{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

Klikker trænings hjælp søges.. {{forumTopicSubject}}

Hey og godformiddag alle sammen..

Jeg har købt en klikker for at bruge den til at forstærke kommandoerne jeg giver til Misja, på sigt egentlig kun de for os allervigtigste såsom STOP, BLIV, PÅ PLADS...

Hun har nu en alder hvor hun mener at kende til det hele, så nu må hun godt selv lige bestemme hvornår en kommando skal udføres - NOT siger jeg ;o)

Lige nu er det at lære og bruge den, jeg prøvede klikker med hende i går og hun fangede/tændte på den med det samme, jeg brugte kun min stemme med et "dygtig" når jeg klikkede og jeg var meget omhyggelig med at klikke >i samme øjeblik< hun fuldførte kommandoen (eksv. sit, dæk, stå, aflever - ting hun bare KAN 100%)..

Men er det noget specielt jeg skal vide mht. til at bruge klikkeren korrekt?

Skal jeg bruge godbid eller er det ok kun med stemmen og hvorlangt må der være imellem jeg klikker og giver godbid/ros?

Eksv. ved STOP kommando ude i marken kan jeg jo "kun" klikke og rose, men ikke give en godbid - er det okay?

Jeg håber på lidt gode råd og erfaringer og pfh. tusind takker :o))

Knuser fra Karina
- og Misja der elsker at arbejde, men sys hun ka det hele selv i fri *gs*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klikker trænings hjælp søges..
  • #1   8. mar 2005 Hej karina.

    prøv dette: (link fjernet)
    eller spørg hende direkte. Det lyder som om hun ved en hel del om det.. det er i hvertfald godt skrevet.


  • #2   8. mar 2005 Tak Jesper, jeg vil lige gå ind og kikke :o)

  • #3   8. mar 2005 Det var lige hvad jeg skulle bruge *SS*

  • #5   8. mar 2005 Hej Charlotte *S*

    Jeg kan se jeg har startet helt forkert, så den må jeg straks rette op på i dag og tak for dit råd det er også det der stå i den tråd Jesper har linket for mig - så det er hvad jeg vil øve idag :o))


  • #6   8. mar 2005 Karina, Ja spørg Jannie.

    Jeg er kommet igang med Gilbert med hjælp fra Jannie, og hun er død-god til at forklare...

    Og Endelig har jeg fundet noget, der virker på Gilbert :o)


  • #7   8. mar 2005 Hey Belinda, ja det er bare lækkert når man endelig finder noget der tænder hunden - jeg har nu af 2 omgange gjordt som Jannie og Charlotte skrev: Klik = godbid cirka 10X2 med 15 min. i mellem........Kors hvor ka hun lige holde det ud med al den mad *LOL*..

  • #8   8. mar 2005 Karina, ja det må da være "hårdt" at være hund med al den træning..
    Og så skall man tvinges til at spise godbidder...
    Altså..
    Tror pludselig Zita gerne vil trænes *GG*


  • #9   8. mar 2005 MEGET - MEGET HÅRDT, Misja ligger og puuuuuuuuster ud efter nu hele 3 omgang godbidder her til formiddag *LOOOOOOOOOOL*

  • #10   8. mar 2005 Det skal nok blive spændende at følge Klikker-Misja ;o) og mor *GG*

    Ja klikkeren gik ikke til Mille og jeg. Vi har en, men det dur bare ikke. Jeg tror det har noget med min tålmodighed at gøre *LOL*

    Lige nu har vi lige lært om "Shaping" en rimelig ny træningsform, specielt til at løse problemer med. Jeg bruger den til at lære Mille "apport" med. Før i tiden ville hun ikke røre en apport, men efter et par dage, så tog hun den ud af hånden på mig for at holde den *S* Så det virker må man sige! Ellers bruger vi bae almindelige træningsmetoder.

    Held og lykke med det Karina!


Kommentér på:
Klikker trænings hjælp søges..

Annonce