Begyndende blindhed? Begyndende blindhed?
Først skal det lige siges, at hun kommer til dyrlæge her i næste uge.
Samt at det ikke er noget som er pludselig sket, det er kommet over længere tid.
Sagen er at jeg har bemærket at Trille har ændret personlighed på nogle punkter. Hendes udfald er blevet meget værre mod andre hunde.
Men jeg blev for alvor opmærksom på det forleden.
Scenarie - Jeg stod med min mor og kiggede på hendes telefon, med Trille. Min niece havde Nolle og var gået længere frem. Nogle meter længere frem. Så da Trille vender sig om, begynder hun at gø helt ukontrolleret, som hvis hun så en anden hund, og knurrede. Da hun så kom tættere på kunne hun se at det "bare" var Nolle, også stoppede hun.
Samtidig, efter jeg er blevet opmærksom, har hun længe haft svært ved at hoppe op i sengen. Hun har pevet et godt stykke tid og ikke haft lyst at prøve at hoppe op.
Hun har altid haft lidt svært ved det. Nu virker det bare som om hun har svært ved at vuderer afstanden.
Dette er bare de ting jeg har lagt mærke til.
Hendes profiler trækker sig sammen, hvis hun bliver udsat for "Lys" Feks, sidder ved vinduet. Men der er et mælkehvidt skær.
Så hun er jo ikke blind, og hun kan tydeligvis se.
Spørgsmålet er hvor meget?
Har i oplevet dette før?
Og skulle hun blive blind, hvordan og hvorledes med trapper?
Hun er 9 år gammel.
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.471
Men det er kun dyrlægen, derfor alvor kan give dig en brugbar diagnose.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.442
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 619 Svar: 3.616
Min kat skal til dyrlæge i næste uge, så tager Trille med og får hendes øjne tjekket.
Det giver lidt mere ro at det nok "bare" er grå stær.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.135
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
En alm dyrlæge kan ikke lave øjenlysning alligevel og kan kun komme med gætværk om diagnosen.
Så er det bedre givet ud at få hunden øjenlyst ordentligt og vide hvad man står med. Det kan jo også være en øjensygdom som feks pra mf.
mar 2007
Hvis hun har ondt et sted er det i munden, så der starter vi.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.135
mar 2007
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
Nogle hunde kan have det lidt svært med at miste synet, og bliver lidt mere usikre. Det kan bl.a vise sig ved at hunden bliver mere udadreagerende overfor andre hunde.
Jeg luftede på et tidspunkt hund med et ægtepar der havde en blind dværgschnauzer. Den brød sig absolut ikke om at fremmede hunde kom for tæt på, men var ok med de hunde som den kendte.
Begyndende blindhed?