1.307 visninger
|
Oprettet:
Jer med 2 hunde {{forumTopicSubject}}
Hvor meget tid bruger i på dem om dagen?
Hvor meget tid mener i man skal have for at have 2 hunde ?
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Vi har to samojeder, som primært bare er familiehunde, som kan lidt tricks - men jeg ved at andre med to samojeder bruger meget mere tid på deres, fordi de træner diverse ting med dem.
Så det er jo et meget vidt spørgsmål, der ikke bare lige kan besvares. :o)
Dog vil jeg sige, at vi generelt ikke bruger mere tid på to, end vi gjorde på én. Tiden er nok bare omprioriteret lidt. Hvor jeg før brugte mere tid på at hygge, så går der nu mere tid på træning (da der jo er to), og så bare det mindre tid på hygge.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Myrna er med ude at løbe hver tredje morgen og hver tredje aften. Morgenturen er kortere end aftenturen, og vi taler altså ikke vildt lange ture, men ca. 30 minutters løb per gang. Det kommer Lulu så ikke med på. Lulu er til gengæld skarpere til tricktræning, men det er jo ikke rigtig noget, man sætter tid på. Derudover er der alle de fælles aktiviteter.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.142
Det kommer an på mange mange ting.
Nu har jeg to af samme race, men de er vidt forskellige, plus at de ikke kræver det samme nu hvor de er gamle, som da de var unge.
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.202
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 2.742
Men de dage jeg har fri prøver jeg at bruge to timer om ugen alene med dem, så jeg kan træne alene hjemme med dem hver for sig. Ellers træner jeg oftes med dem sammen og har dem med på gåtur. Og så de jo sammen med mig der hjemme men om det har en en eller to hunden bliver der brugt samme tid
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 757
mar 2016
Følger: 11 Følgere: 208 Hunde: 5 Emner: 56 Svar: 1.473
og så elsker jeg alle mine hunde kan gå uden snor, for det gør bare så meget at dem der gerne vil fyre krudt af på gå turene kan løbe ud på markerne og lege med pind, mens dem der bare gerne vil tulle rundt og snuse kan få lov til at tulle rundt og snuse
altså og så er der selvfølgelig nusnings behovet! da man jo kun har to hænder! så vi har fundet forskellige måder at få dem alle til at føle sig elsket på, så de ikke føler sig glemt eller overset, så skal de fodres forskellige steder grundet det forskellige foder, men må da indrømme jeg ikke synes det er så hårdt som jeg havde indstillet mig på da jeg begyndte at passe andres hunde og have forskellige racer selv, de finder jo hurtigt ud af rytmen i hjemmet og lærer hvem der vil hvad og hvordan de skal signalere hvis de mangler noget eller vil ud osv, i tilfælde af gå-turen eller legeaftalen ikke var god nok.
Så sørge vi også for de altid har fri adgang til haven, samt mange kurve, møbler og legetøj til når vi fx. laver lektier eller aftensmad og ikke lige kan nusse eller lege som de gerne vil, så de også har rig mulighed for at aktivere sig selv sammen med den fortrukne ven
men tænker helt sikkert det betyder noget hvilke race/racer man har! da alle racer jo er forskellige
jul 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 93
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 80
aug 2016
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 304
Vi har f.eks en Golden Retriever og en Doberman blanding, og der er jo stor forskel på deres energi niveau. Vores Golden blir hurtigere træt end vores blandingshund gør. Osv!
Alle hunde har forskellige behov.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Og det er alt lige fra træning og gå ture til putteri på sofaen..
Jer med 2 hunde