{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

muskelhunde DKK hovedpointer {{forumTopicSubject}}

Tjaa...hva synes i andre?

Muskelhunde - hovedpointer
1) Loven er god nok (raceforbud duer ikke, fordi det ikke kan kontrolleres).
2) Politi og Justitsministerium skal tage problemerne alvorligt og etablere de nødvendige adminstrative værktøjer og procedurer - både på gadeplan og ved skrivebordene. (DKK bistår gerne).
3) Lovens bestemmelser om præventivt at kunne give båndpålæg (og evt. mundkurvspålæg) bør nok gøres gældende som generel forholdsregel over for alle muskelhunde - på baggrund af realiteterne med hyppige overfald på andre hunde og ind i mellem på mennesker.
4) Kørekort/jagttegn mv. er ikke tilstrækkeligt i forhold til den ejergruppe, som har disse hunde.
5) Kun ca. 10% af muskelhundene er DKK stambogsført. Ca. 90% stammer fra andre kanaler og har mere eller mindre ukendte aner.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  muskelhunde DKK hovedpointer
  • #1   29. nov 2006 lyder da meget fint, men tror du virkelig det vil blive overholdt og fulgt op

• #2   29. nov 2006 Tjaaaa..... hvad skal man sige, det lyder jo fint nok, men er det ikke ca. som det er nu??

• #3   29. nov 2006 lyder sikkert fint for nogle, men føler nogle gange at min store XXL bamse er malplaceret i den gruppe...
    jeg vil ikke selv følge reglen om mundkurv på mine Bullmastiff hunde...
    men det er også noget der bliver arbejdet på fra DBK's bestyrelse...Bullmastiffen er ikke fremavlet som en kamphund, men er i den gruppe fordi der er Bulldog i den...

• #4   29. nov 2006 kig på nr3...det skal gøres obligatorisk at ALLE muskel og kamphunde skal gå med mundkurv..

• #5   29. nov 2006 Det med mundkurv står jeg helt af på.. Det er ikke kun muskelhunde der ka' finde på at bide fra sig, men også alle andre hunde.. Min amr. bulldog har aldrig så meget som gjort tegn til det, mens min mors labrador/retriver har bidt og er meget arrig over for folk hun ikke kender...!! Så synes det er meget forkert at lave sådan en lov, hvis den kun skal gælde nogen hunde.. Mener faktisk i det hele taget der er lidt 'racisme' inde over hele det emne omkring muskelhunde..!!!

• #6   29. nov 2006 vores kamphund her hjemme er vores blanings hund hihi, der er hende som er værst i forhold til dogoerne

• #7   29. nov 2006 står osse af overfor det med mundkurven

min hund skal helst ikke overfaldes flere gange, og sker det, skal han osse kunne sige fra, og forsvare sig indtil jeg kan komme hen og få ham væk

har set et par hunde sidde i ham, jeg vil ikke se flere

• #8   29. nov 2006 men det er jo en realitet hvis det bliver vedtaget... at vi skal til at ligne et land som Tyskland fx...hvor der er flere racer der har et påbud om at de skal bære mundkurv i visse byer og stater..uanset hvilket temperament den individuelle hund har..

• #10   29. nov 2006 Muskelhunde bør have mundkurv på ..........

• #11   29. nov 2006 en hund skal som du skriver ikke løbe løs, så det er hurtig overset .......... en mundkurv er netop yderst påkrævet når hunden er i snor da den som oftest er mere "aggressiv" - især ved møde med anden hund eller menneske ............. jeg synes det er ganske uansvarligt at men ikke sætter en mundkurv på en hund med så stærke kæber som en "muskelhund" og/eller andre store racer .............. med eller uden snor, jeg er ligeglad - håber det bliver lovpligtigt at bære mundkurv

• #12   29. nov 2006 jeg mener stadig at det ville være for langt ude at lave et påbud om mundkurv

Tabu er blevet overfaldet 3 gange, og han er kun 8 mdr,

skal jeg stå og se på min hund blive overfaldet af en hund, og han ikke kan bide fra sig og komme væk? fordi en lov siger han er farlig og skal have mundkurv på???

ja min hund er løs de steder han må være løs, og han kan med alle andre hunde, det er ikke ham der er problemet!

jeg kender min hund, og ved hvad han gør, og kan godt læse ham

• #13   29. nov 2006 Hvad er problemet med at bruge en mundkurv ? det er hunde vi taler om, hunde, der bider - og bider hårdt, så hårdt at mennesker skades .......... så tag lige og se på det på den måde og ikke, at "jeg har styr på min hund" pladder - der er ingen, der har 100% styr på deres hund -
    derfor: påbud om mundkurv så skader minimeres ..... er du ikke ening er der ingen grund til yderligere diskution, for jeg ændrer ikke min mening ...........

• #14   29. nov 2006 .... Og hvorfor skal det så kun være muskelhunde der skal bære mundkurv ??
    Hvorfor ikke også schæfer og dobermann... Og pekingeser... De bider satme tit

• #15   29. nov 2006 MGP... Nu får du vist vækket en hel del flere ....

Jeg har bla. en muskel blanding ( ambull / Bullmastiff )

Hans tunge er nok det farligste, lige efter hans prutter.. Det er ren giftgas.

Men jeg ville altså ikke bryde mig om at der kom nogen og krævede ham aflivet, af den grund at han er uden stambog

• #16   29. nov 2006 Og at hunden er stambogsført er ingen sikkerhed for at den ikke bider.
    Udstillingsfolk har de sygeste kriterier ind i mellem

• #17   29. nov 2006 Det er meget godt MGP, og jeg kan godt se din pointe, men hvem skulle håndhæve det ?
    Der findes (desværre) mange hovsa kuld, så hvorfor ikke også hos muskelhundene ?
    Den "forkerte" type, der tiltrækkes af muskelhunde kan sagtens finde en hund uden tavle alligevel.
    Der findes stadig pittbull i dk, på trods af at den er ulovlig.

Helt klart en fordel hvis alle avlere var super ansvarlige, men sådan ser virkeligheden ikke ud... heller ikke inden for DKK

• #18   29. nov 2006 Jeg venter også i spænding......

Importforbud kunne være en start, men tragisk for de rigtig seriøse avlere

• #19   29. nov 2006 Alex N - Pitbull som du nævner vil godt og vel uddø hvis politiet har lov til at tage muskelhunde uden tavle med ind og aflive... Så er det problem hurtigt løst.. Dette kræver så bar en lov som siger der skal være stamtavle på alle muskel hunde, eller hunde generalt..

• #20   29. nov 2006 Alex N - Et import forbud mod hunde uden tavler ville være en start smiley

• #21   29. nov 2006 Og selvfølgelig sq dem med hunde nu, uden tavle til dyrlæge og have en fin attest på hunden er fra før lov forslaget trådte i kraft.. Så man kan beholde sin hund, uden den får sprøjten

• #22   29. nov 2006 ja det forbud mod pitten hjalp jo helt vildt godt.......

beklager, men min hund får ikke mundkurv på, den skal ikke bides af en eller anden latterlige labrador ting en gang til

• #23   29. nov 2006 Jeg synes det lyder hårdt når MGP skriver, at muskelhunde/ kamphunderacer uden tavle skal aflives. Så hellere mundkurven på offentlige steder, eller en halti...

MEN jeg må sige at jeg korser mig når jeg ser ejere af muskelhunde/ kamphunderacer skriver som Alex fx "Hans tunge er nok det farligste, lige efter hans prutter.. Det er ren giftgas" (no offence Alex) Men for mig får det mig til at tænke på, at man ikke indser hvad ens hund KAN indebære...

Forstår I?

• #24   29. nov 2006 Politiet har jo dårligt tid til at rykke ud til et indbrud, så jeg kan ikke se hvordan de kan få tid til at gå på hundejagt..

Og ja løsningen er selvfølgelig et forbud mod import af hunde uden tavler ;o)
    Der var du alligevel skarpere end mig

• #25   29. nov 2006 Jamen Janne, hvis du har din hund i snor, så bliver han vel ikke overfaldet?

• #26   29. nov 2006 *Lille blub-nu med TO skønne vovser *

Kan sagtens ske, fordi der er nogle mennesker som ikke har deres hund i snor smiley

• #27   29. nov 2006 Lille Blub : Jeg er skam helt klar over at det er et stort og potientielt farligt rovdyr jeg har i huset, men det er min tervueren altså også, og derfor mit spørgsmål : hvorfor kun muskelhunde og ikke schæfere, dobermann, og jeg kunne blive ved

• #28   29. nov 2006 MGP: Det er sgu lige så grimt og være den der står med muskelhunden/ kamphunden.... Man føler sgu med dem det går ud over - derfor kan jeg heller ikke se, at dem der tager deres forbehold omkring hvilken type hund de har og er ansvarlige, skal aflive deres hund....

• #29   29. nov 2006 Alex: Jamen i min verden er alle hunde potentielle dræbere - tjek lige hvilke racer jeg selv har... Så det er ikke fordi jeg har fordomme for racerne - men fordi jeg synes at jo flere grimme historier, jo mere ser folk jo skævt til mine racer også.... Men jeg tror det handler om, at de hunde som det omhandler, kan gøre større skade og det er dem som bliver nævnt igen og igen i medierne...

• #30   29. nov 2006 Blub: fordi jeg har min i snor betyder det jo ikke at alle andre har det vel?

og nej, de gange han er blevet overfaldet har han ikke været i snor, men været steder hvor løse hunde er tilladt

• #31   29. nov 2006 Nemlig Alex - Det er altså ikke kun muskel hunde som kan lave stor skade... Har set en lille pige bleve skam bidt af en golden, som ellers var så sød og rar normalt, men ikk lige den dag....

• #32   29. nov 2006 Janne: Jamen jeg tænker så, at hvis min hund er i snor og en anden kommer og angriber så vil jeg gøre ALT i min magt for at gå imellem - og jeg ved at du vil det samme... Så meget har jeg alligevel "fulgt dig" herinde...
    Men netop derfor stoppede vi med at tage Baloo med på steder som hundeskove og lignende, fordi man ikke ved hvilke typer hunde der ellers kommer der...

• #33   29. nov 2006 MGP: Jamen er dét så retfærdigt?

• #34   29. nov 2006 Ingen - men jeg spørger dig?

• #35   29. nov 2006 Blub: alle gange er hunden gået på ham uden varsel, hvordan skal jeg nå at komme imellem dem?

derfor jeg er imod det forbud, jeg har set for mange hunde angribe min uden at give varsel om det, jeg vil ikke mere, og jeg vil ikke affinde mig med at jeg kun kan gå ture rundt om blokken for ikke at min hund bliver overfaldet

• #36   29. nov 2006 Skal hunde, som er hurtige nok til at indhente et bytte (mynder) ikke bære mundkurv, når de færdes uden snor ?

• #37   29. nov 2006 I øvrigt MGP er mange amstaff altså under 50 cm.

• #38   29. nov 2006 Janne: Ja, hunde kan finde på at angribe uden varsel - alle hunde. Men ingen hunde får lov at nærme sig os når vi går tur - om den er med eller uden snor. Fordi VI ikke ved hvordan Baloo reagerer.... Men med en halti, i stedet for mundkurv, kan hunden jo godt forsvare sig...

• #39   29. nov 2006 Blub - Hvorfor bruger du halti ?

• #40   29. nov 2006 Okay MGP, synes bare jeg havde hørt det et sted.......

• #41   29. nov 2006 jeg vil så heller ikke smide en halti på min hund, har set den skade de kan lave

• #42   29. nov 2006 Alex: Vi bruger IKKE halti - jeg bruger det bare som et eksempel...

• #43   29. nov 2006 Janne: Jamen du har jo heller ikke noget og være nervøs for - hvis man tænker i de baner MGP nævner - mht aflivning af dem uden stamtavle...

Mgp: Ja, retfærdighed er en meget underlig størrelse... Og nej, man kan ikke banke fornuft i de brådne kar - hvis man kunne havde vi jo generelt et sindsygt fornuftigt samfund ikk?

• #44   29. nov 2006 nej det har jeg ikke, og er faktisk enig med hende på det punkt, ved kun at avle med tavle kan du kortlægge problemerne meget mere

men som så meget andet, tror jeg ikke det kommer dertil

• #45   29. nov 2006 Okay Blub, så misforstod jeg dig

• #46   29. nov 2006 Janne: Jeg giver dig også ret i at man kun bør avle med tavle - men jeg vil da under ingen omstændigheder aflive vores hund NU.... Hvis det var det skulle blive aktuelt... Men med Pitts blev det jo også sådan, at man ikke skulle aflive dem der VAR i DK, men man skulle tage sine forbehold. Man måtte bare ikke lave flere kuld og indføre flere af dem....

Alex: Helt ok... *ss*

• #47   29. nov 2006 og de skulle neutraliseres og bære mundkurv

• #48   29. nov 2006 Janne: Nu har vi jo to uden tavle (den farligste vi har haft, hun havde tavle????) og jeg ville klart vælge mundkurven til Baloo og Angel fremfor at aflive dem...

Kommentér på:
muskelhunde DKK hovedpointer

Annonce