2.406 visninger
|
Oprettet:
Hvalpebesøg - hvornår? {{forumTopicSubject}}
Jeg faldt lige over en tråd omkring hvalpebesøg på facebook, i en amerikansk gruppe. Her tillader opdrætterne ikke besøg hos hvalpene, før de fylder 8 uger og har fået 2. vaccine. Mange sælger dem til gengæld heller ikke før 12. uge.
Jeg har både oplevet at måtte komme forbi i 2. uge, men også et sted hvor jeg ikke måtte komme før 8. uge.
Hvad er normal procedure hos jer? - og hvorfor?
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 58 Svar: 736
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.905
Der kan være undtagelser, jeg har haft et par købere, der boede meget tæt på os, de har fået lov til at stikke hovedet ind, når hvalpene var et par uger gamle.
For mig handler det om ikke at stresse tæven og hvalpene skal have en alder, hvor de er begyndt at interessere sig lidt for verden omkring sig.
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.099
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.013
Det skal foregå på tævens præmisser. De må flytte fra 8 uger, men vil ikke have alle, eller for mange flytter samme dag. Det er både for min folks, de nye familiers og min egen skyld. Jeg vil kunne give familierne de sidste gyldne ord, sige ordentligt farvel osv
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Til gengæld har jeg selv hentet en hvalp i Italien, hvor opdrætteren havde det princip, at ingen andre end hende og manden måtte røre hvalpene før de blev vaccineret 1. gang som 8 ugers. Det kom lidt bag på mig, da jeg var nede for at hente en 10 ugers hvalp, for jeg kunne godt regne ud, at eftersom de fleste af hvalpene skulle til udlandet og jeg var den første til at hente hvalpene, og de boede afsides, så havde hvalpene ikke mødt ret mange mennesker, så jeg var noget spændt, da jeg skulle møde dem første gang. Men jeg havde ikke behøvet bekymre mig, for det er et af de mest kontaktsøgende kuld, jeg har mødt. Muligvis også fordi, de gik i en indhegning, hvor der ikke var meget at lave.
Det er Celtia, det drejer sig om, og hun er stadig nu som snart 10 årig en af de mest menneskevenlige og kontaktsøgende hunde, jeg har kender. Hundefolk, der møder hende, bliver meget forbløffede, når jeg fortæller om hendes baggrund, fordi det går i mod så meget af det, vi tager for givet.
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.247
aj lens har lige fundet ud af at jeg kommer til at følge en af aslans hvalpe helt tæt. så jeg kommer da til at lægge billeder op af snow og victor
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.247
mar 2016
Følger: 11 Følgere: 208 Hunde: 5 Emner: 56 Svar: 1.473
men følte de havde brug for den ekstra uge før de skulle til at møde hele verdenen, dog kom de så også ud og mødte hele verdenen da de ramte 4 uger, børn, voksne, andre hunde, snoren amen you name it, they did it, synes den sidste uge lige gjorde dem det mere sikre på benene og lige gjorde dem det mere modige så de kunne møde folk og faktisk være vildt spændt over det
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.349
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.390
Dengang vi reserverede Boss og Paya besøgte vi dem to gange i ugen, men kun fordi det var i samme by som vi selv bor i.
Jeg vil som minimum besøge én gang inden den er 8 uger.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Både fordi, det er så langt fra min egen indstilling, men også fordi, at jeg på det tidspunkt, aldrig havde hørt om nogen opdrættere med det princip. Og indtil denne tråd har jeg heller ikke hørt om andre med samme holdning.
Hvad hun ville have sagt, hvis jeg havde sagt, at jeg gerne ville besøge kuldet, ved jeg ikke. Måske var et besøg ok, men ikke at håndtere hvalpene. Men det var aldrig aktuelt med en ekstra tur til Italien.
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.145
Besøg inden syntes hverken jeg eller mødrene var specielt super, hverken hvalpen, køber eller jeg fik så meget ud af besøg inden.
Dette var chihuahua hvalpe.
Hvalpebesøg - hvornår?