{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

Hvorfor??? {{forumTopicSubject}}

Når jeg går tur med min hund sker det dagligt at andre hundeejere går en stor bue udenom eller over på det modsatte fortov... Forstår det ikke helt da Lola aldrig viser nogen form for aggresivitet tvært i mod logre hun med halen og er ivrig efter at hilse på andre hunde.. Ved godt min hund er en såkaldt muskelhund men er det virkelig derfor.. I så fald ville jeg gerne have nogle responser.. og sige se på hundens kropssprog i stedet for dens race...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor???
  • #1   6. dec 2006 Tror du må leve med det - for ja - det drejer sig nok om at din hund er under katagorien muskelhund -
    Har oplevet det mange gange med vores rotter -
    DESVÆRRE - ss

• #2   6. dec 2006 Bortset fra det - har været forbi - lækker vaps - har sendt en HØJ...

• #3   6. dec 2006 Ej: med den lille hund det er da uforståeligt. "LOOOOL" nej mange vil nok opfatte din dejlige hund med de her stærke muskelhunde som bliver skrevet så meget om. SÅ den er meget farlig

• #4   6. dec 2006 det oplever jeg også med mine hunde men det er jeg nu kold overfor, fordi vi så til gengæld møder hunde, (og ejere) der kan lide mine hunde, så det opvejer det negative

• #5   6. dec 2006 jeg går også automatisk over på det andet fortov når jeg møder en anden hund.. for vores er ikke de bedste til andre hunde.. :o/

Men ja du må nok leve med det for som Julie skriver så er den under racen muskelhunde.. :o/

• #6   6. dec 2006 det kan jo godt være din hund er rar, men måske er de andre hunde det ikke. Sådan har jeg det med Tezza. Jeg går hellere i en bue udenom, istedet for at tage konflikten. Og så bevarer alle roen.

• #7   6. dec 2006 hm når jeg kommer gående med vores tre hunde trip trap og træsko,spørger folk da om deres hund må hilse. har aldrig mødt nogle der gik over på modsatte fortov.

• #8   6. dec 2006 smiley Iben.... forstår godt hvis man ved ens egen hund ikke kan med andre hunde at man går uden om men når man kan se begge hunde er lige ivrige for at hilse fatter jeg det ikke...

• #9   6. dec 2006 *Pernille og Oskar* : Ville da også være mere bange for din lille dingnot end en stor, ved da ikke hvor man har de små henne. Min lille Rex er også en djævel til at gø hele tiden, jeg ved så der ikke er noget ondt i ham

• #10   6. dec 2006 He he du ville også tro at min hund så glad og imødekommende ud. Han logrer med halen lige indtil de er helt tæt på, og så slår han til

• #12   6. dec 2006 Det er nok noget man bliver nød til at tage med når man har en muskelhund desværre.....hehe selvom jeg da også har oplevet at nogen er bange for min golden hvalp kan kun grine af folk som er sådan smiley

• #13   6. dec 2006 Jeg gør det fordi det er p*sse iritirrende at bruge tid på at hilse når man har travlt... Og her snakker vi uanset race...
    Og ellers er jeg forsigtig ved fremmede (han)hunde, da det ikke er dem alle der kan med (andre) hanhunde, mens de fleste ejere tror at min er en tæve (så er de ikke så gode til at spørge først)
    Derudover hader jeg at min hund har lært at det er okay at hilse med snor - hver gang - hvilket har resulteret i at han trækker og opfører sig som om han er døv.. Så snart han er vænnet fra det kan han få lov til at hilse igen

• #14   6. dec 2006 Det kan godt være jeg ikke skal tage det negativt men det gør min hund. Hun bliver frustreret hver gang og det medfører at hun bliver vildere hver gang vi møder en anden hund...

• #15   6. dec 2006 Det kan godt være jeg ikke skal tage det negativt men det gør min hund. Hun bliver frustreret hver gang og det medfører at hun bliver vildere hver gang vi møder en anden hund...

• #16   6. dec 2006 Det kan godt være jeg ikke skal tage det negativt men det gør min hund. Hun bliver frustreret hver gang og det medfører at hun bliver vildere hver gang vi møder en anden hund...

• #17   6. dec 2006 Der er jo heldigvis osse dem, der skifter side pga.sygdom, lopper og en løbsk tæve eller "sulten" hanhund, ser jeg da os gerne tage hensyn - har I det ikk sådan ? ;o)

• #18   6. dec 2006 det kan jeg godt forstå dig i helt sikkert :). . . . Har selv haft en muskelhund så ved hvor træls det er. . .

• #19   6. dec 2006 hvis de andre hundeejer ikke skifter side så gør jeg det, synes det er almindelig pli.... Gør det selvfølelig ikke hvis vi kender hunden på snakkeplan..

• #20   6. dec 2006 Folk går også udenom mig nu, men sådan er det jo bare.. jeg går også automatisk udenom andre hunde, fordi Cais er alt for ivrig.

Det må man jo bare leve med. Han er glad for andre hunde, og kan ikke forstå at de små gør af ham. *G*

• #21   6. dec 2006 Joo. . . . det gør man vel. Her hvor vi bor er der ingen som har muskelhunde så jaa. . . Men må da indrømme at efter jeg har fået en golden passer jeg da lidt mere på hvem den leger med osv. . . Fordi golden tit finder sig i alt for meget og jeg ved at skulle det gå galt og at det var en muskelhund ville den ikke ha nogen chance for at kunne klare sig

• #22   6. dec 2006 Men for at vende tilbage til tråden..... Så vil jeg sige at når man anskaffer sig sådan en race så ved man også godt at der er mange som vil gå en kæmpe bue udenom og det må man finde sig i...... Og det bliver der nok aldrig lavet om på desværre

• #23   6. dec 2006 Jeg har det da fint, hvis folk skifter side...vi ska jo osse gerne være mere interessante end andre hunde..
    Dog forstår jeg dig måske lidt diana>> har oplevet nogle gange, at man tror Sakki ligger på lur>> han har det med at ligge og legelogre, når andre hunde nærmer sig...og det er jo dæmpende...blev lidt mopset, da en dame råbte, jeg skulle se at få Sakki væk - han så lumsk ud mente hun...hendes hanhund gøede ad H til..så hun burde da selv skifte side...

• #24   6. dec 2006 Jeg har det sådan, at Emma må snakke med alle de hanhunde hun kan komme til..............jeg gør det, at jeg spørger på afstand om det er en han og i så fald om de må snakke. Det må de næsten altid..........dog er der rigtig mange som siger, at deres ikke kan li hanhunde...........jamen min er en tæve..........det tror de næsten ikke på ;o)

Men så hilser de lige kort og så går vi videre.........der hvor jeg går er der nemlig ikke mulighed for at gå om på den anden side.........det er et stisystem, så enten skal de gå forbi os eller så må de vende om ...........det er mest dem med store hunde som vender om..........måske fordi de ikke kan holde hunden ;o)

• #25   6. dec 2006 .............glemte helt..........der bor ingen muskelhunde her..............kun halvmusklen Emma...........ellers er det mest små hunde under 30 cm ;o)

• #26   6. dec 2006 Ja Lola gør nøjagtig det samme tit altså det med at lægge på lur vidste ikke det var et dæmpende signal troede egentlig det var fordi hun var legesyg..

• #27   6. dec 2006 Oki Smilende Sussi det var et godt råd.. Det vil jeg prøve næste gang..

• #28   6. dec 2006 Susie>> JA HVIS man ikk ka holde sin hund holder jeg da absolut på, man vender snuden den anden vej, absolut.. *S*

• #29   6. dec 2006 Diana>> det er oz lidt svært, det med signalerne...nogle hunde ligger måske og lurer, tror aldrig jeg har set det...mon ikke man yderligt ka se det på bl.a. øjnene...ved blot, at Sakki ALDRIG har været gnaven, hvis han ligger..hvis han fx er bange, trækker han til siden eller om bag ved mig..

• #30   6. dec 2006 Ved Sakkis allerbedste legekammerater er den sikker HVER gang - han lægger sig faktisk ½km væk, næsten da *S*, fra hunden...ligger og glæder sig til de mødes...

• #31   6. dec 2006 Hmmm.
    Har overhovedet ikke læst andet end startindlæget, og vil lige svare på det.

Jeg går over på den anden side at vejen når jeg går tur med Dess, og der kommer en med hund gående imod os.
    Grunden er at min hund med 99% sikkerhed vil forsøge at bide i den anden hund....

Altså det jeg mener er at de måske holder afstand af hensyn til dig og ikke af hensyn til dem selv

• #32   6. dec 2006 Diana : Det du siger med at du ikke kan forstå det hvis den anden hund ser ud som om den gerne vil hilse vil jeg gerne forklare....

Min hund ser ud som om hun rigtig gerne vil lege... Ned i forbenene og halen lige i vejret, logrer med halen og smågør ivrigt... Det gør hun indtil den anden hund er tæt nok på til at hun kan tage den!!!!!!!!

• #33   7. dec 2006 Det man så kan udlede af tråden er:
    Det har meget lidt at gøre med at der er tale om en muskelhund...

• #34   7. dec 2006 Hej Diana!

Jeg har desværre det også sådan med Sindy. Så nogle gang kan jeg finde på at råbe. "Må min hund ikke nok hilse på din?" Nogle siger så ja og nogle går bare og ser ikke lige ud som om de kan høre os. For Sindy piver og trækker i snor for at komme over til den anden hund.

Så kære Diana, jeg tror det er lige meget hvilke hund man gå med, så møder man desværre mange der ikke vil lad deres hund hilse.

Jeg har det sådan, at når vi går tur, så går vi ikke bare fordi hun skal det en og det andet. Men simple hen fordi hun skal have lov til at hilse på en hund om den er stor eller lille, vil Sindy altid hilse.

Anne

• #35   7. dec 2006 Jeg går ikke over på den anden side af vejen hvis der kommer en såkaldt muskelhund..

Anton vejer lige under 3 kg, men jeg synes han skal have lov til at møde alle de hunde han gerne vil... os selvom de er åhh så farlige... da da da daaam... smiley

Man må gå ud fra, at det har noget med den anden hund og ejer at gøre smiley

Line.

• #36   7. dec 2006 Hej! Jeg har en lille hvalp som jeg lod lege med en såkaldt "muskelhund" for leden, ved ikke præcis hvilken slags det var. Der er så mange forskellige og nogle af dem er blandet på tværs af hinanden. Men brød mig virkelig ikke om denne muskelhunds måde at lege på. Den taklede mit lille kræ ved at løbe vildt stærkt ind i den fra siden af og straks tage fat i nakken på hvalpen og holde den nede. Når den slap var det kun for et kort øjeblik og så kom den brasende ud af den blå luft igen, taklede ham og tog fat i nakken igen mens den siger sine farlige knurre/grynte/snorkelyde(!!!) , som mest af alt minder om en hund som er ved at begå et mord!! Uanset om den var ude på at gøre min lille hvapse fortræd eller ej, (hvilket jeg egentlig ikke tror) så bryder jeg mig ikke om den måde at lege på. Og nu vil jeg endelig ikke generalisere, men jeg holder rigtig meget af min hund og jeg tør simpelthen ikke lade ham lege med sådan en igen, med mindre jeg kender hunden. Jeg er ked af det, men alene af den grund vil jeg være én af dem som går over på den anden side af fortovet eller vender om. Og, ja det er nok mest mig der er bange...på min hunds vegne. Ærgerligt for jeg synes ellers ret godt om flere af disse hunde. Men det kan næsten heller ikke komme bag på folk som anskaffer sig sådanne hunde, da det jo er et generelt problem.

Kommentér på:
Hvorfor???

Annonce