1.668 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Jens L
Jens L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Husky/ulvehund - indhegning Husky/ulvehund - indhegning

Hejsa allesammen..

Jeg har længe drømt om at være hundeejer, og der går nok også stadig et stykke tid før det bliver aktuelt. Men ønsker stadig at blive mere og mere informeret om hunde samt racen Siberian husky/Alaskan Malamute.

Har aldrig haft hund, og er ganske godt klar over at en disse ulvehunde nok ikke er de nemmeste at have som førstegang ejer af en hund, men nu er det deres væremåde, udseende og hundetype som jeg er blevet forelsket i.

Tænkte på om der er nogle der har erfaring med indhegning af ens grund, når man er ejer af disse typer? Ikke sikker med Malamute, men en Husky har da noget et ry for at kunne komme ud af ALLE hegn hvis de ser noget på modsatte side der er interessant nok smiley

Jeg bor i et 100 m2 hus og grunden er på 1000 m2, det er i udkanten af en lille by, og der er mange gange 2-4 heste på marken der er ved siden af min grund.

Bliver man virkelig nødt til at lave dæmning og bygge en slotsmur på sin grund for at føle sig sikker når man vil lukke hunden ud for at tisse og for at man kan gå rundt i haven med den, uden snor.

Træning kan selvfølgelig meget, men kan det nok til at man kan føle sig 100% sikker på at hunden ikke lige pludselig tager fat i ulveinstinkterne og vandrer afsted smiley

Fortsat god jul, og godt nytår!

Hilsen Jens.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Husky/ulvehund - indhegning
  • #1   29. dec 2016 Som en start, så er de ikke ulvehunde. De er blot slædehunde, og er derfor lavet til at trække og løbe med stor udholdenhed.

Personligt ville jeg nærmest bygge fort knox til sådan en. En her i byen har en malemute, som stak af konstant. Den åbnede endda vinduer for at komme ud og afsted. Meget sød hund, men bestemt også en klog hund. Så ja, jeg ville sikre min ejendom så godt som overhovedet muligt.

• #2   29. dec 2016 Du skal have et hegn der er i hvert fald 180 cm over jorden, og gerne et godt stykke ned..

Hegnet skal være solidt, det nytter ikke noget med almindeligt hundehegn.
    Vildthegn er ganske glimrende, eller rionet smiley Fort knox er din referance for indhegningen - og træning kan du ikke stole på når det kommer til huskien.

• #4   29. dec 2016 60 cm ned i jorden og 180 over. Gerne med indfald øverst.
    Og så ingen muligheder for at springe via stole,borde, højbede eller hvad det nu kunne være.
    Problemet er at hvis din slædehund slipper ud, så har naboen temmelig sikkert ikke 2-4 heste på marken mere.

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    dec 2016

#9   29. dec 2016 Tak for svarene alle sammen smiley

Og, ja, my bad smiley Det er en slædehund, ikke ulvehund, ofc..

• Ida A
    Ida A Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 2
    #10   30. dec 2016 Vi har 2 indhegninger. begge med 200 cm vildhegn hvor de 20 cm er gravet i jorden. min erfaring er at hundende godt kan trænes til at ignorere andre dyr så længe jeg selv er tilstede. går de rundt alene er det en anden sag. ser de noget der løber er det afsted efter det.

• #11   30. dec 2016 Du er meget velkommen forbi os til et racebesøg, hvor du kan få fortalt om alle detaljerne ved racen. Hegnet er det mindste problem smiley

• #12   30. dec 2016 Som de andre skriver så ja, et hegn på 180cm, som de heller ikke kan komme under er en fornuftig start.

En velaktiveret og velstimuleret husky, der både får motion til benene og til hjernen er noget af det skønneste og nemmeste at dele sit liv med.
    Men hvis den ikke får det (og det kræver VIRKELIG meget tid hver dag) så er det et mareridt af dimensioner, og der er nærmest ingen grænser for, hvor destruktive, de kan blive, og hvor mange kreative måder, de kan slippe ud af en have/indhegning på.

Mht. træning, ja, så vandrer de jo ingen steder, hvis de er bag forsvarlig indhegning. Og når de ikke er det - så er de i snor. Altid!

• #13   30. dec 2016 Jeg ville bestemt give Malene et besøg, hun er super kompetent inden for huskien, og kan guide dig i næsten hvad som helst inden for racen.

Både træning, stimulering, motion og hegn smiley
    Hun er lidt en allround opdrætter, og det samme er hendes hunde.. hihi

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    dec 2016

#14   30. dec 2016 Mange tak folkens smiley

Ja, sådan en hund skal selvfølgelig stimuleres og leges meget med, for ellers kan det sg være ligegyldigt hvor højt det skide hegn er smiley

Mange tak for tilbuddet Malene, det kunne være rigtig hyggeligt, så kan godt jeg lige skal have arrangeret en tur ned syd på engang smiley (Ikke sådan når man kommer fra Mors)

• #15   30. dec 2016 Ork, her kommer folk fra hele landet for at møde hundene og høre om racen.
    Du siger bare til engang når du er klar.

Kommentér på:
Husky/ulvehund - indhegning

Annonce