1.426 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Schæfer konstant sulten Schæfer konstant sulten

Hej alle sammen.
Nogle som har schæfere som man bare ikke kan mætte?
Pandora er konstant sulten.
Sidste uge havde hun fået låget af sin spand med foder, og havde spist 2-3 kg imens jeg ikke var hjemme. (altså hun tømte den!)
Har hørt at det kan være pga hvalpefodret ikke mætter hende nok, så nu har jeg købt voksenfoder som bliver blandet med hvalpefoder.
MEN hun er jo altså kun 6 måneder (den 12 september)
Nogle råd?
I får lige billeder, så I kan danne jer et indtryk af hvordan hun ser ud krops/vægtsmæssigt.
Syntes selv at hun ser ud til at være ret godt i stand. Hun vejer 25-26 kg.
De sidste 4 måneder har hun vokset mega stærkt, men nu tager hun HELDIGVIS ikke 1 kg på om ugen mere.
Obs: hendes mor er en stor schæfer på 68 cm og 35-38 kg

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Schæfer konstant sulten
  • #1   27. aug 2016 Det er næsten umuligt at vurdere huld ud fra et billede. Schæfere har jo meget underuld, og den kan dække både over manglende huld eller det modsatte.

Kan du ikke spørge avler eller evt. din dyrlæge hvis du er i tvivl?

• #2   27. aug 2016 Ja oki..
    Obs på billedet er hun for resten våd, efter en strandtur.
    men dyrlægen siger at vi skal passe på osv.. Men u var det også bare spørgsmål om nogle havde råd. evt oplevet det samme.

• #3   27. aug 2016 Bestræb dig ikke på at at fodre din hund mæt

Vores hunde er avlet til at have en kæmpe appetit fordi det gør dem lettere at træne. Så vores ville have gjort præcis det samme som din. Det betyder ikke, at de ikke får mad nok.
    De vil altid bare gerne have mere.

Pas rigtig godt på, at du ikke bliver fristet til at forsøge at opnå mæthed, for det skaber problemer med knoglerne når en unghund vokser for hurtigt eller bliver overvægtig.

• #4   27. aug 2016 En god schæfer er altid sulten - simpelthen...

• #5   27. aug 2016 Ok. Tak. smiley

• #8   27. aug 2016 Den er ikke konstant sulten.
    Man kan tydeligt mærke forskel på når de er sultne og når de bare har lyst til mad...
    De er madglade som labber er det
    Brugte vel et forkert ord tidligere..

Så no worries. Ingen hunde lider...

• #9   27. aug 2016 Og næh... det er ikke spor stressende.... hverken for hund eller ejer.

• #10   27. aug 2016 Nu er der jo foreskel på at fæle sult og så reelt at VÆRE sulten..

Vi mennesker har det jo også til pludselig at få lyst til at spise noget sødt eller lign, og det kan føles som sult uden vi egentlig reelt ER sultne

• #11   27. aug 2016 Netop, Frk. Jensen... smiley

• #13   27. aug 2016 Mine æder til der ikke er mere.

De stopper ikke - det handler ikke om sult men om ædelyst.
    To ret forskellige ting....
    Som sagt er det let at se forskel.

• #14   27. aug 2016 Mine hunde får morgenmad, aftensmad og lidt i løbet af dagen.
    Alligevel åd Laika 1 kg kød og ben og Zenta åd 1,5 kød kød og ben, 8 timer efter de havde fået morgenmad og de stoppede KUN fordi jeg tog det fra det.
    Zenta var i overhængende fare for mavedrejning og hun lignede helt seriøst en tæve der havde termin samme dag. Hendes mave var stenhård og jeg var overbevist om at hun var ramt eller ville rammes af mavedrejning den dag.
    (Skal lige siges at det var en kæmpe fejl fra min side af, jeg glemte at tage det fra dem før og jeg har fortrudt mange gange siden at have udsat dem for det.)
    Det er som forklaring på hvorfor hunden tømte fodertønden.

• #15   27. aug 2016 Jeg er enig med de foregående indlæg omkring at mange hunde vil æde til der ikke er mere og en decideret mæthedsfølelse ikke opnås. Men du kan stadig være obs på dit foder. Nogle hunde kan føle ekstrem sult af at være på kornfrit feks Så det er meget vigtigt at du er sikker på at der er balance i din fodring, inden du lader din hund "være sulten"

• #16   27. aug 2016 Pt får hun rc

• #17   27. aug 2016 Føler du at hun er desperat sultning eller blot at hun altid kan æde

• #18   27. aug 2016 Nok mere at hun altid kan æde. Altså hun har ingen stopknap.

• #20   27. aug 2016 Der er tydeligt forskel.
    Mine har lige fået aftensmad, tørfoder, vådfoder og et æg i.
    Alligevel sad begge hunde 5 minutter senere og tiggede da jeg smed en flæskesteg i ovnen.
    Havde jeg delt stegen på 1200 gram imellem dem, så havde de ædt det.

• #21   27. aug 2016 Min kan også altid æde. Det er helt ok for mig. Men jeg er altid obs på hendes foderstand og almene velbefindende. Hun skal selvfølgelig ikke sulte.

• #23   27. aug 2016 Jeg tænker også lidt, at det måske sidder dybt i mange hunde, at de hellere liiige må æde lidt ekstra, for de ved jo aldrig, hvornår der kommer noget igen. Måske et levn fra dengang, hvor der ikke nødvendigvis kom mad hver dag.

Uanset hvad tænker jeg også, at du kan lære at se forskel smiley For min egen hunds vedkommende kan jeg f.eks. se det ved, at han bliver ved med at gå til madskålen og begynder at gå og lede efter mad i krogene. Hvis han kun er "lækkersulten" tigger han kun, når jeg har noget mad smiley
    Måske gør din hund også et eller andet bestemt, når hun er sulten kontra når hun bare gerne vil æde mere?

• #25   28. aug 2016 John: det gør jeg også. smiley

• #27   28. aug 2016 Ok. Hun er 6 måneder gammel. Bare aldrig oplevet det før, med mine andre hunde. Men det er åbenbart normalt for en schæfer.

Kommentér på:
Schæfer konstant sulten

Annonce