Han tisser konstant Han tisser konstant
Hej ??
Har lille Anton på snart 11 uger. Han har nogle dage hvor han ikke laver andet end at tisse i nogle timer. Bare hertil morgen har han tisset 9 gange på en halv time, det er helt klar urin, og det er ikke fordi han drikker. I sidste uge gjorde han det også, og var til dyrlæge med ham, da jeg troede han havde blærebetændelse, men nej han er sund og rask. ??
Nogen der har prøvet noget lign. ? Og evt. Kan fortælle mig hvad grunden kan være ??
apr 2012
Emner: 1 Svar: 158
Og er urinen dyrket..?
Der er helt klart noget galt. Han kan ikke koncentrere sin urin af en årsag.
Derfor er det vigtigt at urinen dyrkes.
jun 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
apr 2012
Spiser han op hver gang han får mad..?
Var det en morgenurinprøve der blev dyrket..?
Og ved du om vægtfylden på morgenurin er lav endnu..?
jun 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
apr 2012
Det er lidt betryggende at det ikke er konstant, men også lidt underligt.
For nogle gange må han jo så kunne koncentrere urinen, men så er det man skal finde ud af hvad der trigger den hyppigere tissen.
Ingen ændringer i foder eller godbidder når det sker..?
Der skal faktisk ikke så meget til for at ændre PH værdien, og bliver den for sur (særligt kødbaseret) vil hunden ofte drikke mere.
apr 2012
Derfor er det vigtigt at få urinen dyrket.
Men nyrebækkenbetændelse kan være svært at spotte.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.759
apr 2012
Så skal du have vægtfylden på den morgenurin også hos dyrlægen.
Viser blodprofilen noget på nyrerne er det måske smart at få lavet en SDMA test, så du har et overblik over hvordan det står til med nyrerne,
Formentlig er det blot noget forbigående da jeg ikke kan finde noget der skulle indikere problemer i racerne, men det kan jo altså godt ske alligevel.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.467
Jeg har selv haft to hunde med nyresygdom; en med nyresvigt pga bakterieinfektion. Hun er rask idag, men hendes nyrer tog en smule permanent skade, så hun har en lille grad af nedsat nyrefunktion. Hun lever et helt normalt liv uden medicin; jeg skal bare sørge for at hun ikke får for meget protein. Den anden havde en arvelig nyredefekt som medførte krystaller i urinen, operation, livslang specialdiet osv.
Han tisser konstant