Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flåt bid
  • #1   27. maj 2017 Har du lige pillet flåten af?

• Casper J
    Casper J Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #2   27. maj 2017 Nej gjorde jeg i eftermiddags

• Casper J
    Casper J Tilmeldt:
    maj 2017

#3   27. maj 2017 Det er der billedet er tager

• #4   27. maj 2017 Det der havde jeg nok lige kigget forbi dyrlægen med.

• #5   27. maj 2017 Det er meget normalt at det både bliver rødt og er hævet, det er det også ofte på mine hunde, især hvis det er en større flåt, men det forsvinder igen efter et par dage smiley

• Casper J
    Casper J Tilmeldt:
    maj 2017

#6   27. maj 2017 Okay tak for jeres svar smiley jeg venter lige og ser til imorgen hvis det er det samme må jeg kigge forbi dyrelængen smiley

• #7   27. maj 2017 Fornuftigt smiley
    Jeg har aldrig oplevet at det ikke er forsvundet igen efter få dage.

• Casper J
    Casper J Tilmeldt:
    maj 2017

#9   28. maj 2017 Okay tak for dig svar smiley

• #10   28. maj 2017 Pjevsen - der er da noget at gøre. Hvis hunden er smittet skal den i behandling.

Men - som de øvrige. Jeg ville lige holde øje med stedet. Sandsynligvis forsvinder irritationen lige så stille.

• Casper J
    Casper J Tilmeldt:
    maj 2017

#11   28. maj 2017 Hvordan og hvornår kan man de om han er blevet syg er der noget jeg skal være specielt OBS på?

Det ser bedre ud idag, hævelsen er faldet lidt og det er ikke så rødt mere smiley

• #12   28. maj 2017 Medmindre man tager blodprøver - og det gør man jo ikke hver gang hunden har haft besøg af en flåt - så er der kun at vente på at der eventuelt kommer symptomer.

Du kan jo google lidt, men sørg for ikke at komme til at se spøgelser, det sker smiley
    Det mest relevante at kigge på er nok Borrelia, Ehrlichia og anaplasmose.

• Casper J
    Casper J Tilmeldt:
    maj 2017

#13   28. maj 2017 Okay jeg prøver at kigge lidt smiley mange tak for hjælpen smiley

• #15   28. maj 2017 Pjevsen, hvis det var sådan, at man vidste at der var overført smitte når en flåt havde bidt og det kunne tjekkes med lidt enkle og lette metoder, så ligger det helt fast, at en behandling ville blive sat i gang før hunden blev symptomatisk.

Det kan man ikke - derfor må man forlade sig på at vente på at der kommer symptomer.

Om hunden får symptomer eller ej afhænger af alt muligt - men så længe smitten ligger latent i kroppen, så længe er der risiko for, at den bliver syg.

• #16   28. maj 2017 Som de andre skriver, så er det ikke bulen efter biddet man skal være bekymret for, men selvfølgelig holde øje med at den svinder og at der ikke kommer betændelse i den, det tror jeg er ret sjældent ....

Man skal heller ikke male fanden på væggen ifht, flåtoverførte sygdomme, tror at med antallet af flåter er det lang de færreste der bliver syge .. men skulle hunden få nogle symptomer den kommende tid, ledsmerter, enorm træthed, uforklarlig sygdom, angst fx så skal man have flåtbiddet i tankerne ... min ene fik Anaplasmose, og symptomerne kom først 2½ måned efter biddet .

• #17   28. maj 2017 Kan forstå at jeg nok bliver nødt til lige, at udpensle min kommentar lidt yderligere.

Nej, jeg var ikke taget til dyrlægen med det her i weekenden, men hvis min hund stadig så sådan ud, på førstkommende hverdag, så havde jeg lige kigget ud forbi dyrlægen, for jeg har aldrig oplevet et flåtbid se sådan ud.

Kommentér på:
Flåt bid

Annonce