1.281 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Hvad bruger I mod lopper og flåter? Hvad bruger I mod lopper og flåter?

Hej HG

Ja, som overskriften siger; hvad bruger I mod lopper og flåter til jeres hunde?

Og hvor godt virker det?

Vi har brugt Bayvantic, men selvom det virker rigtig godt, har jeg det virkelig dårligt med at putte kemikalier i nakken på hundene. Og bare den lugt af kemikalier, som hænger fast i hundene flere dage efter, får mig til at tænke, at det virkelig ikke kan være særlig godt for dem. Så jeg vil meget gerne bruge et andet, sundere alternativ.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad bruger I mod lopper og flåter?
  • #1   15. mar 2017 Sundt ved jeg ikke om det er men jeg bruger Bravecto (pille)

Der står at man skal give en hver 3 måned men jeg har kunne nøjes med 1 om året - givet I April - ingen flåter fundet resten af året smiley
    Så der skal snart købes en pille igen
    Ingen bivirkninger på mine hunde

• #2   15. mar 2017 Jeg bruger Bravecto og har gjort det i nogle år nu. Det er en pille som hunden skal have med tre måneders mellemrum. Den holder lus, lopper og flåter væk. Det er nemmere end at dryppe i nakken. Hunden bliver ikke fedtet i pelsen og må bade/blive godt våd lige bagefter da det jo ikke vaskes af. Sundere? Det tror jeg ikke det er.

• #4   15. mar 2017 advantage tror jeg det hedder

• #5   15. mar 2017 jeg bruger til mine vapser bivantic, fordi jeg ikke har kat og så bruget jeg avantec eller avantic kan ikke husket navnet på mine hunde der bor i kattehjem til daglig smiley

• #6   15. mar 2017 mine får en gang om måneden, Gustav han er allergisk overfor lopper smiley og fordi vi får så meget besøg af hunde fra katte hjem så slæber de ofte lopper med herhjem, så de får også en kur en gang om måneden! smiley

• #9   15. mar 2017 Bravecto ved behov smiley

• #10   15. mar 2017 mine hunde får hvidløg i pulver det som man bruger til heste har gjort det i mange år har ingen problemer lopper eller andet ud tøj

• #12   15. mar 2017 Der er intet sundt alternativ der virker godt nok.
    Det er desværre en fact. Så det er gift eller ingen beskyttelse. Pest eller kolera.

• #13   15. mar 2017 Bravecto

• #16   15. mar 2017 Jeg har ALDRIG givet noget mod Lopper og Flåter ... og jeg har haft hunde i over 50 år.
    Vi har ALDRIG haft Lopper ... og Lasse har haft 2 sølle Flåter på 11 år.
    Vi kommer ellers både ved sø ... skov ... græsmarker ---> ( godt nok en golfbane ---> så der har de sikkert kappet hovederne af Flåterne , når de slår græsset ... ha ha ha )
    Her er masser af katte , der render rundt ( pisse irriterende ) ... men mine hunde kommer ikke hen til dem .... og vi har pindsvin i haven ... Men vi har som skrevet alligevel aldrig haft Lopper ... smiley

• #18   15. mar 2017 #17 .. Nej Birgitte .... men her er ræve i skoven ... og der kommer ræve i området hvor jeg bor ... og ræveungerne leger på vores store fællesareal .
    Så det er sgu' ikke golfbane det hele. .... Men tak for oplysningen

• #19   15. mar 2017 Bruger bravecto i sommerhalvåret og ingenting om vinteren.
    Bor i byen, og kommer hovedsageligt i skove, som ikke indeholder det store dyreliv.

• #20   15. mar 2017 Giver dagligt hundene olie i maden, bl.a. kokosolie og nigellaolie, det virker afskrækkende på div. utøj.

Faktisk virker det bedre end da vi for år tilbage brugte Bayvantic!!! Og vi er udsatte, da vi har rådyr på besøg i haven af og til og færdes mange steder i naturen.

Skal vi ud i "højrisikoområder" så får de en omgang biospray imod lopper og flåter, f.eks. den fra Anibio.

• #21   15. mar 2017 Mine får bravecto hver tredie måned, dog holder vi pause om vinteren.

• #22   15. mar 2017 Her får hunde og katte Advantage, når de en sjælden gang har lopper, det er typisk en enkelt gang om året. Jeg nægter simpelthen at fylde dem med gift, hvis det ikke er nødvendigt.
    Flåter bliver fjernet manuelt, langt de fleste når slet ikke at sætte sig fast, men bliver spottet, mens de kravler i pelsen. Det er sikkert også nemmere at spotte flåter på en lille hvid malteser, end på fx en berner smiley

• #24   15. mar 2017 Frontline

• #25   15. mar 2017 Katten får Frontline.
    Nova får det samme præperrat, men kun hvis vi skal i sommerhus, hvor der er mange flåter. Hun har haft 2 flåter i hele hendes levetid, trods hun ellers ikke rigtig bliver beskyttet mod dem.

• #26   15. mar 2017 Capstar og program vet ved behov.
    Vi er godt tilfreds. Med hunde der vaskes ofte er pipetter et no go.

Kommentér på:
Hvad bruger I mod lopper og flåter?

Annonce