hørt om tænketid.dk ved Amanda?

Har overvejet at få hende til at telepatere med mine hunde.. men ved ikke om det pengene værd smiley

• #75   7. jul 2017 Det er kun få læger i DK, der anerkender kinesisk akupunktur.
    Det, lægerne har taget til sig er triggerpunktakupunktur, som er aldeles vestlig smiley

OG dokumenteret, i øvrigt.

Kinesisk akupunktur kan ikke dokumenteres efter de metoder, videnskaben har defineret som værende valide, så det er op ad bakke med det.
    Man har dog testet et enkelt punkt og har konstateret, at det ikke kan afvises at det 1. virker bedre end placebo 2. virker ligeså godt eller bedre end den almindeligt anvendte medicin.

• #77   7. jul 2017 Fordi jeg er akupunktør....
    Uddannet i TCM og naturligvis også triggerpunktsakupunktur.

• #79   7. jul 2017 Canmax, det giver sig selv, at når man har praktiseret inden for et område, så holder man en smule øje med, hvad der sker inden for det. Og dermed også hvilke ting der rykker hvor.

Men nej, det er da korrekt, at man kan fuldstændig ignorant overfor ting, der vedkommer ens fag. Det er jeg så ikke...

Hvad angår definitionen af få og ikke få i forhold til alternative behandlingsmetoder eller ikke alternative behandlingsmetoder gider jeg ikke at beskæftige mig så meget med, men be my guest...

Fakta er, at det, folk oplever når de kommer til lægen kun undtagelsesvis er kinesisk akupunktur.
    Der findes læger i DK, der er uddannede og praktiserer det, men det er ikke normen blandt dem, der bruger nåle i deres behandling.
    Triggerpunktakupunktur er derimod både anerkendt og bredt benyttet.

• #80   7. jul 2017 Hvad man til gengæld kan opleve som akupunktør er, at læger henviser til behandling hos sådan en.
    Kendetegnende for de patienter, der kommer fra lægen er, at de har prøvet meget og at lægen ikke har mere at tilbyde. Og at patientens tilstand enten er uforandret eller forværret.
    De har ofte gået med deres problem i årevis.

Det føles ret meget som om, at "vi" betragtes lidt som lægernes skraldespand.... Her kommer patienterne, når de er opgivet og man ikke tror på, at der kan ændres noget.

Det lykkelige er, at det ofte ikke er tilfældet (og nej, jeg har ikke tænkt mig at definere ofte) og nogle gange sker det også, at en praktiserende læge får sig en øjenåbner...

• #82   7. jul 2017 Jeg tror ikke på det, har oplevet fuppersoner hvor jeg kunne se at de hurtigt kunne ændre forklaring alt efter min reaktion på det de fortalte.

Har også taget et kursus i telepati, og det jeg kunne, det var mine egne fordomme over de personer der var der og den type dyr de kom med billeder af, og at jeg så gættede rigtigt var bare mit held.

Jeg har dog oplevet engang med en kat, at få af vide den havde orm, så mig ned med en prøve til dyrlægen så jeg kunne få en kur. Prøven var så negativ (tror jeg forsøgte en gang til med en prøve), så ingen kur til katten. Der gik lidt tid, så kastede den op, opkastet var levende af orme.

Jeg har dog selv oplevet da jeg som nyansat kiggede på billeder af en kollegas hund, og var egentlig forvirret, for når jeg kiggede på det ene billed, så følte jeg at der var noget galt og kunne udpege stedet, ved det andet billed følte jeg ikke noget. Det viste sig så at være billeder af 2 forskellige hunde, og sjovt nok, den hund hvor jeg følte der var noget galt med, det viste sig få uger efter at der var noget galt og hunden blev opereret.

• #83   7. jul 2017 Hvad er forskellen på kinesisk akupunktur og triggerpunktakupunktur ?

• #85   7. jul 2017 Ann-marie, forskellen er enorm.
    Det ene baserer sig på kinesisk anatomi, sygdomsforståelse og diagnostik. Dette adskiller sig voldsomt fra det, vi i forvejen kender i vesten.
    Man kan ikke oversætte en kinesisk diagnose til en vestlig. Den samme vestlige diagnose har forskellige kinesiske.

Behandlingen går ud på at balancere yin og yang.

Triggerpunktsakupunktur er en vestlig behandlingsmetode, som aldeles er funderet i vestlig anatomi.
    Dette handler om at stimulere bestemte områder på musklerne, som gør at området afspændes og der udløses endorfiner.

Det eneste de to ting har til fælles er nålen smiley

• #86   7. jul 2017 Tak for forklaring CH smiley Vidste ikke at der fandtes flere typer akupunktur, så der lærte jg lige noget nyt smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #88   8. jul 2017 Jeg tror ikke spor på det. Det lyder for mig langt ude,at såfremt man har de evner,så kan man da også lige lave en forretning ud af at lærer andre det.

Hvis det forholdte sig sådan,at man har de evner,tvivler jeg på at man kan lærer alle andre det,bare de betaler.

• #90   8. jul 2017 Stine, ja.
    Psykiske sygdomme anses som værende et udtryk for ubalancer på helt samme måde som fysiske.
    I kinesisk medicin deler man det ikke op, som vi gør i vesten. Depression er et symptom på det samme som mmenstruationssmerter kan være, eksempelvis.

Hvad man ikke kan behandle med akupunktur er strukturelle skader - ødelagt væv kan det ikke forandre på, men det kan påvirke funktionen af det resterende.

• #92   8. jul 2017 Der er en god del fødeafdelinger, der tilbyder smertebehandling med akupunktur. Og det er faktisk den kinesiske form.
    Der tilbydes også en gang imellem vestimulerende.

Fik du nåle under fødslen, Lens?

• #94   8. jul 2017 Jeg har ikke personligt kendskab til nogen, der på den ene side er forsøgt bedøvet uden held og hvor akupunktur er afprøvet.
    Min underviser da jeg blev uddannet samarbejdede med fertilitetsklinikker og fødeafdelinger - hvis nogen har oplevet det, så må det være hende.

Jeg ser ikke der som sådan er noget der skulle forhindre det i at virke alene fordi medicinen ikke gjorde - det er jo helt og aldeles forskellige metoder.
    Ærgerligt, at du ikke fik det tilbudt, det havde under alle omstændigheder ikke skadet at prøve.

Jeg kan i øvrigt godt forstå, hvis du vil have det yderligere udredt. Det er jo ikke til at have med at gøre.
    Jeg har en bekendt, som var ved bevidsthed under narkose - de opererede hendes knæ - men hun kunne ikke handle på det.
    Det var en ekstrem oplevelse for hende.
    Men det sker åbenbart - at kroppen bare siger ellers tak til medicin, der ellers er potent nok.

• #96   8. jul 2017 Jeg har født 3 gange og mine presseveer er ikke særlig effektive, så jeg må presse uden. Jeg har aldrig fået noget bedøvende under fødslerne men med den sidste for 6 år siden, var min meget unge jm lynende hurtig. Hun hentede et par nåle og satte dem i mine lilletæer (hedder det sådan?) og vupti så var der presseveer. Jeg var imponeret!!

• #98   8. jul 2017 Ja, jeg er så ikke så overrasket smiley :D

Men det var jeg dælme da jeg begyndte at behandle - fattede det næsten ikke smiley

• #99   8. jul 2017 Jeg havde selv gået til en akupunktør og havde sådam medium effekt.
    Jeg fik et chok da jeg oplevede hvad fuld effekt var, og endnu mere over at det skete efter jeg selv havde sat nålene smiley

• #102   8. jul 2017 Stine, jeg vil ikke lægge hovedet på blokken i forhold til din personlighedsforstyrrelse, det afhænger helt og fuldstændig af, hvad årsagen til den er.

I forhold til allergi og energi - der er meget at gøre med akupunktur.
    Når det ikke har virket efter så mange gange, så er der forskellige ting, der kan gøre sig gældende.
    1. der er terapeutiske forhindringer, som behandleren ikke har formået at identificere og behandle.
    2. medicinindtag - nogle typer medicin blokerer fuldstændig.
    3. behandlerens diagnose
    4. ukendte årsager - og så bør en behandler stoppe laaaangt før 16 behandlinger.

Allergi kan være bøvlet at behandle fordi det kræver en hulens masse af patienten selv. Diæt er nødvendig.
    Sådan er der flere ting, hvor resultatet er meget afhængig af patienten... Tennisalbue er min egen personlige udfordring. Jeg har behandlet mange, men så snart folk får det bedre, så bruger de albuen og vupti, overbelastningen er tilbage... smiley

Det jeg vil anbefale dig er, at finde en akupunktør, der også behersker vestlig øreakupunktur og posturologi. Det øger mulighederne betragteligt for, at du opnår virkning af den øvrige behandling.

Jeg skal nok prøve at se, om jeg kan finde en behandler, der er ok i området.

• #104   8. jul 2017 Var det mig, ville jeg prøve Rikke Godthjælp smiley

http://godthjaelp.dk/

• birgitte H
    birgitte H Tilmeldt:
    nov 2013

Emner: 1 Svar: 2
    #106   9. jul 2017 Hej , vil bare sige at det hedder CLAIRVOYANTER ! smiley

• #108   10. jul 2017 Jeg er imponeret over det tog så langt tid før nogen nævnte det. smiley

• #110   10. jul 2017 Yup. smiley

• #112   10. jul 2017 På heg var der en som sagde han var calvetan og kunne se ting andre ikke kunne. Ja det var stavet sådan. Tror han var oppe på 3 forskellige måder at skrive det på

Jeg spurgte om han så ikke kunne se hvor min dvd fjernbetjening lå henne, men fik aldrig svar. Vildt skuffende- måtte finde den selv smiley

• #113   10. jul 2017 Jeg tror der findes folk der kan noget, men der er godt nok også mange plattenslagere imellem.
    Min søster spurgte om, omkring om hun fik en dreng eller pige.
    Svaret var en dreng og at hun ville være alenemor fra dag 1.
    Hun fik en pige og er ikke alenemor smiley

• #115   10. jul 2017 Hahah ja det var nok det personen mente smiley

• #116   10. jul 2017 Jeg kommer til at tænke på. at jeg for mange år siden blev penduleret til, at jeg ville få en søn smiley Nu er jeg 61 år, og jeg har ikke fået sønnen endnu, så gad vidst hvornår det sker smiley

• #118   10. jul 2017 Jeg kendte engang en ung fyr, så tydeligt i både udseende, udtryk og kommunikation en ung fyr med store problemer.
    Han var ind og ud af psykiatrisk og var indlagt i længere perioder.

En clairvoyant -som han opsøgte fordi han ville finde en alternativ forklaring på hvorfor han var anderledes...fortalte ham at der skam intet psykiatrisk var galt med ham. Han havde en ond ånd, en høj spinkel mand kun klædt i sort, med en sort høj hat på. Denne ånd forflugte ham....men hun kunne selvfølgelig hjælpe ham af med ham.

Desværre for hende/ham så havde han brugt ret meget af sin meget ringe økonomi på denne ene session...så han havde faktisk ikke råd til at følge op. Det blev dog heller ikke nødvendigt da han herefter fik så stor en reaktion at han efterfølgende blev indlagt på røde papirer...

Det er fandme flot.... virkelig....
    Jeg har ikke kontakt med ham længere, han blev simpelthen for syg, men jeg ved at han stadig ikke (som så mange med hans diagnose) vil anerkende sin sygdom. At han fortsætter med at sabotere sit eget liv og at han fortsat leder efter løsningen alle de forkerte steder.

At man kan få sig selv til at udnytte andres sygdom eller svagheder...
    Det forstår jeg simpelthen ikke...

Ligesom jeg virkelig ikke forstår at de folk som siger de kan tale med dyr....ikke er blevet den nye Dr.Phil/Hundehvisker...men istedet vælger at sidde og gemme sig på facebooksider eller i lokalaviserne.

Ingen siger de behøver at tjene på det (selvom de tit vælger at gøre det) men hvorfor, hvis man har evnen til at hjælpe tusindvis af dyr? vælger man at gøre det kun på hobbyplan?!...don't get it...

• #119   11. jul 2017 Jeg mener det er en omgang kvaksalvere.. der vil udnytte ejere til det yderste.

Lidt som de mennesker, der sidder med sten og kigger på kræftsyge igennem de sten og derefter påstår, at håndspålæggelse med sten kan helbrede kræften.

Gid de folk fik en dom for udnyttelse af mennesker, der er parat til hvad som helst. Eller det i det mindste blev gjort ulovligt.

Fusk, svindel og humbug - rent ud sagt!

• #122   12. jul 2017 Lyder som hende min søster brugte smiley :D smiley
    Og ja, min søster griner også af det nu smiley

• #124   12. jul 2017 Jeps min søster ville få en dreng og være alenemor fra dag et.
    Hun fik en pige og er ikke alenemor smiley

• #126   12. jul 2017 smiley
    Men det må være en nem måde at tjene penge på..

• #128   12. jul 2017 Jeg forudså at min søster ville få en pige .. Jeg burde starte et firma smiley

• #129   12. jul 2017 jeg havde selv en fornemmelse af at jeg ville cå en pige, og det gjorde jeg sørme..
    what are the odds?? smiley udover 50/50 selvfølgelig.

hvis nogen vil stille mig et spørgsmål kan i bare overføre 650 (jeg har tilbud i Juli, normal pris 800) på mobilepay

ja/nej spørgsmål KUN 550

Kommentér på:
Hunde clavoyanter

Annonce