{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

Gizmo
Gizmo
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Købskontrakt {{forumTopicSubject}}

Hej jeg står i en lidt uheldig situation og har købt en hund som ikke helt var som aftalt og ville høre om der er noget at gør ved det og hvor man evt. skal henvende sig?
Her er fejl/mangler:
1 hun er ikke registreret i Danmark
2 hun er ikke vaccineret
3 fødselsdato passer ikke
4 hun har ikke været til det sidste tjek med øjet (skal siges at hun er blevet angrebet af en kat)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købskontrakt
  • #2   19. sep 2016 Hvor er hunden registreret.
    Hvor længe har du haft den?

• Gizmo
    Gizmo Tilmeldt:
    sep 2016

#4   19. sep 2016 Købte hunden i aalborg af 2 danskere, den var registret i polen, jeg har dog fået hende registreret i danmark nu.
    Har haft hende siden d. 10, har ejerens adresse og facebook beskeder hvor hun skriver at den er vaccineret, registreret, passet og plejet, hvilket så ikke var rigtigt.
    Du skal heller ikke være i tvivl, hun kommer skam ikke til at mangle noget her.

• Gizmo
    Gizmo Tilmeldt:
    sep 2016

#6   19. sep 2016 Jamen hvor skal jeg melde dem og for hvad? politiet? snyd og bedrag?

• Gizmo
    Gizmo Tilmeldt:
    sep 2016

#8   19. sep 2016 Og noget helt andet er kan det ende med at jeg skal af med hende hvis jeg gør noget ved det? For det har jeg bestemt ikke lyst til

• #12   19. sep 2016 Hvor gammel er hunden og hvilken race?

• Gizmo
    Gizmo Tilmeldt:
    sep 2016

#13   19. sep 2016 Sibirien husky og 10 måneder, blev dog fortalt hun er 7 måneder. Var skam heller ikke for at spare noget.
    Har lige mistet min gamle hund og savnede en selskabet. Var måske lidt for hurtig til at handle.

• #14   19. sep 2016 Så kan du melde dem for svindel, en hund i den alder skal både være chippet og registreret for at krydse grænsen lovligt.

• Gizmo
    Gizmo Tilmeldt:
    sep 2016

#15   19. sep 2016 Hun er chippet i polen, men aldrig blevet registreret i danmark før jeg fik hende.

• #16   19. sep 2016 okay, på den måde smiley jeg ved ikke om det skal være det danske hunderegister den skal være registreret i smiley

• Gizmo
    Gizmo Tilmeldt:
    sep 2016

#17   19. sep 2016 Der har jeg meldt hende ind, det første jeg gjorde da jeg fik hende var at tage til dyrelægen for at finde ud af om alt var som det skulle være. De fortalte mig så de 4 overnævnte ting, for de havde haft hende inde til det med første tjek med øjet.

• #18   19. sep 2016 men hvis den har været til dyrlæge i polen kan du jo ikke se det hos egen dyrlæge smiley

• Gizmo
    Gizmo Tilmeldt:
    sep 2016

#19   19. sep 2016 Nej, det med øjet er sket i Danmark imens de havde hende og de havde så haft hende nede ved deres dyrelæge i danmark for at få dem til at se på øjet, men de havde så efterfølgende ikke været til tjek med øjet. Jeg bruger samme dyrelæge til mine katte så kender dem godt, ringede også til dem inden for at høre hundens historie omkring øjet, men fik bare afvide at det kunne de ikke oplyse. På dagen hvor jeg køber hunden er jeg så nede med hende hvor jeg så fik de ting afvide

• #20   19. sep 2016 det var mere det med vaccinen

• Gizmo
    Gizmo Tilmeldt:
    sep 2016

#21   19. sep 2016 Når nej, men det kan jeg se i hundepasset.

• #22   19. sep 2016 da kun hvis dyrlægen har husket at putter klistermærket i smiley

• #23   20. sep 2016 Nøj en ærgerlig måde at handle hund på.
    Du skal have anmeldt sælgerne for ulovlig import, hvis det er det der er sket.
    Se at få hunden vaccineret, og så snart den er tolv mdr gammel HD-fotograferet og øjenlyst. Vi ser rigtigt meget lort i racen på den front fra Polen, og du skal vide hvad du har at gøre med, inden du arbejder med hunden.
    Hundene vokser desuden som regel op i hundegårde i Polen og præges meget sjældent på verden. Så det halter med temperamentet.

Vi har en meget lille population af renracede huskies i Dk. Der registreres de fleste år under 100 hunde i Dk. Vi kæmper for at få flere hunde opdrættet under de rigtige forhold, så jeg bliver så ærgerlig når nogen handler hund hos suspekte mellemmænd på den der måde.

• #25   20. sep 2016 Birgitta - rolig nu. Der er jo reelt set ingen evidens for at hunden er importeret ulovligt, selvom det lugter langt væk af det. Men Ingen ved om passet er forfalsket. Og nu er det jo ikke alle der rent faktisk interesserer sig for hunde før de beslutter at ville have en. Og så er man måske ikke ligeså oplyst som nogle af vi andre hundetosser der ånder og lever for vores små kræ smiley i det mindste spørger han da herinde i stedet for bare at tænke "skidt pyt".

Hvordan finder man ud af om passet er ægte? Det havde jeg nok fundet ud af ret hurtigt for at finde frem til OM hunden er ulovligt importeret, og så må ts handle ud fra det.

• #26   20. sep 2016 ved fødselsdagen er det så de samme tal der er byttet rundt? for så kan det jo være en fejl der ikke er gjort med vilje

• Gizmo
    Gizmo Tilmeldt:
    sep 2016

#27   20. sep 2016 Passet er ikke forfalsket, men nogle datoen er rettet senere hen, f.eks. fødselsdato.
    Og til dig Britta så synes jeg lige at du skal tage en slapper, det er skam ikke noget jeg har gjort bevist og hun er tjekket for ALT undtagen ørenlyst og hofte og som jeg har forstået skal hun være et år først.
    De skulle af med hende fordi hende den ene havde fået noget allergilignende op af den ene arm, hvilket hun sagde at lægen havde sagt skyldes hunden

• #28   21. sep 2016 Hvad er det ellers for datoer der er rettet i det?

Kommentér på:
Købskontrakt

Annonce