1.200 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 56 Svar

Rikke L
Rikke L
Følger: 4 Emner: 4 Svar: 42

Herning udstilling 2016 Herning udstilling 2016

Hej HG!
Muligvis dagens dummeste spørgsmål, men jeg ved intet om det...

Er der nogle, som har været med før, der kan fortælle noget om det? Hvordan det foregår?
Er der mulighed, for at snakke med folk derude om de forskellige racer og hilse?
Der kommer jo rigtig mange, så får man noget ud af det? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Herning udstilling 2016
  • #1   30. okt 2016 Det er lige netop på en udstilling man kan møde opdrætterne og deres racer. Jeg vil vove den påstand at alle opdrættere vil elske at fortælle om deres race og lade folk helse på deres hunde. Dog vil jeg anbefale at man kontakter opdrætterne på udstillingen og siger at man gerne vil tale med dem, men om tidspunktet er passende. Mange opdrættere er nemlig enormt stressede inden de skal i ringen og det er virkelig ufedt at få uglet sin hund lige inden bedømmelserne. Det er møgdyrt t tilmelde og der er lagt mange timer i forberedelserne. Jeg siger til folk at jeg vildt gerne vil tale og de må kysse og kramme alt det de vil efter bedømmelserne. Så spørg om det er nu ellers aftal hvornår

• #2   30. okt 2016 Det kan vist ikke siges bedre...

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#3   30. okt 2016 Louise c:
    Tak for svar! Selvfølgelig, det er jeg klar over. smiley

• #4   30. okt 2016 Super!! Rigtig god fornøjelse og velkommen til Herning??

• #5   30. okt 2016 Hvis man er hundeinteresseret og med åbent sind, så er en stor udstilling SÅ fedt at komme til........ Masser af skønne hunde. Masser af skønne mennesker. Masser af skønne boder, hvor man kan købe sig fattig smiley

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#6   30. okt 2016 Louise: Tusind tak!

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#7   30. okt 2016 Mette: Tusind tak for svar! Så kan det godt være vi tager afsted! smiley

• #8   30. okt 2016 Hvis jeg ikke boede på Sjælland, så havde jeg været afsted!! Jeg tager så alle de Sjællandske udstillinger og bruger TIMER på at gå rundt og nyde hunde, mennesker og stemning (OG bruge alle de penge jeg ikke har). Jeg NYDER udstillinger, kan du nok høre....... Og jeg har selv udstillet i en del af Europa, da jeg havde en kanon hund i 80`erne.

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#9   30. okt 2016 Mette:
    Hvis jeg havde hund, så tror jeg skam også alle mine penge var blevet brugt op. Grunden til vi tænkte på at tage afsted, var for at møde de forskellige racer, som der er blevet kigget på herhjemme. smiley

• #11   30. okt 2016 Fornuftigt........ Må jeg så råde jer til at skrive op hvilke racer I PRIMÆRT vil kigge på og så finde dem på siden om ringnumre/haller. Så I ved hvilken ring de er i og kan "planlægge" hvor I bare SKAL hen? For det er stort derovre smiley

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#14   30. okt 2016 Mette:
    Fantastisk ide, tusind tak! smiley det tror jeg, at vi vil gøre. Især når der er så mange.

• #23   30. okt 2016 Jeg har et par babyer med lørdag. Derudover kommer en kuldsøster til dem. Det bliver sjovt at se de 3 sammen igen. De er 4,5 mdr gamle. Vi har ikke udstillet i Herning i mange år, så jeg glæder mig helt vildt!!

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#24   30. okt 2016 Er der nogle, som kan fortælle lidt om, hvordan det hele foregår?
    Dem der skal udstille, går de rundt blandt gæster, eller har de en form for stand?
    Jeg ved intet om udstillinger smiley

• #26   30. okt 2016 Store ring starter kl. 15, så her skal racerne være færdigbedømt ude i ringene. Og store ring tager vel 1½ -2 timer.

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#27   30. okt 2016 Kenzie:
    Okay, tak for svaret. smiley

• #28   30. okt 2016 Her ser man tilskuerne og udstillerne. Jeg vil sige at der mangler bånd og ring-inddeling. Men det giver måske bare et LILLE glimt af udstillingslivet:

https://www.youtube.com/watch?v=FX-lI3t5FwA

• #29   30. okt 2016 Jeg har ikke selv set hele klippet igennem og der er sikkert mange ting der kan diskuteres. Men jeg håber at du kan se, hvad jeg mener?

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#30   30. okt 2016 Mette:
    Lidt anderledes end jeg havde forestillet mig, men på den gode måde. smiley
    Og igen tak, for at bruge tid på at hjælpe!

• #33   30. okt 2016 Troede også man som udstiller havde en form for stand..eller?
    Har også tænkt på at køre til Herning , men var også i tvivl om men kunne komme som tilskuer..ville gerne møde opdrættere af rhodesian ridgeback
    Og hovawart..bla..for at høre mere om racen og møde hundende..

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#34   30. okt 2016 Bugsy:
    Tak for svar. smiley
    Opholder udstillerne sig (for det meste) ved den ring de skal i? Hvor man kan gå hen at snakke med dem?
    Jeg kan godt for mig, at det er lidt kaotisk, men der er trods alt også mange mennesker og hunde. smiley

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#35   30. okt 2016 Pia:
    Glad for jeg ikke er den eneste som er forvirret. Jeg synes ikke der står så meget på DKK's hjemmeside ift hvis man er gæst.

• #36   30. okt 2016 Lenschow - Hvis du (eller andre) vil hilse på undertegnede og whipperne er jeg at finde i stand 10 (canis jewelry) hele søndagen, det er lige ved siden af DKK's info og butik i hal C smiley
    Jeg forstår godt du ikke har Aslan med, det er et gedemarked, det kunne ellers være skægt og se om han og Ghini kunne kende hinanden.

Jeg er der også lørdag, men der vil jeg også bruge en del af tiden omkring whippet-ringen i hal A smiley

• #37   30. okt 2016 Rikke - Du kan se en masse info her, nederst på siden er der link.

Både hvor mange hunde der er tilmeldt i de enkelte racer og i hvilke ringe og haller de bedømmes smiley

http://www.dkk.dk/side.asp?ID=10179

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#38   30. okt 2016 Kirsten:
    Tak. Jeg har allerede været inde på dem. smiley
    Skal du udstille?

• #39   30. okt 2016 Lørdag skal to af mine whippets udstilles Bianchi for første gang i baby klasse og Cala i åben.
    Jeg går ikke selv i ringen, det klarer min søn på 17, men jeg skal tilbringe en del af dagen på sidelinjen smiley

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#42   30. okt 2016 Bugsy:
    Okay. Nu forstår jeg det meget bedre smiley

• #43   30. okt 2016 Bugsy - Jeg er under alle omstændigheder i standen det meste af søndagen og har da et par ganske fotogene whipper med smiley

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#44   30. okt 2016 Kirsten:
    Okay. Held og lykke så. smiley

• #45   30. okt 2016 Tak Rikke smiley

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#48   30. okt 2016 Bugsy:
    Spændende! Håber også det en dag bliver min tur til at få hund, når tiden passer til det. smiley

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#50   30. okt 2016 Bugsy:
    Det er også rigtigt, så godt dit indlæg med egnede racer. smiley
    Det lyder også som en enormt spændende opgave, har du det prøvet det før?

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#52   30. okt 2016 Bugsy:
    Okay. Det var ellers ærgerligt. Hvilken race besluttede du dig egentlig for? smiley

• #53   30. okt 2016 Et godt råd, hold dig ude af ringene :o) Er der et område, der ikke er tæt pakket med mennesker, så lad være at tro, at du kan krydse over :o)

Der kan godt være ret stresset lige omkring ringene, da hundene jo lige skal have pelsen sat til UG, inden de skal i ringen, kontaktøvelserne skal på plads etc. Men ellers synes jeg, at der som regel hersker en okay afslappet stemning :o)

Du kan få mange gratis foderprøver, i hallen med boder. Du skal dog som regel give din emailadresse til gengæld, så de kan sende dig en masse reklamer etc.
    Men ellers så er der super meget viden at hente .. fx. er der som regel forsikringsselskaber etc. repræsenteret, hvor man kan finde ud af, hvad de har at tilbyde, når den tid kommer ...

Og så er der jo junkfood, som ligesom hører en udstilling til i dag :o)

• #55   31. okt 2016 Jeg har været der 4 gange som tilskuer - i år er 1. år hvor jeg selv skal udstille. Det bliver lørdag. Derudover har jeg de andre hunde med og så går vi rundt og snakker med opdrættere og køber os endnu mere fattige. smiley smiley

Det gør vi hvert år.

• #59   31. okt 2016 Pia - Næh, sikke nogle fine halsbånd smiley

• #61   31. okt 2016 Jeg kan ikke huske om jeg har pink på lager, men ellers finder vi bare ud af det, så syer jeg et efter Herning smiley

• #62   31. okt 2016 Hvis i skulle støde på mig og hundehovederne, så må i meget gerne komme hen og sige hej smiley

profilbillede
  • #63   31. okt 2016 How Kirsten...... Er du begyndt at lave halsbånd?.... Jeg fandt en æske forleden, hvor der stod: Canis Jewelry på, så tankerne gik til dig smiley

Øj, det kribler i hele kroppen for at komme afsted......... Men det bliver ikke denne gang smiley Det er bare så hyggeligt.....

TS: Hvis du finder en person, som du vil stille spørgsmål, så spørg om de har tid eller om du må komme tilbage, når det passer dem. Mange er ikke så snakkesaglige når de skal i ringen, men bagefter er der ikke grænser for, hvad man vil fortælle smiley

• #64   31. okt 2016 Mette - Det har jeg gjort i flere år smiley I første omgang til myndefolket, men efterhånden er der en del med andre racer, som køber dem.
    Tak for tanken smiley

• #65   31. okt 2016 Kirsten:

Har lige smidt en PB til dig på facebook smiley

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#66   31. okt 2016 Sanne M:
    hahah, tak for de gode råd! smiley

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#67   31. okt 2016 Bugsy:
    Det forstår jeg skam godt. Samojeden er også en fantastisk hund. smiley

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#68   31. okt 2016 Simone F:
    Okay, så ønsker jeg dig held og lykke!

Ulla M:
    Held og lykke til dig også. Jeg skal også kun kigge på de små hunde. smiley

Pia S:
    Hvor er de fine smiley held og lykke med dem også!
    Jeg tror også, at det ville være en god ide at forbedrede sig inden. Der vil primært blive kigget på selskabsracerne.

Mette:
    Det kan jeg godt forestille mig. Man må også være lidt nervøs og stresset med alle de mennesker. Der skal selvfølgelig tages hensyn smiley

• #69   31. okt 2016 Når det er de små du vil kigge på, så bare lige for at give dig en heads up, så har rigtig mange hundene med i bure eller vogne. Hvis du ikke synes du kan finde hundene smiley bare spørg om du må se hundene, så tar folk dem ud og viser frem smiley
    Bedømmelserne starter kl. 9.00 og dommeren dømmer ca. 20 hunde i timen. Så kan du regne ud hvad tid de racer du gerne vil kigge på ca. Er i ringen.
    En del kører hjem, eller går rundt og shopper kort efter de har været i ringen, så hvis man gerne vil når at se flere racer er man nødt til at være lidt forberedt smiley
    Hvad racer skal i se? Måske er der nogen herinde der kan hjælpe jer videre.

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#70   31. okt 2016 Ginne:
    De forskellige selskabsracer, især bichon Havanais.
    Og shih tzu, coton de tulear, Lhasa apso og malteser. Osv. smiley

• #72   31. okt 2016 Så kommer i nok til at hænge ud omkring os også smiley
    Håber i får en skøn oplevelse !

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#73   31. okt 2016 Pia S:
    Ih, tusind tak for din hjælp smiley

Ginne:
    Tusind tak smiley

• #74   31. okt 2016 Pas på Ginne. Hun er farlig smiley

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#76   31. okt 2016 Mette:
    Hahah, tak for advarslen. (grine-smiley, som jeg ikke kan indsætte) smiley

• #78   1. nov 2016 Og et lille ekstra fif - hvis du vil se finalerne i store ring, så kan det godt betale sig at gå derind i rimelig tid.
    Der er ofte fyldt ret godt op.

Vi et i store ring fra morgenen, søndag, da jeg deltager i årets hund i Rally med Yoda og Kaia.
    Og så luaker vi ellers ud og shopper bagefter, hvor der forhåbentlig er lidt færre i boderne smiley det er generelt lidt bøvlet at have hund med, hvis man ikke skal udstille og har et sted den kan "parkeres" og det er ret tæt især omkring boderne.

• #79   1. nov 2016 Og jeg kan afsløre, at det bliver en meget langvarig udstilling i år. Jeg har lige fået nyhedsbrev fra et foderfirma med følgende ordlyd:

Hvem vinder i Herning i år?
    Over 12.200 hunde er tilmeldt dette års internationale dobbeltudstilling i Herning arrangeret af Dansk Kennel Klub (DKK). Der bedømmes ca. 20 hunde i timen, så der er masser at se i Messecenter Hernings mange udstillingshaller. Det foregår lørdag og søndag 5.-6. november 2016.

20 hunde i timen og 12.200 hunde, det kommer til at tage sin tid, 2 dage er vist ikke nok smiley

• #81   1. nov 2016 Bugsy - Ja, men den detalje havde de lige glemt smiley Vi udstillingsnørder ved det, men det er ikke sikkert, at ikke udstillingsinteresserede er klar over det.

• #83   1. nov 2016 BIR: Bedst I Racen....... BIM= Bedst I Modsat køn..........CK= CertifikatKvalitet.......

Jeg husker lidt af de gamle forkortelser endnu. De er jo lavet om igen igen....

• #85   1. nov 2016 Same same.....

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.143
    #86   10. jul 2017 Det var dog alligevel en ualmindelig velforberedt og velformuleret ung pige med særlige udstillings interesser og DRU viden.

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

#87   10. jul 2017 Jo tak Peter! smiley

Kommentér på:
Herning udstilling 2016

Annonce