{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.376 visninger | Oprettet:

Anna-Louise B
Anna-Louise B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Cushing {{forumTopicSubject}}

Hej

Min lille Cavalier King Charles på knap 8 år, har i går fået konstateret Cushing. Det har været et længere forløb som nu i denne her uge kom med resultatet. Hendes levertal var ikke i orden, og derfor blev der taget en ACTH test fordi hendes symptomer passede herpå. Nu er vi i går startet op på 2x10 mg vetoryl i går, men i nat hun hun gøet og haft diarre og der står i indlægssedlen at det kan være en bivirkining hvor man skal kontakte dyrlægen, men jeg ville lige høre om det er noget i andre der har hunde med cushing har oplevet?

Jeg kunne også godt tænke mig at høre lidt om hvordan det er gået med jeres hunde? har de fået det helt normalt igen? Det væreste problem med vores muffi er at hun på meget kort tid har haft så stor muskelsvind at hun ikke særlig godt kunne klar vores trappe, hvilket desværre har resultere i at hun nogen gange er faldet ned af den smiley Vi syntes det hele er lidt uoverskueligt med det her, og håber lidt at der er andre der kan fortæller os lidt om hvad vi går ind til?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cushing
  • #4   13. nov 2016 Tusind tak for jeres svar. Hendes diarre er desværre blevet værer det løber bare ud af hende, der kan lige komme pauser men ellers er det helt sikkert bare hun får noget væske eller mad, det er virkelig synd for hende. Jeg ringede i går eftermiddags til vagtdyrlægen som rådet mig til at halvere dosis indtil på mandag så det prøver vi i dag, da hun havde fået hendes dosis i går morges. Og så anbefalede han at kendes koste kun blev udkogte ris og kogt kylling indtil der kom styr på det. Vi håber virkelig at der snart kommer styr på det.

Gitte B. det gør mig da ondt at din hund blev aflivet efter seks mdr. var det fordi den ikke fordi den ikke reagerede på medicinen? eller var det et valg i traf af andre årsager?

jeg syntes det hele er meget svært lige nu, ofr vi vil rigtig gerne give hende et godt liv og håber virkelig det her kan fungere, men ja det er godt nok en dyr affære med blodprøver, medicin mm. men det er svært at gøre op, når det er en som er en helt naturlig del af familien smiley

• #7   27. nov 2016 Hej birgitta

Tak for omsorgen! Hun er i bedring mht diarren den er der styr på nu så det er dejligt! Vi var nødt til at trappe medicinen langsomt op, så vi har desværre ikke set den store effekt endnu på selve symptomerne på Cushing men vi håber på at det kommer nu hvor hun nærmere sig den anbefalede dosis som hun skulle have:) Det er en lidt lang proces men vi krydser fingre for at dette kan hjælpe til til at have hende et par år endnu?? Om ikke andet så håber vi medicinen kan give hende stilstand i sygdommen hvid ikke det kan gøre det bedre. Noget vi snakkede om herhjemme var, at ud fra hvad vi har forstået så er det en tumor der gør at hun producere for meget binyrebark, er man så sikre på at den tumor ikke giver hende smerter? Frygter jo hun går rundt og har det dårligere end man lige tror, hun er nemlig generelt en rigtig taknemlig og godmodig hund??

• #9   18. jan 2017 Opdatering til dem som skulle være interesseret:

Vi har i dag været afsted til dyrlægen igen, da vores muffi nu har været på medicin i 2 mdr. og der desværre ikke er sket fremgang. Desværre har hun i stedet tabt sig endnu mere og er nu helt knoglet hen over lænden.
    dyrlægen kommenterede det med det samme, da han så hende at hendes pels ikke var blevet bedre og at hun havde tabt sig betydeligt. Vi snakkede lige om hvordan det er gået mm. Status er pt at hun stadigvæk ikke er blevet stærkere i bagbenene og derfor stadigvæk har besvær med at komme op ad trapperne, og hun heller ikke kan hoppe op af noget mere mm. Vores dyrlæge laver så først en alm. tilstand undersøgelse hvor han desværre finder mislyd på hjertet. Dette kommer som et chok for mig da dette ikke har været der før. Han kigger journalen igennem og ganske rigtig for bare 2 mdr. siden var der ikke noget. Han mener da dette kan skyldes muskelsvækkelsen som hun oplever og at sygdommen generelt bare har fremprovokeret dette, og at hun måske har været disponibel for det og at det nu kommer til udtryk.

Dernæst tager han en urinprøve for at se hvordan disse ser ud efter medicineringen er påbegyndt. Desværre er disse også blevet forværret på blot 2 mdr. selvom der er givet den anbefalede Vetoryl mængde. Og hendes nyre lider derfor overlast i væsentlig grad.

Vi snakkede derefter om fremtiden, og der var to muligheder:
    1. Vi prøver at opjustere vetoryl for at se om vi kan symptomlindre
    2. Vi køre blodprøver og hjertescanner mm. men hjertemedicin vil de ikke give før hun respondere på Vetoryl.

Begge alternativer vil han ud fra de sidste 6 mdr. ikke tro giver os meget tid med hende. Jeg spurgte meget direkte hvad vi var oppe imod og hans svar var at vi skulle gøre det så behageligt for hende som muligt, og så skulle vi ellers gå hjem og overveje en plan for hvornår vi syntes nok var nok og hvornår og hvordan hun skulle herfra. Det var ganske frygteligt!!! Nu står vi jo så her med en masse følelser som vi slet ikke ved hvor vi skal gøre af. Vores muffi bliver jo først lige 8 år her i feb. Vi kan håber på at hun endelig reagere lidt på den øgede Vetoryl, så hendes symptomer bliver mindsket, men realiteten er at vi inden for den nærmeste fremtid nok desværre bliver nødt til at træffe det svære valg. smiley

Nogen af jer der har prøvet at det er gået så stærkt? og at jeres hunde har fået følge komplikationer og derfor måtte aflives? Vi har tre børn, og jeg kan slet ikke helt overskue at de skal lide dette tab, de har været vant til at hun altid har været der. De er 5, 9 og 11 år og jeg ved at det kommer til at tage frygteligt hårdt på dem. Hvordan har i gjort jer der har prøvet det?

Kommentér på:
Cushing

Annonce