3.262 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hanhund parrer tæve udenfor løbetid Hanhund parrer tæve udenfor løbetid

Hej alle.
Håber der er en der ka vejlede os lidt..
Vi har en tæve på knap et år som var i løbetid for lidt over 6 uger siden. Samtidig har vi en hanhund på 5. Og det der bekymrer mig er at han nu 6 uger efter hendes løbetid opfører sig fra den ene dag til den anden præcis som var hun højløbsk! Da hun var i løbetid var han faktisk kun som han er nu de dage hun var højløbsk og ikke hele perioden. Vi holdte dem dog adskilt i alt 6 uger. 4 før og 2 efter løbetid for at være sikker.
Mine forældres tævehund på et år er pludselig også meget interesseret i hende og ville også parre hende..

Min tæve virker ikk syg eller noget. Men hun gider ikk sige fra ka man se på hende. Hun hverken bløder, eller viser tegn på at være på vej i løb.

Nogle kloge hoveder der ved hva det ka betyde?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hanhund parrer tæve udenfor løbetid
  • #1   25. okt 2016 Hun er sandsynligvis falsk drægtig, det kan "lugte" lidt som løbetid. Det kan også være livmoderbetændelse, selvom det ikke er oplagt ift. hendes alder. Uanset så skal du nok have hende tjekket ved dyrlægen for at være sikker.

• #2   25. okt 2016 Du skriver 2 uger efter løbetiden. Er det fra første dag hun startede med at bløde?

• #5   25. okt 2016 Altså jeg har forsøgt at føre hanhunde til agility stævne, hvor en stor tæve vælger at tisse lige ved start. Hun var jo stoppet med at bløde og så mente ejer at løbetiden var forbi. Som nogle måske har gættet, så var hun bare temmelig højløbsk og hannerne var jo dømt ude fra start

• #8   25. okt 2016 Lige præcis.. hun stoppede med at være i løbetid for 6 uger siden.. det er hvertfald 6 uger siden at shanhunden overhovedet ikke havde vist interesse for hende i en uge..

• #10   25. okt 2016 Du skal reagerer på det og få hende tjekket for livmoderbetændelse.
    Under alle omstændigheder må han ikke hoppe på hende, så du må adskille dem igen.

Nogle tæver kan også have noget rod i løbetiderne de første gange. Måske er hun en af dem der bare er gået hurtigt i løb igen og ikke bløder. Det er dog mere usandsynligt.

Du skriver du kun holdt dem adskilt i 2 uger efter første tegn på løbetid? Det er for lidt. Minimum er 3 uger evt. 4 uger for at være sikker på hun er helt over løbetiden.

• #12   25. okt 2016 Vist mig der har skrevet forkert.. beklager.. 3 uger før hun begyndte at bløde holdt vi dem adskilt. Og hele perioden mens hun blødte og det var meget tydeligt hun blev højløbsk og stoppede med at bløde efter ca 14 dage - hanhunden blev ustyrlig! Det tog ca 8 dage. Så gad han hende ikk mere.. vi holdt dem adskilt yderligere 2 uger og det er på lørdag 7 uger siden hun var HELT ude af løbetiden..

• #13   25. okt 2016 Falsk drægtig eller livmoderbetændelse vil også være mit bud

• #14   25. okt 2016 Jeg er med på falsk drægtighed eller livmoderbetændelse.

• #15   25. okt 2016 Ifht drægtighed.. såfremt det skulle være det synes jeg bare hun skulle vise flere tegn. Det er alligevel 7 uger siden hun afsluttede løbetiden på lørdag og altså 8 uger siden hun var højløbsk. Men kan det være et tegn på drægtighed at andre hunde vil slikke og parre hende? Og vi taler altså ikk interesse - fra hanhundens side taler vi at han er lige så "slem" som de dage hun var højløbsk..

• #17   25. okt 2016 Tænker også falsk drægtighed eller livmoderbetændelse.

• #18   25. okt 2016 Alle tæver bliver jo falsk drægtig og det er jo 60 dage efter ægløsningen, så det passer jo meget godt. Hanner kan godt finde på at reagere kraftigt på den øvet hormon niveau

• #19   25. okt 2016 Jeg kender en, hvis hun blev parret 5 uger efter løbetiden var færdigt .. der kom et pænt kuld hvalpe !

• #20   25. okt 2016 Der er ingen grund til at adskille dem før løbetiden. Men fra første blødningsdag og fire uger frem skal du skille dem ad konsekvent, dvs ikke lige have dem sammen under opsyn.

Hannen reagerer højst sandsynligt på hende nu fordi hun er i den fase hvor mange bliver falsk drægtige. Det kan lugte et snært af løbetid, og nu kender han jo lugten.
    Har du overvejet at sterilisere tæven for at undgå uønsket parring, stress og problemer i flokken?

• #21   25. okt 2016 Mine er kun adskilt når hun har ægløsning, ellers går de sammen. Jeg aner heller ikke hvornår hun kommer i løbetid og hun er rimelig god til selv at sætte hannerne godt og grundig på plads. Hun er også ene tæve blandt 4 fuldvoksne hanner og en enkelt hanhvalp

• #22   25. okt 2016 HiJacks - nogle tæver er ret gode til det! Jeg har lige fået parret en tæve! 1 dag fik hannen lov at komme i nærheden af hende! De andre dage skulle han slet ikke overveje det - så fløj hun på ham ..

Men tænker dog stadig ligesom Malene skriver - skal man ikke "bruge" sin tæve og har hanhunde sammen med, så ville jeg helt sikker også sterilisere

• #23   25. okt 2016 Jeg tror også mine har fordelen ved at til dels at vokse op med det, men også at hun lærer dem at nej er et nej. De er ikke så fikseret på tæver i hverdagen og er ikke over-sexet hormonbunker

• #25   27. okt 2016 Ok. Er ret sikker på hun er falsk drægtig for hun ka sagtens løbe og lege..

Det er fint man ikk behøver skille dem ad før hun begynder at bløde. Men jeg tog mine forholdsregler straks hanhunden viste interesse og synes hun duftede godt.. og forhåbentlig var det sidste gang vi skulle igennem det pjat..

Tæven skal steriliseres ja, men jeg fik af vide af dyrlægen hun helst skulle gennem første løbetid inden de ville sterilisere.. Så det er ikke fordi jeg synes det var sjovt at have en hylende hanhund og en skøge af en tæve i en uges tid hun ikke er blevet det - men simpelthen fordi jeg lyttede til min dyrlæge..

Kommentér på:
Hanhund parrer tæve udenfor løbetid

Annonce