{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.406 visninger | Oprettet:

Hvalpebesøg - hvornår? {{forumTopicSubject}}

Jeg faldt lige over en tråd omkring hvalpebesøg på facebook, i en amerikansk gruppe. Her tillader opdrætterne ikke besøg hos hvalpene, før de fylder 8 uger og har fået 2. vaccine. Mange sælger dem til gengæld heller ikke før 12. uge.

Jeg har både oplevet at måtte komme forbi i 2. uge, men også et sted hvor jeg ikke måtte komme før 8. uge.

Hvad er normal procedure hos jer? - og hvorfor? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpebesøg - hvornår?
  • #1   22. jan 2017 Min opfattelse af hvad der er mest normalt er at hvalpekøbere kan komme på besøg når hvalpene er 3 uger. Så vidt jeg ved er hvalpene i øvrigt dækket ind hos moren ift. vacciner smiley

• #4   22. jan 2017 Jeg siger fra 3. uge og derefter så tit køber har tid og lyst til.

Der kan være undtagelser, jeg har haft et par købere, der boede meget tæt på os, de har fået lov til at stikke hovedet ind, når hvalpene var et par uger gamle.

For mig handler det om ikke at stresse tæven og hvalpene skal have en alder, hvor de er begyndt at interessere sig lidt for verden omkring sig.

profilbillede
  • #6   22. jan 2017 Når hvalpene har åbnet øjnene, før er der ingen grund til at de kommer, da hvalpene overhovedet ikke er spændende før og de skal lige over de kritiske første dage. Jeg har så besøg af køberne før fødslen også. de må gerne flytte herfra når de er 8 uger, det har jeg ingen problemer med.

• #9   22. jan 2017 Fra uge 3 for folk der ikke er nogenlunde faste i husholdningen. Skulle min veninde fx have en af hvalpene og mine hunde ser hende engang imellem og kender hende, kan det sagtens være før 3 uger. Fremmede cirka 3 uger og når hundemor virker tryg ved det.

Det skal foregå på tævens præmisser. De må flytte fra 8 uger, men vil ikke have alle, eller for mange flytter samme dag. Det er både for min folks, de nye familiers og min egen skyld. Jeg vil kunne give familierne de sidste gyldne ord, sige ordentligt farvel osv smiley

• #10   22. jan 2017 Jeg vil også sige omkring 3 uger er et godt tidspunkt at starte med at få hvalpekøbere på besøg. Inden da er der ikke meget at se på, men familie og venner, som tæven kender er velkomne og jeg har da også ind i mellem haft hvalpekøbere på besøg tidligere. De fleste af mine tæver har taget den slags meget afslappet.

Til gengæld har jeg selv hentet en hvalp i Italien, hvor opdrætteren havde det princip, at ingen andre end hende og manden måtte røre hvalpene før de blev vaccineret 1. gang som 8 ugers. Det kom lidt bag på mig, da jeg var nede for at hente en 10 ugers hvalp, for jeg kunne godt regne ud, at eftersom de fleste af hvalpene skulle til udlandet og jeg var den første til at hente hvalpene, og de boede afsides, så havde hvalpene ikke mødt ret mange mennesker, så jeg var noget spændt, da jeg skulle møde dem første gang. Men jeg havde ikke behøvet bekymre mig, for det er et af de mest kontaktsøgende kuld, jeg har mødt. Muligvis også fordi, de gik i en indhegning, hvor der ikke var meget at lave.
    Det er Celtia, det drejer sig om, og hun er stadig nu som snart 10 årig en af de mest menneskevenlige og kontaktsøgende hunde, jeg har kender. Hundefolk, der møder hende, bliver meget forbløffede, når jeg fortæller om hendes baggrund, fordi det går i mod så meget af det, vi tager for givet.

• #11   22. jan 2017 #7
    aj lens har lige fundet ud af at jeg kommer til at følge en af aslans hvalpe helt tæt. så jeg kommer da til at lægge billeder op af snow og victor smiley

• #13   22. jan 2017 ja lige præcis snowflakes som bliver til snow.

• #15   22. jan 2017 Jeg lod gæster som venner osv. kommer fra 4 uger af og familier der skulle have hundende komme fra 3 uger af, ved ikke hvad der er bedst?
    men følte de havde brug for den ekstra uge før de skulle til at møde hele verdenen, dog kom de så også ud og mødte hele verdenen da de ramte 4 uger, børn, voksne, andre hunde, snoren amen you name it, they did it, synes den sidste uge lige gjorde dem det mere sikre på benene og lige gjorde dem det mere modige så de kunne møde folk og faktisk være vildt spændt over det smiley

• #16   22. jan 2017 Nu er jeg ikke opdrætter men hundekøber en gang imellem. De fleste steder jeg har købt hvalp har man måttet komme på besøg fra hvalpene var 2 eller 3 uger. Perle holdt jeg første gang da hun var 2 uger. Perles mor var MEGET glad for besøg smiley I Clintons kennel hedder det 3 uger. Jeg 'gad' dog ikke kører hele den lange vej til Kalmar for hvalpene var 5 uger og begyndt at blive små hunde smiley Jeg kender opdrætter ret godt, så derfor turde jeg godt vente. Ellers plejer jeg godt at ville se tæve og hvalpe så snart det er muligt.

• #17   22. jan 2017 Jeg havde ikke købt hund hos en, hvor jeg ikke måtte besøge hvalpen før den var 8 uger.

Dengang vi reserverede Boss og Paya besøgte vi dem to gange i ugen, men kun fordi det var i samme by som vi selv bor i. smiley
    Jeg vil som minimum besøge én gang inden den er 8 uger.

• #18   23. jan 2017 Jeg skal måske tilføje til min Italiens tur, at jeg havde været på besøg hos opdrætteren et par gange før og kendte moren til det kuld, jeg skulle have hvalp fra, som en dejlig venlig hund, og hendes hunde generelt som tillidsfulde, så jeg havde aldrig overvejet, at hun havde sådan en regel.
    Både fordi, det er så langt fra min egen indstilling, men også fordi, at jeg på det tidspunkt, aldrig havde hørt om nogen opdrættere med det princip. Og indtil denne tråd har jeg heller ikke hørt om andre med samme holdning.

Hvad hun ville have sagt, hvis jeg havde sagt, at jeg gerne ville besøge kuldet, ved jeg ikke. Måske var et besøg ok, men ikke at håndtere hvalpene. Men det var aldrig aktuelt med en ekstra tur til Italien.

• #21   23. jan 2017 De gange jeg har haft hvalpe, så lod jeg hvalpekøbere komme når hvalpene var 3,5uger, hvalpene skulle være sikre på benene og selv kunne opsøge folk..

Besøg inden syntes hverken jeg eller mødrene var specielt super, hverken hvalpen, køber eller jeg fik så meget ud af besøg inden.

Dette var chihuahua hvalpe.

Kommentér på:
Hvalpebesøg - hvornår?

Annonce