914 visninger
|
Oprettet:
Min hund tør ikke gå tur.. {{forumTopicSubject}}
Vi har lige fået os en labrador hvalp blandet med flatcoad retriever.. Hun er 5 måneder gammel.
De første par dage gik jeg nogle raske ture med hende, men i går hvor min lillesøster gik en tur med hende mødte hun en schæfer hund (den gjorde intet) men det har åbenbart skræmt livet ud af hende. Når jeg går ud med hende nægter hun at gå ud mod vejen, hun går straks over mod haven.. Prøver man på at gå ud mod vejen klodser hun bare potterne i græset og nægter at gå. Hvad skal vi gøre? Det holder jo ikke det her, hun skal jo have sin motion og genvundet glæden ved at gå, for det elsker hunde jo..
sep 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 289 Svar: 2.462
sep 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 289 Svar: 2.462
aug 2004
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 8 Emner: 34 Svar: 351
hvis det er jeres første hund, vil jeg i endnu højere grad anbefale at I kommer i en god klub, og ikke for at forkleine jagthundeklubber ( selvom jeres hund er en jagthundeblanding) men jeg tror ikke det er den form for træning I umiddelbart skal vælge.....
Jeg ville nok anbefale DCH, DKK eller måske PH...
Mange hilsner Laila
sep 2004
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 29
Kender dit problem...Da Nala var lille, havde hun også en periode hvor hun bare ikke ville ud og gå tur, hun var bange og gjorde modstand når vi nærmede os vejen...
En måned senere var det det samme, og man begyndte at blive nervøs, men der er håb:o)
Vi bar hende afsted, og lidt nede af vejen stod nogle af vores venner med deres lab som Nala jo kendte, så var det som om at hun glemte alt om hvor hun var.
Man skal hele tiden opmuntre hunden, jeg løb og lavede sjove lyde og for hvert skridt så sagde jeg dygtig...osv.
Da vi så begyndte til hundetræning lidt efter, sagde vores træner, at nogle hvalpe får det sådan, fordi når man går tur med sin hvalp, så er der så tusind mange nye ting den oplever, og snuser sig til. Og en hvalp kan opfatte det som farligt. Den kan lugte alle de andre STORE hunde og den tænker: Hvad er det her for noget lad mig komme hjem i sikkerhed.
Så i skal ikke være bange, det går over igen, (lidt tålmodighed) og hundetræning er helt klart et pluds, for så møder den en masse forskellige racer...
Mvh Karina
feb 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 29
Du sage at det var en LAB hvalp... prøv at gå "babyspor"med hende *ss* (den skal vist forklares *ss*) dvs. hunden har sin snor på og du har masser af gode godbidder i hånden og du ligger en forand dig og træder hurtigt på den og i næste "skrit" ligger du en ny guf og træder på den med den anden fod så du nærmest går foroverbøjet og ligger guffer i dit forspor... dette gentager du lige så længe du har godbidder i hånden... nu vil din lab hvalp opdage og fukuserer på dine fødder for de er jo "fyldt med guffer" og så går du rundt i haven og går derefter ind og stopper legen. Et par timer sener (når hvalpen er sulten igen) går du ud i haven igen og starter.. men denne gang har du fat i snoren og går imod havelågen hvis hvalpen midster den mindste smule fokus på dig skal du vænde om og dette gentar du til du er ude på vejen... så ligger du måske kun guf for hvart andet eller tredie skrit og til sidst giver du kun en gang imellem... lad vær med at gå for hurtigt frem... det er måske lidt "fjollet" men det er den måde jeg har lært alle mine hvalpe at det er spændene at gå på gaden... og det har virket fint... de skal bare værer sultne
feb 2005
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 30 Svar: 51
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Det har hunde kun godt af ;o)
Som Jann kan jeg også foreslå DcH
Min hund tør ikke gå tur..