930 visninger
|
Oprettet:
Introducerer den gamle hund {{forumTopicSubject}}
Hej hg
Kæresten og jeg har snakket lidt om at få hund nummer 2 når vi er flyttet.
Hvordan vil i introducere den gamle for den nye?
Og hvad køn er bedst ?
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
De er bedste venner! Men de er så også hvert sit køn
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
Personligt har vi bare taget hvalpen med hjem og der har aldrig været problemer men det kommer nok tit an på race os.
Statistisk går tæve og han altid bedst, Men det kan sagtens fungerer med 2 af samme køn.
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 3 Emner: 239 Svar: 3.390
Det bedste vi gjorde var, da vi valgte at få passet "de gamle hunde" hos svigerforældrene i 1-2 dage, herefter mødtes vi det sted, hvor hundene elsker at gå tur. I det her tilfælde var det en indhegnet fårmark, hvor der ikke kommer andre.
Derefter tog vi bare hundene med hjem.
Vi har 3 tæver og 2 hanner. Den sidst nye er en han.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.337
Fx. Daffy modtog Carlson glad og logrende og nærmest viste ham rundt i hus og have. Stormy og Perle lagde sig og sove sammen, da de havde snust til hinanden og trisset lidt rundt i haven sammen. Perle modtog Clinton på fuldstændig samme måde; 'Hej med dig - skal vi lege?' Da de havde leget og Clinton blev træt lagde Perle sig op af ham.
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.337
Min Dobermann ville sagtens kunne leve fredeligt sammen med en anden tæve og vi har aldrig problemer når vi passer min mors Cairn Terrier tæve, der er 6 mdr ældre en doberen. Cairnen er enormt selvsikker. Doberen er en 'softie' som bare sige 'OK - du bestemmer'.
Introducerer den gamle hund