650 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Alt for mange hvalpe???????? Alt for mange hvalpe????????

Der er da vist hvalpepukkel lige nu, eller HVA?????lige været på dba og det vrimler i forhold til årstiden med dejlige og særdeles billige hvalpe.
Man kan virkeligt gøre et godt køb af stambogsførte hvalpe, hvis man synes at man ikke lige har den sædvanlige hvalpepris.
Men hvad mener I ??Skal prisen være fast eller skal den sættes ned???
Og hvorfor skal den evnt. sættes ned???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alt for mange hvalpe????????
  • #1   12. nov 2006 Jeg synes ikke prisen skal sættes ned - en stambogsført hvalp koster det den koster. Kvaliteten af hvalpen bliver jo ikke dårligere af at der er mange til salg. Jeg sætter kun prisen ned hvis der er fejl på hvalpen, eller jeg laver aftale om at måtte bruge den i avl.

• #2   12. nov 2006 Synes avlerne skulle planlægge bedre.
    Jeg ville da meget hellere have en hvalp i forsommeren end sidst på efteråret.

Prisen bør ikke sættes ned

• #3   12. nov 2006 Det kan være svært at planlægge et kuld lige til sommerferien eller hvornår man lige synes det er bedst.
    Næste gang min tæve kommer i løbetid, skal hun parres med en dejlig hanhund. Jeg vil helst det bliver hen i januar, så hvalpene kan komme meget ud i haven, men jeg tror damen har tænkt sig at komme i løbetid snart, og så bliver der vinter hvalpe.

• #4   12. nov 2006 Ja men hvis hvalpene ikke kan sælges til prisen, skal de så aflives. Det ved jeg nogle gør, fordi de ikke har plads til dem alle. Nogle bliver også sat på boks, og er det bedre end at sætte prisen ned.
    For planlægning kan måske være en svær størrelse.

• #5   12. nov 2006 Som avler kalkulerer man vel med at ikke alle hvalpe kan sælges... Og så har man pladsen til de overskydende...

Derfor er jeg ikke avler

• #6   12. nov 2006 Ja som avler må man være forberedt på at ikke alle hvalpe er solgt når de er 8 uger, så må man jo igeng med at træne dem selv. Jeg er nu ikke brændt inde med hvalpe længere end til 5 mdr´s alderen.

• #7   12. nov 2006 Jeg synes jeg hører fra mange avlere at de sidder inde med hvalpe der er over 8 uger og at det er svært at få dem solgt. Jeg har hørt at bla. malenois og rottweiler har et problem med overproduktion af hvalpe i øjeblikket.

• #8   12. nov 2006 Visse racer synes jeg nu godt man kunne dumpe prisen lidt på!!! Ikke fordi hvalpene er mindre hver, eller fordi man så kan komme af med hundene - men jeg synes det er sørgeligt priserne bliver skruet i vejret. Desuden håber jeg en lidt lavere pris på stambogsførte hvalpe ville kunne trække lidt flere købere til hos de seriøse avlere. Et fald i priserne ville desuden sikkert kunne begrænse den forfærdelige samlebånds-avl efter profit som nogen praktiserer...

• #9   12. nov 2006 Det er ikke alle opdrættere, der selv kan bestemme på hvilken årstid der kommer hvalpe - inden for vor race kommer tæverne i løbetid om efteråret så det er altid vinterhvalpe - ang priser - tja .............

• #10   12. nov 2006 Alex.
    Det handler nok ikke bare om plads vel. Der skal også være ordentlig tid, ellers får hvalpene jo et dårligt hundeliv. Det er det jeg mener med bokshvalpe.
    Generelt tror jeg ikke der er nogen som opdrætter hunde, som de ved ikke kan sælges, det er noget som sker af overprod. og årstid.
    Og mit spørgsmål er så stadigvæk skal de sættes ned i pris for at få dem solgt, eller skal de bare ha et dårligt hundeliv.
    Der er jo forskel så det vil noget at have måske 4 hunde og så stå med 8 fordi de ikke bliver solgt.
    Jeg ville ikke opleve det. Så ville både hunde og jeg få stress.
    Så hvad skal avlerne. Lade være med at avle, sætte prisen ned når hvalpene er blevet 11 uger, bokse de overskydende, vel vidende at de ikke har tid til dem, aflive dem????????

Kommentér på:
Alt for mange hvalpe????????

Annonce