714 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Margret H
Margret H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Praktikplads Praktikplads

Hej alle,
Jeg en en pige på 14 år, der stater i 8. Klasse til august. På min skole har vi en uge hvor vi må tage på praktik. Jeg interesserer mig enormt meget for hunde, og har en lille drøm om at eje en hundekennel. Min drøm er at komme i praktik på en hundekennel, Så ville jeg få et indblik i hvordan hverdagen er. Jeg kan især godt lide store hunde som golden retrievers og labradorer, men synes nu også at mindre hunde har deres charme. Jeg har været rundt omkring på nogle forskellige hjemmesider og kigget på kenneler, men da jeg bor i københavn er det enormt svært at finde en hundekennel indenfor en times transport. Det er enormt svært at lede da man ikke vare kan søge på hvilket område man vil finde en hundekennel i, men altid skal opgive race. Hvis nogen kender, har hørt om eller måske selv ejer en hundekennel som muligvis ville tage imod praktikanter fra folkeskolen og ikke ligger meget længere end en time væk fra københavn med offentlig transport, så må i meget gerne skrive. Tusind tak på forhånd??

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Praktikplads
  • #1   4. jul 2017 Prøv at Google: hundepension københavn smiley

• #2   4. jul 2017 De steder der opdrætter hunde og som har ansatte, det er ikke typiske kenneler. Det er hvalpefabrikker, og det er der simpelthen så meget i vejen med.
    De fleste kenneler laver ikke mange kuld hvalpe om året, og de har ikke mange hunde.

• #4   4. jul 2017 Margret: Bliver da helt i tvivl nu, efter at have læst Anne Julies kommentar. Vil du gerne i praktik ved en kennel, eller en pension ?

• #5   4. jul 2017 Jeg gik bare ud fra at når hun skrev kennel, så var det det hun mente. Men det er jo ikke sikkert...

• #6   5. jul 2017 Og jeg tænkte pension, selvom hun skrev kennel, fordi ingen mennesker jo kan leve af at have hundekennel smiley (medmindre man har rigtigt, rigtigt mange hunde).
    Gad vide hvad hun mener ?

• #7   5. jul 2017 Jeg vil mene, at når hun skriver kennel, så mener hun kennel, men at hun har det som mange andre, at hun ikke ved at en kennel er en ganske almindelig familie med et par hunde som man avler på.

Der er jo mange, som hellere vil købe "stueopdræt" frem for af en kennel. At det er det samme ved folk som oftest ikke.

• #8   5. jul 2017 Tænkte at hun måske ikke havde helt styr på begreberne (kennel/pension) smiley
    Men I har nok ret i at hun mener kennel. Tænker bare at det er et spøjst valg som erhvervspraktik, da det jo ikke ligefrem er et job med gode og lønsomme fremtidsudsigter smiley

• #9   5. jul 2017 Hvad med at høre dkk om de tar praktikanter ind? De ligger i Solrød - er det ikke nogenlunde til st komme til med tog.
    Jeg tvivler på der er mange kenneler som tar praktikanter da det ofte drives som en hobby ved siden af alm. Erhverv.
    Og de store kenneler ligger i hvert fald ikke i københavnsområdet da man skal have stor afstand til nærmeste nabo for at måtte have mere end 4 hunde.

Alternativt kan du høre ad ved pensioner eller dyrlæger om de tar ind.

• #10   5. jul 2017 Hvad med at prøve at komme i praktik på et internat i stedet? Det tror jeg er sjovere smiley

• Margret H
    Margret H Tilmeldt:
    jul 2017

#11   6. jul 2017 Tusind tak for hjælpen alle sammen. Ja, undskyld hvis jeg ikke lige fik sagt tydeligt mente med kennel smiley jeg mener sådan en kennel der består af en familie eller et par eller noget i den stil der avler hunde. Fx. fik vi vores hvalp fra http://www.djima-lijynis.dk og det er jo en kennel. Men jeg kan sagtens se hvad I mener med at et dyreinternat eller en hundepension ville være bedre med arbejdstider og placering. Jeg kunne bare ikke lade være med lige at prøve og se om der var nogle kenneler i nærheden, men jeg kan godt se at det er lidt en umulig opgave. Men tusind tak for jeres meninger og alternativer smiley

• #13   6. jul 2017 Der findes masser af hundekenneler, også i Københavnsområdet (Kig evt. på DKK's opdrætterliste), men vil din skole overhovedet godkende en hundekennel, som et praktiksted ? Det er jo ikke et "job" ?

• Margret H
    Margret H Tilmeldt:
    jul 2017

#14   6. jul 2017 Det er faktisk et rigtig godt spørgsmål med min skole?? Heldigvis har min lærer lige fået en hvalp som hun er faldet helt for, hvilket jeg godt forstår for den er meget sød<3 Men ja, det havde jeg slet ikke tænkt på, og det er en god idé at undersøge først. I er bare en læmpe stor hjælp alle sammen:)

Kommentér på:
Praktikplads

Annonce