29. maj 2007 Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.865
Vores dejlige Rigdeback hvalp {{forumTopicSubject}}
I lørdags hentede vi endelig vores lille Sam hjem, Rigdeback han hvalp på 8 uger
Jeg synes faktisk det går over al forventning.
Han har begge nætter nu, sovet fra 22 til 4:14, været ude og tisse og derefter sover han igen 1-2 timer mere, før vi står rigtig op.
Han har været oppe og tisse om natten ca. 1:30, vi havde 2 uheld i lørdags, og har ikke haft det siden, endnu
Han skal lige vænne sig til at kunne hører hestene vrinske og at bilerne suser forbi ude foran hækken.
Han har været over og kigge på hestene med stor afstand, for de er altså farlige synes han
Han er faktisk rigtig nem, og får kun bideflip, hvor han gerne vil hapse en i ansigtet, når han er træt og ikke selv kan finde ro.
Så sidder vi med ham på skødet, aer ham roligt, og så går der 5-10 min, inden han så sover.
Han er også god til at pive når han synes han keder sig, det håber jeg selvfølgelig vi kan indlære væk, det var vi allerede gjort opmærksom på af opdrætter, da han under hvalpetesten, var den eneste hvalp, der satte sig til at pive, når der ikke lige skete noget.
Vi er gået igang med at klikker træne, koncentrationen holder ikke længe, så det er højst 3 min, jeg har trænet et par gange om dagen.
Vi starter på hvalpehold nu på torsdag.
Jeg håber han bliver ligeså fantastisk som jeg altid har drømt om min hund skal blive<3
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.865
Igår var lidt af en prøvelse, da det stod ned i stænger, og han synes bestemt ikke om regnvejr, jeg har intet dækken købt til ham endnu, så han frøs selvfølgelig, og det tog godt 20-30 min, at få ham til at tisse under halvtaget på teressen, det show måtte vi prøve kræfter med 2 gange igår, før regnen endelig stoppede, så var det intet problem at tisse eller pølle udenfor igen
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Må man spørge hvor an er fra?
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.865
Vores hvalp er købt med ridgefejl, så han kan ikke udstilles, men for os var det vigtigste temperamentet, her skal han bruges til at konkurrerer i rally, når vi engang når så langt
Og det er selvfølgelig nemmest og tage billeder af ham imens han sover
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.493
Ridgebakker er rigtig gode til at gå sweiss og klubben gør en del i det.
Måske det kunne fange din interesse
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
I vores lille by er der to af racen, og for pokker hvor er det en stor hund, der kan bevæge sig elegant og endda holde til at løbe langt!
Tror at på et tidspunkt, så bliver det en meget populær hund!
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.459
Der er godt nok gang i de nye hvalpe på HG i øjeblikket, man bliver helt misundelig.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.487
Vores dejlige Rigdeback hvalp