{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.334 visninger | Oprettet:

Den stakkel!!! (hund står bundet) {{forumTopicSubject}}

Jeg står her med et knust hjerte... og vil gerne have lidt råd og vejledning.
Jeg har en nabo der er den heldige ejer af en skøn (tror jeg da) samojedhund. Jeg ser det som en selvfølge, at det at have hund betyder at man må aktivere den, motionere den, stimulere den osv. alt det vigtige for at ens hund har det godt og kan fungere. Men nej! Ikke alle har denne opfattelse :o(
Denne stakkels hund står døgnet rundt i et villakvater bundet til en ca. 3 m lang snor i deres carport. Jeg har ALDRIG set dem går tur med den, i den tid jeg har boet her (ca. 10 mdr.) og jeg har ALDRIG set hunden været inde for. Jeg har været lidt inde og læse om racen, og ser netop at det er en af de hunde som kræver MEGET motionering og aktivering i forhold til visse andre hunde.
Jeg ser det som form for mishandling (mellem form). For godt nok ser den ud til at få mad og pelsen ser vidst også nogenlunde ud, men hunden mishandles (i mit sind) "psykisk", da dens naturlige behov på INGEN måde bliver dækket.
Jeg ser det som om den nærmest har det som hundende ved et dyreinternat (disse har ikke optimale forhold, men alligevel de bedst mulige, i situationen som herreløs), og dog alligevel ikke, for disse hunde får i det mindste stadig gåture og menneskelig kontakt hver dag!!!
Jeg kan godt forstå hvis nogle ejere ikke vil have deres hune indenfor (f.eks. ved "brugshunde"), eller hvis det er deres alternativ fordi den ødelægger deres hjem når de er på arbejdet... -men dette er jo ikke tilfældet!! Det er ikke kun nogle timer om dagen, det er altid.

HJÆLP mig!! Kan man gøre noget? Kan det meldes? Jeg er bange for det ikke kan, da hunden fysisk er i nogenlunde stand...

Eller er det bare mig der er for pyldret?

Håber virkelig at høre jeres meninger her inde! Tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den stakkel!!! (hund står bundet)
  • #1   26. nov 2006 Du er absolut ikke pylret , er sikker på hvis man kunne spørge en hund , ville det at stå bundet i lænke eller snor altid , være det værste der kan overgå en hund........at de kan få sig til det...

  • #2   26. nov 2006 Jeg vil kun henvise til hundeloven.: Det er ikke tilladt at til stadighed holde hund i lænke....Maks 2 timer i træk (mener jeg det kan godt være det er 4 timer )men i hvert fald ikke mere end 4 timer.

  • #3   26. nov 2006 Det er ikke tilladt at have en hund stående bundet hele tiden, og snoren skal være mindst 5 m. lang. Du kan se reglerne på dyrenes beskyttelses hjemmeside.

  • #4   26. nov 2006 Det var da godt nok sørgeligt.. det syns jeg. Jeg ved desværre ikke hvor den grænse går altså hvad kan man tillade sig og hvornår er det mishandling ikke i det her tilfælde ihvertfald....



  • #5   26. nov 2006 Vibeke E: Jeg tror at snoren måske også er 5 m lang... men den er bundet til taget af carporten, så den kan nok kun bevæge sig på de 3 meter jeg skriver... Tager man det så som at det er 5 meter???

  • #7   27. nov 2006 1000 tak allesammen!
    Er virkelig glad for jeres opbakning, det betyder meget. Jeg vil især på Lise L's initiavtiv anmelde ejeren, da jeg synes at hunden fortjener bedre.
    Tak fordi i alle melder tilbage at dette også er et vigtigt emne :o) jeg skal nok opdatere hvad der sker følgende...

    Tak igen allesammen!


  • #8   27. nov 2006 Jeg har netop sendt en mail til kredsformanden og venter spændt på svar....

    Skriver nærmere når der sker mere...


  • #9   6. dec 2006 Så... en lille opdatering til alle interesserede.
    Jeg har netop (efter lang tids venten) modtaget svar ang. ovenstående problem fra kredsformanden i herning.
    Hun skrev følgende:

    Hej Christina

    Tak for din mail, og beklager det sene svar. Det er ikke så tit jeg er på min mail.

    Der kan godt være et problem med det her. En hund må ikke være lænkehund, men selvom du har været forbi på flere forskellige tidspunkter, kan det jo være, at den bliver taget ind engang imellem...

    Hvis du synes, vil jeg godt kigge forbi på ejendommen. Og forhåbentlig er der ikke noget galt.

    Naturligvis er du anonym.

    Med venlig hilsen

    Dorthe S. Jensen, kredsformand Herning



    Jeg vil sende svar tilbage til hende om at jeg synes hun skal prøve at opsøge ejendommen. Jeg håber også at høre om det videre forløb fra hende


Kommentér på:
Den stakkel!!! (hund står bundet)

Annonce