2.975 visninger
|
Oprettet:
filtret pels - hjælp {{forumTopicSubject}}
Hvad gør jeg ?
Jeg har fået en 1 år gammel Chih Tzu i pasning her i ferien. Hans pels er en stor knude.
Hvad gør jeg for at gøre udredningen mindst smertefuld for hunden ?
Kan det hjælpe at vaske ham med noget specielt eller har i andre gode fif ?
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 2.742
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 22 Hunde: 5 Emner: 80 Svar: 438
Når en hund er så filtret, så har den hele tiden ondt, fordi filtrene hiver i pelsen hele tiden, og endnu mere når hunden bevæger sig. Hunden lader sig bare sjældent mærke med det, for det starter bare som et mildt ubehag, og udvikler sig så efterhånden mere og mere, efterhånden som filtrene bliver værre. Det er ikke en pludselig smerte, men en smerte som hunden vænner sig til, fordi den altid er der. Hvis der går lang tid nok, så vil huden blive flået af, fordi filtrene strammer mere og mere med tiden. Jeg arbejder ved en hundefrisør, og har set konsekvenserne. Det er IKKE noget man bare skal lade stå til, og det synes jeg du skal oplyse ejer om.
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
Hvis man ikke orker at sørge for det, så køb en hund med kort pels.
Godt at du er obs på at hunden er filtret. Det lyder til at der kun er en ting at gøre, få hunden klippet af en der kan finde ud af det.
Evt dyrlægen, for hvis hunden er så meget filtret, så kan det være nødvendigt at bruge narkose. .
Som der siges, det gør ondt. Meget ondt at have filtret pels. Så ondt at man nemt risikerer at blive bidt, hvis man forsøger selv, at filtre pelsen ud.
Vær også obs på at hunden nok bør have dækken på, da man jo klipper alt pelsen af, og det er koldt efterhånden. ..
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.615
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.615
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
Når hunden er helt fri for filt kan det anbefales at bade den i sæbespåner lyder sært, men gør pelsen meget nemmere at holde, men er der først filter så må du ikke vaske før hunden er fri for filt, vask vil gøre det endnu sværere at rede ud;(
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.464
Hvis det er så slemt, som det lyder til, så burde du nok have spurgt ind til det før ejer gik. Det er aldrig sjovt at stå med et problem på andres hunde.
aug 2004
Følger: 46 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 2.048
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.296
Hvis man prøver at vaske en filtret pels, så bliver det bare værre.
Hvis man har en hund, som har en pels, der hurtigt filtrer, så bør man nok holde pelsen i en fornuftig længde.
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 22 Hunde: 5 Emner: 80 Svar: 438
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.220
Hvis hunden er et stor fil bunke eller bare halv filtret ville jeg bestemt ikke gå i gang med noget som helst selv alt efter hvor tæt filtret sidder på huden er det endten en hunde klipper/frisør der skal i gang med at klippe/ barbere eller ers skal det forgå ved dyrlægen hvor hunden bliver bedøvet imens
Filtret pels er meget smertefuld for hunden selv om den højst sandsyndelig ikke giver tegn på dette
Hvis det kun drejer sig om en lille smule filter som sidder lang væk for huden kan du forsigtig prøve at bruge fingrene, men stop ved den mindste reaktion fra hunden dette det som skrevet før gør virkelig ondt på dem nu længer de har haft det nu mere irriteret og øm bliver huden på det område
okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.464
filtret pels - hjælp