{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.287 visninger | Oprettet:

Hjælp til mælke produktion {{forumTopicSubject}}

Hej alle søde hunde-folk:)
Håber jeg igen har held med at spørge jer til råds:))
Vores tæve fik jo 9 hvalpe i lørdags og det kniber lidt for hende med at følge med i mælken.. de sutter af livet løs og virker egentligt tilfredse - men vægten siger noget andet:(
ved godt at det stadig er tidligt og at det sikkert bliver bedre - men kan vi gøre noget for at forbedre/fremskynde mælken? Vi har været ved dyrlægen idag - alt ser fint ud, vi er dog blevet udstyret med lidt mælk/flasker i tilfældet at det for alvor kommer til at knibe:)
Håber på hurtig hjælp:))

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til mælke produktion
  • #2   30. jan 2017 får tæven nok (og rigtigt) foder?

• #4   30. jan 2017 Jeg har nu flasket en del op uden problemer, det vigtigste er den første modermælk Det er straks værre, hvis de ikke får noget.

Du kan også supplere et par af de mindste, så der er mere til de store. Hvis i ikke bryder jer om en ammetæve.

• #5   30. jan 2017 råt kød, kærnemælk A38 virker rigtig godt!

• #7   30. jan 2017 Giv tæven en halv tablet primperan! Det virker mælkestimulerende hos både mennesker og dyr og er et super vigtigt opdrætterfif.
    Egentlig er det kvalmestillende, men bivirkningen er at det fremmer mælken hos diegivende arter.

• #8   30. jan 2017 Kenzie, der findes skam også dokumentation hos katte. Men det vigtigste er råmælken, som er til stede de første 24 timer. smiley

• #10   30. jan 2017 Jeg håber, at der kommer mere gang i mælkeproduktionen.

Men hvis ikke, ville jeg foretrække at supplere med mmr fremfor at flaske nogle af hvalpene. Så længe de får noget modermælk, er det bedre end intet. smiley

• #11   30. jan 2017 Hun får hvalpefoder - både tør og våd og i rigelige mængder.. hun trænger også, da hun var meget svær at få til at spise i de sidste uger inden fødslen. Hun bliver tilbudt(og spiser) hver time:)
    Vi har snakket ammemor, men håber på at hun "bare skal godt igang" det er jo kun 2 dagen:) hvor er den tæve med den enlige hvalp? Hvis nu...
    Og er enige med jer i at modermælk er nr 1 - det er kun tænkt som tilskud med erstatning - for alle dier godt, så de får alle fra hende:)
    Det præparat(primperan) .. hmm.. vil helst gøre det uden medicin;) men vender det med vores dyrlæge.. tak for alle input<3 skriv endeligt hvis der er mere hjælp til vores skønne moar<3

• #14   30. jan 2017 Jeg ville nok bare give den halve tablet i stedet for potentielt at risikere hvalpenes liv, hvis der virkelig ikke er mælk nok. De skal jo tage på, hver dag.
    Der er tale om en fuldstændig harmløs behandling som tusindvis af opdrættere i EU bruger.

Hvis ikke hun får nok mad, så suppler med oksefedtpulver.

• #15   30. jan 2017 Nu skriver du ikke om hvalpene taber sig og i så fald med hvor meget, men det er ikke usædvanligt, at hvalpene eller i hvert fald nogen af dem taber sig lidt de første par dage, når man har et stort kuld. Det skulle dog gerne vende i løbet af det næste døgn.

Jeg har haft kuld, hvor det er sket, og kuld hvor alle har taget på fra dag et, men alle tæverne er endt med at have mælk nok. Jeg har så nogen gange givet lidt tilskud, hvis nogen af hvalpene har været en del mindre end de andre. Først har jeg sørget for, at de er kommet på nogle gode patter, så de også får modermælk og så lidt tilskud bagefter.

• #16   30. jan 2017 Vi søger også for at "forfordele" de hvalpe der har tabt mest.. så de får første run på patterne - de vejede fra 290-385g (kun en enkelt under 300g) og nogle har hentet en del ind på tabet - andre fortsætter tabet her på 2.dagen
    Har læst et sted at de må tabe op til 10% de første døgn.. det lyder af meget - eller?
    Vi har indkøbt råt kalvekød og til at lave kærmemælks koldskål med æg og fløde.. :))
    Malene: læser at det kun er på recept - så kan ikke få fat på det udenom lægen - lyder det rigtig?:)

• #19   30. jan 2017 helt enig med overstående i hun skal have hakkede oksekød fx.
    men at smide en sjat A38 oven i, skader bestemt ikke!
    hun skal selvfølgelig ikke have A38 alene uden noget, det samme gælder fløde osv.
    men at blande det sammen med kød er altså en rigtig god hjælp til mælkeproduktionen.

• #20   30. jan 2017 Hun spiser rigtigt godt - en fin kombi af kvalitets hvalpe foder (våd og tør) - købt ved dyrlægen. Hun drikker også tilsvarende - så der ligger problemet ikke:) så det andet skulle kun være for at booste det mælk smiley
    Og nej.. ingen medicin udenom dyrlægen! smiley

• #21   31. jan 2017 At give mælkeprodukter booster ikke mælk smiley Fedt og protein (som fx i Pias forslag om hakket kød med højt fedtinhold) er langt bedre. Æggeblommerne kan også være gode. Men fløde, A38 og Kærnemælk (de sidstnævnte er jo faktisk ret magre) gør egentlig ikke noget godt for en hund ud over at give dem vædske smiley
    Held og lykke med kuldet og håber at går bedre nu smiley

• #22   31. jan 2017 Endte med at lave en "koldskål" på mange æggeblommer, 1 dl fløde og 1/2 dl kærnemælk - tænkte at det kunne gå for protein/fedt i en snæver vending smiley og noget er der sket.. om det er tiden, hjælpen eller magi.. de har alle taget på i varierende grad til morgen-vejning! HURRA smiley meen .. der er nok stadig lang vej endnu med 9 sultne bæster smiley

• #23   31. jan 2017 Det lyder godt. smiley Og mon ikke det vil gå fremad nu. Der skal meget mælk til 9 hvalpe, og jeg synes ikke din oplevelse lyder usædvanlig.

Kommentér på:
Hjælp til mælke produktion

Annonce