1.234 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "KÆRE ALLE"
kære ALLE
Alle både 2 og 4-ben ønskes en rigtig glædelig jul og et godt og lykkeligt nytår. Pas nu godt på de 4-benede både i julen men så sandelig også i nytåret - husk det er jeres ansvar at passe på dem....
Alle både 2 og 4-ben ønskes en rigtig glædelig jul og et godt og lykkeligt nytår. Pas nu godt på de 4-benede både i julen men så sandelig også i nytåret - husk det er jeres ansvar at passe på dem....
Skrevet af: L N - 24. dec 2008
Kære alle
Kære alle. Nu da 2007 er ovre vil jeg bare benytte lejligheden til at takke for alle e-mails jeg har modtaget. Tak til hvem det nu var der sendte mig den om rottelort i limen på konvolutterne. ...
Kære alle. Nu da 2007 er ovre vil jeg bare benytte lejligheden til at takke for alle e-mails jeg har modtaget. Tak til hvem det nu var der sendte mig den om rottelort i limen på konvolutterne. ...
Skrevet af: H.B . - 18. jan 2008
Spar penge på din forsikring
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.279
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.279
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 984
Heldigvis bor vi et sted uden så frygtelig mange andre hunden end vores egne som er rimelig ligeglad med fyrværkeri.
Et eller andet sted skal alle andre mennesker leve med os hundefolk året rundt, så er det vel fair nok hundeejere lever med fyrværkeri i 4 dage.
aug 2013
aug 2013
Vi tænker jo også knapt så meget på de vilde dyr når vi kører en tur i vores biler der sviner naturen til.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Jeg elsker selv fyrværkeri og mine hunde er ligeglade med larm. Men naboerne skal sørme holde det på deres egen grund, og hverken svine på gaden eller min grund. Der er masser af plads her i byen, så man kunne sagtens trække ud på sportspladsen og samles der til affyring, hvis bare man tænkte så langt.
Der er alt for meget "mig, mig, mig" i Danmark.
Når folk så sender deres børn rundt i kvarteret for at skyde nytåret ind med heksehyl og alt muligt andet, så står jeg helt af. De skal ikke efterlade det rod ved os. Det må de holde hos dem selv.
Vi ville få en bedre verden, hvis alle forældre sendte deres børn ud i verden med en anden tankegang end "hvad er nemmest og bedst for MIG". Lær dem i stedet hvad der er bedst for os ALLE
I Australien er det kun tilladt at fyre af på bestemte pladser. Det fungerer super godt. Sådan en model ville gavne både naturen og alle dyr.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Nu bor jeg så et andet sted uden stråtag og med afstand til naboer, så jo, nu kan jeg da godt igen se, at det er flot, men det bliver nok aldrig andet end en aften, der skal overståes. Men det bliver den jo så også, og så længe folk holder sig til nytårs aften, så kan jeg godt acceptere det.
Jeg har løbende haft hunde, der ikke brød sig om fyrværkeri, og det vil jeg også have i aften: Peia vil være bange, Manilla vil ud og jage det væk, og Celtia og Sunshine smittes af den almindelige uro med masser af gøen. Det skal nok blive hyggeligt Heldigvis bliver der ikke skudt så meget af her, hvor jeg bor, men der bliver et par perioden i løbet af aftenen, og så ellers mellem 12 og 1.30.
Det er ikke så meget lyden, de reagerer på, men synet og jeg har ikke særlig mange gardiner, og selv om der ikke skydes så meget, så ses det langt over åbne marker. Sidste år samlede jeg hundene i det ene lille hjørne af stuen, hvor man ikke kan se ud af vinduerne, og så sad vi ellers bare der og hørte høj musik. Det hjalp bedre end diverse beroligende ting, jeg har prøvet, så det satser jeg også på at gøre i år.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
Og så tror jeg faktisk at det med "at tage hensyn til de vilde dyr" ville være langt mere passende at minde sig selv om i yngletiden hvor mange jo ynder at lade Fido løbe løs rundt på marker og i skove
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.469
Det samme gælder også for hunde...........
Og der er mange mennesker som hader hunde af lige netop de grunde.
Og så tror jeg faktisk at det med "at tage hensyn til de vilde dyr" ville være langt mere passende at minde sig selv om i yngletiden hvor mange jo ynder at lade Fido løbe løs rundt på marker og i skove
Fuldkommen enig.
Inde i byerne er det nok meget begrænset hvor mange vilde dyr der er, og ude på landet trækker dyrene sig tilbage til skovene og jeg tror næppe et der er nogen, som går ud i skoven og fyrer fyrværkeri af.
Har i hvert fald aldrig hørt om det.
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 46 Svar: 233
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.469
Fuglene flyver også ud af byerne og sætter sig i småskove mm.
Tænk på hvor meget det forurener at køre motorløb, vaske bilen derhjemme mm, hvilket vi jo gør hele året rundt.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det, man ønsker er ikke fyrværkeriet i sig selv, man ønsker at være den, der køber det fedeste af det og at være den, der stikker lighteren til lunten...
Det er en macho-ting, en årlig mandomsprøve, der foregår mens folk er hammerstive og har smidt dømmekraften i den netop itusprungne postkasse...
Glemt er mennesker, dyr og andres ejendom.
Synes ikke det koncept hører til i et civiliseret samfund....
Lad bystyret her og der om at få sammensat noget superflot og lækkert og lad os stimle sammen og nyde synet.
Og dem, der sørger over ikke selv at være lighterfører kan så tage en ekstra omgang champuser-bajer og hænge i sofaen - for jeg tror sgu ikke de gider at se fyrværkeriet alligevel...
aug 2013
Omkring argumentet med forurening tror jeg nok der er en del andre steder man bør kigge først.
@CH og kvinder sludrer og mænd roder er der andre fordomme der skal vendes?
Men generelt enig med at man skal tage rimelige hensyn, og vi prøver da også at rykke væk fra de nærmeste huse osv.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
KÆRE ALLE