{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.094 visninger | Oprettet:

Nye racer :) {{forumTopicSubject}}

Bare en generel diskussion omkring hunderacer, og specielt de nye hunderacer der er ved at se dagens lys, eller hunderacer der måske ikke er kommet/ blevet godkendt i DK endnu smiley

Idag opdagede jeg denne smukke, SMUKKE Ulvehund der efter de informationer jeg har fundet er mere hund end ulv, men med en ulvs udseende smiley Den hedder Blue Bay Sheperd og bliver avlet i USA.
Skal helt klart læse alt det jeg kan finde om den X)

Utrolig smuk smiley

Kom med jeres viden om nye racer eller promovere med racer der ikke er så typiske i DK smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye racer :)
  • #1   29. mar 2017 Ja, lad os da endelig avle flere hybrider, som folk ikke kan håndtere smiley
    Der findes 400 registrerede racer. Mon ikke mN kan finde én der passer til ens ønsker, uden at skulle blande alt muligt nyt?!

• #2   29. mar 2017 Jeg er helt med på at man skal have hund efter hvad man kan håndtere. smiley Men alle hunde er jo blevet avlet til et formål, og mange af de formål er jo ved at forsvinde og vesten kræver andre ting af hunde i dag end vi gjorde for bare 100 år siden. At der bliver avlet puggels og miniature, ulve ligende hunde og mange andre racer er vel bare en naturligt del af vores udvikling, så længe at racerne forbliver sunde hunde. smiley

• #3   29. mar 2017 Åh Gud nej, ikke flere hybrider! smiley smiley

Men altså nogen af de alternative bulldogs virker rigtig fornuftige, men de ligger i en gråzone ift. det danske raceforbud.

• #4   29. mar 2017 Ulve hybrider er ikke sunde, i hvert fald ikke mentalt.

I øvrigt så står jeg helt af når folk laver de der "puggels"! Man tager en syg selvskabshund og parre den med en rimelig rask og meget aktiv støver. Det betyder at hunden risikere at ende op med alle mopsens dårligdomme og Beaglens behov for fysisk og mental aktivitet. Det er dælme synd!

• #5   29. mar 2017 Helt klart, hybrider ala 1,2,3,4 enda 5. generation af ulvehunde ville ikke være mentalt holdbare, og vil stadig være mere ULV end hund :S Men her skal man også huske at godkendte racer som Tsjekkoslovakisk ulvehund, og Saarlooswolfhond også startede med at være 1. generations ulvehunde. Idag er der så rigtig mange generationer imellem. Stadig meget krævende racer, men stadig godkendte smiley

• #6   29. mar 2017 Hvad skal man med dem? Formålet?
    Ulve hører til i naturen!

Hver gang man avler noget nyt, der ligner ulv, så får man en flok 18-årige med ordene "nååååh den er smuk, den nupper jeg". Jeg orker ikke mere.

• #7   29. mar 2017 Sådan som jeg har forstået formålet med Blue Bay Sheperd, så er det nemlig at skabe en race der har nettop ulvens udseende men en hunds sind, ala en schæfer. Hvis man "lavede" en race der nettop apparelled og kunne passe til de 18 årige så ville de FORHÅBENTLIGT overveje sådan en race, i stedet for at få en 1. generations ulvehund. Det er et utroligt smukt dyr, det er ikke u-forståeligt at folk falder for sådan en hund. Men der er det jo så også op til avlerne at sælge hunden til de "18 årige" der rent faktisk kan håndtere sådan et sind.

Men jeg har ikke læst nok om Blue Bay'n til at jeg kan være 100% sikker i min terori, men ja det er en teori smiley

• #8   29. mar 2017 Men hvorfor?

• #9   29. mar 2017 Det er godt nok en smuk hund!

At der bliver avlet nye racer, synes jeg bare er fint. Tænk hvis alle var så stokkonservative som visse virker som om. Så var Grosseren aldrig blevet godkendt som en selvstændig race.

• #10   29. mar 2017 Alexandoria: Fordi vi fra tidernes morgen ikke kan stille os tilfredse? Hunde og racer er jo menneskets første tag på gen manipulation... at skabe en hund der passer vores behov. Hvorfor har en bull dog så mange rynker? Æstetik... I Guess? smiley

• #11   29. mar 2017 Der findes jo allerede mange "faste" ulvehunderacer, heldigvis er ulvehybrider ulovlige i Danmark

• #12   29. mar 2017 Det her er åbenbart fra avlerens hjemmeside smiley

http://bluebayshepherds.weebly.com/history.html

Developing the breed:
    So I have this year the first foundation litters of what I intend to develop as the
    Blue Bay Shepherd, just a good pet and true companion dog with “out of this world” beauty. They will not carry the stigma of the name “wolf” ,wolf dog” or wolf hybrid” since one of the parents is a full German Shepherd and the other parent is 5 generations away from any pure wolf in their line. This makes the first Blue Bays F-6. Within the next year or two I will be breeding Blue Bay to Blue Bay. I have been very selective about the animals that I chose for this first breeding. I used animals that I have line bred for quite some time specifically for looks and temperament and I know their backgrounds well. I have already chosen the other lines
    that I will be introducing into the further development of the breed although I can say I have come closer to exactly what I want the Blue bay to be in these first pups than I ever imagined I
    would. There will be NO wolves added in the development of this breed. I will be creating a standard for what all Blue bays should ideally be. I hope to be on target with that standard
    by keeping in touch with all the new owners as their pups grow. This way I will know if they are
    turning out as planned and can work on continually improving the breed as
    it develops with the help of other dedicated people and the daily blessings of God.

Så der er ulv i den, men det er meningen at det skal blive en fuldbyrdet HUND, med 2 hunde forældre. Spændende læsning.
    Men igen ja, det er rent æstetik der ligger grobund for denne nye race.

• #13   29. mar 2017 Anne Julie F: Bliver Puggles virkelig sådan? Har på et tidspunkt mødt en Beagle X Bulldog, den var så herlig smiley Og vil da sige at beaglens gener havde givet den en meget bedre snude som passede meget bedre til energien, og en mere atletisk krop selvom den stadig havde et bredt hoved, så dejlig X)

• #14   29. mar 2017 Det er en blanding, så alt kan ske. Hvilke er med til at gøre den slags avl dybt uansvarligt. Afkommet af sådan et mix bliver højst sandsynlig sundere end den gængse mops eller bulldog, men mere usundt end beaglen.

Og desuden så er det mest hvalpefabrikker der laver den slags blandinger med vilje.

• #15   29. mar 2017 Men har da også læst et sted at de forsøger at blande andre racer ind i bulldoggen så den bliver sundere og får den næse den havde før i tiden, som du må indrømme nu et meget godt smiley Man bliver jo bare nød til at ryste posen lidt for at det hele ikke bliver indavl og for mange folder og for meget undrbid. smiley

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.148
    #16   29. mar 2017 Der bliver jo også optaget nye racer i FCI .. smiley

• #19   30. mar 2017 Line, der er en masse genetik og etik, du skal have læst op på.

Selvfølgelig roser en opfinder sin opfindelse. Mennesket har svært ved at se ud over egen næse

• #20   30. mar 2017 Det er den sædvanlige "vi vil have mere"-mentalitet, og "køb og smid væk"-mentalitet.
    Vi ødelægger de racer, vi har, og så opfinder vi da bare nogle nye!
    Man kunne også fikse dem, vi allerede har. Se fx diverse bulldogs og mops. De blev så syge, at de ikke længere kunne reproducere sig selv eller trække vejret. Jamen så blander vi dem da bare og skaber nye racer, som måske kan overleve på sigt smiley
    Med 400 forskellige racer, findes der én til alle formål. Er der virkelig behov for flere?

En ulvehybrid lavet som hyggehund. Enhver med sund fornuft kan da se at den er helt gal. Den vil være smækfyldt med instinkter og behov for det frie liv, som så undertones og forsøges holdt nede ad en gal opfinder. Det er vanvid.

• #22   30. mar 2017 Et godt eksempel på hvorfor dette er en elendig ide er at læse lidt om omkring Alaskan Noble companion dog. På overfladen ser alt godt ud, men graver man lidt så finder man hurtigt ud af hvor stor en del af dem der har problemer, og hvor få der fungerer i hverdagen.

• #25   30. mar 2017 At man skaber nye racer kan man vel egentlig ikke rigtigt have noget imod. Men på mig virker det som et lidt spøjst projekt, hvor eksteriør lader til at stå i første række. Man ønsker at skabe noget der ligner en blå ulv, men som ikke er det. Farveavl har vist aldrig gavnet nogen racer......
    Men hey - de toner da idet mindste rent flag og påstår ikke at lave andet end en pæn klappe-hygge-hund smiley
    Iøvrigt meget amerikansk at blande gud ind i det smiley

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.148
    #26   30. mar 2017 As many people know the German shepherd has traceable wolf heritage and in some of the old studbooks the wolf was originally used in the development of the breed, as we know it today.
    http://bluebayshepherds.weebly.com/history.

• #28   31. mar 2017 Men... Kelpie er da fci-godkendt? Eller hvad?

Er næsten helt sikker på at jeg har set den i en bog fra DKK, men nu bliver jeg i tvivl om det var en anden smiley

• #30   31. mar 2017 Men hvad er forskellen på en working kelpie og en almindelig kelpie så? Troede da at kelpie var en brugshund i forvejen?

• #33   31. mar 2017 Til gengæld findes der en del del australske kelpier, der gør det enddog temmeligt i fx DKK og DcH programmerne og lignende programmer i udlandet smiley

• #37   3. apr 2017 Miniature American Shepherd
    Racen er relativ ny i Europa.
    Den er lige som sin "storebror" fremavlet i USA, men har det rette land i sit navn smiley
    Racen er fremavlt fra AKC Aussier, og alle ægte MAS kan spore deres stamtavle tilbge til Aussier.
    Men der findes også "mini Aussie", "Toy Aussie" ect, som er aussie blandet med sheltie og hvad folk ellers har fundet på....

Racen er lige blevet godkendt i NKU og kan deltage i Agility. Fra 1.1.2018 kan den deltage i alle NKU sporsgrene.
    Racen er desuden godkendt i en lang række FCI klubber, f.eks Fransk Kennel klub (som var den første i Europe til at godkende racen)

Et billede på en af de danske hunde (Ung utrimmet han)

profilbillede
  • #39   3. apr 2017 Han er blue merle, men billeder snyder

• #41   23. maj 2017 Der er i øvrigt også en Fransk avler af Blue Bay shepherds

Kommentér på:
Nye racer :)

Annonce