{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
511 visninger | Oprettet:

1- dagstur med hunden, hvor. Idéer? {{forumTopicSubject}}

Hejsa rare hundefolk smiley

Min søster og jeg snakkede om, at tage en hyggelig tur, en dag i den nærmere fremtid og selvfølgelig med min lille vovse smiley

Vi snakkede lidt om dyrehaven, så erfaringer herfra høres også gerne, men vil meget gerne hører, hvis i har nogle andre forslag eller erfaringer, om gode steder til en hyggelig tur også smiley

Så sig endelig frem med jeres erfaringer eller forslag til en hyggelig én dagstur med vovse smiley

Det skal være på sjælland smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1- dagstur med hunden, hvor. Idéer?
  • #2   11. okt 2016 ALtså en 1-dagstur kræver vel ikke særlige erfaringer -det er jo bare en god lang gåtur med hyggepauser. Vand, en snack til pausen og de gode travesko og så er man da kørende smiley

Jeg har ikke nogen gode forslag til steder -eller jo, men eftersom jeg er fra det vestjyske, så er det nok for langt til en 1-dagstur smiley

Men jeg har førhen gjort det en hel del, fordi jeg ikke havde have, så det var en fin måde for hundene at være ude på. Har da også været afsted nogen gange i sommerferien -ville have været afsted på flere-dagestur, men Gaia fik blærebetændelse, så ville helst være tæt på hjemme istedet.

Kan i øvrigt anbefale en god rygsæk -ikke noget værre en skuldre, der er helt smadrede af en dårlig rygsæk (vand er tungt at slæbe på ;))

• #3   11. okt 2016 Møns klint- hvorfor havde havde jeg ikke tænkt på det.. tak super forslag smiley

Det var mere ment, som i erfaringer fra steder, man har været med sin hund, som man evt. kunne anbefale smiley
    Ja det ville nok blive mere end en éndags tur, hvis vi skulle til vest jylland, det er ellers også flot der, med de store strande, der har vi været én gang smiley
    En god rygsæk var også tanken, vand og lidt lækkert til både hund og menneske smiley

• #6   11. okt 2016 Tag danmarkskortet frem, en blyant i hånden, og luk øjnene mens du sætter et kryds.
    Vil du ikke ricikerer Jylland eller længere ture væk, så kan du jo folde kortet efter forgodtbefindende smiley

• #7   12. okt 2016 Skælskør lystskov. Der er utroligt smukt, fordi skoven støder op til Skælskør nor. I gamle dage kunne man ikke gå hele vejen undt om noret, uden at få våde sokker, men om der er anlagt stier hele vejen rundt nu, ved jeg ikke, da det er mange år siden, at jeg har gået turen.

Diget ved Rødbyhavn (øst for byen). Der er frit udsyn til det brusende hav, og næsten ingen mennesker.

Hyllekrog på Lolland, fugle/naturreservat. Det er en lang tange, med et fyrtårn for enden. Smuk, smuk natur, med hav på begge sider.

Og ellers, så bare kig på et kort, og udvælg et natur-område, som I har lyst til at udforske. Der findes ufatteligt mange smukke steder i Dk smiley God tur !

• #8   12. okt 2016 Frilandsmuseet er en stor oplevelse for de fleste hunde. Der er SÅ meget at kigge på, og hvis jeg ikke husker helt forkert, er der faktisk gratis adgang.

Ellers er Dyrehaven også et besøg værd (som du selv er inde på) og det kan være ret sjovt at gå igennem Bakken på den her årstid, hvor det hele er lukket.

Så er der kalkgravene - fx. Karlstrup Kalkgrav. Der er smukt, men det tager ikke så lang tid, at gå rundt.

Hvis jeg selv skulle på laaaannngg tur, ville jeg tage området omkring Stevns Klint. Prøv at se her:
    https://stevns.dk/oplev-stevns/sevaerdigheder/stevns-klint

• #9   13. okt 2016 Tusind tak for alle jeres gode forslag smiley
    Så kan det blive til en masse gode ture med alle de forslag smiley

Tak for hjælpen smiley

• #10   13. okt 2016 Det er desværre ikke længere gratis at tage på Frilandsmuseet.. men Dyrehaven er dejlig. Ellers er der Gribskov.. eller noget skov, som jeg ikke kan navnet på lige nord (ca 3 km udenfor midtbyen) for Helsingør. Man kan parkere ved Strandvejen og således både komme ned til vandet eller gå op i skoven, der går ned til Strandvejen.

• #11   14. okt 2016 Tak for info og forslag smiley

• Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #12   14. okt 2016 Faxe Ladeplads! Der er et langt stykke strand og skov hvor der ikke kommer særligt mange mennesker. Der elsker jeg at være med Albus.

Kommentér på:
1- dagstur med hunden, hvor. Idéer?

Annonce