Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundetøj
  • #3   15. okt 2016 Max har kun et regndækken, men han har også mega meget pels.

Jeg overvejer en bluse til min ene kat, da han vil skulle meget med på udstilling, og det godt kan trække meget og være rigtig koldt i en udstillingshal, og han viser allerede tegn på at være lidt kuldeskær. Har vi ikke ligetændt op i pilleovnen, så gemmer han sig under dyner og tæpper. smiley

• #4   15. okt 2016 Er det nødvendigt synes jeg det er helt fint, men at hunden skal være påklædningsdukke bryder jeg mig ikke om.

min tidl. boxertæve havde spondylose og kronisk bugspytkirtelbetændelse og dermed meget meget slank, hun havde brug for et dækken for at holde varmen om vinteren.
    men ingen af mine øvrige boxere har haft brug for det, eller mine nuværende hunde (de har dog god pels)

• #6   15. okt 2016 Cujo får trøje på nu på morgen- og aftentur + hvis det blæser meget i løbet af dagen.
    2,3 kg. hund uden underuld fryser meget nemt.

Thor havde aldrig tøj på og min gamle hund (før Thor) havde dækken på om vinteren efter han var rundet 9-10 år. Men det var dækken der gik ned om bryst og mave, for han fik dårlig mave når han blev for kold (han var også en lille hund, så maven kom ofte i sne m.m.)

Jeg går ikke ind for "påklædningsdukkehunde", men tjener tøj/dækken et formål, er det helt fint.

Cujo har et par "dynejakker" og en del trøjer. Svigermor har strikket en 3-4 stykker og så er der købt lidt ved siden af.

profilbillede
  • #7   15. okt 2016 Hvis hunden fryser skal den da have tøj på, og længere er den vel ikke....?

Vi får hvalp i slutningen af november og hun bliver altså også iført trøjer/frakker mm.

• #8   15. okt 2016 Hvis det er nødvendigt,så har jeg ikke noget problem med det smiley
    Er dog ikke vild med dem der klæder deres hund ud som små dukker smiley
    Her har min hvalp på 7 måneder fået en fleece trøje da hun fryser smiley

profilbillede
  • #10   15. okt 2016 Så længe det er for hundens bedste (hvis den fryser, har en skade der kræver det osv) ser jeg intet problem i det. Jeg har selv to der bruger det. Lucku SKAL have heldragt på om vinteren for ellers driller hans PL desværre helt vildt og det er sgu synd smiley
    Men jeg har så heller intet problem med at det er lidt pænt/sjovt/specielt det de har på, for de er nok ligeglade med om der er spiderman på eller om den er sort smiley (Ja har lige købt en trøje til Lucky med Spiderman!) Så længe de sidder godt på hunden.

profilbillede
  • #11   15. okt 2016 For os er det ikke et spørgsmål om mudder o.l.
    Her er hunde hunde med alt hvad dertil hører.
    Cujo er min den første der bliver "pakket ind" (pånær lige den gamle der altså først fik dækken på i en alder af 9 eller 10 år).

Men for en lille sag som f.eks. Cujo der ikke har underuld, så er det edderbroderme koldt at gå tur herude på landet i de åbne vidder kl. 5.30 om morgenen.

Jeg er selv noget af en frossenpind og min flyverdragt er i skrivende stund i vaskemaskinen for at være klar til "sæsonen" der for mit vedkommende starter når den er tør.

Så hvis jeg fryser som jeg gør og pt. har en alm. trøje eller softshell jakke på med en islandsk uldsweater udenover, så er der ikke noget at sige til at Cujo også fryser. smiley

• #13   15. okt 2016 Jeg skal være ærlig og sige, at Max får regndækken på, fordi jeg ikke gider en smaddervåd hund ind på mit parketgulv. Jeg gider ikke glide rundt i vand med krykker, fordi der ligger pytter, og ej heller gider jeg et ødelagt gulv. Længere er den egentlig ikke.

• #14   15. okt 2016 Trine jeg tror du har ret i at det er kommet mere frem, men om det er fordi folk er blevet mere bevidste om det, mere pylrede eller simpelthen fordi det er så søøøøødt ved jeg ikke smiley
    Mine fryser af den simple grund at de er bitte små og er helt nede ved jorden. Rosa har ellers fint med pels, men hun er simpelthen så lille at hun lynhurtigt mister varmen, der skal jo ikke meget til med så lille en hund, hun har jo en kæmpe overflade der bliver kold og ikke ret meget til at holde varmen.. Og der skal jo ikke særlig meget til, f.eks. nu hvor græsset er vådt, er hun jo våd hele vejen op af maven nærmest med det samme, det er en stor hund ikke.

Lucky er ikke den med den tykkeste pels, (han er også lille men ikke helt så lille) men han har også PL som virkelig driller ham når det bliver koldt, så selvom han måske godt kunne holde varmen med en trøje, så er heldragt nødvendigt når vi når ned omkring 5 grader (jeg ved ikke præcis hvornår, men når det er KOLDT) for ellers er det simpelthen mishandling at tage ham ud i længere tid end lige at tisse..
    De er bestemt ikke skabt til det danske vintervejr, men når de har tøj på går det fint smiley

• #15   15. okt 2016 jeg indrømmer da blankt, at det ville da være fantastisk at kunne vacuumere ulvene i plastic de dage hvor det er vådt og mudret! for pokker det er et arbejde konstant at tørre og skylle, og for pokker hvor huset kan hørme af vådt uldfår smiley
    så en vandafvisende heldragt, med ben und alles ønskes i kingsize smiley

profilbillede
  • #16   15. okt 2016 MLA, nu er du sart...!!

smiley :P smiley

• #17   15. okt 2016 Mega sart smiley

• #18   15. okt 2016 små hunde fryser lettere end større hunde.
    De bruger forholdsvis mere energi pr. Vægt for blot at holde varmen. De er ofte mere rolige i deres aktiviteter ( i hvertfald selskabsracerne) som gør de ikkebevæger sig til varmen på samme måde som måske mere aktive hunde.
    De har ofte pelstyper uden underuld, så de mangler isoleringen som mange brugsracer har. Mange af racerne er lavet til livet indendørs eller i varmere himmelstrøg, men vi vælger som ejere at holde dem i vores egne. Så må vi også kompenserer for det smiley
    En hund der fryser skal ejeren selvfølgelig tage ansvaret for og give noget beskyttelse i form af tøj eller dækken.

• #19   15. okt 2016 I stedet for at tænke på hvad vi ville tænke, så se på om den behøver det, det er langt vigtigere end hvad folk tænker

• #21   15. okt 2016 Hvis jeg mener, at et af mine dyr har et behov, så spørger jeg ikke så meget. Jeg gør det bare. smiley

profilbillede
  • #22   15. okt 2016 er det en cornix rex?

• #23   15. okt 2016 Jep han er en Cornish Rex, som jo ikke har pels men kun lidt underuld. smiley

• #25   15. okt 2016 Og jeg tror egentlig vi ser mere af det nu end tidligere, fordi vi ser flere af disse selskabshundetyper i Danmark. Måske er ejerne også blevet mere bevist om hvad de byder deres hunde. Hunden er et medlem af familien, den skal ikke bare fungerer som rottefanger mere.. Og så tror jeg også hundene er mere med ude på gaden nu m stunder.
    Når man ser gamle billeder af selskabsracer 100 år tilbage havde de også tøj på smiley

• #26   15. okt 2016 Jeg er af den holdning, at selvom det er nødvendigt, så behøver det ikke være kedeligt. Jeg ville da hellere smide noget sjov/sejt på min hund end et kedeligt sort dækken.
    Og så har jeg absolut intet imod at klæde min hund ud en gang imellem. Han er ligeglad med, om det er en regnjakke eller et Supermankostume, han har på.

• #28   15. okt 2016 Min hund fryser og det skal han ikke.... længere er den faktisk ikke.

(og så alligevel....for hey jeg køber da dækkener jeg synes er pæne, det ligger jeg ikke skjul på...han skal bære det alligevel..og jeg skal se på det... smiley )

• #30   15. okt 2016 Jeg har altid forsvoret, at jeg skulle have tøj på min hund (medmindre jeg fik en whippet, så måtte jeg finde mig i det). Men så fik jeg min lille dsg, Ezio, og han fryser simpelthen bare + hader regn. Så han har dækken. Jeg får altid associationer til USA og deres "hundetøj", men altså, når han har brug for dækken for at holde varmen, så får han det. smiley

• #31   15. okt 2016 Mine år nogle gange dækken/strik/whatever på i situationer hvor jeg forventer de vil komme til at fryse, hvis det blæser meget eller er meget koldt, eller vi skal på fælles hundetur og der er lidt ventetid før alle hundene er mødt op smiley

Synes dækken skal have et reelt formål/funktion, men når det er sagt ønsker jeg mig et pink glimmer dækken smiley Hunni er jo ligeglad hvordan det ser ud alligevel

• #35   15. okt 2016 smiley

profilbillede
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.063
    #37   16. okt 2016 Nemlig, Caroline. Jægerne er også blevet mere opmærksomme på at passe på deres hunde, og det er altså ikke sundt for en hund at fryse. Heldigvis ser jeg også flere og flere hunde på træningspladsen med dækken om vinteren.

Alle mine hunde har tøj: Gustav (labradorblanding) går med BOT-dækken, når det er koldt, Ingle (ruhåret vizsla) har en softshelltrøje på til træning om vinteren, og Basso (whippet) har trøje på, når vi går tur i koldt vejr. Alle tre har desuden dækken eller trøje på, når de skal ligge i bilen i længere tid, når det er køligt.

TS: Giv du bare din hund tøj på, hvis den fryser, og pyt med, hvad andre mener om det. Det vigtigste er, at din hund har det godt smiley

• #38   16. okt 2016 Selv jægerne er blevet gode til at give deres hunde dækkener på.
    Det ser jeg da på flere og flere billeder.

• #39   17. okt 2016 Fryser hunden så skal den have dækken på - længere er den vel egentlig ikke.
    Min Dober bruger dækken om vinteren: har hun dækken på vil hun rigtig gerne være ude i al slags vejr. Uden vil hun faktisk helst ikke ud af døren når de blæser og regner eller sner. Det er svar nok for mig. Nogle individer i racen har altid haft behov for dækkener, men tidligere var det faktisk temmelig svært at skaffe: Min mor, der er skrædder, har syet mange hundedækkener i min barndom i 1970'erne og 80'erne til korthårede hunde. Det var ikke noget dyrebutikkerne førte dengang til store hunde smiley
    Mine irske terriers bruger normalt ikke dækkener; god tyk uld og tæt pels. Men når de er nytrimmede og det er vinter så kan der de første fjorten dage efter trim godt lige være behov for et dækken, hvis det er frost eller koldt og blæsende. Og når de er blevet rigtig gamle kan det også være nødvendigt for at de ikke skal fryse. Fx havde min gamle Daffytøs aldrig brugt dækkken og altid været meget ude. Den sidste vinter hun levede (12 år gammel) frøs hun hvis hun ikke havde et dækken på når hun var ude.
    Perle på toppen af springbrættet iført ikke mindre end to dækkener - og totalt farveukordineret med sit pink halsbånd - en frostkold vintermorgen smiley

profilbillede
  • #40   17. okt 2016 ... min svigermor strikker trøjer til Perle smiley

profilbillede
  • #41   17. okt 2016 Haha, hvad er det med svigermødre og strik til hunde?? smiley

• #42   17. okt 2016 Altså nu har vi jo ingen børn og min mands søskendes børn er blevet teen-agere og vil bestemt ikke gå med hjemmestrikkede sweatre, så må Perle jo holde for smiley smiley smiley
    .... hun virker ganske tilfreds med sweatrene smiley

• #43   17. okt 2016 Det samme her - ingen børn, lille kuldskær hund og en svigermor med strikkelyst.
    Det er fantastisk!!! smiley

• #46   17. okt 2016 Selvfølgelig skal hunden klædes passende på, når den fryser, uanset om det er en hårløs eller en schæfer.
    Rigtig mange hunde vil i den kolde tid have gavn af at få et dækken på efter fysisk aktivitet. Det skåner hundens muskler og led, hvis man kan undgå en hurtig nedkøling.

Mine egne tøser har både trøjer og dækkener i forskellige materialer og farver.
    Her iført deres juletrøjer, som bliver brugt i december smiley

profilbillede
  • #47   17. okt 2016 Hvaaa Kirsten? Hvad med den stakkels lille frysende hund, som sidder bagved? Skal den ikke ha' en trøje på?

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#48   17. okt 2016 Jo, det kan Kirsten altså ikke være bekendt! Den stakkels hund sidder oven i købet ude døgnet rundt smiley

• #49   17. okt 2016 Den sidder der til skræk og advarsel smiley Ghini er ikke den store fan af at tøj under nogen form og jeg må tilstå at jeg er kommet til at stikke hende et lille eventyr.

Jeg har fortalt hende, at hvis hun ikke accepterer sit dækken, ender hun som stenhunden. Engang var den levende, men fordi den altid frøs, forvandledes den stille og roligt til sten og til sidst var det for sent at redde den, for da var hjerter også blevet forstenet.

Det har hjulpet lidt, hun er rimelig glad for sin røde trøje og tilsvarende i andre farver smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#50   17. okt 2016 Ghini må have fortalt historien til sine hvalpe. Basso er i hvert fald så glad for sine trøjer, at han gerne vil beholde dem på, når vi kommer hjem fra tur smiley

• #51   17. okt 2016 Selvom Baby er en puddelhund med store krøller, så fryser han allerede nu. Så vi er så småt begyndt at tage vintertøjet i brug begge to.

Jeg køber skovt, sødt og praktisk tøj til Baby! Og denne vinter får han også sko, da hans poter ikke kan klare salten.

Man får mange sjove/dumme/irriterende kommentare når man har ens hund med, i andet end et almindelig dækken.

"Det er synd, den kan jo ikke bevæge sig"
    "Hunde er dyr ikke dukker!"
    "Den har pels, så af med tøjet"
    "Det er ikke en erstatning for et barn!"

Jaja jeg er ligeglad. Min hund skal ikke gå og fryse!

Regntøj har han også. Og vores regntøj matcher endda!

profilbillede
  • #52   17. okt 2016 Vintertøj smiley

profilbillede
  • #53   17. okt 2016 Eva - Det har hun med garanti smiley
    Jeg tror alle hvalpene har hilst på stenhunden med et mere eller mindre forundret udtryk.

• #57   18. okt 2016 Max er glad for sit regndækken. Han har vist fundet ud af fordelene. smiley

Det dækken han havde før, det var han ikke nær så glad for.

• #58   18. okt 2016 Hvorfor må det ikke være pænt, bare fordi det er tøj til hunde? smiley

• #62   18. okt 2016 På Cujos 2 jakker var der hætte på.
    Dem har jeg klippet af og syet kanten i stedet.
    Hætterne tjente intet formål og bankede ham i hovedet når han havde jakke på (på prøve, da det stadig kun er trøjevejr).

• #65   18. okt 2016 Halsbånd med bling bling er jo heller ikke "nødvendige". Liner i forskellige farver er heller ikke nødvendige. Og sådan kan man blive ved. Det handler i bund og grund om smag og behag, og det må vel være op til den enkelte. smiley

• #66   18. okt 2016 Jeg forstår heller ikke, hvorfor man putter hætte på en hundejakke. Det har vel ikke andet formål end at se "smart" ud, og lidt sødt er det da, men jeg kunne forestille mig, det ville genere hunden. Ihverfald min hund. smiley

• #68   18. okt 2016 Det findes skal Pia smiley man skal bare lede de rigtige steder!

Alvin havde en jakke, med hue hvor der var djævlehorn på.

• #70   18. okt 2016 Jeg har faktisk overvejet noget med hætte...ikke fordi kræ skal have den "på"...men fordi det måske kan give lidt læ. Jeg har bemærket at kræ er lidt sensitiv overfor de store vindstød især når det kommer til ørene.

Han vil klart blive generet af det...men det er han af så mange ting han ikke ved faktisk er nødvendige for ham -og jeg tror vi skal lade være med at gøre os til dommere over hvad den enkelte finder er nødvendigt for den enkelte hund smiley
    For i bund og grund er det virkelig en subjektiv holdning og der er ikke meget der er naturligt for en hund i dag.

• #71   18. okt 2016 Jeg forstår heller ikke hætte, og finder ofte træls fordi jeg elsker det de sidder på, men gider ikke hætte til mine.

Men jeg eeeeeeeeelsker at give dem pænt tøj på når det nu er nødvendigt, de har også mere neutralt, men Rosa er altså en lille prinser, og må gerne have lyserøde strik trøjer med hjerter, sjove tekster osv.
    Jeg har f.eks. lige bestilt en lidt tyndere trøje til når hun skal sidde i tasken når det er koldt, der har hun også tæppe, men med to hunde er det svært at få dem pakket godt nok ind i tæppe. Nå men den er altså pink med en krone, tror endda det er i sølvglimmer og Princess smiley
    Rosa ligner også en lille candy floss i din vinter heldragt.
    Folk må selv om hvad de mener om det, jeg synes det er sjovt og hyggeligt og så er det nødvendigt med tøj.
    Jeg ville have købt en hurtta heldragt i til Lucky, men jeg er så utrolig heldig at have hunde der enten er for små eller bare ikke passer de der mål. Og når jeg nu alligevel skal bestille efter mål, kan jeg ligeså godt bestille noget jeg synes er sjovt, sødt, pænt osv osv.

• #74   18. okt 2016 Pia der er jo nok ikke nok salg i det, ellers var der helt sikkert også det. Det kan også være det er fordi det er for dyrt at producere eller at de store racer generelt bare ikke fryser ligeså meget som de små, og derfor har ejerne ikke samme behov og derfor mindre salg.

Men man kan da få alt andet udstyr som prinsesse ting til store hunde, så det er da ikke fordi folk ikke vil have at deres store hund er en lille prinsesse smiley

Der er så modsat ikke rigtig noget ikke prinsesse halløj i str Rosa. Så for mig er det meget billigere at købe prinsesse halløj

• #76   18. okt 2016 Pia hvem snakker om strutskørter ?
    Jeg har endnu til gode at se en i denne tråd som ikke lægger vægt på at der skal være en mening med tøjet, selvom det er pænt.

Jeg har længere oppe lagt et billede ind æg mine hundes heldragt (de har mere end en )
    Vil du mene at de er over stregen ?

• #78   18. okt 2016 .....

profilbillede
  • #79   18. okt 2016 Den her hætte, den kan faktisk knappes af. Nu skulle han egentlig bare have brugt den i transportkassen til og fra dyrlægen, men det er da praktisk, at man selv kan bestemme, om den skal være på eller ej. smiley

profilbillede
  • #81   18. okt 2016 Elton, så længe hunden ikke fryser er det vel ikke dyrplageri. smiley

Her kommer der en trøje på når det stormer og på vores tidlige morgentur og sene aftentur, for der fryser Cujo.
    Så det er ikke fordi der er trøje på hele tiden.

• #84   18. okt 2016 Pia det er skam muligt, bare ikke så meget fremme som ved de små. Mit gæt er at det enten er for dyrt at producere i forhold til hvad de kan tjene på det, eller fordi der simpelthen ikke er nok store hunde der har behovet. Jagthunde kan nok ikke rende rundt i lyserødt på jagten, selvom det da sikkert ser sjovt ud smiley men tænker der nok er nogle praktiske ting i forhold til farver og andet man skal tage hensyn til på jagt ?
    Derudover har jo indtryk af at større hunde har nemmere ved selv at holde varmen, men det er da muligt at få både kjoler, lyserøde heldragter osv til de store.

Til små hunde kan man få stortset alt, og mange syer selv, det kan man jo også til store hunde, det er bare dyre i stof. Men lige i str Rosa, som jo er ekstra lille findes der generelt ikke særlig meget, og det der findes er oftest billig skrammel tøj fra Kina, og det er altså ikke lavet for at være neutralt smiley heldigvis er det stadig godt til at holde en lille hund varm osv men det er altså i Sjove farver, med skrift osv.

• #85   18. okt 2016 Ups jeg fik skrevet send lidt for tidligt.

Jeg kan godt få lavet neutralt tøj til hende, men det vil jeg ikke smiley
    Men jeg kan ikke se at der går skår af hende fordi hun har lyserødt tøj på.

Jeg er enig i at Kjoler som den på billedet ikke har nogen funktion og derfor 100% er fordi ejer synes det er sødt/sjovt og det er jeg heller ikke kæmpe fan af, men har det den funktion som den skal have så er jeg lidt ligeglad med udsendet.

profilbillede
  • #86   18. okt 2016 Vil bare lige pippe angående zooplus og deres heldragter. Havde købt den sorte fleece udgave til Myrna, og den kan i hvert fald IKKE anbefales. Syningerne i benene var meget hårde og skarpe og sled al pels af på Myrnas forben, før det gik op for mig, hvad det var, der var skyld i det. Kan forestille mig, at den grønne er syet på samme måde.

• #87   18. okt 2016 Det her er i hvert fald 100% mishandling smiley

profilbillede
Kommentér på:
Hundetøj

Annonce