Mislyd på hjertet {{forumTopicSubject}}
Har her til morgen fået indlagt min hund, med en temmelig stor væskeansamling på halsen og en mislyd på hjertet.
I går aftes var han hos vagtdyrlæge da han pludselig havde en stor hævelse på det ene bagben. Tidligere på dagen havde han gået rundt og harket som om han havde noget i halsen - ergo ville vi ingen chancer tage.
Vagtdyrlægen syntes han overordnet så fin ud og lunger/hjerte lød som det skulle og der var ingen feber. Hun mente dog vi skulle tage ham til vores vanlige dyrlæge i dag til et gennemtjek af det hele - her skal måske nævnes at han er en hund på 10 år.
Han fik smertestillende så benet ikke skulle genere for meget over natten.
I løbet af natten er hævelsen på benet faldet, men han har i stedet fået en på halsen og jeg har også kunnet høre at hans vejrtrækning har været mere anstrengt.
Efter kort undersøgelse i morges kunne dyrlægen fortælle at der var en mislyd på hjerte og lød til der kunne være væske i lungerne.
Nu bliver der taget røntgen, blodprøver og EKG til at starte med og nu sidder jeg og venter på en tilbagemelding.
Jeg ved egentlig ikke hvad jeg vil med emnet, andet end at have det ud. Hvis nogen har prøvet noget lignende hører jeg meget gerne om det.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Så jeg vil bare sende dig lidt varme tanker. Jeg håber, det går godt med den hund.
jun 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
Ja rædselsfuldt er det helt rigtige ord. Jeg sidder bare og kigger på min telefon og venter på de ringer. Synes godt nok tiden går langsomt
jun 2013
jun 2013
Der vil også blive taget prøver fra de hævelser han har for at finde ud af præcist hvad de indeholder.
Hjerteorm har han aldrig haft. Faktisk har han aldrig fejlet noget siden han havde foderallergi som hvalp - det er han vokset fra.
Han er en blanding mellem Amerikansk Bulldog og Amerikansk Staffordshire Terrier
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
Men ellers kan et "slidt" hjerte ofte behandles nogenlunde .. som Birgitta skriver.
Vi krydser fingre og poter for den bedst mulige diagnose, hvad end den nu er :o)
jun 2013
Og nej du har fuldstændig ret. Han skilter ikke med at han er træt eller har ondt. Men jeg kunne nu alligevel godt se det var en lettelse for ham i går da han fik en smertestillende indsprøjtning.
Min kæreste har lige haft ringet til dyrlægen, men desværre stadig intet nyt
jun 2013
Det har jeg slet ikke haft i tankerne, men ja det har du da helt ret i.
Ja, jeg krydser også alt hvad der kan krydses og håber jeg snart får noget svar
jun 2013
Han har en stor knude på hjertet og dyrlægens anbefaling er at lade ham få fred nu da det kun vil blive værre.
jun 2013
Jeg er ikke i tvivl om at det er den rigtige beslutning, men det gør fanme ondt.
jun 2013
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
jun 2013
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764