916 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

"akut" tur til kiropraktor igår "akut" tur til kiropraktor igår

Igår måtte Paya "akut" ud til Magtor, fordi hun i søndags viste tydelige tegn på, at hun havde ondt et sted i ryggen eller bagparten.
Vi var til rallystævne, og hun ville IKKE bakke. Derudover gik hun i snus, kløede sig og rystede sig - hun prøvede pænt at fortælle, at hun ikke ville det her. Det tydeligste tegn var, at Paya normalt elsker rally, og især at bakke, så jeg var selvfølgelig ikke i tvivl om, at der var noget galt.

"MAGTOR - hunde som os" er en dyreklinik og genoptræningscenter for hunde og katte. Om mandagen er der åben konsultation fra kl 17-20, og vi var åbenbart ikke de eneste, der havde fået den idé, at benytte sig af det.
Magtor er meget populære og deres tider bliver hurtigt booket langt ud i forvejen, derfor valgte vi at blive og vente... 3 timer senere var det endelig vores tur, og hvor ER jeg glad for, at vi ventede og blev 550 kr fattigere.

Vi har været derude rigtig mange gange det sidste halvandet år, og hver eneste gang er vi gået derfra med en god følelse, fordi vi og hundene er blevet behandlet godt, og fordi vi altid har set en positiv forandring efter behandlingerne.
Det var heldigvis også tilfældet denne gang! Denne gang var det dog meget tydeligt, at det havde hjulpet.
Paya kunne ikke bakke og landede på bagdelen, når hun forsøgte. MEN efter en tur i Christian Hembos magiske hænder kunne Paya bakke, og det var lige med det samme!! Det var helt utroligt, og sikke glade både Paya og jeg blev.

Nogen gange, så er de penge altså givet meget bedre ud, når man vælger en kiropraktor frem for en almindelig dyrlæge. En dyrlæge vil typisk give smertestillende, hvorimod en kiropraktor ordner det, der faktisk er galt, og så undgår man typisk smertestillende.
Paya havde nogle problemer omkring to brysthvirvler og to lændehvirvler. Det ville de fleste dyrlæger (uden yderligere uddannelse) aldrig have fundet ud af. Derfor tager vi altid ud til Magtor, når vores hunde døjer med bevægeapparatet. smiley
Vi tager selvfølgelig også til dyrlæge, når behovet er der.

Er sikker på, at Paya nu vil gøre det godt til rallystævnet på søndag.

Så nu ved I, hvad vi brugte vores aften på igår. smiley *smiley-der-er-meget-træt*

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "akut" tur til kiropraktor igår
  • #1   20. jun 2017 NØJAGTIG samme grund til at vi går hos Frigast.

Junior fortæller ikke mig, hvis han er lidt låst, og han er en tosse, som ikke passer på sig selv.

Jeg får ondt i maven, når jeg tænker på, hvor mange hunde går rundt med smerter, og der burde pligt til at få tjekket sin hund min. hvert år.

Det undrer mig også, at folk bare afviser, at deres hund har ondt... det kan man ikke altid se.

• #2   20. jun 2017 Derudover er Frigast billig... fra 347-500 har jeg givet... og hun er så dygtig.

• #3   20. jun 2017 Helt enig med dig Louise smiley

Derudover, så er der desværre også nogen, der afviser selvom, at hunden tydeligt har ondt... Jeg er sådan en, der oftest siger det, hvis jeg ser en hund, der fx aflaster på det ene ben.

Hun lyder også til at være god. Dejligt, at de findes både i jylland og på sjælland. Mindes også, at der er en på Fyn. (men ellers er turen fra Fyn til sjælland eller jylland 100% turen værd!)

• #4   20. jun 2017 Vi skal selv en tur til Charlotte Frigast i dag smiley Agnes viser smerter fra venstre forben og er igår også begyndt at sige piv til højre bagben smiley
    Godt vi fik en hurtig tid smiley

• #5   20. jun 2017 Du må endelig opdatere om Agnes smiley hele hg følger jo med, og krydser fingre for hende smiley

• #6   20. jun 2017 Vi har ogsdå flere gange brugt henholdsvis Charlotte Frigast og Tove Due, det er magisk at se hvad der kan ske af forbedringer på bevægemønstret.

Pt. bruger vi dog ikke kiropraktor, jeg har i stedet lavet en aftale med en massør og kranio sakral behandler. Hun kommer fast hver 14 dag og behandler Sibbe og så får Nala efter behov. Hun arbejder også med laser og lidt forskelligt andet, og min lille tøs har det bare så godt. Og med en fast aftale så er prisen også rimelig og det hele værd.

• #7   20. jun 2017 Lotus går til fys fordi jeg, som Louise, ikke altid kan spotte, når hun har lidt bøvl med ryggen..... Det finder fyssen MED det samme. Og Lotus NYDER det smiley

• #8   20. jun 2017 Nova tog en tur over stok og sten efter fært af rådyr i december .. da hun kom tilbage var det haltende og helt skæv ... tog hende til dyrlæge som sagde forstrakt ledbånd og indsprøjtning 4 gange med en uges mellemrum ... at hun virkede helt skæv i rygholdning og låst forholdte han sig ikke til, mente det gik over når det smertestillende hun fik hjalp ... næste dag var det ikke bedre, hun ville nærmest ikke rejse sig når vi bar hende ud på græsset, fik tisset en gang på et døgn ... fik en akut tid ved Magtor ved Søs .... både hende, Christian og deres dyrlæge så hende, dyrlægen var enig i det med ledbåndet, men kunne bestemt ikke forstå der ikke var foreslået behandling til ryggen .... Hun fik kiropraktik af både Søs og Christian og laser og gik ud derfra på alle 4 poter .... hun var ude til opfølgende behandling 2 gange og jeg tror det max kostede mig 1500 ...

• #9   20. jun 2017 Godt at det går bedre med den lille Paya smiley

Jeg går pt. hos kiropraktor med min pekingeser, som har en nakkeskade. Hun har det heldigvis bedre nu, og skal afsted igen på mandag.

• #10   21. jun 2017 Det går så meget bedre med hende. smiley

• #11   22. jun 2017 Jeg er også den første til at anbefale kiropraktor, vi bruger Lotte lysemose hos Nørhald dyrlægerne. hun er både dyrlæge kiropraktor og kan give akupunktur.

Flere af mine bekendte har besøgt behandlere der ikke er uddannet dyrlæge. det har vist sig flere gange at der er blevet over set ting en alm dyrlæge burde have set. bl.a. en flækket nakke hvirvel og løse knæskaller osv.
    Så vær for gudskyld kritisk når i vælger behandler

• #12   22. jun 2017 Enig Trine, typisk bør man få hunden udredt hos dyrlæge, men så mener jeg ikke at der bagefter er noget galt ved i den fortsatte behandling at benytte ikke dyrlægeuddannet behandler. Der er faktisk mange dygtige massører etc., og mange af dem særdeles veluddannede.

• #13   22. jun 2017 Vores oplevelse er lige omvendt.
    Vi har haft en hund til dyrlæge, har har "hinket" på begge ben siden vi fik den hjem som 14 ugers. Vi tog til en klinik, der har speciale i bevægeapparatet, som også er dem, der har opereret vores chihuahuaer for løs knæskal.
    Denne hund blev diagnosticeret med løs knæskal på begge knæ, men kun det ene var slemt nok til at operere. Efter operationen blev hunden ved med at "hinke", selv 8 måneder efter operationen var der ingen bedring. Dyrlægen anbefalede binyrebarkhormon og smertestillende - der var ikke den store forandring og herefter gav dyrlægen op.
    Hunden havde på det tidspunkt også været ved massør og fået laser og KST, som hjalp kortvarrigt, hvilket dyrlægen godt vidste, men denne person kunne heller ikke finde årsagen til hinkeriet - derfor tog jeg hunden ud til Christian Hembo, der som I jo ved, ikke er uddannet dyrlæge, men kiropraktor.
    Der var ingen tvivl: iskias er overbelastet i stor grad og er grunden til hundens "hinkeri". Hunden bliver behandlet og hinkeriet minimeres. Dog har det stået på så længe, at det kan være, at den aldrig kommer helt over det... Men der er en tydelig positiv forandring hver gang hunden bliver behandlet med kiropraktik og KST.

Kommentér på:
"akut" tur til kiropraktor igår

Annonce