{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Mærkelig hund ? {{forumTopicSubject}}

Er der andre end mig som har en hund der nægter at gå unødvendige ture?
Og nej det er ikke fordi det er koldt, for hun har altid været sådan.
Om morgnen går hun lige til hun har gjort hvad hun skal, og en gang imellem lidt længere.
For det meste om eftermiddagen gider hun godt at gå 30-40 min, men også kun hvis der er andre hunde hun kan lege med på vejen.
Om aften vil hun højest gå 25 min, men for det meste kun 15 min.
Vi har prøvet bare at hive hende med, eller lade hende gå løst, men hun er så møg stædig, at intet hjælper.
Hun vil bare meget heller være inde og lege, og hygge sig.
Hun er altså kun næsten 8 mdr så hun burde jo elske at gå tur, men det er åbenbart ikke lige hende.

Er der nogen der har oplevet noget lignende??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig hund ?
  • #1   15. dec 2016 Min amerikansk bulldog var sådan smiley dog kunne hun logges til at køre bil og komme til træning smiley

  • #2   15. dec 2016 Hvilken race?

  • #3   15. dec 2016 Hun er shih tzu??
    Hun vil også gerne hvis vi køre et sted hen, men steder hun kender gider hun ikke, det er som om det ikke er sjovt nok ??


  • #4   15. dec 2016 Det tror jeg. er helt rigtigt set - at det ikke er sjovt nok.
    Specielt når du skriver, at hun godt gider, hvis der er nogen med, hun kan lege med.

    Prøv at gøre turene mere spændende. Læg legepause, søgepauser. hyggepauser mv. ind, så det bliver en FEST at gå tur sammen med jer.
    Det kan være faste ritualer, hvor hun får en guf, for at sætte poterne op på en sten eller et skilt.
    Det kan også bare være at stoppe op ved et træ, en lysmast el. lign., og belønne for, hvad hun nu end kan finde på med/ved "genstanden".

    Hvis man bare går afsted på de samme ruter, og måske endda begravet i sin mobiltelefon, eller ihvertfald med tankerne et helt andet sted, så kan det sagtens få en lidt følsom hund, til at mene at "så er det ligemeget".


  • #5   15. dec 2016 Hov - det KAN altså også være, fordi hun faktisk er lidt småstresset, og bare har fået indtryk nok efter kort tid - så hun bare gerne vil hjem, og have ro i hovedet. Det er lidt svært at vurdere, uden at have set hende. smiley

  • #6   15. dec 2016 Vi leger meget med hende på turene, men øvelser med hende ville faktisk nok være en god ide. Hm det må prøves smiley

  • #8   15. dec 2016 Jeg har en hel håndfuld af den slags ??
    Der skal ske noget ellers vil de hellere hjem. Som regel kører jeg ud i skoven med dem, det er de vilde med men herinde i byen på fortovet, det er for kedeligt


  • #9   15. dec 2016 har aldrig haft en hund der ikke var vild for at komme med på tur, uanset vind og vejr og uanset hvor vi går.

    Jeg ville da som nævnt, ligge lidt trænings momenter ind i turen, gode guffer i lommen og den positive ja-hat på smiley


  • #11   16. dec 2016 Lulu GIDER absolut heller ikke gå tur herinde i byen, men det kan hun altså blive nødt til, for vi kan immervæk ikke køre i skoven eller på stranden tre gange om dagen. Der er hun til gengæld fyr og flamme for at komme fremad.

    Myrna er en anden snak, hun skal altid fremad ligemeget hvor hun er.


  • #13   18. dec 2016 Vi bor ikke i byen, men et sted med skønne gå ture??
    Vi har altid godbidder med, og masser løbeture??
    Tror bare hun bedre kan lide at være inde????


  • #15   27. dec 2016 Hun er kun 8 mdr ca, og bliver regelmæssigt tjekket hos dyrelægen da hun har haft noget med nyrerne??

Kommentér på:
Mærkelig hund ?

Annonce