{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

Udstilling, hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Da jeg i lørdags fik min nye hvalp hjem, og fik af vide af avler, at når hun bliver gammel nok synes hun at jeg skulle udstille hende.

Zika er medlem er DRU og ikke DKK ( ved ikke 100% hvad forskellen er)

Men jeg har tænkt lidt over:

Hvor gammel skal hun være for at skulle udstilles?
Hvordan er reglerne med hensyn til udstilling?
Skal man være medlem af noget?
Og hvor finder jeg ud af hvor og hvornår der er udstillinger?

Håber i kan svare på spørgsmålene eller giver mig nogen andre gode råd.

- Jeg har aldrig udstillet en hund før, kun set en newfoundlænder udstilling da jeg var omkring 8 år. Men ikke noget jeg husker som sådan.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstilling, hvordan?
  • #1   15. sep 2016 DRF? Det er Dansk Ride Forbund smiley

• #4   15. sep 2016 Men avler må da hjælpe dig med udstilling? Både med træning, trimning og datoer. Det gør en seriøs opdrætter som opfordrer sine hvalpekøbere til at udstille.

• #5   15. sep 2016 Det er selvfølgelig rigtigt, men opdrætter bor 4 timer væk fra mig, så det vil være noget af en vej at skulle kører. Vil helst gerne til udstilling på Sjælland.

• #7   15. sep 2016 Maj-Britt: prøv at læs hvad jeg har skrevet i mit emne. Jeg skriver netop hun er DRU

• #9   15. sep 2016 Prøv at hør her.
    Jeg spørger helt seriøs om hjælp og du laver ikke andet end at lukke lort ud.

Du bedes venlig holde dig fra mine emner hvis du ikke har andet end negativt lort at lukke ud.

• #12   15. sep 2016 Jeg har heller ikke købt en hund for at udstille den og avle på den.
    Jeg spørg af ren og skær nysgerrighed for at komme ud at opleve noget med min hund som mange andre også gør om den så er i det rigtige eller det forkerte.
    Jeg hader ikke min hund af den grund.

Men det var ikke det emnet handlede om.
    Jeg vil bare gerne have nogen ordentlig svar i stedet for alt det useriøse bare fordi du gerne vil ud i et skænderi eller debat eller lignede.

• #13   15. sep 2016 Lis A: Mange tak for det seriøse svar smiley

• #14   15. sep 2016 Gå ind på DRUs hjemmeside og kig under "Udstillinger"...... Der er vist ikke mange.

• #17   15. sep 2016 Jeg var godt lidt klar over at DRU ikke havde så meget af tilbyde da jeg købte min hund.
    Men hun er også bare en familie og agilityhund.

Jeg ved i hvertfald at jeg skal have en DKK hund næste gang, hvis jeg kommer til at interessere mig for udstilling smiley

• #18   15. sep 2016 Der er flere pokaler at hente i DRU end i DKK........

• #19   15. sep 2016 Det tror jeg at jeg har forstået nu..

Undskyld jeg ikke har den rigtige hund

• #22   15. sep 2016 Har hørt at stamtavlen bliver slettet hvis man overfører til DKK?

• #23   15. sep 2016 Nej nej. Du skal jo ikke bruge hende til udstilling alligevel, så det er underordnet.....

• #27   15. sep 2016 Jeg vil prøve at udstille hende i DRU når hun bliver gammel nok, og hvis jeg interessere mig for det, vil jeg prøve at gå videre med at evt få hende overflyttet til DKK.

Kan godt se at DKK lyder meget bedre.
    Nu må jeg se hvad fremtiden bringer.

• #29   15. sep 2016 Min pointe var bare at jeg ville se hvad en dommer sagde til hende. Det jo sjovt at se hvad andre synes om ens hund.
    Jeg må se hvor det bære hen

• #31   15. sep 2016 Ja hun er en Cavalier

• #33   15. sep 2016 Synes jeg havde hørt rigtig godt om den også når vi var på besøg virkede alt rigtig godt. Der var rent og menneskerne var søde.
    Men nu når jeg høre hvad folk skriver, ved jeg ikke hvor god den er.
    Vi har i hvertfald fået en skøn hund.

Avleren er: Malekits

• #34   15. sep 2016 Må jeg nysgerrigt spørge hvor du har hørt godt om den henne?

• #35   15. sep 2016 Andre der har købt fra hende og snakkede med en anden dame om det.
    Må jeg spørge hvad der er dårligt ved avleren?

• #36   15. sep 2016 Åh, de har bare raget sig uklar med en masse mennesker/klubber. Personligt har jeg det anstrengt med antallet af racer de har og avler på.

• #37   15. sep 2016 Hvis det er fejl ved hvalpe eller andet, vil vi meget gerne vide det så vi kan få der undersøgt hurtigst muligt

• #38   15. sep 2016 Gad vide om de har hundeholderuddannelsen?

• #39   15. sep 2016 Har du Googlet kennelen og læst hvad der er skrevet om den?

• #40   15. sep 2016 Åh ja, det kan jeg godt se, de havde også utrolig mange hvalpe da vi kom og hentede vores lille.

• #41   15. sep 2016 Har googlet, men det et stykke tid siden. Må lige få det gjort igen.

• #43   15. sep 2016 Det er LIDT sent at Google nu, hvor I har købt hvalpen, er det ikke?

• #45   15. sep 2016 Har ikke papirerne men de har frie for en hel masse ting som jeg har undersøgt og spurgt til råds om.

Jo Mette det er det nok. Sidder selv og bliver trist over at jeg har støttet noget som er så grotesk.
    Lige nu er jeg bare glad for at hun ikke blev boende hos avleren da de har spurgt mig flere gange om jeg vil sælge hende til dem.
    Men også ærgerligt at have brugt så mange penge på en hund som kommer fra sådan et sted

• #46   15. sep 2016 - ja har lige fundet det

• #47   15. sep 2016 Altså jeg har papirerne, men de ligger ikke hos mig i min seng smiley

• #49   15. sep 2016 Hvis jeg bliver overført til DKK og det bliver slettet.

Bliver hun så stadig set som en renracet hund eller vil hun blive set som en "blandingshund".

• #51   15. sep 2016 Ej det ville jo være rigtig fedt hvis jeg kunne få lov til det.

Rigtig mange tak for svar smiley

• #54   16. sep 2016 smiley

• #56   16. sep 2016 Mange tak for din forståelse Isabelle.

Hvor gammel skal hunden være for at kunne udstilles? smiley

• #58   16. sep 2016 Emma H
    Hunden skal være 3 måneder før den kan udstilles i DKK, så jeg går ud fra at det er det samme i DRU.
    Det er babyklasse, hvor der ikke kræves så meget.
    Sådan noget burde stå på DRU's hjemmeside, men DRU mener åbenbart ikke at det er nødvendig at oplyse om diverse regler for klubben.

På DRU's hjemmeside kan du se hvornår der er udstillinger.

Men henvend dig til DRU eller opdrætteren, de burde være interesseret i at hjælpe dig så meget som muligt.

Jeg tror desværre ikke at din hund kan overføres til DKK, da jeg er ret sikker på, at Malekit er smidt ud af DKK, og når man er smidt ud, så kan vedkommendes hunde ikke overføres.

Tag og besøg Ballerup udstillingen her i weekenden og se hvordan det foregår.
    DKK udstillinger er rigtig store, hvilket DRU's ikke er, men ved at besøge Ballerup, så kan du se, hvordan og hvorledes en udstilling foregår.

På DKK's hjemmeside kan du se i hvilken ring din race bliver bedømt og du kan sådan ca regne ud, hvad tid de er på.
    Det regner du ud ved at se hvor mange hunde der dømmes før din race.
    Der dømmes ca 15 hunde i timen..

På DKK's hjemmeside kan du se, hvem der står for ringtræningen i dit område.
    Kontakt vedkommende og spørg om du må deltage.
    Rigtig mange steder kan man nemlig også komme med en hund som ikke er registreret i DKK.

• #59   16. sep 2016 Maj-Britt

Som Lis skriver, så kan man godt gå til ringtræning i DKK selv om man ikke har en DKK hund.
    Det afhænger helt af, om vedkommende som står for træningen gider det.

Du kan jo også gå til træning i DKK både med hunde uden tavle, med tavle i andre klubber og med blandinger.

• #60   16. sep 2016 Jeg prøvede at udstille for aller første gang til Den internationale Udstilling i Hillerød sidste år. Jeg havde ikke set udstillinger før.

Jeg melde mig til Udstillingen - begyndte at læse alle regler for udstilling igennem, så diverse videoer på youtube omkring udstillinger og startede til ringtræning. Undersøg hvad reglerne siger i forhold til udstyr!

Jeg vil virkelig råde dig til at starte til ringtræning - du får virkelig meget ud af det.

Vi startede babyklasse - Marco var den gang 19 uger (tror jeg).

• #61   16. sep 2016 Rigtig mange tak for de seriøse og hjælpsomme svar. Det var lige det jeg havde brug for i stedet for at blive hakket ned på smiley

• #63   16. sep 2016 Tja, der hvor jeg gik kom der også tyskere og de var ikke medlem af DKK.
    Min veninde var også med to gange. Hun var/er ikke medlem af DKK.

• #64   16. sep 2016 Jeg er i øvrig aldrig blevet spurgt om jeg var medlem af DKK eller om min hund var en DKK hund, og jeg har været til ringtræning tre forskellige steder.

• #66   16. sep 2016 Som Anni skriver, så er der DKK udstilling i Ballerup imorgen og i overmorgen. Der er over 3000 hunde hver dag, så det er MEGET større end DRU og foregår en del anderledes. Men du kan måske få lidt ide om hvad udstilling går ud på.

http://www.dkk.dk/side.asp?ID=10178

• #67   16. sep 2016 Der er cavalier lørdag.

• #68   16. sep 2016 Nu har jeg siddet og læst det alle kommentarende igennem..
    Jeg synes bestemt ikke at i kan være bekendt og hakke sådan ned på DRU, fair nok i ikke kan lide den klub, men ærlig talt behøver man ikke at svine en klub til man ikke kender til.
    DRU har ændret på en masse, hvor der f.eks IKKE må laves linie avl og en masse andet som man jo godt må i DKK.
    DRU er blevet meget mere strenge med deres regler...
    Min holdning er at man skal vælge den klub som tiltaler en bedst og ikke ud fra hvad andre synes...

Til at starte med Emma synes jeg du skal gå ind på DRU's hjemmeside og se hvornår der er en udstilling.
    Jeg ved der er udstilling imorgen og overmorgen altså den 17+18 september i Herlufmagle..
    Der kan du så se hvordan det forgår og der er helt sikkert en masse som gerne vil forklare dig en masse om det smiley
    Der næst skal du bruge en udstillingsline til din hund.
    En god ide er som andre skriver at gå til ringtræning, det kan du i DKK selvom du har en med en anden tavle smiley

Jeg udstiller i DRU og de er rigtig gode til at hjælpe nye udstiller ind i det hele smiley
    Inde på facebook er der også en gruppe for den klub smiley
    Der vil du også kunne få en masse hjælp.
    Nu har jeg ikke lige samme race som dig, så ved ikke om der er andet der skal klares med pels osv. på udstilling.

• #69   16. sep 2016 Birkholm: mange tak for din fine kommentar. Ved du hvad gruppen hedder?

• #70   16. sep 2016 Ja den hedder Dansk Racehunde Union smiley

• #71   16. sep 2016 #69:

Vi var, for et par år siden, en flok DKK`er som fik skudt i skoene at vi ikke kunne udtale os om DRU udstillinger når vi aldrig havde været til en. Ergo valgte vi, i samlet flok, at entrere en DRU udstilling. International udstilling med 127 tilmeldte hunde. Vi spurgte meget ind til tingene på udstillingen og jeg indrømmer blankt at da vi fik at vide at hundene kan blive internationale champions uden at forlade Danmark, stod vi nok med åben mund.

Hvor mange DRU`er har været på DKK udstillinger?

Det der nok slog MIG mest var at der var ikke EN eneste labrador, golden eller schæfer på udstillingen. De 3 mest populære racer i DK......... Hvorfor?

De er DKK udstilling i Ballerup denne weekend........ Mere end 3000 hunde par dage. Stort set alle racer, der er registreret i DK er repræsenteret. labradors stiller med 78 hunde..........

Så jo, der ER forskel........ Uanset om man vil/kan se det eller ej.

• #72   16. sep 2016 Altså... Bandit har DRU tavle, og vi har for nylig opdaget at hans aner stammer fra Birkedal.. Så jeg har mine tvivl om seriøsiteten i DRU, hvis de tillader/har tilladt den slags avl.

Derudover er jeg enig med de andre.

• #73   16. sep 2016 Jeg er ikke i tvivl om at DRU har/gerne vil rette sig efter den tidligere formand stoppede. Men den slags tager tid.

• #76   16. sep 2016 Mette: Hvis i har spurgt ind til det så burde i jo også have fået en forklaring på hvorfor man kan blive international champion smiley

Det er fordi de holder international udstillinger her i DK, men man kan ikke blive tysk, norsk osv. champion da man skal til det land for at blive det.
    Du skal tænke på Ja DRU er en lille klub i forhold til DKK, Rom blev jo heller ikke bygget på en dag skal du huske smiley
    Jeg kunne også sidde og skrive en masse jeg synes er for dårligt i landets førende klub, men gider jeg ikke bruge min tid på.
    Istedet vælger jeg og bare holde mig væk smiley

Jeg sætter ALDRIG mine ben på en DKK udstilling efter den modtagelse jeg nu flere gange har fået fra folk i DKK desværre...
    Jeg ved at det nok ikke jer alle der er sådan, men desværre af dem jeg har mødt som udstiller i DKK har meget få af dem været venlige i mod mig på trods af at jeg er i en anden klub.

• #77   16. sep 2016 Alexandoria: Kennel Birkedal har været kennel i flere klubber, men er smidt ud af samtlige klubber...
    De linier du finder som stadig er i nogle hunde, kan man jo ikke bare slette helt..
    Men de vil jo med tiden forsvinde ud.

• #78   16. sep 2016 Nu var ringtræneren jo udmærket klar over et min veninde ikke var/er medlem af DKK og alligevel så fik hun lov til at være med.

• #79   16. sep 2016 Jeg har også været til ringtræning i DKK hvor de godt vidste jeg ikke udstillede i DKK..
    Så længe man betaler til dem så kan man sagtens få lov til at træne med.

• #80   16. sep 2016 Aaaahhh, Birkholm....... Så du har aldrig været på en DKK udstilling? der er også alle mulige slags folk. ganske almindelige mennesker som mig (og nej, meget kan man anklage mig for, men jeg har IKKE horn i panden). Kig i min profil og se at min mand og jeg har haft den mest pragtfulde blanding, så den kan man heller ikke skyde mig i skoene........ Ikke alle DKK`er snobber. Ligesåvel som ikke alle DRU`er er usnobbede.......

Måske kan du ikke blive tysk champ, men du kan blive nordisk, skandinavisk og international champ uden at have været uden for landets grænser. Det var i alle tilfælde hvad VI fik forklaret.....

• #81   16. sep 2016 Måske jeg skulle prøve at udstille Taliban i DRU ?
    Det kunne være spændende at se, om hun kan få en pokal eller titel der.

På grund af manglende tænder har jeg jo ikke kunnet udstille hende i DKK efter at hun kom ud af hvalpeklassen - det vil sige jo, det kan jeg godt, men vi bliver jo sendt ud af ringen straks på grund af tandfejl.

Nu er alt DRU står for jo ikke dårligt.
    Jeg er stor tilhænger af at hundene SKAL sundhedstjekkes inden avl.
    I mine øjne det eneste rigtige.

Desværre har DKK fjernet tvungne sundhedsundersøgelser................

• #83   16. sep 2016 Mette: Nej skriver også længere oppe at jeg ikke vil sætte mine fødder der desværre..
    Har fået så dårligt et syn af de folk som er i DKK.
    For noget tid siden skrev jeg meget med en pige omkring hvalpe da vi begge lige havde fået kuld osv.
    Da hun så fandt ud af at jeg udstiller i en anden klub end hende blev jeg pludselig bare blokeret...
    Os i de andre klubber udstiller også fordi vi elsker det, samt at vi jo gerne vil være seriøse, og der forstår jeg simpelthen bare ikke hvorfor der skal være denne krig. For vi alle gør jo det samme af samme formål.
    Vi udstiller vores hunde og vil jo gerne lave noget godt opdræt...
    Så er der så nogle klubber som er lidt forskellige og går ind for lidt forskellige ting. Og der synes jeg man så skal vælge den klub som tiltaler en bedst smiley
    Der er et par personer som jeg kender som både udstiller i DKK, DRU og DDH og de fortæller at når de kommer på en DKK udstilling, vil seriøst næsten ikke nogen snakke med dem, jeg ser det som en utrolig dårlig opførsel.

Nu er det jo ikke kun DKK folk der er sådan self. der er nok også nogle i DRU og de andre klubber som er sådan, men dem tager jeg altså også afstand fra da jeg bestemt ikke synes det er fin opførsel, og den er heller god for klubben..

Det du har fået forklaret lyder også meget rigtigt smiley
    Men der er jo også andre klasser sikkert i DKK end vi andre er van til smiley

Nu kan jeg huske at der her i sommers var en udstilling i DDH hvor der kom en norsk klub også.
    Fik man et cert der så kunne man IKKE blive norsk champion da man skal til Norge for at få den titel smiley

• #84   16. sep 2016 Majbrit jeg har trænet ved DKK netop fordi der ikke er noget ringtræning på Fyn ellers.

• #86   16. sep 2016 ( jeg forstår ikke at man gider træne ved DKK, når man er i DRU)

Hvad er der galt i det ?

Der er jo også rigtig mange, som træner i Schæfer klubben, selv om de ikke har en Schæfer.
    Andre træner i Dobber klubben uden at have en Dobber osv. osv.

• #88   16. sep 2016 Anni i DRU er de også meget strenge med tænder smiley

• #90   16. sep 2016 Anni, for år tilbage fik en dalmatiner konsekvent 3 pr. ( gul), fordi hans øer flød sammen og var for store.

Han skiftede til DRU og endte med at være Guld æresverdensvinder.

Jamen så har min lille tandløse hund garanteret en chance. Måske jeg også kan få en æresvinder med hjem

• #91   16. sep 2016 Maj-Britt: Kan du så forklare mig hvordan en chihuahua med 2-3 manglende tænder gang på gang får 2 pr. på både DDH og DRU, men så bliver den udstillet i DKK og BUM den får en fin placering ?? smiley

• #93   16. sep 2016 Maj-Britt
    Nej, de er ikke alle sammen medlemmer.
    Rigtig mange kommer og "gæstetræner".
    Nogle betaler hver gang de kommer til træningen, andre betaler et halvårligt træningsgebyr uden at de er medlemmer.

• #94   16. sep 2016 Maj-Britt: Måske man skal lade være med at kritisere sådan når der selv laves fejl i ens klub smiley
    Den hund jeg snakker om vil kunne lave hvalpe i DKK, hvor den både i DDH og DRU IKKE vil blive godkendt til avl. smiley

Nogen synes det er spændende at udstille og udstiller til ALLE de udstillinger de kan komme til og sådan er det altså bare..
    Man SKAL respektere at folk er forskellige på det punkt.
    Ingen tvinger dig til at gøre det jo smiley

• #95   16. sep 2016 Men om du kender hunden eller ej burde det jo ikke kunne lade sig gøre at en chuhuahua der mangler tænder får gode placeringer i DKK men intet kan få i de andre klubber som de fleste af jer i DKK kalder for useriøse osv. smiley
    For mig giver det slet slet ikke mening ihvertfald...

• #96   16. sep 2016 DKK er langt fra fejlfri. De skyder sig selv i skoene ind imellem!! Det er vi FULDSTÆNDIG enige om.

Men for MIG er der ikke noget alternativ indenfor min race. Hold da op. Jeg ville vinde hele svineriet, hvis jeg stillede op med mine tøser. I DKK får jeg NADA....... Så i realiteten burde jeg rykke i DRU eller en anden klub og vinde nogle fine pokaler.......

Men Birkholm. Du dømmer alle DKK`er som snobbede. Er det fair, når vi andre ikke må dømme DRU`er som useriøse?

• #97   16. sep 2016 Mette: Jeg dømmer ikke ALLE DKK'ere.
    Har bare valgt og tage afstand til den klub nu fordi jeg kun er uheldig og løbe ind i de forkerte/snobbede alt for ofte...
    Som jeg skrev tidligere er der også nogle som ikke er sådan smiley
    Og du lyder nu som en af de fornuftige man kan have en samtale med på trods af man ikke er enig om alt smiley

Og Nej ikke alle racer er i de mindre klubber, men kommer man med racen så kan den jo komme der og derved kan der kommer flere af dem smiley

• #98   16. sep 2016 "Har bare valgt og tage afstand til den klub nu fordi jeg kun er uheldig og løbe ind i de forkerte/snobbede alt for ofte."

Er det ikke at dømme alle? At tage afstand fra en klub fordi man har mødt nogle medlemmer, der ikke har været som man ønsker det ? Hvor mange DKK medlemmer har du mødt, der var så snobbede?

• #99   16. sep 2016 Jeg tager det ikke som at dømme alle da jeg sagtens kan snakke med DKK'ere, men som sagt vil jeg ikke søge hen til den klub, eller søge direkte DKK'ere.
    Klubben tiltaler mig heller ikke som sådan, da jeg er større tilhænger af DRU.
    Men derfor skriver jeg ikke rundt at DKK er useriøst eller noget..
    Taler ikke dårligt om DKK til folk, så hellere holde det for mig selv smiley

Og det handler overhovedet ikke om at de ikke er som jeg ønsker, men at de direkte har været uforskammet over for mig. Og bliver man ved med kun at opleve det næsten hver gang så har man slet ikke lyst til at snakke med nogle fra DKK lige pludselig...
    Jeg har mødt en hel del efterhånden desværre... smiley
    Men måske jeg bare har været uheldig...

• #101   17. sep 2016 Birkholm:

Mange er et vidt begreb.......... Hvor mange DKK`er har du mødt? Jeg har mødt mange tusinde idag. Søde og flinke mennesker.

• #102   21. sep 2016 jeg orkede ikke at læse hele tråden, men var det ikke en ide at blive medlem, der får du udstillings kalenderen og så lige sige at jeg også er medlem og har udstillet i mange år i D.R. U. og i øvrigt brugt Rita og Wagners hanhunde før vi fik vores egen, dengang i starten af nulllerne havde de kun 3-4 racer.
    udstillingerne på Sjælland er forbi for i år.
    Vi var med vores 4 mdr. gamle hvalp afsted i Ejstrupholm 20/8

• #103   21. sep 2016 fik ikke med, de kan starte i babyklasse når de er fyldt 3mdr. og fortsætte hele livet, hvis man bliver interesseret i det.

Kommentér på:
Udstilling, hvordan?

Annonce