669 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

hunden/hundene - scooter ferie + plus lidt adfærd. hunden/hundene - scooter ferie + plus lidt adfærd.

Jeg er igang med at planlægge en laang scootertur, til sommer. Jylland rundt.
Vi skal overnatte i shelters, og ellers bare rundt og se en masse jyske byer, langs vestkysten smiley

Det bliver nogle lange dage. Den første dag kommer til at blive 10 timer i transport. Kørelse + færgetur. Der bliver dog en masse pauser undervejs. Vandpauser, strækbenene pauser, mad og bare afslapningspauser. Hvor vi går rundt omkring og får tisset af. Og specielt inden færge overfarten. Kommer der en god lang tissepause.

Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af om jeg skal tage begge mine hunde med, eller kun den ene.

Lidt om Trille - Trille er en meget afslappet hund uden for. Sætter vi os for at slappe, ligger hun sig ofte bare ned og slapper af. Hun har bare et varme problem. Hvor at en gå tur på 10 minutter nemt kan vare 30, fordi hun vil holde pause, hver gang vi kommer forbi skygge, også ligger hun sig der og puster ud. Hvilket godt kan blive et problem, hvor vi stort set er aktive hele dagen. Hun elsker at komme på tur.

Nolle - Han kan slet ikke slappe af uden for. Han stresser rigtig rigtig meget. Og pt. når vi møder andre hunde, løse. Er han tæt på at bide. Pga. stress og nervøsitet. Men han er aktiv, og kører et højt niveau.

Mine tanker omkring det. Hvis jeg tager Trille med, får jeg en dejlig rolig tur. Måske for rolig. Hun har det med at gø af andre hunde, men kan distraheres med godbider.

Tager jeg Nolle med, får jeg den aktive tur, hvor vi går rundt og ser en masse. Måske hans stress udenfor bliver mindsket ved at vi er ude i en uge? Måske hans nervøsitet bliver mindre, når Trille ikke også er med og får ham til at reagere. Vi arbejder meget med træningen, og på nogle punkter er han virkelig dygtig, og andre punkter mister han fuldstændig koncentrationen. vi arbejder med target træning, hvor han skal rører en pind. og samtidig træner vi at han skal gå op i en kasse og sidde ( I tilfælde af at han bliver den valgte til turen) Derudover prøver jeg at få hans fulde opmærksomhed så snart jeg ser en anden hundelufter. Dog kan vi ikke helt undgå løse hunde, eller andre hundeluftere. Jeg trækker os ofte væk, så vi får afstand.

Min tanke er at hvis jeg tager begge to med, så bliver det ikke så hyggelig en tur som jeg havde håbet.
Tager jeg Trille med bliver det super hyggeligt.
Tager jeg Nolle med, bliver det måske ikke så hyggeligt, men en kæmpe træningstur. Hvilket på en måde også kunne være fedt.
Tager jeg dem begge med, kommer der en masse kampe, hvergang jeg møder en anden hund. Men det er også hyggeligt at sidde sammen rundt om bålet med begge sine hunde.
Så kommer det næste problem. Trille kan nemt passes ude. Hun er renlig, og sød.
Nolle, er ikke 100% renlig. Og tisser lidt hist og her. Hvilket ikke er så fedt, når man passer en andens hund.

Jeg vedlægger 2 videoer, som viser hans stress, og som viser en aftermath, efter mødet, med en højløbsk tæve, som jeg måtte holde væk med min fod. Ellers tror jeg hun var blevet bidt.
1
https://www.youtube.com/watch?v=o8hi3YlDH0E
efter mødet med en højløbsk tæve.
2
https://www.youtube.com/watch?v=HtkISuEU8G4
generelt, hvis der ikke sker noget på turen og jeg beder ham "stå"

En sidste tanke, er om jeg overhovedet er den rette for Nolle. Men det må blive en anden tråd. smiley Da vi stadig kæmper og træner smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hunden/hundene - scooter ferie + plus lidt adfærd.
  • #2   27. mar 2017 Udfra hvad du skriver om deres forskellige adfærd, så ville jeg ikke tage nogle af hundene med, men lade dem begge blive hjemme, så I ikke bliver begrænset/hæmmet på jeres ferie på grund af dem.

• #3   27. mar 2017 Enig med About.

• #5   27. mar 2017 De kommer i en taske smiley enten skulder, ryg eller taske som står ved mine fødder smiley de plejer at elske det. Når tasken kommer frem bliver de helt vilde smiley
    Jeg har lidt brug for en af dem ihvertfald kommer med. Jeg skal alene afsted og synes måske at overnatte alene i er shelter måske er lidt for skræmmende. smiley
    Tak Helle for dit positive indlæg. Det giver lidt at tænke over smiley

• #6   27. mar 2017 Det er bare migselv, helt alene på scooter tur, Jylland rundt smiley hvor jeg vil ud og nyde naturen.
    Der er et mål for turen, men det gælder ikke om at nå til vejs ende.
    Kan godt se, det måske var allerbedst at lade dem begge blive hjemme. Men der må jeg indrømme jeg nok bliver utryg, ved min rejse metode smiley

Kommentér på:
hunden/hundene - scooter ferie + plus lidt adfærd.

Annonce