{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

en øv-tur hos dyrelægen {{forumTopicSubject}}

er hvad jeg lige har haft, det posetive er at Lilo på 4 uger har taget 4,6 kg på og vokset 7 cm, hvilket var helt fint
det var det posetive.
desværre kan Lilo ikke med andre hvalpe, hun snuser en gang til dem og begynder så at gø helt vildt, så hun ville klart råede mig til hvalpetræning NU, det bare skide svært når der ingen hold er(det kunne hun godt se)
hendes tisserri kom af at manden i huset er rejst og det at han ikke længere kom kl 6 om morgen var nok til at hun kunne finde på det, eneste løsning var mere renligheds træning, så skulle hun ud blandt flere hunde, især hvalpe, hvis jeg kunne finde nogle der turde lægge hund til, da hun ikke er så god til hundesprog og så skulle jeg starte op helt forfra med lydhedstræning, da hun er godbid fikseret og det var fint til en vis grad, men hun skulle også gøre tingene uden at få godbid, hvilket hun ikke er meget for,
så nu står den på træning og så skal hun have en sele, da hun ellers vil ødelægge nakken med sit trækkeri og hun ville nok hurtigere lære at gå pænt i en sele.

så jeg lige helt nede engang, har en super dyrelæge som ikke lægge skjul på noget og det rigtig fedt, men det sgu trist når man høre at man kan starte helt forfra, da hunden er FOR fikseret på at få godbid

men det da altid noget hun er sund og rask, så er det kun den anden ende af linen der skal oppe sig og ud og finde nye hundevenner, der tør lege med hende

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en øv-tur hos dyrelægen
  • #1   24. nov 2006 Jeg ville gerne lægge hund til, men han er jo bare ikke hvalp og så bor vi på Amager, måske lidt for langt væk.

• #2   24. nov 2006 Op med humøret det skal nok gå....*S*

• #3   24. nov 2006 Øv noget tis at du bor på fyn. Mit arbejde er et af de første steder i Danmark hvor du kan sende din hund i hvalpe børnehave, ideen er bare så god. Hvalpene lære allerede fra hvalp af at omgås andre hunde. Jeg kan tydeligt se forskellen på når vi har en hvalp første gang og når den har været hos os et par gange, de begynder ganske enkelt at fungere bedre i "flokken" smiley

• #4   24. nov 2006 camilla
    jo amager er lidt langt væk, men ellers tak for budet

tanja

tak, ja det håber jeg da også

• #5   24. nov 2006 Ja æv at du bor på fyn! Min Shanti er nemlig en hård lille dame der plejer at lege med de "store" hunde så hun kan holde til det!

• #6   24. nov 2006 hei du bor på fyn, jeg kan da lige høre min mor og hun ikke vil ligge "hvalp" til, hun henter ham hos mig idag fra hvalpe børnehaven (en ejer der ikke kunne have ham mere så han skulle ha været aflivet igår, men jeg kunne bare ikke lade det ske, han er så sød og kanon god med sit hunde sprog, meget forsigtig og ikke til at slå ud af kurs) han er vant til små hvalpe som er lidt vilde og ikke helt kan deres hvalpe sprog, måske det var noget?? hun bor på syd fyn og jeg VED han vil være en god mulighed for lilo for at lære at omgås hvalpe, han er jo vant til det smiley

• #7   24. nov 2006 Nat.

det lyder da også som en rigtig god idè, det tror jeg hun ville have rigtig godt af, håber at der bliver oprette flere af den slags, børnehaver, ellers må jeg jo tilbyde hvalpepasning selv, mens jeg går hjemme alligevel

• #8   24. nov 2006 nat
    det må du meget gerne, jeg køre gerne

• #9   24. nov 2006 karina fra fyn .

Det er thi-vært-tilfælde en super ide, jeg kan tydeligt se hvordan hvalpene nyder at være blandt arts fælder og hvor godt det er for dem. Mange af dem bliver lukket lige ud af bilen og løber op til mig som står klar i døren for at tage imod dem, så tager jeg halsbånd af og allerede inden jeg når døren hvor de kommer ud i vores indhegnet have, står de og vendter på at komme ud til de andre med logerende haler, så man kan virkelig se hvordan de nyder at være der. De hvalpe der har været der længe kan man også tydeligt mærke på, at de har en anden måde at lege på end de ny ankommende, de er meget forsigtige og ved lige præcis hvor hårdt der må bides uden at de andre piver, vi har feks. en skøn lab´ tæve som har været der længe, hun ligger sig ned og leger med de små hvalpe smiley så synes da helt klart at der burde laves mange flere af dem, undres da også over at vi er en af de eneste (den eneste?) som er i Danmark, der er jo flere og flere hunde og hvalpe i de danske hjem smiley

• #10   24. nov 2006 karina fra fyn .

Jamen det aftaler jeg da med hende, det vil han have godt af nu hvor han flytter så langt væk at han ikke kan komme op til mig i børnhave og lege med de andre hunde. Han er heller ikke ret dominerende, men kan sige pænt fra hvis hun skulle være for strid mod ham, tror de ville passe godt sammen smiley

• #11   24. nov 2006 rikke
    mikey er ikke et problem, han får bare ikke lov til at være ude, hvis han ikke opføre sig ordentligt, men som regel gør han ellers kan jeg få ham til det, han har heldigvis opdaget at jeg bestemmer og at stopper man ikke, når det bliver sagt, mister man fodfæstet og det kan han bare ikke klare

Kommentér på:
en øv-tur hos dyrelægen

Annonce