{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.008 visninger | Oprettet:

Betalt "hundeskov" i Køge-området {{forumTopicSubject}}

Vi er i den dejlige situation, at vi skal flytte i hus i omegnen af Køge. Og i den forbindelse har jeg kigget på luftesteder for hundene. Jeg faldt i den forbindelse over en artikel, hvor der blev nævnt en skov, hvor man kunne betale for at bruge den. Nogle der har hørt om det? Eller kender til andre områder i nærheden? Og når jeg mener skov, mener jeg rigtig skov, ikke sådan et lille indhegnet område med mange løse hunde smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betalt "hundeskov" i Køge-området
  • #2   1. mar 2017 Det var lige netop den artikel, jeg havde læst smiley men kan ikke finde noget, når jeg søger efter det, så tænker der måske er nogle lokalkendte der har hørt om det eller ved om det stadig eksisterer

• #3   1. mar 2017 http://www.vielskerhunde.dk/hundeskove-i-danmark/kortvisning/

Jeg tror faktisk, at den i Purlunden er nedlagt smiley

• #4   1. mar 2017 Ih hvor ærgerligt smiley der er heldigvis andre områder og vi har også masser af andet lige i nærheden, men det kunne være rart med noget fritløb også

• #5   2. mar 2017 Hunde i fritløb i en skov der ikke er hegnet ind smiley
    Hundeskove bør være hegnet ind for at sikre 2ting.
    1. Hvis fido ikke kan kaldes ind, kommer han i det mindste ikke længere væk end hegnet tillader.
    2. Hegnet skal holde vildtet ude af hegningen,.

At lade en hund løbe frit i en åben skov er totalt uansvarligt!

• #7   2. mar 2017 Badetøffel, de er hegnet ind, står der i artiklen, kan jeg se, så Der er heldigvis taget højde for de to parametre smiley når jeg skriver rigtig skov, er det fordi, at hundeskov i Københavnsområde oftest er en lille, firkantet græsplane med indhegning. Så kunne godt tænke mig at gå i en rigtig skov ift beplantning og størrelse . Er helt med på, at i en almindelig, ikke-hundeskov der skal hunden være i snor af hensyn til dyr osv smiley

• #10   2. mar 2017 Anine , håber der kommer nogen, der kan give svar smiley der er nemlig ikke så mange egnede steder inde i byen, hvis man gerne vil have lidt plads og gå i fred - det er en af de ting, jeg glæder mig allermest til: masser af grønt!

• #12   2. mar 2017 ved ikke om det er i nærheden af Strøby Egede du skal flytte til.
    Kan huske fra min barndom at der var en del skov der, hvor vi løb og legede med hundene.
    Skoven var nede i nærheden af stranden

• #13   2. mar 2017 Kender ikke skovene i Køgeområdet, men benytter så absolut helst de store uindhegnede hundeskove. Typisk har benytterne væsentlig mere styr på deres hunde, og de er ikke så overrendte.
    Men området omkring Bagsværd Sø
    og så Vestskoven er nok vores foretrukne i Kbh.
    Plus selvfølgelig Bernstorffparken, men den er lidt mere besøgt.

• #15   2. mar 2017 Nu har jeg ikke lige læst hele tråden, så jeg undskylder, hvis det er nævnt et sted smiley

Men i lellinge skoven, (ret tæt på Køge) elsker vi at gå tur. Og inde i skoven er der et indhegnet område, som vidst nok ejes??? Ihvertfald bruges af en hundeklub. Måske var det en mulighed at kontakte dem? smiley

• #16   2. mar 2017 Line H: det er i nærheden af Strøby Egede, og der er der heldigvis ogSå
    Mange grønne steder - Tryggevælde Å fx.
    C&N: Det er tæt på Lellinge så det må jeg lige undersøge, tak smiley

• #17   2. mar 2017 Selv tak smiley
    Selv hvis det ikke kan lade sig gøre, så er lellinge en dejlig skov at gå tur i smiley jeg ved godt at det ikke er helt det samme smiley

• #18   2. mar 2017 @5: Hm.... jeg har da ofte frekventeret uindhegnede hundeskove da jeg boede i Albertslund. I Københavnsområdet ligger, der nogle ret fede STORE fritløbsområder. Og ja, de kræver selvfølgelig at indkaldet også virker selvom man skulle støde på et rådyr eller en hare. Men at kalde det totalt uansvarligt er lige voldsomt nok. Jeg holdt min 'jæger' i snor, men hende, der kom HVER gang jeg kaldte UANSET hvad vi mødte, var der da intet uforsvarligt i at slippe løs.
    @Ida: Jamen velkommen til Køge smiley Det er en dejlig by, men fritløbsområder er det ret sølle med - desværre. Der findes nogle små indhegninger, men de er virkelig små og overrendte. Jeg bruger dem ikke. Stort set al skov i området er ejet af Vallø og de er ikke villige til at lave ordentlige fritløbsarealer til offentligheden i deres skove. Jeg vil på det kraftigste fraråde at slippe vovse løs alligevel i deres skove; de har ofte folk ude at patruljere så chancen for at blive opdaget med løs hund er temmelig stor. Jeg har hørt om mange, der er blevet taget og man slipper altså ikke med en løftet pegefinger. De går hele vejen og udsteder bøder.
    ... at de folk der så lejer jagten i deres skove har løse hunde (også uden for jagtsæsonnen), der absolut ikke er under kontrol og genere alle mulig andre i skovene er åbenbart noget helt andet smiley
    Det er korrekt at der engang var en 'stor' skøn hundeskov på 8 Ha man som privat kunne købe adgang til for 750 kr pr hund. Det var en virkelig god ordning. Men den er desværre nedlagt og skoven lavet om til træningshundeskov, hvor foreninger kan købe sig ind og træne fx eftersøgning. Det er temmelig dyrt; man skal købe min 10 kort til 525 kr stykket pr år. Man råder så over skoven i et fast tidsrum på 2 timer. Om vinteren kan man lade hundene løbe frit ved stranden. Jeg har pt ikke noget sted jeg kan slippe min Dobermann løs andet end ved stranden, hvor man ikke risikere at møde cyklister da den mark jeg ellers brugte er pløjet op nu (bare rolig jeg havde fået lov at have hende løs der).
    @Line H: Det er Valløs skov. Ikke et sted jeg ville satse på at slippe hunden løs smiley

• #19   2. mar 2017 @C&N: Indhegningen i Lellinge er den man som forening kan leje af Vallø. I DcH Herfølge har vi lejet os ind på arealet. Som A eller E hundefører skal man købe et kort så man kan træne eftersøgning (vi har ikke ret mange andre muligheder for det). Jeg er ikke klar over om der er andre foreninger der lejer sig ind - muligvis PH Skovbo, men jeg er ikke sikker.

• #20   2. mar 2017 Mette Marie, så ved jeg det smiley
    Jeg er bare gået forbi en del gange, og så var min kæreste bare ovre og læse på skiltet en dag, hvor der stod noget med en klub smiley

• #21   2. mar 2017 Tusind tak for uddybende svar, Mette Marie smiley det lyder til, at jeg så bare lufter hundene i snor i de dejlige skovområder og så ellers nyder godt af fritløb på stranden i vinterperioden.

• #22   2. mar 2017 Jeg bor stort set lige op af Lellinge skov og går der ofte. Det er en super lækker skov! Mange muligheder og så er der totalt fred og ro, hvis man ved hvilke dele af skoven, der ikke opholder sig særlig mange mennesker i smiley og det er en lækker skov at gå tur i, selvom hundene skal have snor på smiley

• #23   2. mar 2017 Ih Fella, det lyder lækkert! Så skal mopperne og jeg vist til at udforske Lellinge Skov smiley

• #24   2. mar 2017 Hvis man går ind i skoven fra "bagsiden" (som jeg kalder det smiley ) ved Lidemark, er det sjældent, at man støder på nogen smiley

• #25   2. mar 2017 Jeg glæder mig til at udforske området! Kender det ikke så godt, så det bliver spændende! Tak for insider-tips smiley

• #26   3. mar 2017 Fella: Hvis du bor i Lidemark er det altså ikke 'Lellingeskoven' du går ind i ad bagsiden smiley Det der populært kaldes Lellingeskoven er det der egentlig hedder Skovhusvænge. Den lille klat skov nord Yderholm, som Køge Å løber igennem nede i en slugt. Den lille klat skov er der vist ikke fred og ro i nogensinde og mountainbikerne har slidt den nærmest helt i stykker de sidste 10 år. For 10 år siden kunne man fx se orkideer et par steder på skrænterne; de er væk nu.
    De områder af skoven du formegentlig går rundt i hedder Tågerød Skov, Lellinge Frihed og måske også Åshøje Overdrev. Jeg bor i Lellinge og går rigtig tit (så sent som i morges smiley ) i de skoveparter, der hedder Frijsenborg slette, Lellinge Frihed og Græsmarks skov. Og ja, de dele af skoven vi går i er ikke specielt overrendte her er der fred og ro og man kan gå nogle rigtig lange ture uden at møde et øje. Sjovt at du bor så tæt på smiley

• #27   3. mar 2017 Nå for pokker, troede faktisk at det hele var den samme skov smiley så lærte jeg også noget nyt. Jeg bor ikke i Lidemark, men tæt på smiley Ja delen hvor åen løber, holder jeg mig generelt fra. Der har jeg oplevet lidt for meget (som faktisk medførte en brækket hale på Fella).
    Tak for info smiley

• #28   3. mar 2017 Godt med alle insidertippene smiley

• #29   3. mar 2017 Måske vi ses i skoven en dag smiley
    Uha en brækket hale lyder ikke godt smiley Jeg går ikke så tit tur i Skovhusvænge, der er ellers et kønt og spændende landskab; der er simpelthen for mange mountainbikere og der viser sjældent hensyn til andre. For 10-15 år siden kom jeg der meget.

• #30   3. mar 2017 Jeg går ind imellem i Åshøj skoven smiley

Kommentér på:
Betalt "hundeskov" i Køge-området

Annonce