{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KÆRE ALLE
  • #2   28. dec 2016 Jeg skyder heller ikke noget af. Dog hører jeg til de heldige, for mine 3 maltesere stiller sig ude i haven og glor på fyrværkeriet, som om de tænker: Nøøøjjj hvor er det flot smiley

  • #3   28. dec 2016 Har lige haft 3 frække hunde. De kunne høre, at der blev fyret noget af udenfor, så de mente lige, at de skulle ud og kigge smiley

  • #4   28. dec 2016 Jeg skal gerne være den første til at indrømme både sønnen og jeg skyder af fra den 27/12 hvor det er lovligt og frem til ca kl 01.00 den 1/1

    Heldigvis bor vi et sted uden så frygtelig mange andre hunden end vores egne som er rimelig ligeglad med fyrværkeri.

    Et eller andet sted skal alle andre mennesker leve med os hundefolk året rundt, så er det vel fair nok hundeejere lever med fyrværkeri i 4 dage.


  • #6   28. dec 2016 Heldigvis heller ikke mange af dem her



  • #8   28. dec 2016 De eneste vilde dyr jeg kan komme i tænke om her er fuglene. Og nej de er ikke ligegyldige, men kan leve med det.

    Vi tænker jo også knapt så meget på de vilde dyr når vi kører en tur i vores biler der sviner naturen til.


  • #10   29. dec 2016 Hvis bare folk ville lære deres børn at vise hensyn, så kunne alle være her uden problemer.

    Jeg elsker selv fyrværkeri og mine hunde er ligeglade med larm. Men naboerne skal sørme holde det på deres egen grund, og hverken svine på gaden eller min grund. Der er masser af plads her i byen, så man kunne sagtens trække ud på sportspladsen og samles der til affyring, hvis bare man tænkte så langt.
    Der er alt for meget "mig, mig, mig" i Danmark.

    Når folk så sender deres børn rundt i kvarteret for at skyde nytåret ind med heksehyl og alt muligt andet, så står jeg helt af. De skal ikke efterlade det rod ved os. Det må de holde hos dem selv.

    Vi ville få en bedre verden, hvis alle forældre sendte deres børn ud i verden med en anden tankegang end "hvad er nemmest og bedst for MIG". Lær dem i stedet hvad der er bedst for os ALLE smiley

    I Australien er det kun tilladt at fyre af på bestemte pladser. Det fungerer super godt. Sådan en model ville gavne både naturen og alle dyr.


  • #11   29. dec 2016 Efter 20 år i stråtækt hus, hvor enkelte af naboerne glemte alt om glemte alt om sikkerhedsafstand, eller også anså at 10 mr. fra et stråtækt tag var en fin afstand, har givet mig et mildt sagt anstrengt forhold til fyrværkeri. smiley

    Nu bor jeg så et andet sted uden stråtag og med afstand til naboer, så jo, nu kan jeg da godt igen se, at det er flot, men det bliver nok aldrig andet end en aften, der skal overståes. Men det bliver den jo så også, og så længe folk holder sig til nytårs aften, så kan jeg godt acceptere det.

    Jeg har løbende haft hunde, der ikke brød sig om fyrværkeri, og det vil jeg også have i aften: Peia vil være bange, Manilla vil ud og jage det væk, og Celtia og Sunshine smittes af den almindelige uro med masser af gøen. Det skal nok blive hyggeligt smiley Heldigvis bliver der ikke skudt så meget af her, hvor jeg bor, men der bliver et par perioden i løbet af aftenen, og så ellers mellem 12 og 1.30.
    Det er ikke så meget lyden, de reagerer på, men synet og jeg har ikke særlig mange gardiner, og selv om der ikke skydes så meget, så ses det langt over åbne marker. Sidste år samlede jeg hundene i det ene lille hjørne af stuen, hvor man ikke kan se ud af vinduerne, og så sad vi ellers bare der og hørte høj musik. Det hjalp bedre end diverse beroligende ting, jeg har prøvet, så det satser jeg også på at gøre i år.


  • #12   29. dec 2016 Jeg har hund (som er ligeglad). Jeg fyrer fyrværkeri af. Også selvom der er vilde dyr på markerne rundt om os. Jeg TROR ikke at de vilde dyr er helt så "vattede" som mange af hundene er. Og heldigvis for det da smiley Måske tager jeg fejl.
    Og så tror jeg faktisk at det med "at tage hensyn til de vilde dyr" ville være langt mere passende at minde sig selv om i yngletiden hvor mange jo ynder at lade Fido løbe løs rundt på marker og i skove smiley


  • #13   29. dec 2016 Hader fyrværkeri da det sviner, støjer, lugter, skader, forurener og gør mange dyr og nogle mennesker bange

    Det samme gælder også for hunde...........
    Og der er mange mennesker som hader hunde af lige netop de grunde.


    Og så tror jeg faktisk at det med "at tage hensyn til de vilde dyr" ville være langt mere passende at minde sig selv om i yngletiden hvor mange jo ynder at lade Fido løbe løs rundt på marker og i skove

    Fuldkommen enig.
    Inde i byerne er det nok meget begrænset hvor mange vilde dyr der er, og ude på landet trækker dyrene sig tilbage til skovene og jeg tror næppe et der er nogen, som går ud i skoven og fyrer fyrværkeri af.
    Har i hvert fald aldrig hørt om det.


  • #15   29. dec 2016 Jeg fyrer slet ikke noget af smiley


  • #20   29. dec 2016 Tænk også på fuglene Og på hvor meget i forurener, når i fyrer af

    Fuglene flyver også ud af byerne og sætter sig i småskove mm.

    Tænk på hvor meget det forurener at køre motorløb, vaske bilen derhjemme mm, hvilket vi jo gør hele året rundt.


  • #23   30. dec 2016 Det er så åndsvagt, jeg forstår ikke tiltrækningen..

    Det, man ønsker er ikke fyrværkeriet i sig selv, man ønsker at være den, der køber det fedeste af det og at være den, der stikker lighteren til lunten...

    Det er en macho-ting, en årlig mandomsprøve, der foregår mens folk er hammerstive og har smidt dømmekraften i den netop itusprungne postkasse...

    Glemt er mennesker, dyr og andres ejendom.
    Synes ikke det koncept hører til i et civiliseret samfund....

    Lad bystyret her og der om at få sammensat noget superflot og lækkert og lad os stimle sammen og nyde synet.
    Og dem, der sørger over ikke selv at være lighterfører kan så tage en ekstra omgang champuser-bajer og hænge i sofaen - for jeg tror sgu ikke de gider at se fyrværkeriet alligevel...



  • #26   30. dec 2016 @21 tror faktisk fyrværkeri er en temmelig god forretning for samfundet, er rimelig sikker på bare moms+afgifter betaler en del mere end de skader der sker.

    Omkring argumentet med forurening tror jeg nok der er en del andre steder man bør kigge først.

    @CH og kvinder sludrer og mænd roder er der andre fordomme der skal vendes?

    Men generelt enig med at man skal tage rimelige hensyn, og vi prøver da også at rykke væk fra de nærmeste huse osv.


  • #27   30. dec 2016 Måske Isabelle. .. ikke desto mindre er det sådan jeg har det med det, ser på det og har oplevet det.

Kommentér på:
KÆRE ALLE

Annonce