2 tæver {{forumTopicSubject}}
Spørgsmål. Er der nogen der har oplevet slagsmål mellem 2 tæver. Der bor sammen. når de har været alene hjemme. Udfra rammerne. Vante omgivelser. Ingen mad el ben i rummet ingen legetøj der kan skabe dominans.
Udgangspunkt er på nuværende tidspunkt.
7 årig tæve. Lidt dominant og især omkring mad og legetøj. Hvalp 8 mdr ihærdig men respektere den store
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 17
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Gerne flere hanner sammen, men nøjes med en enkelt tæve
Ej, der er jo mange der med succes har flere tæver sammen og aldrig oplevet noget ballade.
Jeg er ikke helt med på dit indlæg, det virker lidt rodet, er der opstået ballade, eller frygter du at der bliver?
feb 2007
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.850
Med for lille aldersforskel har jeg set problemet masser af gange. Det bliver aldrig godt igen, når først problemet er opstået.
Du skriver at miljøet skal være uden mad, ben og legetøj, for at den gamle tæve kan være i det uden ressourceforsvar. Det tænker jeg slet ikke er fair over for hvalpen. Hvalpe har brug for beriget miljø med masser af legetøj. De udvikler sig gennem leg.
Det står endda i DKKs reglement, at hundes opholdssted skal være beriget med liggesteder, legetøj osv osv. og kennelkontakterne går utroligt højt op i det, når de udfører kontrol - både hos folk med og uden hvalpe.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Blandt en del brugshunderacer med højere tænding er det no go. Kender rott'etæver, der har pelset hinanden totalt og også et par schæfertæver, der har lavet samme stunt.
mar 2009
For tænk nu hvis det gik godt og hundene fik glæde af hinanden??
Det gør de trods alt i de fleste tilfælde, fordi folk tænker sig om i indkøbet af hund.
Jeg ville aldrig selvkøbe hvalp hjem til en voksen hund med enormt ressourceforsvar, eller en voksen hund, der ikke kan med andre, for det mener jeg bare ikke er lykken for nogen af hundene.
En hundeflok skal give mening. Det gør den ikke længere, når hundene skal leve opdelt - altså et separat liv under samme tag.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
Ellers har jeg aldrig oplevet problemer, har altid haft en stærk tæve som var/er minimum 2 år ældre end næste tæve, alt foregår fuldstændig gnidningsfrit, de spiser også sammen og søger foder på plænen sammen alle 3
mar 2009
Alle mine fire søger foder sammen og spiser sammen.
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.005
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Ud af de 12 tæver jeg har haft, har der været en: Jaffa, der ikke fungerede i flokken. Der var specielt 2 andre tæver, hun ikke kunne med, og der skal jo 2 til at slås. Den ene af de andre tæver var 6 år ældre end Jaffa, den anden 2 år yngre, så altså ikke mangel på aldersforskel der gav problemerne.
Mine kom nu aldrig op og slås, mens de var alene hjemme, men på et tidspunkt begyndte jeg at holde dem adskilt, når jeg ikke var hjemme. Det var nødvendigt af sikkerhedsmæssige grunde, men det gav altså også noget uro og spænding hundene i mellem, for de skulle lige se hinanden an igen, når jeg kom hjem og de blev sat sammen igen. Det var et noget stift foretagende.
Senere igen blev de holdt adskilt hele tiden. Det gik godt i et par år, men så skete der et par uheld, en dør, der ikke blev lukket ordentligt osv, og det resulterede i et par meget grimme slagmål, frygtelig meget stress i hele flokken og endte med at jeg lod Jaffa aflive.
Jaffa var 9 år på det tidspunkt, og det var helt sikkert den rigtige beslutning, men det var hårdt.
Selvfølgelig skal din hvalp ikke sidde i bur en hel dag, det var da en grotesk tanke. Løbegård til hver af dem lyder som en god ide, eftersom de tydeligvis har forskellige behov.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.526
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.099
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Hunde: 6 Emner: 30 Svar: 368
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.725
feb 2007
Men jeg spørger fordi de fleste konflikter opstår når ejeren er der. Og her skal ikk over analyseres. Magter ikk lange udredninger om hvad og hvordan man gør el ikk gør. Spørgsmålet er enkelt. Har i el har i ikk oplevet det.
Mine hunde bliver trænet 4-5 gange om ugen med spor og anden træning. De går gennemsnit 1-2 timer om dagen. Bliver dagligt trænet i leg og lydighed som leg. I hundegården er der masser af legetøj og forskellige udfordringer. Men kunne være rart hvis jeg kunne smide dem sammen i gangen. Hvis det er meget koldt el det regner.
maj 2008
Jeg har 4 tæver gående sammen derhjemme i øjeblikket, og er på ingen måde nervøs for det. Da jeg havde problemer, var problemerne tydeligt, når jeg var til stede, så jeg kunne tage forholdsregler, når jeg ikke var der.
Og så beklager jeg da, hvis jeg har besværet dig med at svare for uddybende på dit spørgsmål.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.500
Anden gang gik der lidt tid, 2 års forskel, og den ældste gad ikke en hvalp ... fandt ud af det hang sammen med hormonsvingninger, så efter hun blev steriliseret har der ikke været problemer, det er også sammen hele tiden ... kender flere i min race der har flere hunde af sammen køn sammen ...
feb 2007
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
Siden dengang har jeg været obs på hvad jeg havde mellem hænderne og der har aldrig været problemer. Heller ikke da de gamle faldt fra. De er sammen døgnet rundt.
Nu har vi en schæfer og en springer.
De har den ene fra sept. 09 og den anden fra feb. 11 Det fungere uden problemer.
mar 2009
Dette viser mig at din gamle hund har problemer af en art.
En hvalp kan ikke vokse op uden legetøj eller andet sted give sig til, uden at ende i anden uønsket adfærd.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.134
dec 2011
maj 2008
Men generelt for pyreneere vil jeg mene, at sandsynligheden for at 2 eller flere tæver kan gå godt sammen er større end at 2 eller flere hanner kan. Det er mit indtryk, at det måske nok er anderledes i nogen racer, og derfor er det svært at rådgive for sådan noget uden at tage højde for at racerne er forskellige.
Og individerne er helt sikkert også forskellige, så man kan fortælle om sine egne og familie/venners erfaringer, men det er hele tiden med forbehold for at hver situation er forskellig fra alle andre.
feb 2007
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.314
Min dober har ingen egetkønsaggresivitet - eller resourceforsvar - overhovedet. Hun er sammen med både kendte og fremmede tæver uden problemer. Hun er en rigtig omega-hund, der bare underkaster sig andre hunde og fx lader dem tage hendes legetøj eller mad. Hun er typen der skal have lidt hjælp og det har været vores job at lære Clinton at han ikke må spise hendes mad også.
dec 2011
maj 2008
Jeg var erfaren ejer af en flok af tæver af en race, der kan give problemer, og jeg fik tingene til at fungere længe, lige indtil den dag det altså bare ikke gik længere.
Det er ikke specielt møntet på dig, Ulla, men jeg kan godt blive lidt stram i betrækket, når folk rask væk slynger ud, at de ville bare ikke finde sig i slagsmål internt i flokken, det ville deres hunde ikke få lov til. Ingen af os har jo prøvet at stå med alle andre folks hundeflokke, og ingen af os kan sige, at den slags aldrig ville ske for os.
2 tæver