{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  filtret pels - hjælp
  • #1   17. okt 2016 Der en knudeknuser, som skære/rykker i knuden, men den mest smerte frie er er klippe knuder af.

• #2   17. okt 2016 Der er ikke andet at gøre, end klippe ham kort med maskine. Alt andet vil simpelthen være synd for ham. Han skal til en uddannet hundefrisør, og det koster altså, så det må du nok snakke med ejer om.

Når en hund er så filtret, så har den hele tiden ondt, fordi filtrene hiver i pelsen hele tiden, og endnu mere når hunden bevæger sig. Hunden lader sig bare sjældent mærke med det, for det starter bare som et mildt ubehag, og udvikler sig så efterhånden mere og mere, efterhånden som filtrene bliver værre. Det er ikke en pludselig smerte, men en smerte som hunden vænner sig til, fordi den altid er der. Hvis der går lang tid nok, så vil huden blive flået af, fordi filtrene strammer mere og mere med tiden. Jeg arbejder ved en hundefrisør, og har set konsekvenserne. Det er IKKE noget man bare skal lade stå til, og det synes jeg du skal oplyse ejer om.

• #3   17. okt 2016 Det tangerer dyremishandling ikke at holde pelsen filterfri på sin hund smiley

Hvis man ikke orker at sørge for det, så køb en hund med kort pels.

Godt at du er obs på at hunden er filtret. Det lyder til at der kun er en ting at gøre, få hunden klippet af en der kan finde ud af det.

Evt dyrlægen, for hvis hunden er så meget filtret, så kan det være nødvendigt at bruge narkose. .

Som der siges, det gør ondt. Meget ondt at have filtret pels. Så ondt at man nemt risikerer at blive bidt, hvis man forsøger selv, at filtre pelsen ud.

Vær også obs på at hunden nok bør have dækken på, da man jo klipper alt pelsen af, og det er koldt efterhånden. ..

• #4   17. okt 2016 Det er da under al kritik, at ejeren har sendt hunden på ferie uden at sørge for pelsen var filterfri først. Det ville jeg blive stiktosset over.

• #5   17. okt 2016 Og er en shih tzu ikke en race, der skal have pelsen behandlet med olie o.lign??

• #6   17. okt 2016 Når først den er filtret så meget er der ikke meget at gøre ud over at klippe hunden helt ned.
    Når hunden er helt fri for filt kan det anbefales at bade den i sæbespåner smiley lyder sært, men gør pelsen meget nemmere at holde, men er der først filter så må du ikke vaske før hunden er fri for filt, vask vil gøre det endnu sværere at rede ud;(

• #7   17. okt 2016 Du må ikke vaske en filtret hund. Det gør problemet værre. Ring til ejer og hør hvor du skal køre hunden hen til klipning.

• #8   17. okt 2016 Er det en ejer du kender godt eller? Uanset hvad må du have fat i ejer før du gør noget. For som de andre siger, kan du ikke bare rede filterkagerne ud, det er yderst smertefuldt.
    Hvis det er så slemt, som det lyder til, så burde du nok have spurgt ind til det før ejer gik. Det er aldrig sjovt at stå med et problem på andres hunde.

• #9   17. okt 2016 Du må ikke klippe den uden ejers samtykke,man kan købe tangle fix hos KW,man kan bruge en filterknuser--en slags kam og så skal man bruge masser af tålmodighed,det kan sagtens lade sig gøre..præventivt kan man så spraye med Blue Horse Super Shine og rede hunden hver dag..

• #10   17. okt 2016 Nu kender jeg ikke pelsen på en Shih Tzu, men jeg har 4 maltesere, og hvis de får filter (og det får de, selvom de børstes flere gange om ugen), så klipper jeg.
    Hvis man prøver at vaske en filtret pels, så bliver det bare værre.
    Hvis man har en hund, som har en pels, der hurtigt filtrer, så bør man nok holde pelsen i en fornuftig længde.

• #11   17. okt 2016 Når hunden er fuldstændig filtret til, så skal man IKKE begynde at forsøge sig med alle mulige mærkelige redskaber, for at rede det ud! Det er simpelthen synd for hunden, for uanset hvilke "mirakler" producenterne sælger, så kan det ikke lade sig gøre, uden at det kommer til at gøre ondt på hunden. Det er noget andet med enkelte filter, men når den er filtret helt i bund, så er det kun en maskine der kan bruges, og dette kun af folk der ved hvad de står med.

• #13   17. okt 2016 Hvis man her en lang håret shih tzu er den nemmeste måde at holde hunden fri for filter er at bade den en gang i ugen og børste den igennem hverdag alt efter hvor gammel hunden er nu ældre den bliver nu nemmer bliver pelsen at holde

Hvis hunden er et stor fil bunke eller bare halv filtret ville jeg bestemt ikke gå i gang med noget som helst selv alt efter hvor tæt filtret sidder på huden er det endten en hunde klipper/frisør der skal i gang med at klippe/ barbere eller ers skal det forgå ved dyrlægen hvor hunden bliver bedøvet imens
    Filtret pels er meget smertefuld for hunden selv om den højst sandsyndelig ikke giver tegn på dette

Hvis det kun drejer sig om en lille smule filter som sidder lang væk for huden kan du forsigtig prøve at bruge fingrene, men stop ved den mindste reaktion fra hunden dette det som skrevet før gør virkelig ondt på dem nu længer de har haft det nu mere irriteret og øm bliver huden på det område

• #14   18. okt 2016 Trådstarter - Hvorfor oprette en tråd, som du overhovedet ikke deltager i?

Kommentér på:
filtret pels - hjælp

Annonce