Når hunden ikke er den smarteste :) {{forumTopicSubject}}
er der andre her på hundegalleri, som har nogle mindre intelligente hunde?
Trille er nok den mindst intelligente hund jeg nogensiden har haft.
Jeg gav op med hundespillene jeg havde, for hun fattede simpelthen hat af dem.
Engang løb hun ned af en trappe i en have, hvor der var en højkant op til resten af haven. Trille kunne ikke finde ud af at gå op ad trappen igen, så hvad måtte hun gøre? hun måtte da forsøge at springe op.
Hvilket resulterede i at hun fløj hovedførst direkte ind i kanten. Der var nok 1,5m op. Et spring hun aldrig ville have kunne tage.
Og her til aften, har jeg fået en ny foderbold. Nolle er super smart, ruller den rundt, og der faaaalder godbider ud over det hele. Trille? Hun står stille og moser sin lille tunge ned i den, og trækker en enkelt godbid ud ad gangen. Det tog hende ihvertfald dobbelt så lang tid at tømme hendes end Nolle brugte på hans
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 618 Svar: 3.633
Deres forhold er stadig meget nyt. Men de putter (Trille har aldrig puttet før)
og leger
De har mega glæde af hinanden, på trods af forskelligeheden i deres intelligens
okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.459
Når den Irske Ulvehund er her, er der sat et tyndt lille gitter op, så mine små hunde kan være alene uden ham. Han respekterer det fuldstændigt og kunne ikke finde på at gå igennem det, selvom åbningen er stor.
Calaya fatter på ingen måde, hvordan hun dog skal finde ud. Vi har vist hende vejen mange gange, men går der et par timer, så er hun lost igen. Hvis hun er heldig, når hun at hægte sig på, hvis en af de 2 andre går igennem
mar 2007
Heldigvis er Trille ikke helt spejlblank. Hun har da lært at sitte, og give pote, på 4 år
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1232 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 2.838
mar 2007
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.099
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 984
Men med andre ting undrer man sig nogen gange. Vi gik fordi et heg med el i, dum som han var satte han snuden på det og fik et rap. Andre hunde ville nok have flyttet sig eller pevet, men Bum skulle da lige sætte næsen på det igen for at se om det var rigtigt at man fik et rap.
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.005
Candy: hun så de andre gå pænt ud af stien Jon havde gravet i sneen det havde sneet voldsomt i to døgn....Hvad gjore Candy? tog tilløb og hoppede ud i meterhøj sne (sank simpelthen lige så stille ned til bunden) og kiggede mega bebrejdende på mig, da jeg fiskede hende op!
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.336
At en hund er klodset eller begår en enkelt dumhed er bestemt ikke lig med at den ikke er særlig smart. Min gamle Daffy opfattede jeg normalt som rimelig skarp rent mentalt. Hun var med i et adfærdsforsøg engang, hvor hun scorede meget højt på fx problemløsning. Hun var nærmest 'vandskyende' og vidste udemærket godt at ænder, der svømmede på havet var umulige for en lille vandskræk hund at få fat i. Billedet i hendes hoved var så åbenbart helt anderledes den dag vi var gået ud på en bådebro og der så svømmede ænder rundt nærmest under fødderne på hende. Hun trådte simpelthen bare ud i luften, somom hun forventede at kunne gå på vandet. Hun gik under med et kæmpe plask og hendes ansigtsudtryk da hun dukkede op igen var total overraskelse
Når hunden ikke er den smarteste :)