{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug af hundebur??
  • #1   8. dec 2006 Jeg synes efterhånden at råd om bare at putte hunden i bur bliver givet i flæng her på HG!
    Buret kan være godt og trygt for hunden, men det skal indlæres korrekt og bruges på en bestemt måde -ikke bare som redskab til at hunden ikke kan bide i ens sko ect.
    Buret er ikke nødvendigvis trygt og godt bare fordi hunden vælger også at gå derind når ejeren er hjemme.... der skal mere til!

• #2   8. dec 2006 Enig K&A

Et bur skal virkelig trænes. Og bruges i yderste nød efter min mening.

Jeg har selv 3 til 2 hunde. Men lågerne er taget af, og de bruger dem kun som de selv lyster.

• #3   8. dec 2006 K&A
    Ja det tænker jeg også..

Men er så også igen lidt splittet da jeg har en hund der snart har ædt hele hjemmet.
    I denne uge er det to nye sofaer, en puf, en væg og et par dørkarme det er gået ud over.. Det er altså bare ikke sjovt mere.
    Jeg leder efter en læsning til at få sat en stopper for det, men ønsker ikke at det skal være en der skader hunden mentalt og da jeg ingen erfraring har med bur spørger jeg.

• #4   8. dec 2006 Janie.F

Det skal trænes skriver du. Hvordan gør man evt det??
    Og er der andre forslag så er de vel modtaget:-)

Men mht. råd om at sørger for legetøj, ben, sprede mad og godbidder rundt i hele hytten m.m vil jeg lige sige at jeg kender har prøvet og prøver stadig med disse ting.

• #5   8. dec 2006 Jeg gjorde det, jeg fodrede i buret i starten. maden blev sat ind og de lå så og spiste mens jeg sad og sludrede med dem.

Hver gang jeg i løbet af dagen gik forbi, smed jeg et par godbidder derind, og de lærte meget hurtigt det var et super sted at være. Gav dem ben derinde og prøvede at gøre det til et dejligt åndehul for dem.

Nu går de derind når de trænger til fred og bare gerne vil være sig selv.........

• #6   8. dec 2006 Kirsten.K.
    Hmm filme ham er måske ikke så ringe et forslag:-)

Laila.H
    Takker:-) Det med utryghed har jeg læst om og også om seprationsangst - ved ikke om det kan være det der går galt. Men kan da forstå at du ved hvad jeg snakker om hva:-)

• #8   8. dec 2006 Janie.F
    Tak for rådet.. Dvs at du ikke bruger buret for at minimere nogel skader din hund laver, det er bare for tryghed og hygge de har et bur.. Heldige dig:-)

• #9   8. dec 2006 Dette var en general vejledning til at lære hunden at være alene hjemme.

Hvis du vil have en fuld gennemgang af hvordan du træner hunden til at være i buret, så lån eller køb bogen: hunden alene hjemme af Roger Abrantes.
    Alle de steder der står KURV i den bor skal du sætte ordet BUR ind:) Hvis du har yderligere spørgsmål når du har læst bogen, så tøv endelig ikke med at sprøge mig:)

• #10   8. dec 2006 K&A
    Tusind tak:-) Jeg ved endnu ikke om jeg har mod og lyst til at prøve det med buret - men et eller andet skal jeg finde på inden jeg ikke har noget hjem tilbage:-)

• #11   8. dec 2006 Anja: Hvis du bruger buret korrekt kan det være en rigtig god ting.
    Det behøver ikke være en permanent løsning:)

Det lyder som om du har tænkt dig at sætte dig ind i tingene, og så kan buret være en god hjælp!

• #12   8. dec 2006 Laila.H.
    Ja jeg tøver gør jeg, men det er fordi at mit hjerte siger mig at en hund - dyr generelt ikke bør spæres inde:-) Tak for tilbuddet og måske jeg tager dig på ordet:-)

K&A
    Ja men jeg har tænkt mig at sætte mig rigtig godt ind i det og om det kan være en god løsning for min hund må jo komme an på en prøve så.
    Sad lige med en bog for lidt siden hvor der stor at man aldrih måtte lukke lågen når hunden var alene. Man kan risikere at hunden gør skade på sig selv (mund og poter) fordi at den´forsøger at komme ud efter man er gået:-(

• #13   8. dec 2006 Hvis der er flere dre har nogle gode råd eller meninger, så kom endelig med dem. Så logger jeg på senere for at se om der er nogle guldkorn:-)

• #14   8. dec 2006 Personligt vil jeg aldrig bruge et bur til min hund, og han kan heller ik være alene hjemme.
    I min verden løser det ejerens problem ikke hundens.
    En hund der har seperationsangst skal trænes op til at lære at det ik sker noget selvom ejeren ik er der.

• #15   8. dec 2006 Camilla og Happy.

Tak for din mening:-) Jeg kan da ikke andet end at være enig med dig i at det løser vores - menneskernes problemer.

Du skriver at han ikke kan være alene, men fakta er at han rent faktisk er nød til at være alene (dvs. sammen med vores anden hund - så helt alene er det ikke) da vi bliver nød til at passe vores arbejde og studie.
    En anden ting som nok ikke fremgår i denne tråd er, at han ikke altid laver noget ballade mens han er alene.
    Da han var hvalp gjorde han det aldrig, det begyndte først da han var ca ½ år gammel.
    Han gjorde det i en længere periode kun med lange mellemrum og er nu inden for den sidste tid er han så begyndt at gøre det meget oftere og ligeledes er han begyndt at ødelægge andet end blot døre og andet træværk - nemlig møbler, hvilket han aldrig har gjort før. Så jeg kan ikke give dig helt ret i at han ikke kan være alene.
    Han er blevet trænet fra ganske lille til at være alene og dettte forgik efter forskrifterne med små bider af gangen osv.

Men der er så igen heller ikke nogen tvivl om at der må være noget der bevirker hans adfærd og jeg mener heller ikke at det skal være en langsigtide løsning på problemet. Selvfølgelig skulle/skal der sideløbene findes en holbar løsning for Gilbert og det er her vi overvejer noget hjælp udefra via en adfærds behandler.

Kommentér på:
Brug af hundebur??

Annonce