{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.387 visninger | Oprettet:

Nicole K
Nicole K
Emner: 1

Hvor stor tror i min hvalp bliver? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Ville lige høre jeres mening, om hvor stor i tror min hvalp bliver.
Han er 4 uger gammel og ved godt at det måske er tidligt at tænke over. Men ville lige være sikker og forberedt.
Okay så, faren er en blanding af en "Broholmer og en Golden Retriever". Moren er en blanding af "Rhodesian Ridgeback/Staffordshire Bull Terrier".

Tror selv at han bliver medium/stor, men er stadig lidt i tvivl.

Hvad tror i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor stor tror i min hvalp bliver?
  • #1   5. okt 2016 Det er svært at sige noget om, når det er en blanding - især når racerne i blandingen er så forskellige i størrelse.

Jeg kendte f.eks. et kuld, hvor både faderen og moderen var ret små - faderen lå omkring 20 kg og moderen var endnu mindre. Alligevel kom nogle af hvalpene til at veje 40 kg. Så der har været blandet en stor race ind på et tidspunkt, som nogle af hvalpene så arvede højden fra.

Det samme kan jo ske i dit tilfælde. Det kommer helt an hvor din hvalp arver højden fra.

• #2   5. okt 2016 4 uger - så kan du stadig nå at annullere købet smiley Ej, det er bare hverken nogen avl jeg ville støtte eller et køb jeg ville rode mig ud i.
    Til dit spørgsmål så kan det være svært at sige noget generelt når vi taler om blandinger - men ja overordnet vil jeg da også skyde på medium/stor, det er bare svært at forudsige.

• #5   5. okt 2016 20+ kg vil jeg tro.

• #6   5. okt 2016 Det er fire forskellige størrelser hunde - ergo kan du få fire forskellige størrelser hund ud af det...

Dælme en gusten blanding, du har fundet frem til der!

• #8   5. okt 2016 jeg håber i øvrigt du læser op på racerne.

• #9   5. okt 2016 Formentlig over 15 kg
    Men det er umuligt at sige med en blanding.

Vild blanding, jeg håber du virkelig har sat dig ind i racerne, men tror desværre ikke at du så havde valgt den

• #10   5. okt 2016 Et sted mellem 10 og 75 kg - og sindet og sundheden af hunden kan variere ca. lige så meget som vægten smiley

• #11   5. okt 2016 Hvordan vil du sikre dig at den ikke bliver nuppet af polisen, grundet mistanke om ulovlig blanding? Jeg ved godt at de racer den påstås at været blandet af ikke er ulovlige, men den kunne godt gå hen og ligne noget ulovligt...

Jeg håber virkelig du tænker dig om en ekstra gang.... smiley

I øvrigt tror jeg den bliver plus 20 kg.

• #12   5. okt 2016 Det er jo netop inden man køber hunden man skal bestemme sig for noget så vigtigt som hundens størrelse. For du aner ikke hvad du får med sådan en hund. Så det er da kun godt du overvejer det allerede nu inden købet.
    Hunden kan ende med alt fra 15-50 kg. Er du parat til at tage hvad der kommer? Eller er det fordi du ønsker dig en stor eller mellem størrelse hund du tænker over det?
    Har du overvejet hvilke egenskaber den hvalp får som du ønsker, eller vil kunne få bøvl med? Og hvordan du så kan takle det?

• #13   5. okt 2016 Troll smiley
    Mon der er en der keder sig? smiley

• #14   5. okt 2016 Ja man kan da kun håbe det er en troll, men det er jo desværre en realitet at mange avler med hovedet oppe i røven... og kan da kun fraråde Nicole at støtte sådan et foretagende...

• #15   5. okt 2016 jeg er lidt forvirret over hvorfor han kun er 4 uger nu? du har vel ikke fået hunden hjem vel? smiley

• #16   5. okt 2016 Jeg tror hellere du skal bekymrer dig om, hvordan dens sind bliver. Men sådan en blanding er størrelse det mindste problem ...

• #17   5. okt 2016 Så en selvstændigt jagende og vogtende egetkønsaggressiv hund? Spændende

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
    #20   5. okt 2016 På hvilket grundlag har du valgt at købe en blanding?
    Og lidt især dén blanding. Det er jo 4 vidt forskellige racer, hver især avlet til et særligt formål . Og vægtmæssigt ligger den mindste fra 11 kg og den tungeste op til 75 kg.

Håber ikke at det er udfra 'blandinger er sundere '
    For det er en 'and'
    Ja der findes racehunde med arvelige sygdomme, men der findes helt bestemt også blandinger med massive helbredsmæssige problemer!

Har selv kendt en schæfer labrador. Og hvad hun dog ikke fejlede!
    Særdeles sart fordøjelse, så tålte kun hendes tørkost alligevel kradsede hun sig til blods i hovedet og på poter. Og to gange var hun ved at dø, kun redet af blodtransfusion. For slet ikke at nævne den måde hun ubehjælpeligt stavrede afsted på hendes bagben.

Hun blev kun 6 år. En alt for ung alder for en hund af den størrelse...

Kommentér på:
Hvor stor tror i min hvalp bliver?

Annonce