Hjææælp!!! Hjææælp!!!
Vi er "nybegyndere", har for 14 dage siden købt en 12 uger gammel hvalp (blanding mellem labrador, rottweiler og schnauzer). Han er begyndt at knurre ad fremmede, men desværre også ad os. Han napper efter os, når han er helt "op og køre". Er det almindelig for hvalpe? Er der nogle gode tips til, hvordan vi kan vænne ham af med det? Vi har selv to børn og derudover har vi også en del venner med børn, som gerne skulle kunne besøge os uden at være bange for hunden.
Vi håber rigtig meget på hurtigt svar! TAK!!
jan 2006
Følger: 24 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 182 Svar: 1.286
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 439
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.276
nov 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
jan 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.493
Men at han knurrer synes jeg er lidt mærkeligt - også af andre mennesker...det er lidt bekymrende synes jeg.
Ville også skynde mig at starte til noget træning.
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Afsted til hundetræning / hvalpemotivation, jo hurtigere jo bedre, det kan aldrig skade.
Læs nogle bøger om fra hvalp til voksen, om positiv forstærkelse, om lederskab.
Og husk at ikke være fysisk over for ham.
Held og lykke....
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 836
http://www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/ny_hvalp_i_huset.html
at knurre kan være 2 ting, hans måde at få lidt opmærksomhed på, når han er lidt stresset, eller han kan være en smule utryg ved situationen. I vil med tiden lære han sprog bedre og kende, og han vil lære jeres.
læs på linket jeg gav, der er bla om bidehæmning, som i kan træne med jeres hvalp. det er helt normalt at en hvalp bider - men vi vil jo så gerne have dem til at holde op igen.
mar 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 328
Prøv evt at holde ham når han kommer op i det røde felt, så han ikke kan bevæge sig, og snak roligt til ham indtil han falder ned igen. Hvis han bliver rolig, skal han skam roses og have godbidder
Hvis han bliver slem kan i også ignorere ham, ikke bare ved at smide ham ind i et andet rum, men vende ryggen til ham, og være helt ligeglade med ham.
Hjææælp!!!